Ślepa biel - rewarien
Proza » Miniatura » Ślepa biel
A A A
Elijah z wolna uniósł powieki w górę. Nie minęła jednak nawet sekunda gdy ponownie je spuścił. To tylko wynik mojego oszołomienia - pomyślał. Przetarł oczy pięściami, zastanowił się chwilę, po czym znowu je otworzył i... zamknął natychmiast. Tylko spokojnie. To zwykłe złudzenie. Spokojnie - myślał gorączkowo. Mrugnął - Dalej to samo. Mrugnął raz jeszcze - To samo. Zaczął mrugać jak szalony. Kiedy w końcu zmęczone powieki odmówiły posłuszeństwa, Elijah nie był pewny czy aktualnie jego oczy są zamknięte czy otwarte - wszystko się zmieszało.

- Tylko nie to- powiedział na głos

Wokół nie było niczego. Albo inaczej: było NIC! Bo coś było, ale to coś nie było niczym. Po prostu biel- dużo bieli. I pustka. Żadnych dźwięków, zapachów, nawet lekkiego dotyku wiatru.

Elijah leżał pośrodku niczego. Ale leżał na czymś, czuł to. Jeśli więc na czymś leżał, to coś tu było. Coś pośrodku niczego. Odwrócił się twarzą do tego czegoś. I zobaczył to samo co przedtem- nic nie zobaczył. Coś tu było a on tego nie zauważył. Wniosek szybko poszybował do jego mózgu i jak poranna mgła nasunął się i osiadł na nim, nie przepuszczając przez swe kłęby nadziei i powoli oswajając go z myślą, że:

- Oślepłem- jego własny głos zabrzmiał mu jak wyrok, który nie przyjmie już żadnych apelacji

Łza pojawiła się w jego oku i powoli nabierając kształtów okrągliła się by zaraz spłynąć w dół i opadając z twarzy uderzyć w twarde dno niczego, rozpryskując się na milion niewidocznych kropelek. Elijah podniósł dłoń aby ją zetrzeć i... oniemiał. Zobaczył ją! Zobaczył swoją rękę! Nie był ślepy!

Chciał krzyknąć z radości. Wrodzony rozsądek powstrzymał go jednak od tego czynu. Nie chwal dnia przed zachodem słońca - przypomniał sobie mądre porzekadło. Przecież poza swoją ręką nie widział niczego a tak przecież być nie mogło. Coś tu było nie w porządku, nie wiedział tylko co. Może mam przewidzenia - pomyślał. Ze strachem spojrzał na miejsce, w którym powinna spoczywać reszta jego ciała i odetchnął z ulgą, gdy je zobaczył. Był co prawda całkowicie nagi, choć mógłby przysiąc, że wcześniej miał na sobie swoją ulubioną zbroję ale w tej chwili mało go to obchodziło. Widział swoje ciało, co jasno i wyraźnie świadczyło o tym, że nie oślepł - i to się teraz liczyło. Następnie, postanawiając sobie w duchu dokładnie zlustrować okolicę, z nadzieją, że zauważy jakiś wcześniej nie dostrzeżony przez siebie punkt, wyróżniający się z białego tła, wstał i rozejrzał się dookoła, szukając choćby najdrobniejszego odcienia na powłoce tego ogromnego morza w nieskazitelnie białym kolorze. Nie znalazł NIC!

Jestem po prostu zamknięty w białym pokoju, ot co. Wszystko co musze zrobić, to się z niego wydostać. Nie jestem ślepy - był przekonany, że teraz, kiedy odkrył, że jest w pełni sprawny, wydostanie się stąd. Zrobił krok do przodu i kiedy poczuł, że jego stopa natrafiła na opór a nie wpadła w pustkę jak przypuszczał, rozochocony wykonał następny ruch i potem jeszcze jeden. Po chwili szedł już pewnie przed siebie, wystawiając tylko ręce przed tułów aby wymacać ścianę, która powinna być tuż, tuż. Po minucie chodzenia nie napotkał na swej drodze ani ściany ani żadnej innej przeszkody. Po dziesięciu również. Po godzinie (od czterdziestu minut Elijah już biegł) usiadł zrezygnowany na... niczym.

Na początku tylko siedział, później zaczął myśleć. Po jakimś czasie intensywne rozmyślania i medytacje zjednoczone z ciągłym tkwieniem w bez ruchu, w tym samym miejscu i to w dodatku w nudnej, siedzącej pozycji, doprowadziły do odrętwienia i w konsekwencji zmęczenia. Nie trwało długo nim zmęczenie przerodziło się w sen.


Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
rewarien · dnia 02.02.2009 22:08 · Czytań: 707 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 2
Komentarze
valdens dnia 02.02.2009 22:09
Dlaczego w czyśćcu - przez te przeklęte "r"obaki (to nie Twoja wina). Popraw.
Miladora dnia 03.02.2009 13:59
Brzmi jak intrygujący początek czegoś, co mam nadzieję zostanie dopisane. Poprawić interpunkcję i może lecieć do Nieba... :D
Umieścić spacje przed myślnikami w dialogach, sprawdzić kropki i przecinki. Zlikwidować spację w nawiasie.
- musze zrobić - muszę. I tyle na razie... ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty