List do *** i *** - agatab
Proza » Obyczajowe » List do *** i ***
A A A
List do *** i ***.


Tak naprawdę to przecież nie wiem, co jest między Wami. Wiem tyle, ile w porywie szczerości powiedziałaś. I wynikało z tego, że się kochacie. Nie, źle mówię! Że się sobą zauroczyliście, zakochaliście się w sobie. Bolało, paskudnie bolało. Próbowałam pomóc, chciałam, żebyście podjęli jakąś decyzję. Postępowałam wbrew sobie, wbrew mojemu pragnieniu posiadania na własność. Ale i moje poświęcenie nie na wiele się zdało. Zapomniałam, że decyzje tzw ostateczne są zbyt trudne. Nie zawsze łatwo wygrać sercem przeciwko... sercu. Bo tak naprawdę kochacie i swoje drugie połowy. Inaczej, bo to już badziej przywiązanie i trudność wyobrażenia sobie życia z kim innym u boku. W końcu to już tyle lat. Znacie się z nimi jak łyse konie, wasze ciała nie mają przed sobą tajemnic. A wszystko, co nowe, zawsze powoduje odruch wahania. A ja za wszelką cenę poszukuję rozwiązań. I pewnie w dodatku jestem romantyczką, bo chcę, żeby wszystko się dobrze skończyło. Żeby taka piękna miłość znalazła dla siebie miejsce i spełnienie.
Tak, ale są jeszcze te drugie połowy. Przecież ich też kochacie. Inna to miłość, taka... starzejąca się, spokojna, bez zrywów i uniesień. Ale przecież jest. Czyli - tak naprawdę nie do końca moje chcenie było dobre. I jak to jest? Że czasem człowiek chce dobrze, w tymczasem wprowadza jeszcze większy zamęt. Nie chciałam tego, wybaczcie. Patrzyłam na wasze uczucie przez pryzmat swojego.
Teraz, kiedy zaczyna do mnie docierać taka bardziej obiektywna prawda - że trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie rzeki, dochodzę do wniosku, że jesteście mądrzejsi. Oboje.
Tylko - z drugiej strony - męczycie się. Współczuję wam, bo o ileż prościej byłoby przestać się ze sobą kontaktować i za wszelką cenę postarać się uspokoić skołatane serca. Ale to jest silniejsze, wiem. Nie tak łatwo jest zapomnieć uczucia. Co ja mówię?! Prawdziwego uczucia nie da się zapomnieć. Ale pielęgnowanie go i podtrzymywanie jest też trudne. Zwłaszcza, jeżeli jawi się jako beznadziejne.
Ech, te nasze serca. Tak naprawdę robią z nami, co chcą.

Nie da się wygrać miłości przeciwko miłości. To przecież wciąż to samo uczucie. Ma może różne twarze, ale to wciąż to samo uczucie.

Ale to nie jest tak, że zazdroszczę i czuję się pokrzywdzona. Może trochę, ale to nie wszystko. Powoli dorastam do współczucia. Radabym nieba przychylić. Czasem coś pęka i przez krótką chwilę mówię coś lub robię, kierując się poczuciem poszkodowania, niesprawiedliwości. Ale to trwa naprawdę krótko. Szkoda tylko, że czasem zdążę w takiej chwili coś do któregoś z Was powiedzieć. Niepotrzebnie, bo przecież to nie wasza wina. Nie ma niczyjej winy w tym, że ja również się zakochałam. Zresztą, jak można uczucia rozpatrywać w kategorii winy? Czyjejkolwiek? Uczucia są, bo jesteśmy ludźmi, bo kochamy i potrzebujemy miłości.
Smutne to, co piszę, wiem. Ale z drugiej strony miłość jest w życiu najważniejsza. Szkoda tylko, że czasem tak trudno się pogodzić z niemożnością... czy ja wiem? Posiadania? Przecież tak naprawdę nie mamy niczego na własność. Wszystko jest nam wypożyczone na chwilę. A miłość jest. I jest piękna, jeśli się zbyt wiele nie oczekuje.
Tylko najpierw trzeba się nauczyć tego, żeby nie oczekiwać. A to już czasem zbyt trudna lekcja.
Rozpatrując moje życie w kategoriach nauki, dochodzę do wniosku, że wybrałam naprawdę trudną ścieżkę. Na szczęście lubię się uczyć. I może nauczę się kochać nie wymagając. I kochać, współczując. Coraz częściej zaczynam to tak odbierać. I jednego się już dowiedziałam - nie wolno się wtrącać. Choćby nie wiem, jak człowiek chciał dobrze, to niczego nie zmieni. A jeszcze... namiesza.
Kocham Cię, ***. I Ciebie, ***, też chcę się nauczyć kochać. Na razie zaczęłam współczuć. To i tak osiągnięcie.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
agatab · dnia 05.02.2009 10:49 · Czytań: 741 · Średnia ocena: 2 · Komentarzy: 7
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
waikhru dnia 05.02.2009 16:42 Ocena: Przeciętne
Tekst nie trafia do mnie. Za dużo "życiowych mądrości". Być może jest w nim ukryta jakaś oryginalna myśl, ale niestety odnaleźć jej nie umiem;)


Pozdrawiam
Jack the Nipper dnia 05.02.2009 21:43 Ocena: Przeciętne
Cytat:
zakochaliście się w sobie


się - zbędne

Cytat:
bo to już badziej przywiązanie i trudność wyobrażenia sobie życia z kim innym u boku. W końcu to już


2 x już

Cytat:
bardziej obiektywna prawda - że trawa jest zawsze bardziej


2 x bardziej

Cytat:
się. Współczuję wam, bo o ileż prościej byłoby przestać się ze sobą kontaktować i za wszelką cenę postarać się


3 x się

Cytat:
jest nam wypożyczone na chwilę. A miłość jest. I jest


3 x jest

Ten tekst mnie zwyczajnie zmęczył...
Miladora dnia 05.02.2009 23:31 Ocena: Przeciętne
Niestety, Agatabciu, powyżsi mają rację. Za dużo namieszałaś.
Tekst wydaje się przez to mętny i czasami zupełnie niezrozumiały - trudno się połapać kto, kogo i dlaczego.
Przemyśl jeszcze i spróbuj trochę jaśniej, ponieważ to, co Tobie wydaje się oczywiste, czytelnikowi wcale nie musi, gdyż nie tkwi w Twojej, tylko w swojej głowie... ;)
ginger dnia 06.02.2009 07:20 Ocena: Przeciętne
Wydaje mi się, że chciałaś w tych kilku zdaniach powiedzieć za dużo. W krótkich formach trzeba krótko... I na temat. Do tego wszystko musi być jasne. U Ciebie jest zagmatwane właśnie przez ilość myśli, które chciałaś przekazać. Albo się rozwiń, pozwól słowom płynąć swobodnie, po kolei, albo zastanów się dokładnie, co chcesz napisać, i tego się trzymaj. Nie upychaj wszystkiego na raz, bo niezły galimatias się zrobił.
agatab dnia 06.02.2009 10:48
Czułam, że tak to odbierzecie :) Bo tak naprawdę to jest zagmatwane. Być może nawet zainteresowani by się nie połapali. Wiem, wiem, za dużo namieszałam.
I rozumiem trudności w odbiorze. pomyślę nad tym jeszcze, spróbuję rozjaśnić i uprościć. Albo rozwinąć.
Dzięki, kochani.
bassooner dnia 06.02.2009 14:14
no namieszałaś... nawet bardziej niż betoniarka:

woda, piasek i cement stworzyły jednolitą szarą masę
pogrążając te całe kochanie, posiadanie i współczucie

teraz to wszystko stężeje i już się sama nie połapiesz

;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
agatab dnia 07.02.2009 08:41
Niekoniecznie stężeje, ale połapać - już się połapałam.
Ok, nie jest to najlepsze, co mogłam zaprezentować ;)
Poprawię się przy następnym tekście :)
...
(mam nadzieję)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:39
Najnowszy:pica-pioa