W ogrodach Semiramidy - wolnyduch
Poezja » Wiersze » W ogrodach Semiramidy
A A A

 




Lubię, gdy pożary szaleją nad głową,
wstęgami złotymi miasto zapalając.
Noc, która się skrada, niczym małe kocię,
by w odłamkach ciszy sen kiełkował makiem.

Lubię, gdy roztapiasz wzrok maślanych oczu,
chowasz ciemną stronę księżyca w rękawy.
Kiedy mną się stajesz, a ja jestem tobą,
świat wielkości ziarnka, podczas przenikania…

Kocham nasze wzloty do rajskich ogrodów
semiramidowych, Babilonu cudów.
I trzęsienia ziemi wcale się nie boję,
bo wiem, że jest cząstką naszego uczucia.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wolnyduch · dnia 29.07.2022 08:52 · Czytań: 516 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 14
Komentarze
Abi-syn dnia 29.07.2022 15:39 Ocena: Świetne!
Jakie to liryczne, ciepły, tkliwy pół erotyk z wszystkimi atrybutami niedopowiedzeń, gra wyobraźnia potęgowana rymami niedokładnymi. z dokładną rytmiką.

łączę pozdrowienia
wolnyduch dnia 29.07.2022 18:24
Witaj Abi
Dziękuję za wgląd, czy to pół erotyk, to nie wiem, mnie się zdaje, że więcej, niż pół...
Z pewnością niedopowiedziany, bowiem dopowiedzeń w tej materii nie lubię.

Pozdrawiam Cię serdecznie, w ten letni wieczór :)
Yaro dnia 30.07.2022 08:46 Ocena: Świetne!
Gdzie jest taki ogród, w którym płynie czas wolniej tylko liczy się uczucie.

Bardzo dobry wiersz pobudza wyobraźnię i unosi na wyżyny marzeń i snów.


Pozdrawiam ciepło:)
Lilah dnia 30.07.2022 10:17
O, jaki ładny erotyk! Biorę w całości. Pozdrawiam :)
Arkady dnia 30.07.2022 13:35 Ocena: Świetne!
Wolnaduszko, przyjąłbym wiersz w całości, ale... jeden wyraz wytrąca mnie z równowagi: "pożary"... Błagom zmień go na cokolwiek innego, mogą być np miłości, tęsknoty lub cokolwiek innego. Pożary z towarzyszącymi im łunami bardzo źle mi się kojarzą (no cóż może tylko mnie) A co do reszty wiersza nie mam żadnych zastrzeżeń jest świetny. Pozdrawiam CS
wolnyduch dnia 30.07.2022 13:49
Dziękuję za wgląd

- Jarkowi

Taki ogród, a raczej wiszące ogrody były w starożytnym Babilonie królowej Semiramidy, do niego nawiązuję w swoim wierszu, a poza tym każdy może mieć własny ogród uczuć i miłości.

Pozdrawiam serdecznie :)

- Lilce

Miło mi, iż bierzesz mój wiersz w całości, że się podoba takim, jakim jest.
Pozdrawiam serdecznie :)

- Arkademu

No cóż, to że masz takie skojarzenia, to trudno, ale ja mam inne, zachód słońca, mnie się kojarzy z pożarem na niebie, jakby to słońce płonęło, ale tutaj jest dwuznaczność tego pożaru, bowiem peelka w wierszu też płonie, ale ten jej pożar jest pozytywny, nie ma tutaj w nim niczego niedobrego, bo ona płonie z miłości, tutaj jest korelacja tych dwóch pożarów w naturze i w niej, wybacz, ale nie zmienię tego wyrazu, a skojarzenia każdy z nas ma prawo mieć własne, nawet, odmienne od zamysłu autora, to oczywiste.

Miło, że wpadłeś i podzieliłeś się swoim odbiorem wiersza.

Pozdrawiam serdecznie :)

P.S
PRZEPRASZAM ADMINISTRACJĘ!!!

Źle wcisnęłam wykrzyknik - przez pomyłkę, miast długopisu, bowiem chciałam coś zmienić w swoim komentarzu, proszę nie kasować powyższego komentarza, wszystko jest w nim ok!
Arkady dnia 30.07.2022 13:58 Ocena: Świetne!
Pożar na niebie... Hmm... Może i to jest to. Ale nie życzę Tobie ani nikomu innemu przeżywać pożaru z bliska.
Pożar miłości... Może
Łuna na niebie, albo raczej odpowiednio ułożone i podświetlone przez słońce chmury... To jest piękne!
Serdeczności CS
wolnyduch dnia 30.07.2022 14:17
Arkady

Też nikomu nie życzę prawdziwego pożaru, to jasne, jeśli masz tego typu przeżycia, to nie dziwię się Twojej reakcji.

Serdecznie :)
ajw dnia 30.07.2022 15:48 Ocena: Świetne!
Bardzo kobiecy, ciepły wiersz. Człowiek ma ochotę zanurzyć się w nim i poczuć wszystkimi zmysłami.
wolnyduch dnia 30.07.2022 23:24
Witaj ajw
Miło mi, że wiersz przypadł Tobie do gustu, dzięki za czytanie i komentarz.
Serdeczności wieczorne przesyłam :)
Jacek Londyn dnia 01.08.2022 08:40
Dzień dobry.

Tak, ma rację ajw - to bardzo kobiecy wiersz. Czytelniczki znajdą tu zapewne swoje klimaty i nawet pożary czy trzęsienie ziemi je nie spłoszy. :) Ja pewnie bym coś zmienił, choćby "wzrok maślanych oczu" - on nie jest zbyt dobry, spojrzenie pewnie byłoby bardziej na miejscu. "Semiramidowe ogrody" też dziwnie brzmią, zamiast jackowych wolałbym Jacka, ale... niech ziemia nadal drży w posadach.
Miłego dnia :)
JL
wolnyduch dnia 01.08.2022 13:28
Witaj Jacku

No, cóż może to i kobiecy wiersz, choć mam wiele mniej kobiecych, np. dotyczących spraw wojny, a poza tym kobiecość nie jest zła, msz, w każdym razie nie zamieniłabym się na płeć za żadną cenę, bo lubię swoją:)
Poza tym msz są faceci, którzy też piszą miękko, bo to nie kwestia płci, tylko wrażliwości, którą ja osobiście lubię.

Co do Twoich odczuć, masz oczywiście do nich prawo, w moim odczuciu maślane oczy z pewnością brzmią lepiej, niż tylko spojrzenie,/które jest nijakie, bezuczuciowe/bo podkreślają stan zapatrzenia się w drugą osobę, czyli czyjeś oczy rozpływają się niczym masło, specjalnie podkreślam, iż nie jest to zwykłe spojrzenie.

Lubię w wierszach metafory i porównania.
Co do semiramidowych, to jest tutaj świadomie użyty rytm wewnętrzny -
semiramidowych - ogrodów, a poza tym jest to 12 zgłoskowiec, zatem używając słowa Semiramidy nie miałabym 12 zgłoskowca, choć może faktycznie użycie tutaj przymiotnika może troszkę razić, ale uważam, że jest zasadne.

Co do trzęsienia ziemi, to nawiązuję tutaj nie tylko do metaforycznego trzęsienia w wiadomym czasie uniesienia, ale również do tego, iż ogrody Semiramidy podobno zostały zniszczone podczas trzęsienia ziemi w I w p.n. e.

Dziękuję za wgląd, również życzę miłego dnia, pozdrawiam Cię serdecznie :)
Jacek Londyn dnia 01.08.2022 17:54
Cześć.

Stwierdzenie, że to kobiecy wiersz, nie jest zarzutem. Tak go po prostu odbieram. Nie znaczy to, że nie mam wrażliwości. :)
Co do roztapiania wzroku maślanych oczu, to określenie maślane oczy wskazują na miękkie, rozmarzone/rozkochane spojrzenie. Ty te oczy, a dokładnie ich maślany wzrok dodatkowo roztapiasz. Chyba niepotrzebnie.

W kwestii semiramidowych ogrodów pozostanę przy swoim. Zwrot nie jest, moim zdaniem, zbyt udany, można by pewnie zastosować coś innego, by dwunastozgłoskowiec pozostał sobą.

Jeszcze o trzęsieniu ziemi - wiem, co chciałaś powiedzieć. Pisał już o nim Ernest Hemingway w Komu bije dzwon. Ciekawe, czy był pierwszy. :)

Tyle tego mojego bajdurzenia.

Do następnego
JL
wolnyduch dnia 01.08.2022 18:53
Witaj ponownie Jacku

Tak, dodatkowo roztapiam i mnie to nie przeszkadza,
a co do przymiotnika, to nie mówię, że nie masz swojej racji, ale też go zostawię,
poza tym, gdyby tak ściśle wszystko brać pod linijkę, to tworzenie neologizmów, też
by było niezasadne, a przecież często je się tworzy, a są to zupełnie nowe wyrazy, gdyby niczego nie zmieniać w poezji, to poza rymem, który lubię, nigdy nie byłoby np. wierszy białych, które również polubiłam, choć nadal cenię i zawsze będę cenić klasykę, bo wiersze białe bardziej kojarzą mi się z prozą, niż z wierszami.

Co do wrażliwości, absolutnie nie wątpię, że ją posiadasz, choć pewnie kobiety
inaczej odbierają pewne sprawy, ale to normalne, miło, że "kobiecy wiersz" nie jest
z Twojej strony zarzutem :)
Do miłego, a poza tym dzięki za poświęcony czas :)
Pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty