tam wtedy - stawitzky
Proza » Miniatura » tam wtedy
A A A

Wiatr nie podsunął tego pomysłu Andrzejowi.

 

Szedł pewnego wieczoru blisko kwiaciarni, przy placu Baczyńskiego, i zobaczył te schody, idące do jej klatki. Znali się, dość dobrze, dziś już zamężna, ale wtedy, jakby sięgnąć wstecz to znali się, można powiedzieć, namacalnie nawet. Spojrzał w jej okno, a powietrze, które zgromadził w płucach automatycznie wyszło tworząc coś w rodzaju wydechu, wraz z którym wyleciały te migawki z przeszłości. Wydmuchał z siebie wsteczność całą, i w tym wydechu czuć było nie tylko piwo żubr, ale i klęskę jakąś. Porażkę, jego własną. Bo przecież cała ta wsteczność lepsza była od całej tej teraźniejszości.

 

I wtedy wpadł na pomysł, że jej nasra.

Nie wiedział, że ona już dawno tam nie mieszka.

To przeszłość podsunęła Andrzejowi ten pomysł. A właściwie teraźniejszość. Bo jeśli boli teraz a rzecz działa się wtedy, to jak ruszyć na sam przód, do któregoś z czasów możliwie szczęśliwszych? Nie zostało nic innego jak zesrać się na wszystko i biec gdzieś przed nos.

To, że tam nie mieszkała, nie miało aż takiego znaczenia, Andrzej srał na pogmatwaną zażyłość, i choć o tym nie wiedział podczas rozcierania własnego gówna po klamce i drzwiach, gdzieś w kościach czuł, że to jego prywatny deloryan do czasów możliwie szczęśliwszych.

 

Gdy wrócił do domu otworzył kolejne piwo żubr, odpalił czerwonego viceroya po czym spojrzał w telewizor samsung, na wszystkie trzysta szesnaście kanałów po kolei, i usnął. Stres, który spinał mu całą twarz, odpuścił, policzki rozlały mu się na wszystkie strony, przez co Andrzej spał do samego południa w pozycji pół zgiętej na skórzanym fotelu, który dostał od wujka Jurka w prezencie na swoje trzydzieste pierwsze urodziny.

I właściwie nic dalej się nie wydarzyło. Świat z oknem dalej był taki sam, czas jednak był dla Andrzeja na tę chwilę możliwie najszczęśliwszy. Przynajmniej do momentu, w którym znowu otworzy oczy.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
stawitzky · dnia 01.04.2020 12:30 · Czytań: 599 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 4
Komentarze
mike17 dnia 01.04.2020 18:45 Ocena: Bardzo dobre
Stawitzky, znowu jesteś w formie jak widzę :)
Ludowe klimaty upewniają w pewności że pióro masz pewne.
A sranie?
Cóż, jeśli kogoś nie lubimy to po prostu na niego sramy.
Tak po pańsku.
Na lajcie.

Stary, czuję bluesa w Twoim pisaniu.
Masz tego flow'a który sprawia, że jesteś niepowtarzalny.
Bo ja takiego drugiego Stawitzkiego na świecie nie spotkałem.
Zatem czeszesz nielicho tak trzymaj.

Masz ten szwung i to się czuje.
I talent do krótkich form, pełnych ironii i sarkazmu.

Klawo się czytało choć temat przykry...
Kazjuno dnia 02.04.2020 11:44 Ocena: Bardzo dobre
Mam nadzieję Stawitzky, że miałeś przezacną intencję rozśmieszyć czytelnika.
Udało Ci się! Zrosiłem ekran kropelkami, bo nie mam maseczki.

Ponadto? Cóż, nie znalazłem tam głębi, mogącej wywołać filozoficzną zadumę...

Tekst bardzo dobry.

Pozdrawiam.
marzenna dnia 19.04.2020 00:27 Ocena: Bardzo dobre
Ja to mam pecha, a tak sobie siedzę, czytam i jem dietetyczne ciasto z fasoli. Bardzo ciemne z czekoladą, nagle wchodzi mi na stół temat srania, pojawia się ból, czy przypadkiem moje ciasto nie przypomina ciemnego gówna. W sumie nie napisałeś jakie to kolorystyczne i plastyczne było sranie Andrzejka. :) Szkoda, bo kilka drobnych uwag mogłoby ubarwić ten tekst.
Tak się zastanawiam, czy ten ludzki odruch może dać natchnienie? Właściwie to mnie napadło, napisałam niedawno wiersz. To takie naturalne i piękne :) Rozbawiłeś, jesteś niesamowity.

muszę się trochę wyłączyć...dla laury(wiersz)
Marzena

białe gołębie mają

dom
gołębnik
dziś jeden nasrał
na moją głowę
mówią że to na
szczęście

dlaczego strzelasz kolcami
w pióra ptaków z
pełnym gniazdem

odstraszasz
w garniturze udajesz
boga

ciało utkane z niebieskiego
drutu
przepuszcza prawdy
niewiarygodnie nieprawdziwe

karmisz swój karmnik
w puste gardła wkładasz
spleśniałe ziarna

głodny zje nawet własne gówno
gołębie białe wytrawne
przetrawisz i będziesz
udawał
nauczysz się latać

przeleciał mnie jeden
taki
nielot, dostałam skrzydeł

gówno jest poezją?

- smutno bez Ciebie

Pozdrawiam :)
Kobra dnia 19.04.2020 08:05
W filmie Służące, jedna z bohaterek wzbogaciła brązem ciasto dla jednej niegodziwej niewiasty ... Poczuła równie wielką ulgę jak ów wyżej bohater w Twoim opowiadaniu. Swoją drogą, że też się nie wstydził tyłka tak publicznie wystawiać .... :O :p B)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:99
Najnowszy:Mateusz199