Co myślisz o (cz. 4) - tentyp
Proza » Długie Opowiadania » Co myślisz o (cz. 4)
A A A
- Witam Zbyszku.
- Się masz, młody! Siadaj.
- Przyniosłem po cztery.
- No i gra, ja mam jeszcze po jednym w schowku.
- Widzę, że posprzątałeś garaż, brawo.
- No, na bezrobociu rożne głupie pomysły przychodzą do głowy, więc z nudów czasem i garaż człowiek posprząta.
- Ja dziś miałem egzamin w szkole.
- I jak?
- Bardzo dobrze.
- No to zdrówko!
- Zdrówko!
..........................
 
- Potrzebuję stałej kobiety Zbyszku. Poważnie.
- Nie bluźnij młody. W tym wieku? Szalej i skacz z kwiatka na kwiatek póki jeszcze możesz.
- Na chuj mi takie skakanie?
- Myślę, że sobie sam odpowiedziałeś pytaniem na pytanie
- Nie żartuj. Brak mi motywacji do pracy, szkoły i do wszystkich innych, zwykłych, codziennych pierdół.
- I kobieta to niby ma być ta motywacja, hę?
- No tak właśnie myślę... wiesz, człowiek potrzebuje miłości. No choćby ty. Masz problemy alkoholowe, bezrobocie, resztki zębów, trzykrotnie przeżywany kryzys wieku średniego i żyjesz. Żyjesz dzięki Justynce. To złota kobieta.
- Ludzie nie potrzebują miłości, potrzebują...
- Chwila! Oglądałeś Factotum?
- Nie, a co?
- Nieważne
- Dziwny jesteś. No więc nie potrzebują miłości tylko sukcesu...
- ...W takiej lub innej formie - może to być miłość, ale nie musi. To chciałeś powiedzieć?
- Tak, ale skąd ty...
- No to co pierdolisz, że nie oglądałeś Factotum, skoro to cytat z pudełka DVD tegoż właśnie filmu.
- Może...
- Co, chciałeś się wymądrzyć staruszku? Starego misia na sztuczny miód nie nabierzesz, ja oglądam około czterech filmów dziennie, a w niedziele bywa, że sześć.
- Ta, chyba te na tym Redtubie, o którym ostatnio coś wspominałeś.
- Wal się, człowieku.
- Dobrze, że dodałeś - człowieku. Justynka ostatnio powiedziała, że jestem świnia a nie człowiek.
- Kiedy?
- We wtorek.
- We wtorek to byłeś urżnięty jak wieprz. Miała racje. Złota kobieta.
- Tak mówisz, bo z nią nie mieszkasz.
- Ale przecież wiele razy sam mówisz o tym, jak bardzo ją kochasz.
- No bo kocham, ale to nie zmienia faktu, że obcując z jedna i tą samą kobieta dzień w dzień można dostać  pierdolca.
- Ona jest i tak w gorszym położeniu. Musi znosić odór alkoholu i potencje sprowadzoną do minimum.
- Nie wkurwiaj ucha! Od mojej potencji to ty się odwal.
- Cha, cha, a co? Pomagają te piguły dla konia?
- Żebyś wiedział! Trzymaj, to ostatnie piwo.
- Spoko, muszę i tak iść do Marka zrobić komputer.
- Co to znaczy "Zrobić komputer"?
- Zazwyczaj sformatować. Po czterech piwach na pewno mu sformatuje bo nic innego nie będzie mi się chciało kombinować.
- Dobrze wiedzieć.
 
........................
 
Minęła godzina
 
........................
 
- Masz na jeszcze dwa?
- Mam, ale co z Markiem?
- Chuj z nim, zadzwonię i powiem, że płytki nie wziąłem.
- Dobra to ja skoczę, bo jak znam życie długu jeszcze nie spłaciłeś.
- Znasz życie staruszku, wracaj szybko.
 
--------------------
 
- Otworzysz?
- Jasne. Dzięki.
- Smakuje?
- No, cholera,  wchodzi mi dziś wyjątkowo dobrze.
- Na krzywy ryj  to nawet ocet słodki.
- Spadaj. Jakby cztery poprzednie z nieba spadły.
- Nie no, żartuje. Zdrówko.
- Zdrówko.
 
 .....................
 
- Wróćmy do wątku kobiet. Ostatnio z kumplem siedzę na murku, tym obok katedry i palimy pety. Wiesz, taka rozrywka. Palić pety i gapić się na chodzące manekiny. Zastanawiać się dokąd, cholera, oni wszyscy tak się spieszą i czemu mają miny jakby im ojca taczką ktoś przejechał...
- ... No i?
- No i właśnie trafiło się ślepej kurze ziarno.
- Portfel znalazłeś?
- Nie. Podeszła panna. Spytała o ogień. Ja nie jestem z tych co komentują każdy tyłek przechodzący w pobliżu, ale wiesz, ona to co innego. Człowieku, klasa. Ekstraklasa. Założę się że jak dodaje fotkę na Naszą-klasę to padają serwery. Rozumiesz?
- Rozumiem. W skrócie - Dobra dupa.
- Nie, kurwa, żadna dupa. Bogini. Twarz pełna dobroci, empatii,  a do tego nogi. Nogi... To była kobieta, a nie dupa.
- Odłóż małolat te książki bo ci ryją baniak. Opisujesz jakaś ładną kobietę jakby sama Afrodyta zeszła na ziemie i kumpli szukała. Gadałeś z nią?
- Nie, dałem ognia. CO miałem gadać? Dasz mi swój numer czy może, że nie wiedziałem, że anioły latają tak nisko? To teksty na siksy, nie na kobiety.
- No tak czy siak - coś tam mogłeś wydukać.
- Właśnie chyba dobrze, że nic nie zagadałem.
- Czemu?
- No tego kumpla podpytałem czy ją zna. Powiedział, że aby w waginie tarcie było trzeba najpierw jej szufle piachu wsypać... tak się ponoć sypie.
- A z kim ty tam byłeś?
- Z Darkiem, synem Edka, z którym robiłeś elewacje u Bandowskich.
- O Boże... Ten Darek to przecież na nazwisko powinien mieć Masturbator. W życiu nie miał kobiety i jedyne co potrafi o nich powiedzieć to, że każda się z każdym pyka bez pierwszej randki. Ma odciski od walenia gruchy i kompleks niespełnionego mężczyzny.
- To prawie jak ty.
- Co jak ja? Co, kurwa, jak ja?
- No niespełniony mężczyzna.
- Zamknij się i nawet nie wypominaj tabletek bo wypierdolę cię w kosmos z taką precyzją jakbym był inżynierem NASA.
- Dobra już, dobra. Wyluzuj. Dystans, człowieku.
- Mam dystans, na swój wiek to zajebisty dystans mam, ale nie trawie czepiania się dolegliwości, która może spotkać każdego. Ciebie także.
- Sorry, zdrówko.
- Zdrówko...
 
...............
 
- Jutro pójdę sam na murek, może trafię na nią.
- Spróbować można i tak nie masz nic lepszego do roboty.
- Właśnie...
................
 
- Oglądałem program na discovery o Egipcjanach. Wczoraj wieczorem.
- No i ?
- No i było o mumifikacji. Wiedziałeś, że wyciągano mózgi hakiem przez nos?
- Nie, ale ze względu na wielkość twojego mózgu bądź ostrożny gdy smarkasz.
- Odwal się, małolat.
- Ta... będę leciał, może jutro wpadnę.
- Dobra. I przynieś mi jakieś filmy.
- Spoko. Factotum ci przyniosę.
- Spieprzaj!
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
tentyp · dnia 08.02.2009 15:35 · Czytań: 905 · Średnia ocena: 2,5 · Komentarzy: 7
Komentarze
jerremy77 dnia 08.02.2009 16:34 Ocena: Słabe
oj chyba się starzejemy,albo za mało "wlane" było...w porównaniu z poprzednimi niestety to jest (jak dla mnie)słabiutkie:(
ginger dnia 08.02.2009 20:33 Ocena: Dobre
Faktycznie jak do tej pory najsłabsza część. Poza tym sporo literówek - przejrzyj jeszcze raz ogonki :yes:
Miladora dnia 09.02.2009 02:26 Ocena: Przeciętne
Przecinki, ogonki, literówki... przelatuj Tentypek i poprawiaj, Imbirek prawdę gada... :D
- Myślę, że sobie sam odpowiedziałeś. (pytaniem na pytanie - do skreślenia).
Faktycznie słabszy, jakbyś rozpęd stracił - tym razem dla mnie tylko przeciętny... :shy:
Aha - Witam Zbyszku - lepiej "Witaj, Zbyszku" (sprawdź podobne).
Usunięty dnia 09.02.2009 07:57 Ocena: Dobre
Nie powiem nic nowego po moich przedmówcach. Jest to faktycznie słabsze od trzech pozostałych części, ale przecież nie znaczy, że słabe. W tej części klimat wypadł raczej filozoficzny niż alkoholowo-filozoficzny. Z drugiej strony nie jest możliwe aby każda część stała na takim samym poziomie, jedne są lepsze a drugie gorsze. W tej części tempo trochę zwolniło i mam nadzieję, że w następnej znów ruszy z kopyta. Ocena dobra z czystym sumieniem. :yes:
tentyp dnia 10.02.2009 07:41
dzięki za szczere słowa :) zobaczymy w jakim kierunku to dalej pójdzie;)
Usunięty dnia 26.05.2009 10:16 Ocena: Dobre
Dobre :D najlepsze z mózgiem i Egipcjanami. Czy nie powinno być Discovery? Tzn. z wielkiej litery?
MarioPierro dnia 24.08.2009 12:37 Ocena: Dobre
Jakieś takie przyciężkawe to, nawet nie porównując do poprzedniej części. Ale nie jest najgorzej, można się uśmiechnąć w paru miejscach, a najbardziej to rzeczywiście w tym ostatnim wątku z mózgiem.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty