drzewostan - Wiolin
Poezja » Wiersze » drzewostan
A A A

 

nasadzę drzew
tych w wierzby klony i buki
i te od zerwanych czereśni -
one  najdłużej pamiętają zieleń
zaproszę okna
otwarte
zawsze mają coś do streszczenia
klomb
niech zacznie się różą -
najładniej pachnie imieniem kobiety
a wszystko w kałużach
gdyby chciały zdążyć mnie przepłynąć
 
zasłony będą w kratkę


po nich spróbuję uciec śmierci

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Wiolin · dnia 18.01.2022 07:41 · Czytań: 553 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 8
Komentarze
Zola111 dnia 18.01.2022 11:16 Ocena: Świetne!
Takie faustowskie pragnienie: Uciec śmierci, trwać wiecznie... Piękne to jest, Wiolinie.

Zupełnie niemerytorycznie odniosę się do "firanek w kratkę". Ech, mężczyźni! Pewnie chodzi o zasłonki, a Wam wszystko jedno. Ale to nic :)

Wiersz w całości mnie satysfakcjonuje i doceniam jego wymowę oraz formę.

Buziaki, z.
Wiolin dnia 18.01.2022 11:41
Witaj Zolu.

Jak zawsze miło widzieć Ciebie pod wierszem. No tak, rzeczywiście chodziło o zasłony :) no i też masz rację że faceci nie odróżniają jednych od drugich. Ważne że coś w oknie majaczy, a czy to firanki czy zasłony, wszystko im jedno. Tak masz rację, już poprawiam.
Tak bardzo mi brakuje "starej gwardii"z dawnego pp, rzeczowych i pouczających komentarzy, które nie tylko uczyły rzemiosła, wykuwania pewnych zasad które stanowiły o dobrym wierszu. ale i poczucia wielkości bycia piszący. To wszystko już za nami. Teraz robi się coraz bardziej stromo i pod górkę. Bardzo dziękuję że nadal jesteś. Pozdrawiam.
annakoch dnia 18.01.2022 14:45
Witaj Wiolinie
Czytam Twój tekst i czuję wiosnę, tę samą energię, która napędza nasze życie, a która najmocniej ujawnia się pod koniec zimy.
Bardzo przyjemny, lekki wiersz. Wprawdzie w poincie można wyczuć trochę pesymizmu, ale to chyba chwila słabości podmiotu lirycznego, który mam nadzieję, że zajmie się ciężką pracą fizyczną w ogrodzie i szybko pozbędzie się złych myśli ;)
Pozdrawiam :)
Afrodyta dnia 18.01.2022 18:18 Ocena: Świetne!
Podoba mi się Twój wiersz, tworzy specyficzny klimat, w którym, mam poczucie, mierzy się życie ze śmiercią. Tak jakby jedno bez drugiego nie mogło się obyć i chyba coś w tym jest. Świetnie pokazuje to obraz natury w pierwszej części wiersza, a potem zamyka puenta. Podmiot liryczny wie, co jest nieuniknione, a jednak próbuje "ucieczki". Ponadto uwagę zwraca motyw róży wpleciony do tekstu, który w ogóle ma wymiar symboliczny, a w utworze dodatkowo staje się kwiatem, imieniem, kobietą, a może początkiem i spełnieniem. W siódmym wersie wkradła się literówka: "maja" (pewnie ma być "mają";).
Wiolin dnia 20.01.2022 11:02
Witaj Anno.

To dobrze że tak. Potrzebna jest nam siła a ją daje wiosna. Wiosna to słońce które daje życie, budzi wszystko co w nas i dokoła...
Puenta czy pesymistyczna? Wręcz odwrotnie...jeżeli zdołam uciec śmierci to tylko dzięki sprytowi i mocnym zasłonom...:) Dzięki za dobre słowo. Pozdrawiam.

Witaj Afrodyto.

Nie mam nic do dodania w tym co napisałaś. Tak naprawdę wiersz da się rozłożyć na wiele sposobów. Każde z nas może widzieć w wierszu coś czego nie zauważył nawet sam twórca, a przecież po to poezja jest tak pojemną aby znaleźć w niej tę wielowątkowość, wieloobrazowość.
Skończyły się czasy gdzie pani od języka polskiego narzucała uczniowi spojrzenie na wiersz. Wnętrze wiersza musiało pasować do ówczesnej linii czy polityki partii, bez jakichkolwiek odchyłek w prawo lub w lewo.
Poprawiam literówkę. Bardzo dziękuję za zatrzymanie się nad wierszem. Pozdrawiam.
przyszycguzik dnia 22.01.2022 21:16
Trochę to abstrakcyjne, z nierealnymi relacjami. Trochę przez to dostaje się efekt białej kartki, na której narysowane są w różnych miejscach oderwane od siebie obrazki. Czasem te obrazki - niepowiązane bezpośrednio dają intrygującą kompozycję. Tak właśnie jest w tym wierszu. Dla mnie ten wiersz daje do myślenia - a jaka będzie ta ucieczka z końcówki?
Wiolin dnia 24.01.2022 09:14
Witaj Przyszyty.

Wiesz przecież że wiersz nie musi zachowywać ziemskich realiów, że można go spiętrzać we wszystkie strony, można w nim wiele. Wszystko zależy od pojemności naszej wyobraźni, czy mieści się w niej czy nie... Myślę że takąż to rolę mają wiersze. Wiesz też przecież że ludzie uciekają czasem śmierci spod nosa...Jedna z portalowiczek - Zola, napisała kiedyś wiersz w którym zawarła podobną do mojej tezę....

"kto tam puka w nasze okna? pewnie śmierć
nie otwieraj jej niech puka aż omdleje...."

Widać nie jestem sam w tym pragnieniu oszukania śmierci...
Pozdrawiam i dziękuję za zajrzenie.
Mareczek dnia 31.01.2022 15:01 Ocena: Świetne!
Pięknie o nadziei na dobre życie.Optymistyczny wiersz.Koniecznie muszę kupić sobie zasłonki w kratkę!Dodatkowy plus za fajny pomysł ewakuacji przed nieuchronnym.Pozdrawiam Darku.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty