w porę kwitnień - Wiolin
Poezja » Wiersze » w porę kwitnień
A A A

 

cisza ma dziwny wymiar
oddala
stąd już tak blisko w powroty
dlatego powiedz mi dokąd
źródlisz
bo tak często chowasz się w kroplach
 
przypięci do kalendarza
zajrzymy do niego w połowie
bo przeszłość jest pustynią -
tylko jutro zwilża
 
powiedz mi gdzie 
deszcznisz
bo działam na dotyk
 
znów odmawiam ciebie
ból nigdy nie kłamie

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Wiolin · dnia 04.03.2021 07:13 · Czytań: 742 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 7
Komentarze
Usunięty dnia 05.03.2021 06:23
Straszne "liceum";) dużo wody wylałeś w tym wierszu... Bohater jest w połowie kalendarza, za nim pustynia, przed nim jutro, które zwilża (okropna figura!).
Nieudolne próby językowe: źródlisz, deszcznisz.
I te złote myśli: cisza ma dziwny wymiar oddała, ból nigdy nie kłamie.
W połowie kalendarza nie wypada tak pisać.
Nuria dnia 05.03.2021 20:30
źródlisz, oki, nawet mi się podoba, ale deszcznisz, to o jeden grzybek w barszczu za dużo.
Dla mnie przeciętny, czytałam Twoje lepsze wiersze.
Pozdrawiam.
Opheliac dnia 06.03.2021 16:38
W tym przypadku, Wiolinie, niestety muszę się zgodzić z poprzednikami.

Właściwie jedyny fragment, który stąd zabieram, to:
Cytat:
przypięci do kalendarza
zajrzymy do niego w połowie

Podoba mi się zwłaszcza to zawieszone "w połowie", gdzie każdy sam sobie może dodać co chce.

Reszta niestety bardzo średnia. A do tego tu i tam stare prawdy, które niekoniecznie są bardzo poetyckie, jak np.
Cytat:
ból nigdy nie kłamie


Tym razem nie.
Ale czytam i wiem, że u Ciebie takie teksty są na szczęście rzadkością ;)
Wiolin dnia 15.03.2021 10:55
Panie Bu.

Na jakiej podstawie to, sądzisz że "dużo wody wylałem"? Kto nadał Tobie taką moc, by uważać to co napisałem za wodelejstwo? KIM TY JESTEŚ? Wiersz napisany moją ręką jest raczej mój, i to co w nim, nie powinno podlegać bynajmniej takiej jak Twoja ocenie...Z uporem maniaka, powtarzam że poezja to poligon doświadczalny dla słowa, i formy. Ja z tego korzystam i się tego uczę. Próbuję do wiersza dorzucić coś nowego, niebanalnego, może nawet niepowtarzalnego. Jak widać nie wszystkim się to podoba. Zawsze korzystam z tego przywileju oceniania, że jeżeli wiersz totalnie mnie zawodzi, raczej go nie komentuję, bo mogę zrobić piszącemu krzywdę. Raczej staram się znaleźć jakiś pozytywny akcent i pokazać go. Pamiętaj Panie Bu, że zawsze kij ma dwa końce...zawsze. Po prześledzeniu komentarzy przez Ciebie napisanych, nie znalazłem takiego który miałby pozytywne zabarwienie... Raczej walisz wszystkich po mordzie.
Radziłbym wstrzemięźliwość w tej materii bo nie tędy droga.

Nurio.
Zapewniam Ciebie że w tym wierszu niczego nie jest za dużo...Piszemy tak jak nam podpowiada chwila w jakiej się znaleźliśmy. To co w momencie tworzenia tego wiersza było owym źródłem inspiracji. Być może za kilka chwil wiersz miałby już inny wymiar, inną formę i treść. Moich wierszy nie lepię kilka godzin czy kilka dni. Piszę je tu i teraz, w przysłowiowe 5 min.
Pozdrawiam.

Opheliac.

Widzę że i Ty uległaś "urodzie" Pana Bu.
Pierwszy raz spotykam się z z jak to określiłaś starą prawdą że "ból nigdy nie kłamie" Tak naprawdę to sama przyznasz, w poezji wszystko już było. Zawsze, można zarzucić autorowi powielanie starych prawd, czy oklepanych tematów. Będzie tak dopóki żyjemy na ziemi w tych a nie innych realiach, że sprawa miłości, śmierci, nienawiści, bólu, wiosny, zimy, przemijania, zabijania, zdrad, powrotów, ucieczek itp, będą tematami wałkowanymi przez poetów w nieskończoność, bo nie znajdziesz nigdzie indziej innych tematów, bo i o czym mamy pisać jak nie o tym co mamy najbliżej siebie, jak nie o tym co nas boli, co nas smuci i raduje, to co kochamy i nienawidzimy. Może będąc na Marsie pisalibyśmy inaczej...Nie przypinaj więc nikomu łatek typu: "to już było" Tak naprawdę chcąc znaleźć przysłowiowy kij, doczepić się można do każdego wiersza. Do każdego, a przecież chodzi o to by się za ich pomocą dźwigać, podnosić. Wiersze mogą być przecież dla niektórych z nas dobrą terapią na wszystko, zatem staraj się nie zabijać...
Pozdrawiam.
Usunięty dnia 15.03.2021 13:58
Dużo wody wylałeś nie znaczy, że to co napisałeś jest "wodElejstwem". A np. że użyłeś dużo "mokrych" słów.

Odpowiadam na twe pytanie kim jestem, otóż czytelnikiem, który czyta i ma prawo oceniać. I nie walę po mordzie, a po tekście. Drugiego końca kija się nie boję;)

Nie znalazłeś mego pozytywnego komentarza? Źle szukałeś;)
Wiolin dnia 16.03.2021 09:21
Panie Bu.

Stwierdzenie" dużo wody wylałeś w tym wierszu" do czytanego w komentarzu "dużo mokrych słów"
w tym kontekście, znaczeniowo leży niestety dość daleko. Zapewne ostatnie nie byłoby tak "dźwięczne" w komentarzu w ocenie wiersza jak to pierwsze.

Ostatnio słyszałem w wiadomościach o pewnym przypadku przemądrzałka który za pomocą swojej "mądrości" pychy i buty, uzbrojony w wyzwiska i ubliżanie rozwalił pewien portal pisarski o nazwie Fabrica Librorum.
Opheliac dnia 18.03.2021 21:21
Wiolinie ;) Nie uległam i nie dałam się porwać komentarzom innym. Wyraziłam w pełni moje zdanie na temat wiersza, inna sprawa, że zbiegło się ono akurat z wcześniejszymi komentarzami.

Co do starej prawdy, to może rzeczywiście źle się wyraziłam. Bo prawda jest taka (;)), że stare prawdy są użyteczne i w większości nadal aktualne. No i dlatego wracamy do nich, wałkujemy je, dotykamy prawie w każdym tekście, o ile nie w każdym (bez "prawie" ).
Chodzi raczej o to, żeby za każdym razem ująć inaczej temat, z zupełnie innej perspektywy.

Przeczytałam wiele Twoich wierszy i wiele starych prawd z nowych, tylko Twoich perspektyw. Jedne zauroczyły mnie bardzo mocno, drugie trochę mniej, a trzecie - jak ta powyżej - średnio.
To normalne i stare jak świat. Bo kolejną stara prawdą jest to, że nie wszystkie wiersze, nawet naszych ulubionych poetów, nam się podobają ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:64
Najnowszy:wrodinam