Pogłosy - ApisTaur
Poezja » Wiersze » Pogłosy
A A A
Od autora: Wiersz napisany do ześrodkowania #35
Zajął II miejsce, więc myślę, że chyba warto go opublikować.

cisza jak brzytwa w małpiej dłoni
tnie na oślep rzeczywistość
jak nigdy czekam
na niedokręcony przez ciebie kran
bym mógł kropla po kropli
zliczać niedoczekania

nawet nie wiesz jak pragnę
twoich nocnych seansów z książką
szelest przewracanych stron
jak trzepot ćmich skrzydeł
spalał się w moich snach

wciąż pielęgnuję stygnące po tobie ślady
ale nie mam jeszcze odwagi
by zajrzeć do szafy
chcę wierzyć
że wciąż tu jeszcze jesteś

 

Ponieważ dopatrzyłem się kilku "pajacyków" w moim tekście (tak się kończy "pisanie na kolanie"), zamieszczam poprawioną wersję tego "dziełka".

 

cisza jak brzytwa w małpiej dłoni
tnie na oślep rzeczywistość
jak nigdy czekam
na niedokręcony przez ciebie kran
bym mógł kropla po kropli
zliczać niedoczekania

nawet nie wiesz jak pragnę
twoich nocnych seansów z książką
szelest przewracanych stron
niczym trzepot ćmich skrzydeł
spalał się w moich snach

wciąż pielęgnuję stygnące po tobie ślady
ale nie mam odwagi
by zajrzeć do szafy
chcę wierzyć
że wciąż tu jeszcze jesteś

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ApisTaur · dnia 28.02.2022 07:44 · Czytań: 969 · Średnia ocena: 3,75 · Komentarzy: 17
Komentarze
Wiolin dnia 01.03.2022 11:52
Witaj Apisie.

Jest dobry, tyle tylko że jak zwykle barometrem jego wartości musi być czytelnik, któremu nie leży że ten wiersz leży na dolnej półce. Pozdrawiam.
Hubert Z dnia 01.03.2022 12:13
Witaj Apisie.
Naprawdę przypadł mi do gustu Twój wiersz, byłbym moim faworytem do wygranej w zaśrodkowaniu.
Pozdrawiam.
ApisTaur dnia 01.03.2022 17:02
Wiolin
Witaj.
Może to wino jest nie najlepsze, bo z dolnej półki, ale jakież wina najlepiej się sprzedają? Może ci "oczytani" konsumenci nie są wykwintni, ale czy nie o poczytność autorom chodzi?
Nie od dzisiaj krytyka literacka, mija się w ocenie z "szarym" czytelnikiem. :)

Dziękuję Ci za czytanie i wpis, oraz pozdrawiam swojskim: Na zdrowie! ;)

Hubert Z
Witaj.
Miło przeczytać pochwałę dla mojego twórczego trudu. Napiszę nieskromnie, jakbym nie wiedział że to ja pisałem, to też bym na niego zagłosował.;)
Wielkie dzięki.
Serdecznie pozdrawiam.
Do znów.
Afrodyta dnia 04.03.2022 11:10 Ocena: Bardzo dobre
Mnie podoba się Twój wiersz, jest w nim coś wyjątkowo osobistego, choć to coś pozwala jednocześnie na utożsamienie się z tym, co staje się udziałem podmiotu lirycznego. Wersy: "bym mógł kropla po kropli zliczać niedoczekania"- piękne i poruszające, moje ulubione.
ApisTaur dnia 05.03.2022 18:53
Afrodyta
Wielkie dzięki za Twoje czytanie i wpis. To dla mnie ważne, by czytelnik w jakiś sposób mógł się identyfikować z wierszem. Może nie jest to popis wielkich metafor i stylistycznych wygibasów, ale i w takiej formie (zrozumiałej nawet dla "nieoczytanego" w poezji czytelnika), można oddać to co autor miał na myśli.

Serdecznie pozdrawiam i...
do znów.
Zbigniew Szczypek dnia 08.03.2022 01:27 Ocena: Bardzo dobre
Apisie
To wino z czarnej porzeczki, przesiąknięte zapachem włosów, klarowne - długo leżakowane, z kiści owoców, dojrzewających powoli, korzystając z łagodnego lata, na plantacji otoczonej lasem, na nieco uboższej glebie, uboższej w kredę - wapń, rzeżbionej przez rzekę - a więc mady; podczas kupażowania dodano nieco wina agrestowego, taką małą nitkę melancholii; tak, wino ma wyrażny i harmonijny bukiet, doskonałe na dzisiejszy wieczór, półwytrawne - ani nie słodkie i nie cierpkie.
Ale łzy, jakie wywołuje, pełen szkarłatu - kieliszek, są jak najbardziej cierpkie, pełen goryczy od wspomnień.
Pozdrawiam
Zbyszek
kamyczek dnia 09.03.2022 10:30
Apisie, dziękuję, że skorzystałeś z zaproszenia Zoli i wziąłeś udział w konkursie. Bardzo ciekawy i treściwy wiersz, głosowałam na niego, zasłużone miejsce na podium. Widzę, że dokonałeś drobnej zmiany w tekście, moim zdaniem na plus dla wiersza.
Serdeczności.
ApisTaur dnia 15.03.2022 06:46
Zbigniew Szczypek
Wielkie dzięki za ten nader poetycki wpis.
Serdecznie pozdrawiam.

kamyczek
Pomyślałem sobie "czemu nie", i skleciłem na szybko to to. A wiesz że pośpiech nie jest wskazany przy pisaniu. Po analizie błędów, było już za późno na korektę.
Wielkie dzięki za obecność i wpis pod wierszem.
Do znów.:)
Lilah dnia 20.03.2022 15:00
Gratuluję, Apisie! Bardzo mi się podoba Twój wiersz.
Pozdrawiam serdecznie :)
ApisTaur dnia 04.05.2022 17:09
Lilah

Wielkie dzięki za gratulacje, odwiedziny i czytanie. Może to nie jakiś pokaz ekwilibrystyki słowno-poetyckiej, ale nie każdy malarz musi być impresjonistą. ;)

Serdecznie pozdrawiam i
do znów. :)
Lilah dnia 04.05.2022 19:05
ApisTaur napisał:
Wielkie dzięki za gratulacje, odwiedziny i czytanie.

Cała przyjemność po mojej stronie, Apisie. :)
wolnyduch dnia 03.06.2022 23:02 Ocena: Świetne!
Jak dla mnie świetny wiersz, z tęsknotą w tle, z którym z pewnością niejedne Czytelnik się zidentyfikuje, a to msz jest ważne.
Co do tej małpy z brzytwą, która tutaj jest metaforyczna, to przypomniało mi się jak kiedyś czytałam jakiegoś angielskiego e - booka, o orangutanie, którego właściciel kupił w Azji, chyba na Bali, w każdym razie ten małpiszon lubił papugować swojego pana no i raz ukradł mu brzytwę, namydlił się i miał ochotę się ogolić, pan zamarł, ale wziął bat, a małpa uciekła bodajże przez okno.
Skończyło się to tragicznie, bo okazało się, iż zamordowała dwie kobiety przy użyciu tejże brzytwy.

sorry, że odbiegłam do wiersza, ale pod jego wpływem przypomniała mi się ta makabreska.

Pozdrawiam, miło było zerknąć, poza tym gratuluję nagrody :)
valeria dnia 03.06.2022 23:43 Ocena: Przeciętne
ta nagroda to na pocieszenie:)
ApisTaur dnia 06.06.2022 19:35
wolnyduch
Wielkie dzięki za czytanie i pozytywny odbiór z refleksją w nawiasie. Dążenie do wielkich metafor i abstrakcjonizmu słownego w wierszach mam już za sobą. Nie lubię wpędzać czytelnika w słowne labirynty niezrozumienia i stylistyczne rebusy. To dobre dla szaradzistów.;)

Pozdrawiam i
do znów

valeria

No cóż, nie każdy z obecnych na tym portalu, jest tak poczytnym i podziwianym autorem, gdzież mi się chwytać cokołów, tak lotnych sokołów.

Życzę dalszych sukcesów i
do znów :)
wolnyduch dnia 06.06.2022 19:47 Ocena: Świetne!
Re: Apis Taur

Ja też na ogół piszę prosto, ale czasem zdarza mi się brak kawoławizmu,
sama lubię nie tylko prostotę, doceniam błyskotliwość wierszy "szaradzistów",
poza tym dziś z pewnością ucieka się od banału, choć za duża hermetyczność
też w moim odczuciu nie jest dobra, ale co kto lubi.

Dziś z pewnością docenia się brak banału.

Ja uważam, że ważna jest treść, dobrze jeśli jest ponadczasowa, czasem ktoś dba li tylko o formę i czepia się każdego przecinka, /choć forma też jest ważna, ale nie można tylko ją widzieć/
a nie potrafi doceniać wierszy, które mają głębię, bywa i tak, że taka osoba pisze rymowanki, a treści w nich jak na lekarstwo, ale poucza innych, dla mnie to smutne...

Pozdrawiam serdecznie :)
ApisTaur dnia 06.06.2022 20:15
wolnyduch
Ależ nie umniejszam szaradzistom, sam popełniłem palindromowca i parę innych wierszowanych zagwozdek. Nagminnie "rozkminiam" pisma szaradziarskie, to "uelastycznia" postrzeganie obrazu, słowa i mieszaninę tychże.
Wiem jak łatwo popaść w banał, w płytkość przekazu, oraz zaplątanie się we własne dywagacje słowne. Lecz silenie się na oryginalność bez tzw. iskry bożej, czyli po prostu talentu oraz warsztatu, może sromotnie zemścić się na autorze.
Pozdrowionka :)
wolnyduch dnia 06.06.2022 21:42 Ocena: Świetne!
Rozumiem, poza tym myślę podobnie, pozdrawiam :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty