Modlitwa zmęczonego - Zdzislaw
Poezja » Wiersze » Modlitwa zmęczonego
A A A
Od autora: z cyklu "Modlitwy Uniwersum"

Panie, mam prośbę, niech mnie czasami

w łożu zastąpi duch święty.

Żona mi w nocy spać mało daje,

zwłaszcza gdy wracam dziabnięty.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Zdzislaw · dnia 06.02.2022 07:52 · Czytań: 340 · Średnia ocena: 1 · Komentarzy: 19
Komentarze
Wiolin dnia 06.02.2022 09:47
Witaj Zdzisławie.

To ja mam cholera odwrotnie niż Ty...Jak jestem dziabnięty to żona odwraca się do ściany, a mi wtedy najbardziej chce się dziabać....Pozdrawiam.
Jacek Londyn dnia 06.02.2022 10:36
Bardzo obrazoburczy tekst, już samo pisanie duch, itd.... małą literą może być nie do przyjęcia przez wielu czytelników.
Przekaz bardzo smutny, wręcz przygnębiający - dziabnięcie jest ucieczką od małżeńskich obowiązków.
Nie wiem, czy powinienem pisać komentarz przy niedzieli... :)

Pzdr
JL
Zdzislaw dnia 06.02.2022 10:48
Wiolin, no cóż - takie jest małżeńskie. Nie zawsze skłąda się dywanu róż ;)
Pozdrawiam :)

Jacek Londyn - gdzie ty masz odniesienie do jakiejś konkretnej religii? Właśnie dlatego dś jest napisany małą literąś, abuy nie donoszony był do jakiegoś mitu czy współczesnej religii. Istniało ich 24.000, współcześnie naliczono ich poonad 6.000. Mam inne zainterosania niż na nie marnować kompletnie czas..
Tak że - obrazoburczy? Nie do przyjęcia? Komu się nie podoba, niech nie czyta. Uśmiałem się z twojego komentarza. Tak to jest, że tekst zaczyna żyć swoimi ścieżkami w odbiorze czytelników ;)
Pozdrawiam.
Jacek Londyn dnia 06.02.2022 11:49
Tak że - obrazoburczy? Nie do przyjęcia? Komu się nie podoba, niech nie czyta.
- Żeby się dowiedzieć, czy się podoba, czy nie, trzeba przeczytać. Z krótkim tekstem to łatwe - nim zaczniesz, już kończysz i wiesz. :)

Uśmiałem się z twojego komentarza. Tak to jest, że tekst zaczyna żyć swoimi ścieżkami w odbiorze czytelników. - Dobrze, że przy deszczowej, smutnej niedzieli przyniosłem uśmiech. Anioł stróż Ci się trafił. Zwróć uwagę na pisownię stróża. :)
Usunięty dnia 06.02.2022 11:52 Ocena: Słabe
Moim zdaniem wiersz nieładny.
Znajduję rymy, a to obniża wartość poezji.
annakoch dnia 06.02.2022 14:25 Ocena: Słabe
Zgadzam się z Jackiem i ZielonymKwiatem : wiersz obrazoburczy i słaby.
Usunięty dnia 06.02.2022 14:38 Ocena: Słabe
Moim skromnym zdaniem trzeba umieć wszystko, nawet obrażać, skoro człowiek już się tego ima.
On jest po prostu nieładny pod względem artystycznym.
Takie moje zdanie i mam nadzieję, że autor weźmie to na klatę.
Zdzislaw dnia 06.02.2022 15:25
JackuLondonie - dzięki za przyniesienie uśmiechu w ten pochmurny, deszczowy dzień :) PS. Za anioła stróża (zwróciłem uwagę na pisownię) dziękuję też, ale w życiu stoosuję dobrą zasadę "Dbaj o siebie sam, a będzie ci dane" ;)

ZielonyKwiecie - nie wezmę twoich słów pod uwagę z prostego powoidu - ja właśnie lubię i stosuję rymy. Mniej mi podchodzą wiersze białe czy wolne. Jak widzisz - to kwestia "co się lubi". Pozdrawiam :)

Annakoch - mogę się dowiedzieć, dlaczego wiersz jest "obrazoburczy" Kogo obraża? Jeśli czytelnik interpretuje go na swoją modłę i do czegoś przypisuje, to już jego percepcja, nie moja. Przeczytałaś moją odpowiedź do JackaLondona? To masz tam wyjaśnienie.
annakoch dnia 06.02.2022 15:56 Ocena: Słabe
Cytat:
Panie, mam proś­bę, niech mnie cza­sa­mi w łożu za­stą­pi duch świę­ty.

zwracasz się do Boga, żeby w igraszkach z żoną zastąpił cię duch święty i pytasz:
Zdzislaw napisał:
dlaczego wiersz jest "obrazoburczy"

Obraża wszystkie osoby wierzące w Boga i to wyraźnie, bez domyślania, ukrytych podtekstów.
Usunięty dnia 06.02.2022 16:00 Ocena: Słabe
Zbigniewie, moja uwaga o rymach to żart. Nic mnie rymy nie obchodzą, ale widocznie nie było to dość czytelne.
Popieram Cię, annakoch.
Wiersz jest nie tylko nieładny, ale i niemądry.
Zdzislaw dnia 06.02.2022 19:43
Annakoch, widzę, że nic nie zrozumiałaś. Dla ciebie wszystko się łączy, w tym przypadku, z konkretnym bogiem w jakiejś religii (tak się domyślam, gdyż napisałaś ten wyraz dużą literą). Skąd wiesz, o jakim "Panie" piszę"? Twoje przypuszczenia są li tylko twoje, a nie moje. Wyjdź wreszcie z kokona i zobacz, że świat jest dużo większy niż twoje (jak przypuszczam) wierzenia w istotę mityczną, które przenosisz do oceny fraszki. Nie widzę sensu dalszej polemiki.

ZielonyKwiecie, masz prawo do swojej oceny. Ja mam zaś prawo do swojej, akurat innej. PS. Zwłaszcza co do "niemądrej fraszki". Ale tak już jest, kiedy swoje wierzenia przenosi się, jako podstawę, do oceny fraszki.
Mimo wszystko pozdrawiam.

PS. Dla informacji - gdzie indziej oceny są diametralnie inne, niż przez was wystawione. To przykład, jak jeden i ten sam utwór wywołuje skrajne oceny. A to świadczy o emocjach, więc... ;)
Dobranoc.
Carvedilol dnia 06.02.2022 20:16 Ocena: Słabe
Zdzislaw

rzadko komentuję poezję (choć w tym wypadku to słowo niestety na wyrost) ja akurat lubię rymowanki - tutaj ani dowcipu ani ciekawej formy nie widzę

a jeśli sam nie dostrzegasz, że możesz kogoś urazić (celowo czy nie, to już odrębna kwestia) to niestety świadczy tylko o Twojej inteligencji i jeśli - pomimo że parę osób zwraca na to uwagę - dalej trwasz przy swoim i tłumaczysz się na poziomie ucznia podstawówki i idziesz w zaparte, to trochę przykre, może jednak warto się nad tym zastanowić?

Pozdrawiam
Carvedilol
annakoch dnia 06.02.2022 20:25 Ocena: Słabe
Jeśli coś autor umieszcza na portalu, to powinien być gotowy na przyjęcie krytyki. Tekst, który pisze, a potem publikuje jest kierowany do odbiorcy, do czytelnika, a zatem musi liczyć się z jego różnym odbiorem. W przeciwnym razie tworzy dla siebie, czyli do szuflady.
Dlatego przemyśl, nikt nie atakuje ciebie, tylko piszemy o odbiorze tekstu, który przez kilka osób został podobnie odebrany. Przypadek?
Zdzislaw dnia 06.02.2022 23:02
Annakoch, znam zasady, nie musisz mi tłumaczyć. Możesz krytykować, każdy ma prawo do swojej opinii. Jednak tu aż przebija, że twoja opinia oparta jest o sferę religijności, a nie o ocenę merytorycznej utworu. Wystarczy przeczytać komentarze. To od razu wypacza.
Zwłaszcza że, jak pisałem, mam też opinie, które są skrajnie przeciwne twojej. I to od ludzi, którzy się naprawdę znają na poezji. Zapytam w twoim stylu - przypadek?
Nie pytaj, gdzie, nie przenoszę. Tak że - pozostaniemy przy swoich rozbieżnych opiniach.
Spokojnej nocy.
Carvedilol dnia 07.02.2022 09:24 Ocena: Słabe
Zdzislaw

nie odniosłeś się do mojego komentarza, ale przeczytałem co piszesz do innych, a zatem
chcesz oceny merytorycznej, proszę bardzo


powołujesz się na tych, co się na poezji znają, jeśli "oni" widzą w tym poezję, to śmiem twierdzić, że się jednak nie znają, bo co tutaj mamy?
figury stylistyczne? nie znalazłem
co zatem jest - jeden rym częstochowski i kolokwializm, czyli jedynie prosta rymowanka, gdzie ta poezja? przepraszam, nie dostrzegam

Warto czasami zastanowić się, skąd krytyka, zamiast opierać się uparcie tylko na jednej przesłance

Carvedilol
Prostaczek dnia 07.02.2022 09:55
Szyk wyrazów "spać mało daje" jest raczej niewłaściwy. Powinno być "mało spać daje".
Odwołanie się do Ducha Świętego jasno wskazuje, że nawiązujesz do religii chrześcijańskiej. Tłumaczenia Twoje są więc bardzo kiepskie. Ateistą też należy być z klasą. Pozdrawiam.
Zdzislaw dnia 07.02.2022 10:12
Carvedilol, fraszki opierają się właśnie na prostych rymach. Ale to twoje zdanie. Ilu ludzi, tyle opinii.

Prostaczek, szyk wyrazów "spać mało daje" jest utrzymaniem rytmu/średniówki, którą zastosowałem we wszystkich wersach (po piątej sylabie).
Nie ma tu "Ducha Świętego", tylko "duch święty". Nie tłumaczę, ale informuję. Podobnie jak różnica "Bóg" a "bóg". Nie widzisz różnicy, to trudno.
Pozdrawiam.
Carvedilol dnia 07.02.2022 11:44 Ocena: Słabe
Zdzislaw

fakt, fraszka to krótki utwór (najczęściej rymowany) - ale nauki u Ciebie żadnej, a ewidentnie wepchnięty na siłę rym (dziabnięty) wskazuje co było pierwsze w tym zestawieniu, a i dowcip (w zamierzeniu) słaby, nawet gdybyś tam umieścił Allaha czy Buddę (i to nawet z małej litery) nie poprawiłoby to odbioru
nawet na PP znajdziesz wiele fraszek, rzuć okiem, może zobaczysz różnicę
ja lubię proste rymy, w tym nie widzę problemu, tylko górnolotnie określasz tekst mianem fraszki,
i to nieprawda, że ilu ludzi tyle opinii; gdy napiszę paszkwil, w którym będę obrażał i wyśmiewał, to nie uratuje go nawet perfekcyjny 13-zgłoskowiec (nawet bez wciśniętych na siłę inwersji)

ale rozumiem, że masz swoje zdanie i go nie zmienisz, nie dziw się jednak, że takie krytyczne opinie będą się pojawiać (albo żadne, bo ile można wałkować to samo)

bez odzewu
Carvedilol
Zdzislaw dnia 07.02.2022 18:57
To już byłoby międlenie tego samego. Wy upieracie się przy swoich opiniach, jak mam swoje opinie, wtym innych.
Do mnie przemawiają argumeenty, a nie narzucane "bo ja to piszę".
Tak już więc zostanie, Można spisać protokół rozbieżności.
Aha - podkreślenie "w łożu".

Również bez odbioru.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty