Ucieczka ? - AndreaDoria
Proza » Inne » Ucieczka ?
A A A
Znowu to zrobił. Przyrzekał już sobie tysiące razy, że "nigdy więcej, że to był ostatni raz" i ciągle nic z tego nie wychodziło. Obiecywał sobie, obiecywał żonie, zaklinał się przed synem, kajał przed szefem w pracy. Jednak po kilku dniach dochodził do jako takiej równowagi i wszystko zaczynało się od początku.
Nigdy nie przypuszczał, że tak może zaprzepaścić swoje życie. To było silniejsze od niego!
- Boże! - krzyczał bezgłośnie - dlaczego właśnie ja ?!!!
Czy dla tych kilku chwil, kiedy czuł się kimś, kim nigdy nie będzie, warto pozbyć się
wszystkich cech człowieczeństwa !
Stracił szacunek do samego siebie. Lękiem i odrazą napełniał go widok własnej twarzy
odbitej w lustrze. Bał się ludzi dookoła, bał się własnego cienia, przerażeniem napełniały
go własne myśli.
Myśli, wyrzuty sumienia - to gnębiło najbardziej.
Im bardziej beztrosko czuł się w czasie alkoholowych libacji, tym bardziej podłe były
poranki po przebudzeniu.
- Cholera, po co ja właściwie żyję - zaświtało mu w głowie.
Myśl błysnęła iskierką, potem drugą, trzecią, by po chwili zapłonąć małym płomykiem.
Odganiał ją jak natrętnego owada, przecież nie chciał umierać. Bał się śmierci, bał się
bólu umierania.
- Dlaczego ostatecznie tego nie skończysz - łomotało mu w głowie. Krzyczało, kusiło,
zaprzątało uwagę.
- Zgiń, przepadnij myśli nieczysta - nie znikła.
Z sadystycznym zadowoleniem rozsadzała mu czaszkę, wwiercała w mózg. Czuł ją każdym
nerwem swojego ciała.
Walczył jeszcze kilka minut ale nie był w stanie jej pokonać.
Zresztą, nigdy nie był typem wojownika. Obsesja brała górę, nie miał już sił na dalszą
potyczkę.
Otworzył szafkę z lekami. Były tam - trzy fiolki ze środkami uspokajającym,
150 tabletek - powinno wystarczyć.
Ustawił je na stole i wyszedł do pokoju po kartę papieru. Wrócił z nią i długopisem w ręce.
Fiolki hipnotycznie przyciągały jego wzrok, kusiły najprostszym wyjściem.
Jeszcze się wahał, lecz jego opór był coraz słabszy.
Sięgnął do torby po "szczeniaka". Czyżby ta "ćwiartka" miała wreszcie być jego ostatnią?
Z determinacją odkręcił nakrętkę i pociągnął spory łyk prosto z butelki.
Otworzył pierwsza fiolkę i wysypał zawartość do otwartej dłoni.
Patrzył zafascynowany na małe, niepokaźne owale, które miały mu dać szansę ucieczki.
Wstrzymał oddech i podniósł rękę. Tabletki wypełniły mu usta. Łyk czystej pozwolił przełknąć zawartość. Z drugą i trzecią fiolką poszło już jak po maśle.
Chwycił długopis i zaczął pisać:

" Kochani! Wiem, że jestem dla Was ciężarem, że zatruwam Wam życie.
Bardzo chciałbym ale nie potrafię się zmienić. Postanowiłem uwolnić Was od mojej osoby.
Nie będzie już więcej nieprzespanych nocy, awantur, kłótni o pieniądze.
Kocham Was i nie chcę być więcej zmorą Waszego życia."

Podpisał kartkę a spływające z oczu łzy rozmywały litery , na które padły.
Położył się na kanapie i czekał . Powoli zaczynał zapadać w ostatni sen.
W ostatniej chwili desperacji chciał iść do łazienki i zwrócić białe szaleństwo.
Jednak nogi odmówiły mu posłuszeństwa. Zwalił się ciężko na podłogę.
- Uciekłem! - zdążył jeszcze pomyśleć ... i uciekł naprawdę ?
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
AndreaDoria · dnia 15.03.2007 08:51 · Czytań: 621 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 4
Komentarze
lina_91 dnia 15.03.2007 11:42
Mogloby byc swietne, jest... dobre. Nasennymi cholernie trudno sie zabic, bo jak lykniesz wiecej, powoduja odruch wymiotny. To raz. Dwa - kuleje mi troche styl i forma. Jest w porzasiu, ale wierze, ze stac Cie na wiecej.
AndreaDoria dnia 15.03.2007 12:00
Zacząłem od tych słabszych.

Najlepsze na deser ;)
lina_91 dnia 15.03.2007 12:11
No to juz nie moge sie doczekac :)
beata dnia 15.03.2007 21:12
a mnie brakuje tu czegoś interesującego, albo zaskakującego...
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty