Głową w mur - ApisTaur
Poezja » Wiersze » Głową w mur
A A A
Od autora: Mała krotochwila na niereformowalnych twórców.

czasem nie warto urabiać gliny
która wciąż twierdzi że jest marmurem
a napisałem to z tej przyczyny
że osła ciężko przebrać w lwią skórę

by było jaśniej mój wierszokleto
w tym dziełku moją sprawę wyłuszczę
żeby być w miarę dobrym poetą
nasiąknij wiedzą jak frytka tłuszczem

bierz ją garściami gdy ją dostajesz
to się przekłada na jakość wierszy
lecz ktoś kto twierdzi wiedza to bajer
nigdy na podium nie stanie pierwszy

tworzysz potworki popadasz w spleena
mając pretensje za nieczytanie
bowiem pod wierszem nikogo ni ma
więc taka twórczość dla grania granie

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ApisTaur · dnia 19.10.2021 07:12 · Czytań: 844 · Średnia ocena: 3,5 · Komentarzy: 11
Komentarze
Zbigniew Szczypek dnia 19.10.2021 18:22 Ocena: Świetne!
Witaj Apisie
A któż to tak wkurzył szanownego kolegę, może ja? Mam nadzieję, że nie. Chociaż dalej "potworzę", bo ja jestem potwórcą, jednak - chyba reformowalnym ;)
Doskonale Cię rozumiem Apisie - chcesz pomóc i nic, puste echo, zero reakcji, a póżniej pojawia się kolejny "koszmarek". Mila wytykała mi, zresztą słusznie, nieliczenie sylab i parę innych błędów, inni, także Ty - następne "przyzwyczajenia". Ja to wszystko doceniam i zmieniam, staram się, nie zawsze skutecznie. Także próbuję pomóc, jestem uważnym czytelnikiem, jak umiem i również spotykam się z milczeniem. A w ogóle kiedyś zaległa cisza w komentarzach, spowodowała mój "Dla PP". Grafomanii też nie potępiałbym, tak radykalnie.
Pozdrawiam Serdecznie Apisa
Wdzięczny Zbyszek ;)
ApisTaur dnia 19.10.2021 19:17
Zbigniew Szczypek
Witaj Zbyszku.
Tak po prawdzie, to do nikogo konkretnego. Naświetliłem nieco problem niereformowalnych "poetów", przekonanych o swojej wyjątkowości. Na ogół swoją ignorancję manifestują twierdzeniem: "piszę tak, bo tak mi się podoba, jak się nie podoba, to wypad". Z reguły się nie podoba, co skutkuje brakiem zainteresowania czytelnika tym "doniosłym dziełem", a co za tym idzie, brakiem komentarzy (oczywiście wyłącznie pozytywnych i bez żadnych uwag). Ostatecznie taki delikwent ostentacyjnie się obraża, twierdząc, że "czytelnik nie dorósł do tak wykwintnej poezji", że on, więcej "pereł przed wieprze" rzucał nie będzie.
Najgorsze jest to, gdy poświęcasz czas i uwagę, a tu nic, milczenie. Okazuję się, że właśnie skrytykowałeś nie grafomana, ale pomnik wieszcza, którego majestat nie raczy zaprzątać swojej uwagi przydrożnym pyłem.
Poza tym, trochę zaśniedziałem, dawno niczego nie napisałem, zdradzając muzę poezji na rzecz projektów muzycznych. Porymuję sobie w forumowej Altanie.
Równie serdecznie pozdrawiam.
Zbigniew Szczypek dnia 19.10.2021 19:47 Ocena: Świetne!
Apisie
Wiesz co mnie naprawdę wku..a? Znalazłem kilka perełek. Uważając, że mają talent, pomysły, a nawet zmysł i talent poetycki - rzecz bardzo rzadką i niewyuczoną - chciałem pomóc ale cisza, a póżniej koniec "i klap"(Grochowiak) - zniknęli, odeszli, mam nadzieję, że nie w niebyt i wrócą. Mogło z tego coś być, choćby kilka wierszy, coś wnoszących do życia innych - mały kamyczek, naszej lawiny. To jest przykre - dla mnie, dla Ciebie, dla nas wszystkich.
ApisTaur dnia 19.10.2021 20:50
Zbigniew Szczypek
Może z poetów, albo przynajmniej dobrze zapowiadających się poetów, stali się tekściarzami raperskich rymowanek, lub po prostu wpadli w tryby codzienności, walki o jutro. Proza życia czasami zmusza nas do poświęceń własnych artystycznych ambicji (nie ukrywajmy, raczej nie dochodowych), na rzecz zapewnienia bytu, czy to swojego, czy rodziny. Ja , zacząłem tworzyć muzykę mając około czterdziestki, dopiero wtedy mogłem sobie pozwolić na "luksus tworzenia", trochę za późno na wirtuozerię, ale staram się.
Trudno wyrwać się z kieratu codzienności i realnych problemów.
Jest tylko nadzieja, że chęć tworzenia nie zawsze i nie do końca w nas umiera.
Czego Tobie, im i sobie życzę.
Pozdrawiam
Wiolin dnia 21.10.2021 00:10
Witaj Apisie,

Zgrabny jak dziewczyna w mini, ale i mądry jak starzec o lasce. Pozdrawiam.
ApisTaur dnia 21.10.2021 06:48
Wiolin
Witaj
No cóż, chciałoby się być starcem, z laską w mini, niż o lasce przy sosnowej skrzyni. ;)
A tak na poważnie.
Właściwie, cóż mógłbym jeszcze dodać?
Dzięki i pozdrawiam.
voytek72 dnia 23.10.2021 22:11
Na chwilę, ale jednak zostanę adwokatem diabła, a więc:

Niereformowalność zawsze można nazwać konsekwencją
brak chęci do pogłębiania wiedzy - samorodnym talentem
brak pracy nad tekstem - natchnioną duszą
a brak zachwytu za strony czytelnika - głupotą czytelnika
itd...
oj można, można... :D

Fajny, krotochwilny tekst!

Pozdrawiam
ApisTaur dnia 24.10.2021 17:19
voytek72
Dziękuję "panie mecenasie", za nader przewrotną mowę.
Tak, mamy czas "słownych protez", stosowanych w imię doprowadzonej do absurdu poprawności politycznej.
Bo czy lepiej poczuje się idiota, którego nazwą "mądrym inaczej"? No tak, on może tak, ale reszta w swoich głowach dekoduje to określenie w jednoznaczne słówko "idiota".;)

Konkluzja- coraz mniej można. ;)

Serdecznie pozdrawiam
wolnyduch dnia 03.06.2022 23:18
Chyba wiersz jest reakcją na coś...
Poza tym cieszę się, że tutaj są również wiersze rymowane, lubię rymy, choć
sama odeszłam od tych dokładnych już dawno, ale msz każdy pisze tak jak mu w duszy gra,
a co do podpowiedzi bywają pomocne, owszem, byleby nie na zasadzie dokopania,
czasem też ktoś mówi mi rzeczy oczywiste, o których wiem, ale nie zawsze się do nich stosuję:))

Co do braku czytelników, to msz z tym bywa różnie, czasem bdb wiersz na górnej półce też nie ma komentarzy, bo np. jest zbyt hermetyczny, ale wcale to nie oznacza, że jest zły.

Zresztą podział na półki też jest dość frustrujący, z pewnością też subiektywny.
Czasem na dolnej półce są wiersze, które w moim odczuciu nie są gorsze, niż te z górnej, msz to kwestia gustu, bo ktoś np. lubi tylko biel, albo wyszukane nowatorstwo. Sądzę, że sympatie i antypatie też mają tutaj swój udział, jak wszędzie.
Dobrego weekendu życzę Apisie :)
valeria dnia 03.06.2022 23:39 Ocena: Przeciętne
naturalność ponad wszystko.
ApisTaur dnia 06.06.2022 20:02
wolnyduch
Dziękuję za Twoją obecność i obszerny komentarz. Nie będę się zbytnio rozpisywał nad motywami którymi się kierowałem pisząc tego rymowańca, gdyż nieco wyżej wyjaśniłem parę co nieco.
Co do półek, na początku taka selekcja może nieco boleć, ale to nie odstręcza mnie od czytania "dolnopółkowych" wierszy. Jak wiadomo, ostateczna ocena należy do czytelników. Piszę, bo lubię, staram się, by merytoryczne uwagi i wskazówki komentujących miały zastosowanie w poprawkach i późniejszej twórczości. A że nie trafię do panteonu wielkich poetów, no cóż, i jarmarczni pacykarze są potrzebni.
Z pozdrowieniami
do znów

valeria

Ponad wszystko to: prawda w tym co robisz i robienie tego tak, jak tylko najlepiej się potrafi. A jeśli się nie potrafi, to robi się wszystko, by się tego nauczyć. Żeby zacząć biegać, musisz nauczyć się chodzić.
Serdecznie pozdrawiam
do znów:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty