On - Yaro
Poezja » Wiersze » On
A A A

mój Bóg jest wielki
wielki jest Syn
szukałem Go
On odnalazł mnie

pośród chmur
pomiędzy niebem a ziemią
iskrzy

wojny
są wszędzie

pomiędzy wszechświatem
przestrzeń zapomnianych
niechcianych
dziatek

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Yaro · dnia 01.12.2021 08:42 · Czytań: 356 · Średnia ocena: 4,67 · Komentarzy: 22
Komentarze
mike17 dnia 02.12.2021 17:32 Ocena: Bardzo dobre
Bo to tak jest, że im bardziej szukasz Boga, On łatwiej cię znajduje.
Bo czasem to, co jest pozornie odległe, jest na wyciągnięcie ręki, ale trzeba tego chcieć.
Bóg prosi o twoją prośbę.
Wtedy zaczyna działać.
Ale najpierw musisz Go poprosić.
I pamiętaj, że On ci niczego nie odmówi.
Usunięty dnia 02.12.2021 18:09 Ocena: Świetne!
Wiersz w moim przekonaniu doskonały. Zastanawia szczególnie użyty na początku zaimek "mój". Podkreśla ekskluzywność (w znaczeniu etymologicznym tego słowa), a jednocześnie może sugerować pewna dozę tolerancji. Ja to tak widzę.
Yaro dnia 02.12.2021 19:32
Mój Bóg jest moim Bogiem:)

Dziękuję Michał dziękuję Zielony Kwiecie:)
Wasze komentarze są takie prawdziwe, szczere tego mi potrzeba:)

Pozdrawiam:)
mozets dnia 02.12.2021 21:54
Poetyckie świadectwo wiary. Yaro porusza tutaj kilka kwestii. Nie tylko transcedencję spotkania z NIM. Komentuje to równiez celnie mike 17.
Przy tym tekście ciagle przypomina mi się inskrypcja na starym pomniku w Krakowie . To park u zbiegu Pomorskiej i Królewskiej.
Jest tam: ( piszę z pamięci)
"Panie tyle razy prosze Cię byś przyszedł i ukoił mą duszę.
(Pan odpowiada)
"Przychodzę do Ciebie codziennie - ale Ciebie nigdy nie ma w domu"...
Pulsar dnia 03.12.2021 19:10
Wiara jest dla głupich i ubogich, ubogich, ze nie potrafią znaleźć innych form egzystencji i czerpania radości z życia. nauczeni przez rodziców pewnych zasad, a później przez duchownych manipulatorów umysłów, tkwią w swym życiu w takim właśnie przekonaniu. Najgorsze jest to, że próbują innym narzucić swój pogląd. I to gdzie, ale na portalu poetyckim. Nie lubię takich tekstów, one powinny być umieszczane w innym środowisku. Są rozgłośnie i czasopisma propagujące tego typu teksty. Poezji tu żadnej, a jedynie agitka i swój własny stan emocjonalny.
Usunięty dnia 03.12.2021 19:34 Ocena: Świetne!
W wierszu nie ma żadnej agitacji, nie chcesz, człowieku, to nie czytaj. Ktoś Ci każe kliknąć palcem w ten konkretny utwór? I dlaczego Ty głosisz na portalu swoje poglądy, innym odbierając do tego prawa? Cytując (i parafrazując) autora komentarza, "nie lubię takich komentarzy, one powinny być umieszczane w innym środowisku. Są rozgłośnie i czasopisma propagujące tego typu teksty". Ten "argument" jest obosieczny.
Z uszanowaniem
ZielonyKwiat

PS Mam nadzieję, że Redakcja zareaguje na próby ograniczenia wolności słowa i skrajne przejawy nietolerancji. Każdy ma prawo do hołdowania wartościom, jakie uznaje za słuszne i nie musi otrzymywać w związku z tym infantylnej etykiety "głupi".

Ku pamięci wklejam fragment komentarza użytkownika pulsar 03.12.2021 godz.19:10: "Wiara jest dla głupich i ubogich, ubogich, ze nie potrafią znaleźć innych form egzystencji i czerpania radości z życia. nauczeni przez rodziców pewnych zasad, a później przez duchownych manipulatorów umysłów, tkwią w swym życiu w takim właśnie przekonaniu. Najgorsze jest to, że próbują innym narzucić swój pogląd. I to gdzie, ale na portalu poetyckim (...)"

edit: Oczywiście, pisząc o wartościach, mam na myśli wszystko to, co nie godzi w pozytywne pojęcie "humanus/humanitas" ).
Pulsar dnia 03.12.2021 20:15
Zielony kwiatuszku.
"mój bóg jest wielki"
ten wers jest agitką.
Autor wiele razy publikuje tego typu teksty. Nie odnosiłem się do nich. Ale właśnie po przeczytaniu pierwszego wersu, musiałem.
Są ludzie co boga uważają za coś wymyślonego przez ludzi przeciwko ludziom. Rozumiesz. Wytrych.
Usunięty dnia 03.12.2021 20:19 Ocena: Świetne!
Ja wszystko rozumiem, ale nie lubię (skoro już problem lubienia, Pulsarku, pojawił się wcześniej), jak jeden drugiemu próbuje usta zamknąć.
W Boga (pisanego wielką literą lub małą) wierzy się (!) od dawna. I mnie nic do tego. Każdy ma takiego b/Boga, na jakiego zasłużył. A jak nie chce zasługiwać (w znaczeniu "nie chce go mieć/wierzyć w niego" ), to go nie ma.
Ale nie narzucajcie (wezwanie do wszystkich, traktatowe i bezimienne) innym swojego stanowiska.
A z lekcji "czytania ze zrozumieniem":
"Mój Bóg jest wielki" znaczy nie więcej niż "Mój Bóg jest wielki". Przecież to takie jasne. Nawet dziecko w przedszkolu to pojmie.
Przepraszam autora, że pozwoliłam sobie odpowiedzieć na to, co wyżej, ale są rzeczy, obok których nie przejdę obojętna.
Poza tym wiem doskonale, że to nie miejsce na podobne polemiki. Z mojej strony temat jest zatem zamknięty.
Carvedilol dnia 03.12.2021 20:37
Yaro

nie odniosę się do wiersza, bo na poezji się nie znam i nie za bardzo ją "czuję", ale podpisuję się pod ZielonymKwiatem, że jeśli tekst nie nawołuje do nienawiści, nie godzi w czyjeś uczucia, to każdy ma prawo taki tekst zamieścić

widziałem teksty, które negują Boga, czy zatem nie powinny być na portalu dla ateistów?
niejeden tekst był polityczny, i to z obu stron sceny, czy to znaczy, że jedni mają prawo a inni nie? niezależnie czy z nim się zgadzam czy nie, czy go popieram czy mnie irytuje
jeśli ktoś uważa, że jakikolwiek tekst z powodu odmiennego od niego zdania nie powinien się znaleźć na portalu - to jest na to tylko jedno określenie - cenzura

żadnej agitacji nie dostrzegam

pozdrawiam
Carvedilol
Pulsar dnia 03.12.2021 20:46
Podejrzewam zielony kwiatuszku, że jesteś kobietą, bo mówisz "łam" Ja nikomu nie chcę zamknąć ust. Wręcz przeciwnie, chcę zrozumiałego dialogu. Tylko dlaczego Katolicy zawsze mają mieć rację. Ich teorie, to baśnie nie trzymające się kupy i logicznego myślenia. Ma być tak, bo stanowią ewangelię. Zastanów się Kwiatuszku i czytaj biblię i w niej cytaty. Właśnie CYTATY. Oderwane od wszystkiego. " Wziął i powiedział" tak rzecze itp. To są cytaty i nic więcej. A duchowni to uczeni w manipulacji ludzi. Żadnego boga nie ma, to wymysł ludzi, przeciwko ludziom. Kiedyś wszystko upadnie, powoli wyłania się obraz moralności duchownych i całej tej błazenady. Obym dożył tej chwili. Upadek komuny przeżyłem, myślę, że i tą dyktaturę przeżyję.
Usunięty dnia 03.12.2021 22:02
W pełni zgadzam się z ZielonymKwiatem. Nie widzę w wierszu żadnej agitacji, natomiast widze w komentarzu Pulsara agitację przeciwko "Bogu".
Yaro dnia 04.12.2021 18:04
Oczywiście każdymi pomógł:)
I ja Wam Pomagam:)

Zrobiliście sobie pole bitwy .
Usunięty dnia 04.12.2021 18:12 Ocena: Świetne!
Nie Tobie, Yaro, pomagałam.
Podpisano:
" noblistka" ze wsi.
PS ukrywanie intencji za uśmiechniętą buźką to antonim odwagi.
Yaro dnia 04.12.2021 19:28
Poniosło mnie Kwiatuszku. Wybacz .Podoba mi się Twoja postawa.

Serdeczności:)
Usunięty dnia 04.12.2021 19:30 Ocena: Świetne!
Za późno.
Yaro dnia 04.12.2021 20:16
Szkoda.

Bóg jest Jeden:)
Usunięty dnia 04.12.2021 20:21 Ocena: Świetne!
O bogach głoszą i o miłości do ludzi... Wolne żarty.
Miej człowieku odrobinę godności i zakończ temat.
Yaro dnia 04.12.2021 20:38
Dobrze niech będę ofiarą
mozets dnia 04.12.2021 22:29
Gdy potężny A-380 zaczyna spadać - wszyscy modlą się gorąco do Boga. Każdy do swojego. Nie wiedzą, że jeśli Bóg istnieje-jest tylko jeden. Z innej beczki -jeden oficer z Afganistanu opowiadał mi jak wpadli w beznadziejną pułapkę talibów . Wszyscy jak jeden prosili Boga o pomoc i ratunek. A było tam paru Pulsarków - również się modlili. Radiostacja wysiadła. Nagle ni-stąd ni-zowąd pojawił się myśliwiec USA. Który w ogóle nie miał tam przelatywać. Spytano pilota kto kazał mu zmienić kurs w bezkresnych górach. Nie potrafił tego wytłumaczyć.
Chrześcijanie - w tym katolicy - wcale nie potrzebują "racji". Oni mają wiarę. Pulsar tego niestety nie jest w stanie zaakceptować. Dla mnie może on wierzyć w makaron spaghetti i mnie to wcale nie przeszkadza. Niech sobie wierzy.
Yaro dnia 05.12.2021 08:20
Przepraszam ZielonyKwiat za obraźliwe moje słowa .

Przepraszam i więcej nie będę się wypowiadał bo moja choroba mi w tym przeszkadza.



Nie jestem godny może i tak.
Słowa bolą ale wiele trzeba znieść by dojść do celu .Wybacz


Nie było to przemyślane ale poniosły mnie wypowiedzi pulsarka ,który wielokrotnie atakował moją osobę i wiarę w Jednego Boga.
Usunięty dnia 05.12.2021 10:52 Ocena: Świetne!
Każdy ma swoją tragedię, swoje choroby, swoje nieszczęście. Ważne, by starać się przynajmniej szanować drugiego. Mnie to też czasem nie wychodzi. Ale staram się przynajmniej. Wszystkiego dobrego życzę. Niech Pana Bóg ma Pana w swojej opiece.
Marek Adam Grabowski dnia 05.12.2021 15:16 Ocena: Świetne!
Bardzo dobry wiersz. Plus za odniesienie religijne.

Pozdrawiam

Ps. Komentarz Pulsara nie jest wart mojej uwagi.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
18/03/2024 19:06
Pliszko, Posłużyłaś się skrótami myślowymi, ale pełnymi… »
Jacek Londyn
18/03/2024 18:15
Trening czyni mistrza. Kolejna okazja, tym razem… »
valeria
18/03/2024 11:41
Piękne, już bielonych rzeczy nie spotykam już:) chyba w… »
mede_a
18/03/2024 10:45
Jak ja kocham te Twoje maluchy! Ajw- poezji pełna - pisz,… »
Kazjuno
17/03/2024 22:58
Ja miałem skojarzenie erotyczne, podobne do Mike 17. Jako… »
Kazjuno
17/03/2024 22:45
Co do Huty masz rację. To poniemiecka huta do końca wojny… »
ajw
17/03/2024 21:52
Zbysiu - piękne miałeś skojarzenia :) »
ajw
17/03/2024 21:50
Tak, to zdecydowanie wiersz na pożegnanie. Na szczęście nie… »
Gabriel G.
17/03/2024 19:52
Nie ukrywam czekam na kontynuację. To się pewnie za trzy -… »
Kazjuno
17/03/2024 16:40
Dzięki Gabrielu za krzepiący mnie komentarz. Piszę,… »
valeria
17/03/2024 15:17
Gotowanie to łatwizna, tylko chęci potrzebne :) »
Gabriel G.
17/03/2024 12:46
Kazjuno Jestem świeżo po lekturze wszystkich trzech części.… »
Jacek Londyn
17/03/2024 10:31
Proszę o chwilę cierpliwości. Zanim odpowiem na komentarze,… »
Kazjuno
17/03/2024 04:17
Czekamy z Optymilianem, ciekawi twojego odniesienia się do… »
Jacek Londyn
16/03/2024 12:26
Drodzy Koledzy po piórze. Dziękuję za komentarze. Jest mi… »
ShoutBox
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:43
  • Nie poezją ja, a prozaiczną prozą teraz, bo precyzję lubię: nie komentarzem, a wpisem w/na shoutboxie zaczęłam, a jak skończę, to nie potomni, a los lub inna siła zdecyduje/oceni.
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:32
  • Pliszko - nie! Dość milczenia! Dopóki żyjemy! A po nas krzyczeć będą "słowa", na karcie, na murze...
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:28
  • To, jak skończysz pozwól, że ocenią potomni. Zaczęłaś komentarzem... pozwól/daj nam możliwość byśmy i Ciebie komentowali - jedno "słowo", póżniej strofy...
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:20
  • ech, Zbigniew Szczypek, fajnie wszystko, wróżba jest, choć niedokończona, ale z tego, co pamiętam, to Makbet dobrze nie kończy ;)
  • pliszka
  • 05/03/2024 22:58
  • A reszta jest milczeniem...
Ostatnio widziani
Gości online:41
Najnowszy:pkruszy