Blue Velvet - Hazyn
Proza » Miniatura » Blue Velvet
A A A
- Lubisz?

- Ale co?

- Właśnie dlatego to pytanie jest intrygujące, bo nie mówię co.

- Kiepsko wychodzi Ci podryw na intelektualiste. Spróbuj czegoś innego.

- To miłe, że jesteś bezpośrednia. Przynajmniej mam szansę się zrehabilitować. Inna dziewczyna by mnie spławiła.

- To zdanie Ci raczej nie pomogło. Lepiej szybko coś wymyśl, bo będę zmuszona stać się tą "inną".

...chwila ciszy...

- Ładnie ci w tych czerwonych koralach...

- Ostrzegałam! Czuj się spławiony.

- Czekaj! Daj mi ostatnią szansę...

-...Niech stracę. Masz minutę.

[barman zapalił między Nimi świeczkę]

- Ładnie ci w tych czerwonych koralach, ale wolałbym cię tak... bez nich. Każda ozdoba to oszustwo, a ja chcę wiedzieć o tobie całą prawdę. Sam jestem teraz przyozdobiony, lecz jeśli nadarzy się okazja przedstawie ci mnie prawdziwego, nie złudzonego.

Nieporadnie zacząłem bo irytuje mnie ta cała etykieta zawierania damsko-męskich znajomości. Chciałem od tego uciec i się pogubiłem.

To całkiem ładne wytłumacznie, które zapewne wyzwoliło u ciebie nowe pokłady cierpliwości, jednak nie jest szczere.

Widzisz, specjalnie się zbłaźniłem. Wywrzeć dobre wrażenie na kobiecie to satysfakcja. Niewątpliwie. Jednak uczuciem znacznie doskonalszym jest przeskoczenie z skrajności w skrajność. Zaprezentowałem się tragicznie by zaraz wzbudzić sympatię, niepewność, porządanie.

Zaufanie buduje miłość, niepewność wyzwala namiętność. Nie chcę byśmy się w sobie zakochali, więc nie licz, że dziś dowiesz się kim naprawdę jestem.

Za to przy odrobinie dobrej woli przekonasz się ile rozkoszy może dać sprytnie wykorzystany intelekt wraz z cielesnym talentem. Duchofizyczne uniesienie. Nie każdy może osiągnąć ten stan. Pachniesz tą rzadką zdolnością do osiągania niepospolitego szczęścia. Dlatego rozmawiamy.

Nie jestem do reszty zepsutym egoistą. Nie byłbym w stanie flirtować z kobietą zdolną do przeżywania jedynie przeciętnych, prostackich odczuć. Moja satysfakcja mi nie wystarcza. Wręcz przeciwnie.

Mam taki lekki, niemoralny fetysz - pojawiać się w życiu kobiet, pokazywać im coś, co będzie trwać w ich wspomnieniach wiecznie, wiedzieć, że nigdy mnie nie zapomną, że po wielu latach stwierdzą, iż byłem jedynym prawdziwym mężczyzną na ich życiowej drodze.

To moja gra, to moja intryga.

Widzisz, teraz już wiem, że nie skończymy tego wieczoru razem. Zbyt wiele Ci powiedziałem. Mogłabyś mnie odpędzić choćby dla przekory. Ale lubię tak czasem, w ramach wyjątków.

Nie żałuję. Nie poczuję dziś wprawdzie twojego smaku, jednak mogę być pewien, że długo będziesz rozmyślać na tą rozmową, może fantazjować.

I pamiętaj - myśl trzeźwo, nie daj się zmanipulować, bowiem takich jak ja jest więcej, a rzadko robimy coś "w ramach wyjątku".
Nie upijaj się teraz. Wróć do domu. Ta rozmowa jest warta analizy i zapamiętania.

Mój czas się wyczerpał. Muszę cię pożegnać - kręcę dziś w domu pewien dramat psychologiczny. Wielki duch - wielkie zmartwienia.

Miłego wieczoru.

A, zapomniałem - na imię mam Bartek.

[nagły podmuch wiatru; świeczka gaśnie]
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Hazyn · dnia 31.01.2009 11:11 · Czytań: 824 · Średnia ocena: 2,56 · Komentarzy: 11
Komentarze
Usunięty dnia 31.01.2009 12:09
Nie doczytałam do końca. Miało wyjść zabawnie i trochę refleksyjnie, a wyszło sztucznie. Niedociągnięcia, literówki, w dalszej części opowiadania pogubiły się gdzieś myślniki przy dialogach.

Nie oceniam, bo nie doczytałam.
soczewica dnia 01.02.2009 01:40 Ocena: Słabe
ja się zatrzymałam na "porządaniu". błędy ortograficzne wzbudzają litość. i właśnie to jest złe określenie, bo zaczynanie od tej "innej" strony, to się u nas, w babskiej gwarze nazywa podrywem "na litość". nie wzbudziło we mnie dobrych uczuć. nie wiem, co to może być "cielesny talent", po przeczytaniu zastanawiam się, czy nie ma czegoś wspólnego z cielęciem.
popieram trzynastkę. wyszło sztucznie.
Jack the Nipper dnia 01.02.2009 13:20 Ocena: Przeciętne
Cytat:
Kiepsko wychodzi Ci podryw


jakie jest uzasadnienie dla stosowania wielkiej litery w "Ci"?

Cytat:
zacząłem bo irytuje


przecinek przed "bo"

Cytat:
się tragicznie by zaraz


przecinek przed "by"

Cytat:
porządanie


pożądanie

Cytat:
byśmy się w sobie zakochali, więc nie licz, że dziś dowiesz się kim naprawdę jestem.

Za to przy odrobinie dobrej woli przekonasz się


3 x się

Cytat:
Ale lubię tak czasem, w ramach wyjątków.


Poległem. Co lubisz tak czasem? Nie mam pojęcia do czego to sie odnosi?

Co do treści to właściwie sam(a) podsumowujesz:

Cytat:
Widzisz, specjalnie się zbłaźniłem. Wywrzeć dobre wrażenie na kobiecie to satysfakcja. Niewątpliwie. Jednak uczuciem znacznie doskonalszym jest przeskoczenie z skrajności w skrajność.


Zbłaźnić się bohaterowi udało. Nie widze tylko wywołania skrajnie przeciwnego odczucia u tej dziewczyny.
valdens dnia 01.02.2009 15:41 Ocena: Bardzo dobre
Też fajne. Stawiam Ci drugiego plusa. :) Masz coś jeszcze?
Usunięty dnia 01.02.2009 17:56 Ocena: Dobre
Hmmm... Mi się podobało, mimo, że niektóre błędy rzeczywiście dają po oczach, Momentami sztuczne i naciągane, ale ogólnie przyjemne.
Albino dnia 01.02.2009 21:50 Ocena: Dobre
dla mnie nawet ok :)
lilith dnia 01.02.2009 23:52 Ocena: Słabe
Błędy aż bolą. Co do tekstu- początek słabiutki a reszta- ani nie pociąga ani nie odpycha.
Usunięty dnia 02.02.2009 10:39 Ocena: Bardzo dobre
Zjadasz litery i ogonki:

Cytat:
intelektualiste

intelektualistę

Cytat:
przedstawie

przedstawię

Cytat:
wytłumacznie

wytłumaczenie

Raz zapisujesz zaimki z małej a raz z dużej (ci, Ci, Nimi), postaraj się to ujednolicić. Szczerze mówiąc, tekst bardzo mi się spodobał. Nic dodać nic ująć. :yes:
ginger dnia 02.02.2009 11:37 Ocena: Dobre
Mi to całkiem do gustu przypadło, chociaż błędy aż bolą... Postaraj się pisać staranniej, albo poprawiaj jeszcze raz przed dodaniem tekstu. Wyjdzie Ci to tylko na dobre :yes:
mahuss dnia 03.02.2009 15:11
A ja dla odmiany nic nie rozumiem. Może coś tu gubię - jakąś logiczną (czy może paranormalną???///??) oś łączącą zapalenie świeczki i zdmuchnięcie. Ale przyznaję się bez bicia - nie widzę jej i tyle.
Miladora dnia 03.02.2009 17:52 Ocena: Przeciętne
Błędy zostały wytknięte (słusznie), chwyt ze świeczką podoba mi się, ale dla mnie opowiadanie jest mało spójne. W pewnym momencie trudziłam się, żeby zrozumieć kto mówi, dlatego w mojej ocenie tylko przeciętne. Po lekkim przerobieniu może być całkiem dobre. ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty