poza świadomością - Pan Incognito
Poezja » Wiersze » poza świadomością
A A A
Zamyka perłę w dłoni
błękitna jest pełna burz
i nie znanych chmur

ciemność trwa sekundę
gwiazdy świecą krócej
od mrugnięcia okiem

patrzy przez mikroskop na wszechświat
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Pan Incognito · dnia 09.02.2009 17:07 · Czytań: 630 · Średnia ocena: 2,6 · Komentarzy: 12
Komentarze
Usunięty dnia 09.02.2009 17:54 Ocena: Przeciętne
tak sobie pomyślałam początkowo, że w 1 świetnie pomyślane odbicie rzeczywistości, ale przecież w perle nie widać tak dokładnie. jakieś błyskawice można by z niej odczytać, ale z chmurami to już nie bardzo, chyba że straciłaby blask.

mimo że tekst krótki, to im dalej, tym mniej rozumiem. a próbowałam naprawdę pójść w różne kierunki.
zapomin dnia 09.02.2009 17:58
nieznanych proponuję razem
WholeTruth dnia 09.02.2009 22:27 Ocena: Przeciętne
ja się może nie znam, ale jakoś do mnie to nie trafia. ja się zgubiłam czy sam tekst taki poplatany, że sam nie wie o czym jest :p
końcówka moim zdaniem wszytsko psuje.
pozdrawiam. Whole
Dawid dnia 10.02.2009 01:10 Ocena: Dobre
Dobrze ujęte, chociaż według mnie niezbyt uczciwa próba opisania tego co by było gdyby być poza naszym człowiekowatym myśleniem. Ciemność trwa sekundę - czy to nie za długo?
agafaust dnia 10.02.2009 01:36 Ocena: Przeciętne
Nie ważne o czym to jest, ważne, że gwiazdeczki są, wszechświat jest, perła i oka mrugnięcie... pff! Trzeba dużo czytać, żeby móc zacząć pisać, zasób słownictwa mieć jakiś tam chociaż... Coś więcej po za aniołkami, dłońmi, przeznaczeniem. I po co mi te środki stylistyczne, jakieś metafory, jak ja ich nie rozumiem, chociaż się staram!!! Dobra, zgoda, miło widzieć wiersz prostym językiem napisany, ale wtedy kiedy wiadomo, o czym on mówi. A ja tu nic nie kumam. Może jestem tępa.:| Przykro mi.
Pan Incognito dnia 10.02.2009 10:10
Chyba się ktoś pomylił sądząc że nie znam żadnych środków artystycznego wyrazu.A może w tym wierszu nie chodzi o perłę w sensie dosłownym?Myślałem że to jasne będzie że prawdziwa perła nie może być pełna burz itd.
Pan Incognito dnia 10.02.2009 10:14
Nie wiem czy to jest wiadome?Ale ironicznie i uszczypilwa krytyka utrudnia przyjęcie jej.I zastosowanie się.
agafaust dnia 10.02.2009 10:39 Ocena: Przeciętne
Czytając wiersz nie zwracałam uwagi na to kto go napisał, oceniłam tekst, nie autora i jeśli zjechałam go (wiersz) totalnie to znak, że po prostu nie trafia do mnie, nie rozumiem go, nie znajduje żadnych pozytywnych cech. Napisałam przykro mi i to było szczere, nie miało być złośliwe. Napisałam tak, ponieważ niczego w nim nie widzę. Ale spójrz. Nie zrażaj się tylko! Nie tylko ja tak uważam. To co dla autora może być oczywiste, dla odbiorcy bywa trudne i czasem nie do odgadnięcia. Ależ nie to nie ma być uszczypliwe i to nie jest ocena Twojej wiedzy tylko wiersza, który na to by wskazywał!!! To zupełnie co innego! Wiem, że stać Cię na dużo. Patrze na Twój login i inne utwory, które wypadły znacznie lepiej, przynajmniej moim zdaniem i które z resztą oceniałam pozytywnie.
agafaust dnia 10.02.2009 11:08 Ocena: Przeciętne
Może wyraziłam to zbyt brutalnie, ale już taki mam sposób bycia, komentowania i pisania. A jednocześnie zdaję sobie sprawę, że moje prace również będą oceniane i jestem pewna, że krytyka ich nie ominie. Myślę, że właśnie po to są takie portale. Mimo, że nie uważam moich prac za jakieś specjalnie wybitne czekają w poczekalni i wiem, że wszelkie oceny, również negatywne, a właściwie przede wszystkim negatywne mogą mi tylko pomóc i potrzebuje ich. Dlatego, że dzięki nim mogę się rozeznać, dowiedzieć co robię żle, nad czym warto popracować....
Wiktor Mazurkiewicz dnia 10.02.2009 12:29 Ocena: Bardzo dobre
perła kiedyś miała swoje miejsce w tajemnej magii; zawierają się w niej dla wtajemniczonych nieznane losy od błękitu do burzowych chmur. A kolejne wersy są oczywiste. Wiersz dojrzały. Daję bdb.
Wiktor Mazurkiewicz dnia 10.02.2009 13:23 Ocena: Bardzo dobre
agafaust, ciekawe jak byś zinterpretowała wiersz o tytule Jawa - autor w tej chwili nieistotny; oto kilka wersów:

Jawa

po dnie morza
chodzą pawie
słodką nogą
grzebią w plastrze
snu i mięty

wyrojone
płatki muszel
sypią się
na ciepłe oczy
coraz dalej
jakikolwiek brzeg

itd.

pozwoliłem sobie przytoczyć te kilka wersów,
na dowód WIELKIEJ w nich poezji.
Usunięty dnia 10.02.2009 23:58 Ocena: Przeciętne
ja sobie pogrzebałam w słowniku Kopalińskiego:
- perła jako odpowiednik Wenery [i w sumie jakby się zastanowić to w Narodzinach Wenus to przecież ona z muszli jak perła wychodzi]
- jako niewinność, czystość, lek na bóle głowy;
- symbolizuje nawet kobietę
- "Od muszli-konchy koncha-małżo-wina uszna, stąd perła jest emblematem Słowa."
- "Symbol czystości, białości, wzniosłości, bogactwa. zdrowia, wymowy, wiary, wiedzy tajemnej, poświęcenia, łez; połączenie ognia z wodą; atrybut Chrystusa i Dziewicy;
udziela szczęścia małżeńskiego. W symbolice Wschodu perła wyobraża dziecko, żonę, kochankę;'naukę, Koran; bogactwo; świętość, wreszcie nieśmiertelność dzięki swej twardości i niezmienności."


z tego wszystkiego do mojej interpretacji to wybrałabym słowo :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty