Ikar - Prostaczek
Proza » Miniatura » Ikar
A A A

Kiedy tak lsobie lecę, pierwsza do głowy przychodzi refleksja, że pewne decyzje podjąć można wielokrotnie, ale zrealizować tylko raz. Fizycznie odczuwam przede wszystkim pęd powietrza. Zaczynam więc analizować wektory. Wektor mojego lotu ma mniejszą długość i przeciwny zwrot. Kierunki są zdecydowanie te same. Punkt A wektora mojego lotu, wypada na skraju dachu. Punkt B, to lekko przybrudzona płyta chodnikowa, w trzecim rzędzie licząc od krawężnika. Wektor powietrza ma dobrze ukryty początek i kończy się wysoko, u stóp Boga Ojca Wszechmogącego. 

Wektory są za nudne. Za proste. Wręcz ordynarne można powiedzieć. Postanawiam je porzucić. Świetną myślą wydaje mi się odmówienie różańca w intencji wszystkich latających, przyjmując za jego paciorki mijane okna. Pierwsze okno W imię Ojca i Syna i… Boże, wejrzyj ku wspomożeniu… Kurwa! Za szybko. Nie wziąłem pod uwagę, że mowa jest zbyt wolna dla takiego lotu. Że moja prędkość, poczynając od zera,, stale rośnie o niemal dziesięć metrów na sekundę do kwadratu. Tak sobie tu praktykuję ogólną teorię względności i oglądam przestrzeń euklidesową, czego wy, nigdy nie doświadczycie. 

Zdrowaś Mario, łaskiś… O! W jednym z okien dojrzałem pannę Anitę z księgowości. Całkiem, całkiem. Do dziś nie wiem, czy wtedy, na imprezie bożonarodzeniowej, pokazała mi cycki przypadkiem, czy celowo. Ten skłon, tuż przed moimi oczami i obszerny dekolt były dla mnie? Nie ważne. Chwała ojcu i synowi i duchowi… A gdybym tak spróbował pofrunąć? Gdybym zaczął machać szybko rękami, jak anioły skrzydłami? Nie. Z dołu wyglądałoby to śmiesznie. Zbłaźniłbym się tylko przed zbierającą się u podnóża Golgoty widownią. Straszny wstyd. Nie mogę tego zrobić. Tam rzucają kości o moje szaty, a ja macham tu rękami jak jakiś idiota. Oni coraz więksi i więksi, a ja tu pajacuję. Nie wypada.

W tym wszystkim prawie zapomniałem po co tak lecę. Aaa. No tak. Przypominam sobie. To dlatego że...

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Prostaczek · dnia 02.03.2021 20:36 · Czytań: 483 · Średnia ocena: 2,33 · Komentarzy: 8
Komentarze
Kazjuno dnia 03.03.2021 11:42 Ocena: Świetne!
Też zabawne, chociaż? Bóg pewnie rozważa, czy nie sprowadzisz na Siebie jego gniewu. No bo jak to? Tak sobie robić z modlitw podśmiechujki?
Może Wszechmocny pomyśli SOBIE:
Nie no, Prostaczku, taki z ciebie figlarz i dowcipas?
Przypomni Sobie o partyjniakach, komunistycznych świniach, którzy na łożu śmierci błagali o przebaczenie za szarganie JEGO imienia, o wszystkich, którzy pili wódkę zamiast się udać na niedzielną mszę.
Oj! Wolałbym nie być w twojej skórze!

Pozdrawiam
Marek Adam Grabowski dnia 03.03.2021 12:56
Boże, wejrzyj ku wspomożeniu… Kurwa! - Połączenie modlitwy z wulgaryzmem nieco mnie razi.

" zera,,"- zrobiłeś tutaj dodatkowy przecinek.

Opowiadanie ciekawe, chociaż chaotyczne.

Pozdrawiam
Dobra Cobra dnia 04.03.2021 11:49 Ocena: Słabe
Męczysz się, chłopaku.

W celu napisania dobrego opowiadania najsampierw potrzebny jest dobry pomysł. Bez tego lepiej nie zaczynać pisać. Pozniej trzeba sobie temat poukładać e głowie- to miejsce na własne ekspresje i wtrącenia. A później szlif, eliminacja rzeczy, które mogą od opowieści odstraszać lub obrażać czyjeś uczucia (takze religijne).

I na koniec dopiero publikujesz.


Wstawianie czegoś w pędzie, napisanego bez pomysłu i przemyślenia, nie jest warte zachodu.

To znaczy jest, jeśli jesteś kabotynem i masz własną stronę www. Ale wstawiając na PP liczysz się z możliwością porażki, bo to miejsce publiczne, nie prywatne.

Pomysl o tym, wstawiając coś kolejnego.


Bez urazy,

DoCo
Prostaczek dnia 04.03.2021 12:45
Ja? Uraza? Chyba żartujesz? Miałbym swoje poczucie wartości czerpać z ocen kompletnie nie znanych mi osób?
"To znaczy jest, jeśli jesteś kabotynem". Dobre. Stara sztuczka erystyczna. Prymitywna, ale czasem stosowana, żeby kogoś obrazić, nie obrażając. Mogę Ci ewentualnie oddać kasę za te stracone pięć minut. Wyceń się tylko i podaj numer konta.
Bez urazy oczywiście. Pozdrawiam.

PS. I nie pisz do mnie chłopaku.
Troszkę kultury obowiązuje, nawet takich wielkich artystów jak Ty.
mike17 dnia 05.03.2021 14:41
Nienawidzę fizyki i może dlatego to opko mi nie podeszło...
Nie muszę się na niej znać i się po prostu nie znam.
Nie wiem, co to wektor i mogę z tym żyć.

Nie podobało mi się to:

Cytat:
Boże, wej­rzyj ku wspo­mo­że­niu… Kurwa!


Jestem katolikiem i wszelkie wygłupy na tle wiary wywołują u mnie gniew.
Nie wyszło to jakoś.

To sum up,

Nie przekonałeś mnie tą miniaturą wcale.
Dotąd pisałeś inaczej.
Wróć do starego poziomu, a będę wracał :)

Pozdro!
mlodepioro dnia 06.03.2021 10:15
Filozofia, religia i fizyka...
Całkiem ciekawe zestawienie, chociaż mnie nie ujęło.

Jednakże życzę weny i powodzenia! :)
viktoria12 dnia 06.03.2021 10:33
https://www.youtube.com/watch?v=a4V5jwOJktg

- co do latania :)

Nie klnij w miejscu publicznym, bo Portal Pisarski czytują też dzieci. Od niedawna.
Madawydar dnia 22.04.2021 09:31 Ocena: Słabe
Tekst obraża moje uczucia religijne. Dziwię się, że go napisałeś. Do tej pory miałem o Tobie inne zdanie. Tym opowiadaniem przepadłeś u mnie z kretesem.
Nawet nie raczyłeś obdarzyć tekstu znakiem +18.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty