wierzenia - Wiolin
Poezja » Wiersze » wierzenia
A A A

 

chciałbym napisać wiersz
taki normalny śliwkowy
byłby jak przyjazny świerszcz
przy tym porannie domowy
 
mógłby pójść ze mną w dal
zawiązać koniec początkiem
i byłbym tak silny jak drwal
a on wypełnił się wrzątkiem
 
siadałbym z nim przy stole
takim na wiosny i grudnie
by spłodzić kolejny wiersz
na później
 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Wiolin · dnia 12.01.2020 09:16 · Czytań: 593 · Średnia ocena: 4,33 · Komentarzy: 9
Komentarze
marzenna dnia 12.01.2020 12:57 Ocena: Bardzo dobre
Wiolin pachnie ładnie ten wierszyk, taka herbatka owocowa. Smacznie i takie ładne słowa - ,,spłodzić kolejny wiersz '' Chyba tylko rodzaj męski to potrafi, może ja też spróbuję. :)
Cytat:
taki nor­mal­ny śliw­ko­wy
złapałam się na tą śliwkę, a jest w czekoladzie?
Jeszcze lubię utarte jabłko z cukrem i wrzosy, kocham ten wrzosowy fiolet. Mrużę oczy i mam wilgotne usta, głaszczę twoje uda, napinam piersi.... :) ja tak mam, jak zjem śliwkę :)
no przepraszam, to poezja
wiosna dnia 12.01.2020 13:08
Bardzo ładny, uroczy, przynoszący uśmiech przekaz.:)
Rymy jak dla mnie zbyt dokładne i miejscami nierytmiczny.

Pozdrawiam:)
Zbigniew Szczypek dnia 12.01.2020 23:48 Ocena: Bardzo dobre
Tak troszkę Tuwim i trochę Leśmian, a na pewno Wiolin.
Lubię powidła śliwkowe, najlepsze ze śliwek Stanleya ale po widłach zostają duże dziury, a w nich lęgną się różne świerszcze, zimą szczególnie, grające swoje bajki, rodem z malinowych chruśniaków. I tak dzień jawi się kolorowy, a koniec jednej opowieści/melodii, jest zarazem początkiem nowej, z tysiąca i tej jednej. Nastrojeni pozytywnie, możemy przenosić góry, wyrywać tęgie dęby, niezniszczalni, mocni siłą małego przyjaciela. Tworzymy i potworzymy, zależnie od naszej melancholii, aktualnej barwy świata za oknem, w sercu...
Urocze Wiolinie!
Pozdrawiam Cię serdecznie
Zbys
Ania_Basnik dnia 14.01.2020 13:06
Jaki śliczny domowy klimat! Człowiek czyta i serducho się śmieje!
ApisTaur dnia 14.01.2020 22:55
Wiolinie Wiem że jesteś śpiewającym poetą, więc jestem nieco zaskoczony jego nierównością. Nie zagłębiam się w techniczne dywagacje.
Ja ten wiersz widzę tak:

chciałbym wiersz napisać
zwyczajnie śliwkowy
już w nim świerszcza słyszę
w zaciszu domowym

mógłby w dal pójść ze mną
związać kres z początkiem
byłbym drwalem w ciemno
on imbrykiem z wrzątkiem

siedząc z nim przy stole
tym na wiosny grudnie
spłodziłbym wiersz słowem
by go mieć na później

Trzymaj się
Pozdrawiam:)
gaga26111 dnia 15.01.2020 10:08
"Czujność śpi trochę mdli jak szarlotka z rana" Tak akurat teraz sobie słucham muzyki. Podoba mi się ten wiersz uosobienie wiersza w taki sposób.
Wiolin dnia 21.01.2020 10:16
Witaj Marzenno.

Masz śliczne skojarzenia z owocem śliwki, a na dodatek opowiedziałaś ją tak że aż zrobiło się prawie erotycznie. Wiersze bez obrazu to takie niewiersze, dlatego cieszę się że wiersz miło swojej "małości" potrafił zapalić w Tobie iskierkę która pozwoliła napisać choćby ten komentarz. Serdecznie za niego dziękuję.


Witaj Wiosno.

No tak...nie zawsze każdy nasz wiersz to arcydzieło, więc zadowoliłem się tym na co było w owej chwili stać moją venę. Kluczem wszystkich kluczy w poezji jest natchnienie, któremu nie zawsze chce się pracować...Wychodzi sobie z duszy kiedy chce, a wchodzi nie zawsze kiedy my chcemy.
Zgadzam się z tym co napisałaś i obiecuję częściej pukać do drzwi veny.
Pozdrawiam.

Witaj Zbigniewie.

Napisałeś ten komentarz prawie jak kobieta...ale w końcu czy nie o to chodzi żeby wskrzesić do życia coś co dawno w nas umarło? Coś czego dawno nie widzieliśmy, nie przeżyliśmy?
Komu jak nie poetom, powinno zależeć na przecieraniu codzienności i wkładaniu w jej życie czegoś nowego, niepowtarzalnego, pięknego? Umieć wierszem wygarnąć jej że jest za codzienna, za szara, za brudna...Dzięki że wpadłeś na słowo.
Pozdrawiam.

Witaj Anno.

To jakby napisać i zaśpiewać że:
jesteś jak zapach domowego ciasta...

Miło Ciebie gościć. Pozdrawiam.


Witaj Apisie.

No, powiem Tobie kolego poeto że bbb przewiałeś mnie swoją wersją.
Ten wiersz napisał mi się w pięć minut, i nawet go nie próbowałem zanucić. Nie pomyślałem o tym żeby to zrobić, dlatego pewnie stąd owe "nierówności". Rzeczywiście w Twojej wersji wiersz zyskał wszystkie kąty i przeciwległe. Jest bbb poprawny no i dodałeś jemu swojego uroku.
Dziękuję Tobie bbb. Pozdrawiam.

Witaj Gago.

Zacytowany fragment, to piękna całość piosenki chyba Ostrowskiej, "Co mi panie dasz: Widać że nie słuchasz byle czego, no i przeświadczenie że jest jeszcze coś co nazywa się muzyką i to wcale nie jest disco polo. Dziękuję za Twoje dobre słowo. Pozdrawiam.
wiosna dnia 21.01.2020 21:01
Wiolin napisał:
No tak...nie zawsze każdy nasz wiersz to arcydzieło, więc zadowoliłem się tym na co było w owejchwili stać moją venę. Kluczem wszystkich kluczy w poezji jest natchnienie, któremu nie zawsze chce się pracować...Wychodzi sobie z duszy kiedy chce, a wchodzi nie zawsze kiedy my chcemy.Zgadzam się z tym co napisałaś i obiecuję częściej pukać do drzwi veny.Pozdrawiam.

Nie mam arcydzieł w swoim dorobku, ale kto wie;)może kiedyś;)
Masz rację, co do natchnienia. Nie ma wątpliwości. Jednak fajnie by było, żeby to ono do nas pukało częściej:) Bez weny ani rusz:)
Zola111 dnia 08.02.2020 02:22 Ocena: Świetne!
I jest piosenka, Wiolinie.

Urokliwa, pełna metafor i ... jak lubię. Brawo.

z.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:65
Najnowszy:pica-pioa