Przypływy i odpływy - Madawydar
Proza » Miniatura » Przypływy i odpływy
A A A

Są dwa rodzaje pożegnań: takie, w których pragniesz by szybko się skończyły i takie, których nie możesz przerwać. Sam nie wiem, jakie dziś przeżywamy. Stoisz na kei, a ja na pokładzie statku.  Za chwilę wypłynę w długi rejs. Po twojej twarzy wykrzywionej bólem  rozstania spływają łzy. Już kiedyś  powiedziałaś „Będę czekała”, ale to oczekiwanie dotyczyło paru dni. Teraz ma trwać kilka miesięcy. Słyszę od ciebie „będę czekała”, lecz w głosie tym wyczuwam niepewność. Ja również nie mogę ci obiecać, że wrócę. Stoimy tak zatem niepewni samych siebie nawzajem.

      Bo muszę powiedzieć, że zawsze będę cię zdradzał. Oprócz ciebie kocham morze. Twoją pachnącą seksem i perfumami obecność zamienię na zapach morskiej toni, twój kielich rozkoszy na obrzydłą okrętową zęzę, czułe słówka i westchnienia szeptane w uniesieniu na ostre i szorstkie komendy bosmana, szerokie łoże w sypialni na ciasną koję w małej kajucie, naszą nagość na sztywne sztormiaki i gumowce.  Zamiast zgłębiać wilgotną czeluść twojego łona, będę sondował ciemną toń  w poszukiwaniu kalmarów.

       Znam każdy zakamarek twojego ciała, tak jak znam liczne zatoki mórz i oceanów. Każda wysepka kojarzyć mi się będzie z pieprzykiem na twojej skórze, wszystkie góry z twoimi piersiami, a ich szczyty z sutkami, krater wulkanu przypomni mi twoje gorące usta.

       Płaczesz. Nie wiem ileż tych jeszcze płakań będzie. Zawsze w takiej chwili mówię, że to już ostatni raz, poprawię się i będę dobry dla ciebie. Wiem, marynarz nigdy nie może mówić, że wypływa w ostatni rejs, bo morze w przeciwieństwie do mnie lubi spełniać obietnice.

       Z bólem serca będziesz przebaczać mi te niebyty w naszym domu. Jestem jak namorzyn  wysycający życie z morskich wód, lecz cała reszta spragniona jest lądu, słońca i powietrza. Dobrze wiesz, że  tego glonu  nie da się przesadzić, bo  upodobały sobie słoną  wodę i żyć mogą jedynie w rytmie przypływów i odpływów, tak samo, jak nasze obcowanie wyznaczać będzie rytm pożegnań i powrotów.

       Wiem, że zawsze wybaczysz  moją zdradę do morza, lecz ono nie zawsze wybacza niewierność. Może być tak, że zazdrosne, nie odda mnie już  nigdy.

       A więc żegnaj mi, kochanie.  Ile miesięcy, cię nie będę widział, nie wiem sam, lecz wiem, że na pewno kocham cię. 

                                                             

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Madawydar · dnia 27.01.2021 20:01 · Czytań: 520 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 8
Komentarze
Darcon dnia 27.01.2021 20:17
Madawydarze, nie jestem przekonany do wybranych przez Ciebie porównań. Te perfumy vs niemyte męskie ciała, kielich rozkoszy vs obrzydła zęza, czy też wilgotność łona vs ciemna toń z homarami. Nie czuję tego. To nie są ani ciekawe, ani śmieszne, i chyba też nietrafione porównania. Choć przyznaję, że nic podobnego wcześniej nie czytałem. :)
Nawet jak na miniaturę tekst jest krótki, dlatego warto go jeszcze dopracować. Poniżej krótki przykład.
Cytat:
Po two­jej twa­rzy wy­krzy­wio­nej z bólu bólem roz­sta­nia spły­wa­ją łzy. Już kie­dyś raz mi (niepotrzebne) po­wie­dzia­łaś „Będę cze­ka­ła”, ale to ocze­ki­wa­nie do­ty­czy­ło paru dni. Teraz ma trwać kilka mie­się­cy. Sły­szę od cie­bie „będę cze­ka­ła”, lecz w gło­sie tym (niepotrzebne) wy­czu­wam nie­pew­ność. Ja rów­nież nie mogę ci (niepotrzebne) obie­cać, że wrócę. Sto­imy tak zatem nie­pew­ni sa­mych sie­bie na­wza­jem.

Powodzenia w dalszym pisaniu.
Madawydar dnia 28.01.2021 07:23
Dziękuję Darcon za lekturę i rzeczowy komentarz.

Pozdrawiam

Mad
Jacek Londyn dnia 28.01.2021 08:57
Madawydarze, trochę dołożę do komentarza poprzednika.

twój kielich rozkoszy na obrzydłą okrętową zęzę - to porównanie wyrzuciłbym zdecydowanie za burtę

Te określenia wydają się nietrafione:

Stoisz na kei, a ja na pokładzie okrętu i za chwilę wypłynę w długi rejs. - okręt to jednostka wojskowa, a tu idzie o statek i kalmary; myślę też, że warto rozdzielić to zdanie na dwa

naszą nagość na sztywne sztormiaki i gumowce - niezręcznie

Stoimy tak zatem niepewni samych siebie nawzajem - tak zatem na aut

Jestem jak namorzyn korzeniami wysycającym życie z morskich wód - wysysający

tych korzeni nie da się przesadzić - korzeni się nie przesadza

nasze obcowanie wyznaczać będzie puls pożegnań i powrotów. - wyznaczać będzie? czy nie lepiej wyznacza? zastanów się też nad pulsem

żegnaj mi, kochana ma - nigdy nie mów żegnaj (zamyka powrót), a szczególnie wtedy, gdy w kolejnym zdaniu marynarz zastanawia się, ile miesięcy go nie będzie :)

Kochana ma pachnie zamierzchłą przeszłością lub... testem szanty. Ja bym wolał usłyszeć zwykłe "kochanie". Niepotrzebne jest kolejne zdanie, ona już przecież dobrze wie, że on wypływa w długi rejs.

Jest też trochę przecinków do uzupełnienia.

Chyba pisałeś w pośpiechu, nieraz warto zwolnić.

pzdr
JL
Marek Adam Grabowski dnia 28.01.2021 19:09 Ocena: Bardzo dobre
"Są dwa rodzaje pożegnań: takie, w których pragniesz by szybko się skończyły i takie, których nie możesz przerwać". - Pierwsze zdanie rewelacyjne! Ogólnie bardzo dobrze napisany, sentymentalny tekst. Zmieniłbym jedno- zapach perfum porównałbym nie z smrodem ciał marynarzy, lecz z pięknym zapachem morskiej wody.

Pozdrawiam
Madawydar dnia 28.01.2021 19:15
Dziękuję Jacku Londyn za uważną lekturę i pomocny komentarz. Poprawiłem , co się dało.

Dziękuję Marku Adamie Grabowski za lekturę i komentarz. Porównałem zapach perfum z wonią morskiej toni.

Dziękuję Wam za korektę.



Pozdrawiam

Mad.
Dobra Cobra dnia 30.01.2021 17:12
Piekny tekst o rozterkach tych, co w drodze. Ociera się o uniwersalność.


Pozdrawiam,

DoCo
tetu dnia 31.01.2021 11:30
Dwie miłości i z żadnej nie da się zrezygnować, cóż trzeba to zatem jakoś pogodzić. Trudne to wszystko, bo kiedy jest się z jedną miłością, tęskni się za drugą. Najbardziej ujęło mnie zdanie

Cytat:
  Wiem, ze za­wsze wy­ba­czysz mi moją zdra­dę dla morza, lecz ono nie za­wsze wy­ba­cza nie­wier­ność. Może być tak, że za­zdro­sne, nie odda mnie już tobie nigdy.



To obrazuje jak zaborcza potrafi być miłość. Niepewność związana z powrotem, oprócz tęsknoty jest dodatkowym obciążeniem psychicznym. Opisujesz bardzo trudne emocje. To co dzieje się wewnątrz bohaterów, ten strach, lęk, tęsknota potrafią wyniszczać, dlatego należy nauczyć się to kontrolować. Myślę, że peel pomimo wszystko potrafi się z tym uporać.
W zdaniu, które zacytowałam wytłuściłam to co bym usunęła bądź zmieniła. Napisałabym do morza, nie dla morza i zaimki osobowe, można się ich pozbyć. Jest parę miejsc, gdzie zapis widzę trochę inaczej, ale to niuanse. Pozdrawiam.
Madawydar dnia 01.02.2021 07:21
Dziękuję Dobra Cobro i tetu za za lekturę i komentarze.

Pozdawiam
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty