Desiderata - Dru
Proza » Miniatura » Desiderata
A A A
Ciii... W ciszy znajdziemy wytchnienie.

Jestem piękna? Wiem, nie jestem... Ale w Twoich oczach chcę taką być. Toleruj mnie taką, jaką jestem. Brzydką, suchą, zimną. Wysłuchaj mojej opowieści. Mam Ci coś do powiedzenia, te kilka cichych, nieważnych słów, drobnostek. Przyjmij je z uśmiechem. Jeśli tego nie zrobisz, mogę już więcej nie przemówić.

Nie porównuj mnie z innymi. Skoro tu jestem, miałeś jakiś powód by mnie wybrać. Wyróżniłeś mnie. Nie potrzebuję porównania.

Niech moje osiągnięcia i plany będą dla Ciebie radością. Pomóż mi je wykonać całym sercem, jakkolwiek są nieważne i małe.

Chroń mnie przed światem. Jestem tylko ziarnkiem w wielkiej klepsydrze czasu, pionkiem na planszy Pana Boga. Gubię się w tym świecie. Tylko Ty możesz mnie uratować przed klęską.

Pokaż mi siebie. I nie żartuj z moich uczuć. Nie kpij z nich, nie gardź. Nie przeżyję rozczarowania. Kłamstwo w Twych ustach najpewniej mnie zabije. Moja miłość jest szczera.
Nie zniknie z nastaniem dnia.

Osłaniaj mnie silnym ramieniem i słowem. Potrzebuję tego bardziej niż ktokolwiek na świecie. Nie zadręczaj się głupimi myślami, obawami, kłamstwami. Nie słuchaj innych. Ja będę przy Tobie, nie pozwolę Ci już zakosztować samotności.

Dyscyplina jest ważna, ale nie krępuj uczuć. Potrzeba Ci łagodności. Hej, tutaj jestem. I trzymam ją wyłącznie dla Ciebie.
Jesteśmy dziećmi bożymi, iskrami w wielkim palenisku, jabłkami na gałęzi drzewa. Masz prawo do miłości, a ja mam prawo Cię kochać!
Nie musisz rozumieć moich uczuć, nie musisz ich znać. Zapewniam, że są dobre. Szczególnie dla Ciebie.

Żyj w Bogu, żyj w miłości. Na przykład ze mną. Bądź spokojny. Wynagrodzę Ci wszystko, co dla mnie zrobisz.

Przy całym banale, złudności i nudności świata, miłość jest jak kwiat orchidei pośród grządki stokrotek. Mimo bólu, nienawiści, żalów jest najcudowniejszą rzeczą, jaka nas spotyka. Kiedy raz już jej zakosztujesz nie będziesz chciał przestać.

Jest jak narkotyk. Dobrego jednak po troszku.
Bądź czujny. Ona czai się obok.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Dru · dnia 10.02.2009 11:21 · Czytań: 930 · Średnia ocena: 2,75 · Komentarzy: 11
Komentarze
Tomi dnia 10.02.2009 11:54 Ocena: Dobre
Cytat:
chce


chcę

Cytat:
Wysłuchaj mej opowieści.


warto zadbać o konsekwencję - dalej jest "moje", a nie "me"

Cytat:
Pokarz mi siebie.


pokaż - w rozumieniu "pokazywać", a nie "karać"

Cytat:
Twych


ponownie brak konsekwencji - chwilę wcześniej było "Twoich"

Cytat:
Osłaniaj mnie Twoim silnym ramieniem i słowem.


swoim?
lub lepiej zupełnie zrezygnować z zaimka

Cytat:
krepuj


krępuj

Cytat:
Dyscyplina jest ważna, ale nie krepuj swych uczuć.


może lepiej pozbyć się zaimka?

Podsumowując - spodobało mi się. Głównie z uwagi na dobry klimat, jest przyjemnie.
Momentami mam wrażenie przezaimkowania. Db.
ginger dnia 10.02.2009 12:34 Ocena: Dobre
Zdecydowanie cierpisz na zaimkozę, ale to się da wyleczyć ;)
Jest klimat, i coś takiego, że Twój tekst przykuwa uwagę. Podoba mi się :)
bassooner dnia 10.02.2009 13:13
no właśnie co z tym pokarz/pokaż... ładne to jest, nie powiem
gabi dnia 10.02.2009 13:21 Ocena: Bardzo dobre
Rzadko czytam prozę na portalu. Nie mam zbyt wiele czasu. Zainteresował mnie tytuł. Piękny i mądry tekst Desideraty z Baltimore i mnie zainspirował do napisania wiersza, tekstu piosenki. Wkrótce się ukaże w dziale poezji.
A Twoje dzieło bardzo mi się spodobało.Zaimki istotnie warto w pewnych miejscach usunąć, ale i tak bdb.
Pozdrawiam serdecznie
gabi dnia 10.02.2009 13:21 Ocena: Bardzo dobre
lina_91 dnia 10.02.2009 13:33 Ocena: Bardzo dobre
Klimat faktycznie znakomity. Jakos mi sie skojarzylo, nie wiem czemu... Taka wizja: mloda zakonnica siedzi na parapecie i patrzy w dal... Sciaga nakrycie glowy i wiatr rozwiewa jej wlosy :).
Usunięty dnia 10.02.2009 17:27 Ocena: Przeciętne
Usnęłam po trzech linijkach. Przesłodzone i bezcelowe się to wydaje. Mi (celowo).
Miladora dnia 10.02.2009 19:26 Ocena: Przeciętne
Niestety, nie trafiło do mnie. Może przez nadmiar Ci, Twoich, Ty, Ciebie itp., a może przez kontrast ze szlachetną godnością prawdziwej Desideraty wydało mi się zbyt sentymentalne i puste, z ckliwą domieszką Boga na dodatek. Dla mnie przeciętne... :shy:
Jerzy dnia 10.02.2009 19:45 Ocena: Słabe
blogasek B)
Usunięty dnia 10.02.2009 23:44
Do mnie trafiła ta "podróbka". Zgrabnie przerobiłaś tekst znaleziony przypadkiem w Baltimore.
Lecz wybacz, szału nie ma.
Usunięty dnia 10.02.2009 23:46 Ocena: Dobre
kurcze! to apel do boyfrienda? proponuję przykleić mu to na monitor, nie będzie mógł tak szybko stronki zmienić. hm... pewnie wyręczyłaś nie jedną dziewczynę, jednak jako tekst literacki do mnie średnio przemawia.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty