na kolana... - marzenna
Poezja » Wiersze » na kolana...
A A A
Od autora: Paulo Coelho
,,Największą rozkoszą nie jest sam seks, ale pasja, która mu towarzyszy. Wtedy seks tylko uzupełnia taniec miłości, lecz nigdy nie jest istotą sprawy."

zwyczajnie tak najprościej

wyciągasz gwoździe, powoli

sól na ranach syczy

pragniesz jeszcze

ostatnią chwilą zahaczysz o

próg niewinności

 

potem…

ptaki lecą w dół

niebo otwiera piekło

cisza

pusta szafa miejscem spotkań

twoje sukienki nie tańczą

opadają z ramion

 

czujesz kołysanie łona

 

Hello Kitty, zgubiłaś kokardkę

 

Poliż to , poliż to, właśnie teraz

Poliż to, poliż to, ooo taaaak

 

good luck it up

kocice szepczą, rozdrapują

jutrznię

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
marzenna · dnia 21.04.2020 07:45 · Czytań: 447 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 11
Komentarze
marzenna dnia 21.04.2020 09:18
To nie jest tekst o seksie. :)
„Muminki też nie miały ust”

,,Podczas jednego z pierwszych publicznych wykładów, kiedy omawiałem prezentację „Odebrać dzieciom niewinność”, pewien rodzic zapytał mnie o „szkodliwość Hello Kitty”. Zdziwiony zapytałem: „A co szkodliwego może być w tym kotku?” Usłyszałem odpowiedź: „Bo nie ma ust”. „Muminki też nie miały ust”- odpowiedziałem, postanawiając sobie w duchu, że nieprędko dam się namówić na szukanie się zła tam, gdzie go nie ma. Ponieważ pytanie o Hello Kitty pojawiło się jeszcze kilka razy, obiecałem spełnić życzenia zaniepokojonych rodziców. W krótkim czasie okazało się, że nie taki kotek słodki, jak go malują…"

,,Oprócz zabawek dla dzieci, producent Hello Kitty oferuje także produkty dla młodzieży, m.in. koszulki o nazwie „Demon” z wizerunkiem Hello Kitty i z napisem „Lick it up”, co jest efektem współpracy z heavy metalowym zespołem Kiss".

https://youtu.be/Gcj34XixuYg
voytek72 dnia 21.04.2020 20:35
Cytat jest o ile się nie mylę z "11 minut"
Po przeczytaniu tej książki miałem wrażenie ze jest strasznie daleka od prawdy, że to jakaś bajka, która raczej nigdy się nie wydarzy...
Twój tekst jest chyba bliższy życiu
marzenna dnia 21.04.2020 23:26
Wojtek sama interpretuję go na trzy sceny, z każdym czytaniem mam inne obrazy. Pierwszy raz doświadczam tego rodzaju doznań.



Twoja interpretacja jest bardzo dobra, kolejna historia. Naprawdę jest ich mnóstwo, dlatego lubię ten wiersz, nie jest nudny. :)

Pozdrawiam Cię, buziak miał :)
sheCat dnia 25.04.2020 07:33
Poliż to , poliż to, właśnie teraz

Poliż to, poliż to, ooo taaaak


Rozłożyłaś mnie na łopatki. I chyba nie wstanę. Parę dobrych momentów - może byłoby coś z tego, ale na tę chwilę, dla mnie, jeszcze za mało. ograniczyłabym czasowniki.
Pozdrawiam.
Usunięty dnia 25.04.2020 07:46
Emocjonalnie, odważnie, celnie:) Masz swój styl – strzelasz słowami, rozrywasz zdziwionego czytelnika, by porzucić, gdy straci odwagę... Podoba mi się:)
marzenna dnia 25.04.2020 12:23
sheCat za mało? Jeszcze się uczę. Dziękuję za rady.



hopeless
wiesz dlaczego napisałam ten tekst :) dlatego dobrze go odbierasz. Dziękuję za miłe słowa.
Też potrzebuję otuchy i zrozumienia.
sheCat dnia 26.04.2020 09:18
Lubię, kiedy tekst ma smaczek, kiedy szokuje, zostawia w osłupieniu albo działa na zmysły. Jednak, czy naprawdę uważasz, że wstawianie tekstu rodem z taniego pornola
(Poliż to , poliż to, właśnie teraz

Poliż to, poliż to, ooo taaaak
)

ma większą moc, niż samo słowo poliż?
Do jakich środków, według ciebie, należy się uciec, żeby zobrazować subtelną linię oddzielającą świat od tabu, sacrum od profanum? Nie udzieliłam rad? Przepraszam. Stopniuj napięcie, unikaj oczywistości i nie podawaj wszystkiego na tacy. Nauka to proces, jednak śledząc twoje teksty, mam wrażenie, że powielasz błędy i - w rezultacie - postępuje on bardzo powoli. Przemyślałabym też tytuły - często ograniczają możliwości osobistego odbioru, nakierowując czytelnika i podsuwając mu pod nos wybrane obrazy.
Cytat:
ptaki lecą w dół
niebo otwie­ra pie­kło
pusta szafa
su­kien­ki nie tań­czą
opa­da­ją z ra­mion

To jest najciekawszy (okrojony) moment, podkreślenie akcji i analogia do opadania z sił.
Powodzenia.
marzenna dnia 26.04.2020 18:46
,,Najpoważniejsze zarzuty przeciwników Hello Kitty dotyczą obecności produktu dla dzieci w przestrzeniach przeznaczonych wyłącznie dla dorosłych. Uwaga ta odnosi się szczególnie do branży erotyczno-pornograficznej, która bez skrupułów wykorzystuje postać Hello Kitty dla uatrakcyjnienia swoich produktów. Nie możemy z całą pewnością powiedzieć, czy każdorazowe wykorzystanie postaci Hello Kitty w tej branży dokonywało się za zgodą Sanrio. Znając jednak zasady obowiązujące w handlu i przemyśle rozrywkowym, możemy zakładać, że lokowanie Hello Kitty na produktach związanych z branżą dla dorosłych w niejednym przypadku musiało odbyć się za zgodą Sanrio, z zachowaniem zasad sprzedaży licencji na wykorzystanie wizerunku. Do wysuwania takiego wniosku upoważnia nas brak jednoznacznych deklaracji Sanrio sprzeciwiających się umieszczaniu Hello Kitty na sex-gadżetach (np. prezerwatywach). Kiedy rozpoznajemy skalę zjawiska, naiwnością byłoby przypuszczać, że odbywa się to poza wiedzą i zgodą Sanrio i że decydenci tej firmy nie domyślają się, że obecność w branży erotyczno-pornograficznej produktu ściśle zakorzenionego w świecie doświadczeń dzieci, może doprowadzić do kontaktu dziecka tą branżą. Dla dziecka nie ma znaczenia na jakich produktach pojawia się ukochana postać. Dziecko jest w stanie zainteresować się wszystkim, na czym widnieje ulubiony kotek."



,,Najwyraźniej jednak producent Hello Kitty jest innego zdania, podobnie jak członkowie grupy KISS, którzy podjęli się współpracy promocyjnej z Sanrio. W popularności i kontrowersjach wokół tej decyzji, obie potęgi widzą dla siebie kolejną szansę marketingową, będącą obietnicą sporych zysków. Powstał szereg produktów związanych z KISS oraz rodzina kotków stylizowanych na członków zespołu. Wydaje się zatem uzasadnionym wniosek, że w obu przypadkach sukces finansowy przedłożony został ponad dobro dzieci, które naraża się na kontakt z wybitnie wrogą przestrzenią. Grzegorza Kasjaniuk konkluduje: "Gene Simmons w 2002 roku powiedział, że najbardziej liczą się dla niego pieniądze po powietrzu i jedzeniu. Simmons nigdy nie był narkomanem i alkoholikiem, co wg jego matki było najważniejsze. To, że jego fani stają się narkomanami, alkoholikami, a najgorsze, że seksoholikami uzależnionymi od pornografii, jego już nie interesuje, każdy ma możliwość wyboru. Simmons szczyci się tym, że KISS ma fanów od 3 do 80 roku życia. Pieniądz przede wszystkim".



Don't wanna wait 'til you know me better
Let's just be glad for the time together
Life's such a treat and it's time you taste it
There ain't a reason on earth to waste it
It ain't a crime to be good to yourself

Chorus:
Lick it up, lick it up, it's only right now
Lick it up, lick it up, ooh yeah
Lick it up, lick it up, come on, come on
Lick it up, lick it up

Don't need to wait for an invitation
You gotta live like you're on vacation
There's something sweet you can't buy with money -
lick it up, lick it up
It's all you need, so believe me honey
It ain't a crime to be good to yourelf

chorus
Come on - it's only right now (it's only right now)
Ooh yeah (ooh yeah) ooh yeah (ooh yeah), yeah yeah
chorus repeats out

Tłumaczenie:
Nie chcę czekać dopóki mnie nie poznasz lepiej
Cieszmy się chwilami spędzonymi razem
Życie jest psikusem, jest to czas w którym go smakujesz
Nie ma żadnego sposobu na ziemi by je zmarnować
To nie przestępstwo być dla siebie dobrym

Chór:
Poliż to, poliż to, właśnie teraz
Poliż to, poliż to, oooo taaaak
Poliż to, poliż to, dalej, dalej
Poliż to, poliż to

Nie musze czekać na zaproszenie
Musisz żyć jakbyś był na wakacjach
Jest coś słodkiego, czego nie można kupić -
Poliż to, poliż to
To wszystko czego potrzebujesz, więc uwierz mi kochanie
To nie przestępstwo być dla siebie dobrym

Chór:
Dalej - właśnie teraz (właśnie teraz)
Ooo taaaak (ooo taaak) ooo taaak (ooo taaak) taaa, taaaa


https://youtu.be/Gcj34XixuYg


,,Lubię, kiedy tekst ma smaczek, kiedy szokuje, zostawia w osłupieniu albo działa na zmysły. Jednak, czy naprawdę uważasz, że wstawianie tekstu rodem z taniego pornola
(Poliż to , poliż to, właśnie teraz

Poliż to, poliż to, ooo taaaak)

ma większą moc, niż samo słowo poliż? :-))

No właśnie chciałam pokazać, że to żenada. :-) Ale to moja wizja świata.
Pozdrawiam

Lubię Hello Kitty :-)
sheCat dnia 26.04.2020 18:54
Przypomnę ci tylko, że po puszczeniu w świat, wiersz żyje własnym życiem. Niekoniecznie takim, jakie zaplanował dla niego autor. Przesadziłaś z "wyrazem", ale i tak dobrze, że nie zaserwowałaś nam całej piosenki.
marzenna dnia 26.04.2020 18:57
:) :) masz rację

Każdy ma własną interpretację, Twoja jest bardzo dobra. :)

Też nie lubię KISS to debile. :)
Bardzo dziękuję, naprawdę jest mi miło, że tekst wywołuje emocje.
Najgorzej jak się coś przeczyta i za minutę już nie pamięta. :)
Usunięty dnia 26.04.2020 19:03
Podoba mi się – PP nabiera życia. Tak trzymaj. Uchowaj nas Boże z dala od perfekcyjnych znawców sztuki... i tych oburzonych niespełnionych... :) Rozgrzewa mnie ta niedziela. Pisz dalej. Zobacz, jak kij w mrowisku robi swoje...
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty