Walka - BlankaV
Proza » Inne » Walka
A A A
Z każdym krokiem do przodu czułam jak nogi uginają się pod moim ciężarem. Czułam jak każda kończyna drży coraz bardziej. Starałam umieścić mój wzrok w jednym punkcie, przestać myśleć, przestać czuć. Posuwistymi ruchami szłam do przodu za malutką Chinką niosącą na długim kijku tablicę ze znaczkami chińskimi pod którymi widniał napis POLAND. Moje zamyślenie przerwała ogromna wrzawa, krzyki, błysk fleszy. Stanęłam nieruchomo na bieżni Stadionu Olimpijskiego z przerażeniem wokół rozglądając się po trybunach. Trybuny były szczelnie zapełnione. Widniały na nich przede wszystkim czerwone flagi, ale dało się zauważyć barwy amerykańskie, rosyjskie i te najważniejsze dla mnie r11; polskie. W oddali zobaczyłam mojego trenera siedzącego obok mojego brata. Odetchnęłam z ulgą, wiedziałam, że nie jestem sama pośród tłumu ludzi. Nie jestem sama, oni są obok. Mała Chinka popatrzyła na mnie i ruchem ręki wskazała, że powinnam iść za nią. Szybko dobiegłam do dziewczynki i ruszyłam w stronę bloków startowych. Sędzia wskazał tor pod którym będę biegła. Tor 2... Nie za dobrze, wewnętrzny, ostre wiraże. Na torze 3 wybitna Brytyjka.
Chwila oddechu i zaczęłam ściągać ze swojego ciała dres, ukazując skąpy strój biegaczki. Chwila skłonów, ostatnie rozciągnięcie mięśni, głęboki oddech. Jak za mgłą słyszę słowa spikera : Kornelia Olczyk POLAND. Pomachałam ręką do kamery, mięśnie twarzy były tak spięte, że nie pozwoliły mi na uśmiech. Rozejrzałam się jeszcze raz po trybunach, dostrzegając tłum ludzi, który z pozycji człowieka na bieżni przedstawiał się jako tłum rozszalałych mrówek. W głowie cały czas brzmiały mi słowa Trenera rPamiętaj spokojnie, zachowaj rytm, noga zakroczna, biegamy długim krokiem, nie drobnimy, nie zaśpij na starcier1;. Próbowałam wszystko to spamiętać, wiedziałam, że muszę wszystkie te zalecenia wykonać podczas biegu. Sędzia nakazał ustawić się w bloku. Prawa noga zakroczna do tyłu, lewa noga z przodu, idealne rozłożenie rąk na linii startowej, przełożenie ciężarku ciała na ręce, głowa podkulona i wyczekiwanie na start. Sędzia ochrypłym głosem krzyknął rReadyr1;, podniosłam swoje ciało z bloku, koncentrując jego ciężar przede wszystkim na ramionach. Ułamki sekund, które były dla mnie wiecznością, do wystrzału sędziego. Ruszyłam, bez falstartu. Pierwszy płotek, drugi płotek, kątem oka zobaczyłam jak Brytyjka przewraca drugi płotek i upada na tartan. Skupiona biegłam dalej, ułamki sekund i wbiegłam na metę równocześnie z bardzo utytułowaną i doświadczoną amerykanką. Nareszcie koniec. Rozglądam się wiem, że Mistrzyni Świata Amerykanka wygrała wyścig zdobyła złoto, druga jest Jamajka jedna z faworytek. Brązowy medal, brązowy medal przypadł mi, albo Amerykance Katie Smith. Przekroczyłyśmy metę niemalże równo. Ułamki sekund miały zadecydować, która z nas będzie brązową medalistką Igrzysk Olimpijskich w biegu na 100 metrów przez płotki. Obie patrzyłyśmy się na tablicę elektryczną, która miała wyświetlić wyniki i rozstrzygnąć sporną sprawę. Chwila napięcia, nerwów i wyniki zostały wyświetlone.
3. Katie Smith USA 12,64, 4. Kornelia Olczyk POL 12,65. Nogi zadrżały, pogratulowałam Katie Smith, i chciałam jak najszybciej uciec z tego miejsca, z bieżni ze stadionu. Szybkim krokiem podążyłam do wyjścia. W korytarzu budynku należącego do stadionu Olimpijskiego usiadłam pod filarem, twarz chowając w dłoniach. Po chwili poczułam jak dobrze zbudowane silne męskie ramiona otulają moje drżące ciało. Paweł. Paweł wiedział, że to właśnie był taki moment w moim życiu, kiedy trzeba było mnie przytulić bez zbędnych słów, krytyki, pocieszania. Wiedział, że to właśnie ten moment mojego życia, kiedy przegrałam wszystko o jedną setną sekundy.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
BlankaV · dnia 17.02.2009 11:25 · Czytań: 662 · Średnia ocena: 2,13 · Komentarzy: 10
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze
Usunięty dnia 17.02.2009 11:46 Ocena: Dobre
- "r11;" - a co to?
- "mojego trenera siedzącego obok mojego brata" - zbyt gęsto "mojego" się ściele
- "nie jestem sama pośród tłumu ludzi. Nie jestem sama" - jw. "nie jestem sama"
- "rPamiętaj" - bez "r"?
- "starcier1;." - to samo
- "rReadyr1;, " - jw.
- "koncentrując jego ciężar " - może bez "jego"(sugestia), dziwnie to zdanie brzmi.
- Brązowy medal, brązowy medal - powtórzenie.

Rzeczywiście pech, ale takie życie sportowców. DB ale z minusem, bo nie mam nic wspólnego ze sportem.
BlankaV dnia 17.02.2009 12:01
Już tłumacze, najwyraźniej nie zwróciłam uwagi na to, że niestety nie skopiowały się znaczki z mojego worda :)
Za resztę uwag dziękuje :)
I tutaj powiem od siebie, że jest czego żałować jak się nie ma nic wspólnego ze sportem :) Pozdrawiam. :)
ginger dnia 17.02.2009 12:39 Ocena: Przeciętne
"Starałam umieścić mój wzrok w jednym punkcie" - rozumiem, że wzięłaś wzrok do ręki i chciałaś go ustawić na półce, ale oponował?
"rozglądając się po trybunach. Trybuny były szczelnie" - powtórzenie.
"Sędzia wskazał tor pod którym będę biegła" - muszę zacząć uważniej lekkoatletykę oglądać, bo zawsze mi się zdawało, że zawodnicy biegają po torach.
"ściągać ze swojego ciała dres" - wiadomo, że ze swojego, a nie "wybitnej Brytyjki", wiadomo też, że z ciała, a nie toru.
"tłum ludzi, który z pozycji człowieka na bieżni przedstawiał się jako tłum rozszalałych mrówek" - powtórzenie.
"rPamiętaj spokojnie, zachowaj rytm, noga zakroczna, biegamy długim krokiem, nie drobnimy, nie zaśpij na starcier1;" - zmień erki na cudzysłów, i wstaw przecinek między "pamiętaj" a "spokojnie", bo inaczej brzmi co najmniej głupio.
"Próbowałam wszystko to spamiętać" - nie było tego aż tak wiele, to raz, a poza tym chyba nie biegła po raz pierwszy. Tego typu zachowania powinna mieć opanowane.
"podniosłam swoje ciało z bloku" - lewitacja? Niezła była. Nie zdyskwalifikowali jej za to?
"doświadczoną amerykanką" - ale mniej ważną od Brytyjki. Wielka litera.
"Rozglądam się wiem, że Mistrzyni Świata Amerykanka wygrała wyścig zdobyła złoto, druga jest Jamajka jedna z faworytek." - tu brakuje przecinków, w ogóle to zdanie jakoś nieporadnie brzmi.
"Obie patrzyłyśmy się na tablicę elektryczną" - bez "się".
"z tego miejsca, z bieżni ze stadionu" - albo przecinek po "bieżni", albo bez "ze".
"Paweł." - któż to? Brat, trener, kochanek wcześniej niewspomniany?

Jak na tak krótki tekst sporo błędów. Literówki, erki do poprawienia. Liczby, przynajmniej niektóre, zapisujemy słownie. "Sto metrów" na przykład. Niby nie najgorzej napisane, ma ręce i nogi, ale mnie nie chwyciło za serce. A powinno.
aleksander_sowa dnia 17.02.2009 12:59 Ocena: Przeciętne
Wychodząc na start, obojetnie w jakiej fazie pucharu zawodnicy wiedzą już na którym torze startują i sędziowie raczej torów nie wskazują(decydują czasy eliminacji, wyniki życiowe lub odbywa sie wczesniej losowanie torów). Ręce ukłąda się przed linią startową. Przepraszam, że sie czepiam, ale tekst trąci mi trochę metodyką biegów krótkich (zakroczna, rytm, długi krok, głowa podkulona, ciężar na rękach itp.) i z racji zawodu wyuczonego i dawno przebrzmiałej kariery muszę. :-) Prawdę mówiac z walki jest tutaj bardzo, bardzo mało... Ja pamietam wrzawę, napiecie i jego nagłe znikniecie w bloku, ciszę w trakcie biegu, zapach prochu pistoletu startera albo mdły odgłos fotokomórki przypominajacy mi zawsze sonar, brudne ręce, unikanie wzoru rywala, wymioty, ból, pot, przyjaźnie, usciski dłoni, smak swqyciestwa i przegranej a mimo to z szacunkiem dla zwyciezcy, i jeszcze to, że zupełnie nie myśli się o nodze zakrocznej, bo jest to automatyzm ruchowy. Walka to emocje, nie wyuczone schematy.
--
Generalnie jednak pięć z plusem (albo ideą) za pomysł. Gratuluję
Usunięty dnia 17.02.2009 17:37 Ocena: Przeciętne
pomysł super.
Nathien dnia 17.02.2009 20:44 Ocena: Przeciętne
Masa powtórzeń, dużo zaimków i te nieszczęsne erki..
Sam tekst taki sobie, podoba mi się jednak ostatni akapit. Nie trzeba startować w Igrzyskach Olimpijskich, by przegrać o jedną setną sekundy..
Usunięty dnia 17.02.2009 22:45 Ocena: Przeciętne
trochę mnie znudziło, niestety.
bassooner dnia 18.02.2009 07:44
za mało opisane jest zmęczenie, a przecież flaki się wypruwa na takim biegu: białe plamki w oczach, krew dudniąca w skroniach i serce wyrywające się z piersi, a po wszystkim mdłość... tak bywało u mnie.
pomysł dobry ale piekielnie trudny, bo nawet jeśli uda ci się dobrze opisać cały bieg to i tak relacja telewizyjna jest lepsza... ;-)))
Satis-Verborum dnia 19.02.2009 09:51 Ocena: Przeciętne
Nie dotarłam do końca, przepraszam.
Anaris dnia 22.02.2009 00:20 Ocena: Przeciętne
Niestety, bardzo dużo powtórzeń i braki przecinków znacznie psują ten tekst. To po prostu mnie blokowało, nie czytało się tego płynnie.

Sam w sobie pomysł dobry, naprawdę. Bardzo by mi się to spodobało, gdyby nie te błędy i brak płynności.

Pozdrawiam...
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty