Basia - Yaro
Proza » Miniatura » Basia
A A A
Od autora: Utwór brał udział w II edycji konkursu "Malowanie słowem".

Obraz Ewy Juszkiewicz (Basia)

Milej lektury życzę. Pozdrawiam Jarek:)

Gdy dymy na wodach płyną w dal w szuwarach śpią kaczki na gniazdach.

Żaby śpiewają hymn pochwalny świerszcze w trawie stroją skrzypce w subtelności tego aktu.

Nie chce się spać małej dziewczynce zawsze wieczorem, gdy księżyc patrzy w oczy i milczy długo, dopóki świt nie wygoni na inną stronę może jasną może ciemną kto by się głowił.

Może mnie czymś zaskoczysz wieczorem pozwalam pieścić słowem uszy i szeptem modlitwy ona pozwala mi się nie nudzić. Na imię mam Basia po babci.

Niewiele mam do stracenie niewiele do powiedzenia zapytaj mnie o co chcesz.

I dokąd mnie zabierasz, dlaczego teraz gdy mogę tak wiele a zdrowia zbyt mało by się dzielić z innymi uśmiechem, radością, wspólną zabawą. Ucieka czas mało mnie wokół spokój budzi w duszy niepokój smutek z lękiem mieszają się. Oczy często są mokre od łez i szeptu gdzieś w środku

nie poddam się wrócę tutaj, bo każdy człowiek, mała dziewczynka ma duszę przecież stworzył nas jeden Bóg.

Kiedyś tutaj wrócę będę barwnym rozsiewanym ptakiem albo kotkiem, który się pieści i tuli.

Pomagają mi dobrzy ludzie i Bóg smutki studzi, wiem muszę odejść daleko mamo nie płacz, żeby mi lżej było przed bramami nieba, bądź gdzieś indziej nie wiem sama nie wie nikt, nikt nie zna prawdziwej odpowiedzi poprowadzi mnie ktoś niewidzialny. Chcę w pełni żyć, lecz czas kończy się na ustach opuchniętych od pierwszej chemii. Zapominam skąd i dokąd się udaję byle nie męczyć się i nie myśleć o tym co zdarzy się nie tylko mi. Jest nas wiele dusz, które pragną wyjść z ciał i popłynąć w siną dal najlepiej z bocianami, końcem sierpnia poczuć jeszcze lata i początku jesieni zapachu grzybów z lasu i skoszonych łąk i pól szarych pooranych w zmarszczki starca.

Przybędzie anioł śmierci Samuel zabierze mnie, Rafał nie uzdrowił mnie widocznie nie mógł otrzymał inne rozkazy, widocznie to mój czas. Spójrz mi w oczy widać żal, lecz życie kocham i wybaczam sobie stan w jakim jestem. [i]Dziecko moje nie bój się ból umierania to kilka sekund zostaw list uspokój serca rodziców nie masz nic do stracenia. Weź kredkę w palce namaluj im swoją twarz i proś o modlitwę niezapomnienia i nie zwalniaj od myślenia nad sensem istnienia, kiedyś będziemy razem spotkamy się wśród zielonych pastwisk i głębokich dolin. Życie wybacz, że odchodzę zamknij rozdział zamknij drzwi. Do zobaczenia po drugiej stronie w pięknym horyzoncie światów. Wyglądam bardzo źle wiem nie pomożesz mi choćbyś chciał nie obiecuj mi nic, niczego nie potrzebuję.

Ściskając w dłoniach pluszowego misia najlepszy przyjaciel nie opuszczam go nawet na krok.

Wybaczcie ja to wszystko zmyśliłam.

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Yaro · dnia 01.01.2023 11:38 · Czytań: 501 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 4
Komentarze
Roxanna dnia 01.01.2023 15:57
Ostatnie zdanie totalnie mnie zaskoczyło :)
Podobają mi się obrazy natury, te wtrącenia są często nieoczywiste i ciekawe - np.

Jest nas wiele dusz, które pragną wyjść z ciał i popłynąć w siną dal najlepiej z bocianami, końcem sierpnia poczuć jeszcze lata i początku jesieni zapachu grzybów z lasu i skoszonych łąk i pól szarych pooranych w zmarszczki starca.

Lot z bocianami na pewno będzie mi się kojarzył z Twoim tekstem.

Zastanawiam się nad formą - czy jej niekonsekwencja, zwłaszcza w interpunkcji była zamierzona? Strumień świadomości Basi?
Yaro dnia 03.01.2023 16:39
Bardzo dziękuję za komentarz i podobanie tekstu.


Jeśli chodzi o prozę zawsze miałem problemy z jej pisaniem dlatego wolę pisać wiersze przychodzi mi to łatwiej i nie musze zastanawiać się nad interpunkcją.

Pozdrawiam serdecznie z gratulacjami:)
wolnyduch dnia 04.01.2023 19:02
Ciekawa ek fraza, muszę poszukać obrazu, bo go nie widziałam.
nie jestem mistrzem interpunkcji, ale sądzę, że tu i ówdzie przydałby się jej korekty.
W zdaniu "niewiele mam do stracenie" literówka, do stracenia, być powinno, literówki to moja zmora, niestety. Czytając tekst zrobiło mi się smutno, iż mała dziewczynka jest chora na nowotwór, też zaskoczyło mnie ostatnie zdanie, ale to dobre, optymistyczne zaskoczenie.

Ogólnie mi się podoba, ale w moim odczuciu można by nanieść drobne szlify.

Pozdrawiam serdecznie, a tak poza tym z ciekawości spytam, kiedy ogłoszenie wyników konkursu?
Yaro dnia 05.01.2023 17:51
Dziękuję za komentarz słowa wiele znaczą dla mnie.

Wyniki są już ogłoszone. Pozdrawiam serdecznie:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:64
Najnowszy:wrodinam