nieobliczalność - Wiolin
Poezja » Wiersze » nieobliczalność
A A A

 

dwie wiosny stąd
nie wiedziałem nic o obroży
o zasadach układach związkach władców
i o tych
gdzie człowiek staje się dla siebie zagładą
 
kilka burz stąd myślałem o oczyszczeniu
o wyjściu z chmury
o słońcu
i mądrości tak potrzebnej wiedzy
 
kilka tysięcy słów stąd
zaczął się świat
któremu na imię
inny

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Wiolin · dnia 08.01.2022 07:56 · Czytań: 354 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 9
Komentarze
annakoch dnia 08.01.2022 18:22 Ocena: Świetne!
Witaj Wiolinie !
Podmiot liryczny w Twoim wierszu przechodzi etapy poznania świata w poszukiwaniu swojego miejsca.
Poznaje świat, gdzie rządzi władza i układy, a
Cytat:
czło­wiek staje się dla sie­bie za­gła­dą

Kolejny świat, to natura i wiedza, ale i one nie dały szczęścia naszemu podmiotowi.
Wreszcie świat poezji,
Cytat:
kilka ty­się­cy słów stąd
to miejsce, w którym się spełnia.
Wspaniały pomysł i kompozycja !
Pozdrawiam serdecznie :)
Mareczek dnia 10.01.2022 17:37 Ocena: Świetne!
Świetny wiersz Wiolinie!Przywiódł mi na myśl dawno wytarty z pamięci obraz romantycznego malarza Caspara Davida Friedricha ..'Wędrowiec nad morzem mgły'.Wydaje mi się,że wiem o czym piszesz...Pozdrawiam serdecznie.
Yaro dnia 10.01.2022 17:48 Ocena: Świetne!
Człowiek dąży do zagłady świadomie bądź też nie, są na to żywe dowody.
Świetny wiersz .

Pozdrawiam:)
przyszycguzik dnia 14.01.2022 22:19
Podoba mi się ten tekst.
gaga26111 dnia 17.01.2022 23:38
Ja też wiolinie. Bardzo podoba mi się twój wiersz. Sama ostatnio mam trend myśli w takich kategoriach. Czasem wolę udawać ze nie wiem chociaz wiem. Za Smutno tak żyć.
Oglądałam ostatnio serial tytułu nie pamiętam ogólnie nie polecam bo nudny dosyć ale główny temat urzekający- na Ziemi kończy się woda. Ludzie podzieleni na klasy społeczne otrzymują dany przydział wody na jakiś czas. To działa na kartę jak bankomat. Grupa badaczy wysłana na księżyc prowadzi eksperymenty bo odkryto tam wodę. Jednak różni się ona od tej naszej. Po kontakcie z żywym organizem sprawia że woda mnoży się w jego ciele i zabija go aż osobnik nie utonie. Badacze chcieli zapanować nad zjawiskiem rozmnażania i sprawić by ludzie byli zdolni do życia w kontakcie z wodą jednak oczywiście cała załoga ginie. X lat po tragedii nowa grupa odkrywa tajemnice o eksperymentach na ludziach i znajdują dziecko które jest odporne na wodę z księżyca daje mu niezwykle umiejętności i pozwala żyć na powierzchni księżyca.
Lubię takie historie więc może i tobie coś z tego przypadnie do gustu.
Poza tym jako odnośnik do tekstu też pasuje popoulaeny ostatnio film - nie patrz w górę

Pozdrawiam
Wiolin dnia 18.01.2022 10:28
Witaj Anno.

Moim zdaniem takim właśnie zaczyna się ten nowy świat. Nie wiadomo w którym wariancie będziemy na tyle silni, aby przetrwać tę burzę przyszłości. Boję się wszystkiego czego nie znam, czyli nowego, dlatego podejmuję w wierszu ten właśnie temat. Pozdrawiam bbb i dziękuję za wnikliwą analizę.

Witaj Mareczku.

Co prawda obrazu nie znam, ale to nie problem go przecież zobaczyć.... Najważniejsze że wiersz działa, że potrafi abyśmy na kilka sekund wrócili z nim w miejsca, wydarzenia, które kiedyś nas poruszyły, zaciekawiły, były warte zapamiętania. Wiem jak poezja daleko leży od rzeczywistości
co nie znaczy aby się nią nie rozpychać w świecie który jej nie przypomina. Bardzo dziękuję za zajrzenie pod wiersz. Pozdrawiam.

WItaj Yaro.

No właśnie. Ilu nas tyle opinii i teorii na ten temat. Dobrze że mamy je wspólne. Pozdrawiam i dziękuję.


Przyszyty guziku.

To już w przyszyciu guzika jest więcej treści niż w komentarzu który napisałeś (łaś). (:
Takie zdawkowe, jednobrzmiące komentarze nic nie wnoszą. Napisz, niekoniecznie mnie, kilka słów więcej. Dlaczego się to i owo, podoba, dlaczego nie. Jakie wiersz zrodził emocje lub jest w nim ich brak. Nie idź po najmniejszej linii oporu z formą, "podoba mi się." Próbuj o kilka słów więcej... Pozdrawiam.

Witaj Gago.

Nie wiem dlaczego ale nigdy nie lubiłem i siedzi to we mnie aż do teraz, że nie lubię filmów sain sfikszyn ( nawet nie wiem jak to się pisze). Raczej do nich nie zaglądam, co nie znaczy że nie nigdy... Z dawnej, dalekiej ich nierzyczywistości, dziś treść staje się bardzo rzeczywista... Co co jeszcze niedawno wykraczało poza naszą wyobraźnię, dziś staje się faktem, któremu trudno zaprzeczyć...To mieszanie się światów, sprawia iluzję że tak naprawdę głupiejemy, nie wiedząc
gdzie jest ten włąściwy. Ogłupianie nas stało się nieodzowną częścią tego zwariowanego świata, a sądzę że nic nie wart on sam, gdzie nie ma człowieka. Bardzo Tobie dziękuje za tak pojemny komentarz. Pozdrawiam.
Zola111 dnia 18.01.2022 11:39 Ocena: Świetne!
Wiolinie,

pięknie pokazujesz dojrzewanie człowieka do otwartości i tolerancji na inność. Wszystkie metafory są ujmujące, a ten "Inny świat" jest bardzo pojemny, rozległy znaczeniowo, co bardzo mi się podoba. Gratuluję kolejnego udanego wiersza.

Buziaki, z.
Wiolin dnia 26.01.2022 19:56
Witaj Zolu.

Tak naprawdę boję się tej inności. Jestem facetem "starej daty" lubiący poukładany świat, bez większych odchyleń, ale przecież samo "chcieć" to zbyt mało by zmienić rzeczywistość. Dziękuję za zabrany głos. Pozdrawiam.
valeria dnia 26.01.2022 21:13
wiersz fajny, otwierają się horyzonty, warto je zbilansować :) też mam w pracy tyle spraw do ogarnięcia, ale trzeba pomagać, dogadywać się, przedstawiać swoje argumenty. możesz stworzyć swój piękny świat. może zapytaj Boga co robić, Bóg może stwarzać nowe rzeczy, których nie było do tej pory:) nie będę się rozgadywała:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty