tak było ósmego marca - marzenna
Poezja » Wiersze » tak było ósmego marca
A A A
Od autora: tak będzie ósmego marca 2020

https://liberte.pl/dzien-kobiet-dzien-kobiet-niech-kazdy-sie-dowie-manifest-zyczeniowy/

no pochwal mnie popieść albo upuść

spadnę i roztrzaskam  czerwony goździk na odchodne

 

byłam gołąbkiem, kurczaczkiem

obiadkiem twojej niepamięci

 

tak, teraz kradnę jak Shrek kocimi oczami

łakocie uległych wspomnień

 

bierz mnie

jutro nie będę kobietą fantom jest moim bogiem

 

tak będzie ósmego marca 2020

czy myślisz o mnie...czy pamiętasz

zachody słońca bezwstydnie rozpalone

wezbrane fale pianą rześką pieściły klify wspomnień

 

 

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
marzenna · dnia 03.03.2020 08:05 · Czytań: 670 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 8
Komentarze
Madawydar dnia 07.03.2020 20:32 Ocena: Świetne!
No, po takim zawołaniu ja na pewno bym wrócił skuszony zapachem mięty i wanilii, oczarowany tańcem pod szmaragdowym niebem z grą świateł słonecznych przefiltrowanych przez kolorowy witraż.
Cytat:
za­cho­dy słoń­ca bez­wstyd­nie roz­pa­lo­newez­bra­ne fale pianą rześ­ką pie­ści­ły klify wspo­mnień
- natura wprzęgnięta w erotyzm. Cudowne.

Jakżeż bym chciał, żeby świat przestał dla mnie istnieć, zastąpiony przez miłość do ukochanej.

No i to erotyczne oświadczenie -
Cytat:
za­mo­czo­na w tobie do­słow­nie na se­kun­dęroz­pusz­czo­na wil­got­na, mięk­nę
- zachęcające do działania, nie tylko w dniu 8 marca.

Pozdrawiam


Mad
marzenna dnia 07.03.2020 21:44
Mad :) ten słodki erotyzm, pachnący seksowną wanilią jest osiągalny, czasem bardzo blisko :)
Kobieta z pierwszego wiersza jest pełna goryczy, żalu i straty. Broni się, chowa pod maską.

A czasem wystarczy spontanicznie i bez zahamowań oddać się chwili. Puścić wodze fantazji i kochać, aż braknie tchu. :) A kto nam zabroni? :)
Jak ja szaleję od twoich komentarzy, są lepsze niż moje wiersze.
Dziękuję :)
gitesik dnia 08.03.2020 13:53
Przeczytałem to w swojej łazience podmiot literacki ma okna z witrażem no ho ho dobre.
Podobało się.
marzenna dnia 08.03.2020 14:18
Jest takie okno, które pamiętam. To ubikacja, łazienka, no wybrałeś dobre miejsce na czytanie wiersza. Bo ja miałam podobne. To okno pamiętam z wakacji. Muzeum Bursztynu w Jarosławcu.
Myjesz rączki i patrzysz w przepiękny witraż. Wspaniałe miejsce, a ta łazienka...tylko pisać wiersze.

Miło, że zajrzałeś to taki wierszyk pełen słodkiej pianki, waniliowy. Jak lubię :)
ClakierCat dnia 08.03.2020 23:31
Marzenko,

Twoje wiersze są dialektycznie podane, i są w tym zawsze poprawne (!) – bądź, jeśli chodzi o stronę lewą (dialektyka ma zawsze lewo-prawo) to (tam zawsze był czerwony goździk):

no pochwal mnie popieść albo upuść
spadnę i roztrzaskam czerwony goździk na odchodne


a jeśli chodzi o prawą, dzisiejszą, to:

czy myślisz o mnie...czy pamiętasz
zachody słońca bezwstydnie rozpalone

Muszę przyznać, że dzisiejsza strona, mnie dużo bardziej kręci,

Marzenko, w każdym bądź razie, prowokujesz, a to na czasie jest, jest super… spróbuj napisać coś lirycznego, … bez dialektyki … Masz ode mnie SUPER!.

Cat
marzenna dnia 09.03.2020 06:45
CC lirycznie, tak spróbuję. Sama uwielbiam takie teksty, ale chciałabym tez zabawnie. To już trudniej. Sztuką jest umiejętnie podany humor, napisany lirycznie. Potrzebuję wzorców, coś przeczytać. To natchnienie często pojawia się jako odbiór, jako nowe uczucie. Gdzie odnaleźć takie emocje? Prowokuję, może. Jako kobieta mam zmienne stany emocjonalne. Raz deszcz, czasem huragan, bywa też, że zamieniam się w mokrą kałużę. Taką, która odbija promienie słońca.
Woda, żywioł, w każdej postaci jest dla mnie zbawieniem. Ale można się utopić :)

Dziękuję za słowa, za uwagę.
Lilah dnia 09.03.2020 20:02
Cytat:
czy pa­mię­tasz

za­cho­dy słoń­ca bez­wstyd­nie roz­pa­lo­ne


To sobie biorę, marzenno. :)
marzenna dnia 09.03.2020 21:43
Dziękuję.
Lilah bo to słońce zawsze jest takie golutkie. Tak cudownie łączy się jego ogień z zimnym prądem wody, morza. Jednak odbiegając od tematu wiersza, posiadam wspomnienie bardziej okrutne, które pozostało w mojej pamięci i pozostawiło długą rysę jak z Wrocławia do Kołobrzegu. :)
Zbierało się na burzę, więc plażowicze pieczołowicie pakowali ręczniki i pozostały przyniesiony majdan. (zawsze jestem zdziwiona, po co ludzie zabierają tyle rzeczy, całe stosy parawanów, koców i jedzenia) Pozostało kilku wytrwałych niedobitków. Jedna z par, to byli Niemcy. Obiekt typu męskiego był bardzo wysoki i w średnim wieku. Wstał i naszym oczom, oraz oczkom moich psów, ukazał się okropny widok. :) Ten dostojny pan założył stringi, czarne wąskie majteczki. Widok był okrutny. Niestety przyciąganie ziemskie na polskiej plaży jest takie samo jak na niemieckiej.
To co zwisało i nie chciało się utrzymać z powodu marnej ilości materiału, przyprawiło nas o niesmak i moje pieski postanowiły, że powrót do domku będzie szybki. Nie mogę zapomnieć tego widoku, wszystkie zachody słońca nie są wstanie wymazać ten obraz. :) Sądzę, że byłoby lepiej gdyby w ogóle nie miał majtek. Tyle mam wspomnień, chyba je opiszę. :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty