Sałatka Pekińska - Asti
Publicystyka » Artykuły » Sałatka Pekińska
A A A
"Władza demoralizuje, a władza absolutna demoralizuje absolutnie." - John E. E. D. Acton

Nie pomogło skakanie z mostów, tudzież wieszanie na nich transparentów, nie pomógł płacz i pełne altruizmu poświęcenie - Olimpiada w Pekinie odbyć się musiała.

Partyzanci najwyraźniej złożyli broń - w świecie, którym rządzą pieniądze, ich płacz, zawodzenie i protesty spotkać mogła tylko milcząca pogarda ze strony "wschodnich kolegów". Zastanawiam się, czy taka forma protestu, spowodowana była brakiem jakiejkolwiek możliwości pomocy (prawdziwej pomocy!), czy też w swojej naiwności nie zdajemy sobie sprawy, że ludzkie życie się nie liczy.

A teraz garść pieprznych faktów:

W komisji antydopingowej, znajdowało się 99 % procent Chińczyków - paskudna przywara, jaką jest nieufność, każe mi ośmielić się twierdzić, że "żółtki" jadą na wspomagaczach, sprawdzając wszystkich dookoła poza swoimi sportowcami - co zresztą potwierdza fakt spektakularnego zwycięstwa w pływaniu delfinem Chinki, która dotychczas w ogóle nie liczyła się na arenie międzynarodowej. Poprawiła rekord życiowy o 4 s i rekord świata w tym stylu - przy czym, pod znakiem zapytania stoją jej występy w jakichś turniejach w przyszłości... Brak ambicji, czy może chęć zatuszowania czegoś?

Pekin:
Chiny - 51 złotych medali. USA - 36 złotych medali. Rosja - 23 złote medale.

A teraz igrzyska w Atenach, 4 lata temu:
USA 35 złotych medali, Chiny - 32, Rosja - 27.

O ile poziom USA i Rosji można uznać za wyrównany (na większości Igrzysk Olimpijskich Stany Zjednoczone są potęgą), to nagły wzrost formy Chińczyków, aż o 29 złotych medali, na organizowanych przez nich igrzyskach, jest zastanawiający.

Kolejna dyscyplina. Konie, które powinny kochać skakanie, biegają ciężko, omijają przeszkody lub zapierają się przed nimi, szarpią się z jeźdźcami, zrzucają ich, są mało "sterowne". Wątpię by była to kwestia jeźdźców (jak sugerowali komentatorzy), którzy wiele lat skaczą i przygotowują się starannie do olimpiady. Tego typu problemowe sytuacje, mieli także ludzie z tytułami Mistrza Świata, nawet, mógłbym rzec, w szczególności. Dwóch węgierskich jeźdźców (jeden z tytułem MŚ, doświadczony, bardzo dobrze wyszkolony) spada z koni. Węgrzy są znani jako jedni z najlepszych jeźdźców - i nie jest to ich wina, ponieważ konie "wysadzają ich" z siodeł. Coś, patrząc z pozycji przeciętnego kibica, wydaje mi się nie tak.

Tymczasem Chińczycy także mają problemy, co oznacza, że było to świadome podłożenie się (zawodnik który spadł, miał ostatnie miejsce w strzelaniu - żadnych szans na medal), by nie wzbudzać podejrzeń, albo niedociągnięcie organizacyjne (konie zostały niedostatecznie przygotowane?), lub poziom jeźdźców w Pekinie spadł znacznie z niewiadomych przyczyn (zbyt dużo seksu w wiosce olimpijskiej?).

Podsumowując - Uważam że konie pięcioboistów, przygotowywane przez organizatorów nie były dobre, a szczególnie trefne dostali faworyci. Nie wiem czy narowistość można przypisać słabemu przygotowaniu konia, czy jakiemuś syfowi którym można go nafaszerować.

Te trzy argumenty pozwalają mi posunąć się w swej podejrzliwości tak daleko, iż jestem skłonny uważać, że igrzyska, albo zostały sprzedane (chyba ludzie z MKOL nie są idiotami?), albo też Chiny mają na tyle władzy i kontaktów w świecie sportowym, by takie niedociągnięcia i niejasności uszły im płazem.

Biedni Polacy zaś, zawodzą dalej. W Tybecie mordują ludzi, nam zaś przeszło już ich bronienie, i opłakujemy teraz małą ilość naszych medali.

Przejrzyjmy na oczy. Jednostka w obliczu rządzących nie ma żadnego znaczenia. Uczciwość i prawo także. Nadal tak kochacie możnowładców?

Trzeba ograniczyć kompetencje władzy do minimum, abyśmy nie mieli serwowanych mocniej stojących kołkiem w gardle, sałatek. Warto się nad tym zastanowić szczególnie w obecnym czasie - mamy tornada, niebezpieczne nastroje Wielkiej Mateczki i Żandarma Świata, naszych dwóch kaczych karzełków, drzewa koło których ktoś nieodpowiedzialny stawia drogi, a potem chce je wycinać, i satanistyczne króliki grasujące po Toruńskich cmentarzach...

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Asti · dnia 04.02.2009 23:37 · Czytań: 847 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 9
Komentarze
Samuel Niemirowski dnia 05.02.2009 02:49 Ocena: Dobre
Tezy dobre, prawdziwe i oczywiste.
Stylistycznie - takie szkolne wypracowanko.
Usunięty dnia 05.02.2009 05:14 Ocena: Dobre
Sporo błedów w tym wypracowanku. Mimo wszystko, coś mnie ciągnie by posłuchać o Twoich spostrzeżeniach na świat. Tak bez owijania w bawełnę. Posłuchać - nie czytać.

Pozdrawiam.
bassooner dnia 05.02.2009 07:43 Ocena: Dobre
db
agatab dnia 05.02.2009 08:20 Ocena: Dobre
Ciekawy felieton sportowy. Taki ze sporą ilością przemyśleń, ale bez wulkanów. Ciekawe tylko, czy ktoś poza "Nie" by Ci to wydrukował :)
Dobrze się czytało.

"Biedni Polacy zaś, zawodzą dalej." - odpuść sobie ten przecinek.
"nam zaś przeszło już ich bronienie, i opłakujemy teraz małą ilość naszych medali." - ten zresztą też :) W ogóle masz skłonności do wstawiania przecinków nie tam, gdzie trzeba, ale to rozumiem, bo z Panią Interpunkcją mało kto sobie radzi ;) Ja też nie zawsze ;)

"stojących kołkiem w gardle, sałatek." - może OŚCIĄ zabrzmi lepiej?

Tym niemniej - ciekawe podejście.
Mnie ta sprawa z końmi w pięcioboju też jakoś śmierdziała. ;/
Db za przemyślenia.
ginger dnia 05.02.2009 11:00 Ocena: Dobre
Mi się ości z sałatkami nie kojarzą ;) Już wolę ten kołek :yes:

Mimo, że jest trochę błędów, podoba mi się Twoje spojrzenie. Jeśli popracujesz nad stylem, może być bardzo dobrze, bo wiesz, co chcesz powiedzieć (i nie są to głupoty ;)).
Miladora dnia 05.02.2009 13:57 Ocena: Dobre
Przeczytałam z zaciekawieniem, choć trochę mała ta garść pieprznych faktów. Trochę stylistycznego dopracowania sugeruję.
- mocniej stojących kołkiem w gardle, sałatek - radzę uprościć na - bardziej stojących kością w gardle.
Dobre... :D
Abigail dnia 05.02.2009 21:42
Chciałam dzisiaj napisać komentarz, ale wstrzymam się z tym do jutra. Muszę sobie to wszystko przemyśleć.
TomaszObluda dnia 07.02.2009 16:37
Cytat:

Nie pomogło skakanie z mostów, tudzież wieszanie na nich transparentów, nie pomógł płacz i pełne altruizmu poświęcenie - Olimpiada w Pekinie odbyć się musiała.
a otwarcie było świetne :)
Cytat:
Brak ambicji, czy może chęć zatuszowania czegoś?
Czy może mordercze treningi, doskonała selekcja,brak liczenia się z zawodnikami, wszystko na jedną kartę.
Cytat:
Biedni Polacy zaś, zawodzą dalej. W Tybecie mordują ludzi, nam zaś przeszło już ich bronienie, i opłakujemy teraz małą ilość naszych medali.
Szkoda ludzi,ale to na Bogów Olimpiada. Święto sportu. Co kogo w takim okresie obchodzi życie kogoś tam? Mnie obchodziło życie naszych siatkarzy i piłkarzy ręcznych. Tybet mnie obchodzi przed i po igrzyskach :)
Cytat:
dwóch kaczych karzełków,
Tusk i Kaczyński ? :)
Nie przekonujesz mnie, strasznie przesadzone.
Abigail dnia 08.02.2009 17:02
Nie, po namyśle nie napiszę komentarza. Zbyt dużo byłoby w nim sprzeczności, a to dlatego, że w różnych aspektach widzę ten tekst.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty