Bez tchu - Afrodyta
Proza » Inne » Bez tchu
A A A

Obserwowałam ten niedzielny wieczór zza szyby. Płatki śniegu spontanicznie, choć trochę sennie, kołowały w powietrzu. Nie mogły oprzeć się grawitacji, więc spadały, tworząc miękką nieskazitelną powłokę ziemi. Pomyślałam, że to idealna chwila, aby po raz pierwszy ujrzeć świat i zasmakować w nim jak słodkim miąższu ulubionego owocu. Tymczasem zima bez kompleksów kreowała swój wizerunek. Nie peszyły jej zazdrosne czy szydercze spojrzenia gapiów, nie krępowały niedociągnięcia powstającego dzieła od zawsze wpisane w historię.

W tym samym momencie jednostajnym krokiem, nie spiesząc się, nadchodziła czarna fala, szeptała coś o ślubach składanych wieczności, by zyskać więcej czasu. Wiedziała, że wzbudza mroczny podziw, dlatego bez żadnych zahamowań delektowała się  istnieniem. Zbliżała się nieuchronnie. Wtargnęła też do mnie, a wtedy głucha cisza mieszkania oraz przenikliwy chłód pustego łóżka objęły moje serce tak mocno, jakby od tego uścisku zależało życie. Groźne spojrzenie wybałuszonych i czujnych, świdrujących w ciemności oczu, przypominało o samotności, skutecznie mrożąc krew w żyłach. Drapieżne ręce bez wyczucia obłapiały wątłe ciało, a wywołany niepokój w błyskawicznym tempie odbierał tchnienie. Jedyny lek, sen, przychodził spóźniony, niechętny, ociągał się złośliwie. W końcu straciłam świadomość. Myśli przetrząsały okolicę, a znalazłszy swoją rajską wyspę, tuliły się pełne wytchnienia. W ten sposób odbierały zasłużoną nagrodę, odpoczynek, po godzinach intensywnej pracy. Ich spokój nie trwał jednak długo, moja nagła pobudka wyrwała je z drzemki, mobilizując do aktywności oraz ponownego zmierzenia się z rzeczywistością.

Poczułam głęboki i wyraźny pomruk wody, która zagarniała coraz większą powierzchnię gładkiego prześcieradła, wsiąkając w nie bezpowrotnie. Każdy kolejny ruch wyzwalał w niej siłę tworzenia, stawała się wodospadem, a ten zapowiedzą nowego, które wkrótce miało nadejść, aby ożywić pustynię. Nad wyraz ostrożnie wystukiwałam drobne kroczki, wolałam nie drażnić żywiołu.

W końcu przyjechała taksówka. Noc nie zdjęła jeszcze swojej zasłony, świat się nie poruszał, nikt oprócz mnie nie słyszał śniegu skrzypiącego pod butami. Zza szyby samochodu podążającego szeroką pustą ulicą obserwowałam krajobraz. Żegnałam się z otoczeniem, które w tamtej chwili nie miało racji bytu.

Długim korytarzem zmierzałam w stronę drzwi, z daleka wyglądających na łaskawe i gościnne, gotowe do przyjęcia strudzonego wędrowca. Każdy krok odbijał się od ścian, tworząc dźwięczne echo, które falami przenikało najmniejsze skrawki skóry, a potem dostawało się do krwi, by odżywiać komórki w organizmie. Przygniecione ciężarem codzienności płuca nie pozwalały na złapanie oddechu przywracającego siły i energię. Zamknęłam oczy, żeby w twoich ujrzeć łagodny błysk darujący piękno. Chciałam byś był i poczuł, jak ta drobna dłoń wtula się w twoją, jak te drżące usta szukają twarzy, by ofiarować ci niespokojny szloch rodzącego się życia. Opuszczone powieki podnosiłam bardzo powoli. Myślałam, że to przedłuży życie chwili, nada jej właściwy wymiar i znaczenie. Źrenice rozszerzały się i zwężały, aby lepiej odróżnić kształty w opustoszałej przestrzeni.

Łza spływająca po policzku zatrzymała się niczym kropla rosy na płatku kwiatu. Skutecznie pozbawiała wszelkich złudzeń, potwierdzając istnienie nikogo oraz niczego. Byłeś tylko rozproszonym światłem,  złamanym promieniem niespełnionego pragnienia.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Afrodyta · dnia 03.03.2023 16:51 · Czytań: 273 · Średnia ocena: 3,5 · Komentarzy: 3
Komentarze
Marek Adam Grabowski dnia 04.03.2023 17:13 Ocena: Dobre
Podoba mi się twoje poetyckie pióro. A co do fabuły? - Dla mnie jest zbytnio enigmatyczna; bardziej na wiersz niż prozę.

Pozdrawiam

Ps. Moje opowiadania ukazały się w Antologii "Do czytania". Możesz przeczytać je tutaj https://www.portal-pisarski.pl/czytaj/63581/pomniki-w-srodmiesciu

https://www.portal-pisarski.pl/czytaj/64982/zycia-na-prowincji-jest-spokojne
BeNeK dnia 04.03.2023 17:42 Ocena: Bardzo dobre
Mi również podoba się Twój styl pisania. Płynie się po tekście, który jest obrazowy, ale jednocześnie nie przesadzony.

Tekst jest oniryczny, przenika się tu jawa ze snem, marzenia senne z marzeniem, aby były one jawą. Czuć emocję, pustkę, bezsilność. Mi się podobał ten tekst :)
Afrodyta dnia 05.03.2023 10:15
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Gratuluję sukcesu. Z przyjemnością przeczytam. Dobrego dnia.

BeNek, dziękuję za obecność i pozostawione słowa. Cieszę się, że tekst Ci się spodobał. Pozdrawiam ciepło.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty