Inna ale taka sama - klaudii
Proza » Przygodowe » Inna ale taka sama
A A A
Rozdział I

Pierwszy dzień w nowej szkole, nowi ludzie, nowi nauczyciele, dosłownie wszystko nowe. Nie chce mi się wierzyć że już za chwilę wejdę do klasy w której nie znam nikogo i nie ma w niej moich przyjaciół. Przecieram oczy, szczypię się w rękę ,ale nie to niestety nie jest sen to prawda zaraz przekroczę próg nowej klasy. Ahh... Wzdycham po cichu stojąc pod drzwiami klasy i myślę...
- A ty nie wchodzisz!? Będziesz tu tak stać!?
Odwróciłam się i zobaczyłam niebiańsko pięknego chłopaka o kasztanowych włosach i pięknych zielonych oczach. Wpatrywałam się w niego jak jakaś opętana w końcu się ocknęłam i mu odpowiedziałam:
- Nie, jestem nowa i trudno się przyznać ale boje się tam wejść.- powiedziałam i lekko się cofnęłam.
- Nie martw się jak przyszedłem tu dwa lata temu miałem zupełnie tak samo, ale niedługo potem znalazłem przyjaciół i zaaklimatyzowałem się- powiedział cichym, ciepłym głosem.
-He... Mam nadzieję że i ze mną tak będzie. - odpowiedziałam.
- No to co!? Wchodzisz? A o przyjaciół się nie martw znajdziesz ich mnóstwo a ja będę pierwszym z nich jeśli oczywiście mi na to pozwolisz.
- Tak pewnie że ci pozwolę a teraz wchodźmy.
Tego dnia miałam mało lekcji a na każdej przerwie chowałam się do kibla i siedziałam tam. Nie spotkałam dziś w szkole już więcej pana idealnego ale po powrocie do domu nie mogłam przestać o nim myśleć. Przy obiedzie rodzice wypytywali mnie o to jak tam pierwszy dzień, ludzie, nauczyciele i tak dalej ale te ich pytania olewałam myślałam tylko o nim. Po obiedzie poszłam się przejść, ochłonąć trochę i pobyć sama bo w domu nigdy nie mogę być sama zawsze znajdzie się ktoś kto potrafi przeszkodzić w najlepszej chwili.
Poszłam na pobliską huśtawkę która stała w najpiękniejszym miejscu na ziemi, pod płaczącą wierzbą. Jej liście oplatały łańcuchy i wszystko dookoła. Było cudownie. Usiadłam i zanurzyłam się w marzeniach. Ale moje marzenia przerwał znajomy już mi głoś.
- Hej! Widzę że tobie też podoba się to miejsce!? - to był ON, pan idealny zagadał do mnie.
- Tak. Tu jest cudownie. Tak spokojnie i cicho. Można odpłynąć.- Powiedziałam przesuwając się i tym samym robić miejsce dla pana idealnego.
- Dziś po lekcjach tak szybko uciekłaś że nawet nie zdążyłem spytać cię jak masz na imię.
-A tak jakoś szybko wyszłam
- Więc co dowiem się jak masz na imię? - powiedział uśmiechając się do mnie.
- Jestem Ellie, Ellie Stown.
- Ślicznie! Ja jestem Peter Sadwith.
- Cieszę się że chociaż tobie się to imię podoba.- powiedziałam wstając i ruszając w kierunku chodnika.
Peter pobiegł za mną pytając:
- Gdzie uciekasz? I co ci się nie podoba w twoim imieniu!? Jest przecież tak śliczne jak ty.
Zarumieniłam się i odwróciłam głowę.
- Co się stało? Powiedziałem coś nie tak?
- Nie, nie wszystko jest OK.
- To dobrze już myślałem że się obraziłaś. A to by było bardzo przykre bo jesteś naprawdę fajna.- powiedział kładąc mi rękę na barku.
Rozmawialiśmy bardzo długo,. wymieniliśmy się numerami telefonów i adresami e-mail. Czas tak szybko leciał że nawet nie spostrzegłam że doszliśmy pod mój dom. Zatrzymałam się.
- Co jest? -spytał.
- Nic tu mieszkam i muszę już wracać.
- Acha, rozumiem napisze dzisiaj do ciebie. Narka!- powiedział i poszedł.
Wpadłam do domu tak szczęśliwa jak nigdy. Rodzice od razu oczywiście pytali co się stało ale jak ich nie słyszałam, szybko pobiegłam do pokoju i rzuciłam się na łóżko. Po chwili do pokoju wparowała moja młodsza siostra Natasza.
- Rodzice pytali się dlaczego jesteś taka szczeliwa!
- Wypad z mojego pokoju smarku!- Wstałam wzięłam ja za rękę wyprowadziłam z pokoju i trzasnęłam drzwiami.
Usiadłam przy biurku i zaczęłam odrabiać lekcję. Potem zeszłam do kuchni na kolację i poszłam się kąpać.
W nocy nie mogłam spać cały czas myślałam o Peterze. Przewracałam się z boku na bok, kręciłam się aż w końcu zasnęłam.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
klaudii · dnia 20.02.2009 20:09 · Czytań: 725 · Średnia ocena: 1,69 · Komentarzy: 15
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze
Addio dnia 20.02.2009 20:27 Ocena: Przeciętne
Dla mnie stanowczo zbyt banalne. Poza tym sporo błędów. Szczególnie brak przecinków jest widoczny.
Rozdział I - czyżby przewidziane były następne? Jeśli tak to mam nadzieję, że "pan idealny", nie okażę się wampirem.
voice dnia 20.02.2009 20:28 Ocena: Dobre
Zauważyłam parę błędów, ale i tak jest dobrze ;)
Usunięty dnia 20.02.2009 20:35 Ocena: Przeciętne
Oj, to jest o wiele lepsze niż Twoje poprzednie wypociny, które siedzą w Czyśćcu. Lepsza interpunkcja. Piszemy "ach" przez "ch" i "aha" przez "h". Ale i tak jest lepiej.
AnonimowyGrzybiarz dnia 20.02.2009 20:39
Banał. Bez oceny, bo się nie podoba na razie. Zobaczymy co będzie potem.
Usunięty dnia 20.02.2009 21:10 Ocena: Przeciętne
Aby nie był to banał, aż się prosi ciąg dalszy i jakaś puenta !
Jack the Nipper dnia 20.02.2009 21:30 Ocena: Słabe
Cytat:
wierzyć że już


wierzyć, że

Cytat:
rękę ,ale


zbędna spacja przed przecinkiem, a brak jej po

Cytat:
przekroczę próg nowej klasy.


nowej klasy - zbędne - juz w zdaniu wcześniej wiemy gdzie wchodzi bohaterka

Cytat:
się i zobaczyłam niebiańsko pięknego chłopaka o kasztanowych włosach i pięknych zielonych oczach. Wpatrywałam się w niego jak jakaś opętana w końcu się


3 x się

Cytat:
ocknęłam i mu odpowiedziałam:


i mu - zbędne

Cytat:
się i zobaczyłam niebiańsko pięknego chłopaka o kasztanowych włosach i pięknych zielonych oczach. Wpatrywałam się w niego jak jakaś opętana w końcu się ocknęłam i mu odpowiedziałam:
- Nie, jestem nowa i trudno się przyznać ale boje się tam wejść.- powiedziałam i lekko się cofnęłam.
- Nie martw się jak przyszedłem tu dwa lata temu miałem zupełnie tak samo, ale niedługo potem znalazłem przyjaciół i zaaklimatyzowałem się-


8 x się - mamy nowy rekord!!!

Cytat:
mnóstwo a ja


przecinek przed a

Cytat:
Tak pewnie że ci pozwolę a teraz wchodźmy


a tu sobie sama powstawiaj przecinki - 3 powinny byc ;) I w pozostalych zdaniach tez rozważ, czy ich obeność nie jest jednak nieodzowna

Cytat:
marzeniach. Ale moje marzenia przerwał znajomy już mi głoś


marzenia x 2
mi - zbędne
głos a nie głoś

Cytat:
pan idealny zagadał do mnie.
- Tak. Tu jest cudownie. Tak spokojnie i cicho. Można odpłynąć.- Powiedziałam przesuwając się i tym samym robić miejsce dla pana idealnego.


2 x pan idealny. W drugim przypadku zmień na "dla niego"

Cytat:
fajna.- powiedział


jak kropka to "powiedział" z wielkiej litery. A najlepiej usuń kropkę.

Cytat:
bardzo długo,.


a co to za znak ",."?

Cytat:
że nawet nie spostrzegłam że


2 x że

Cytat:
napisze dzisiaj


napiszę

Cytat:
taka szczeliwa!


szczęśliwa

Cytat:
wzięłam ja za rękę




To mniej więcej połowa poprawek, które należałoby wprowadzić. Teraz porada: kliknij sobie na stronie głównej w "Nasza Twórczość", wejdź do "czyściec" i znajdź, na samym dole drugiej strony opowiadania "Emily" i "Emily 2". Przeczytaj je uważnie i nigdy (NIGDY) nie pisz więcej w podobny sposób.
Miladora dnia 20.02.2009 23:43 Ocena: Słabe
Niestety, jak wyżej - banalne i z błędami interpunkcyjnymi na każdym kroku - sporo pracy przed Tobą, Klaudii. :shy:
Hyper dnia 21.02.2009 01:03 Ocena: Przeciętne
Jak dla mnie, zbyt naiwne. Taka powiastka dla nastolatków, mogłaby się komuś spodobać. Jednak... do tej pory mogę czytać Minkowskiego, którego standardowym odbiorcą zwykle jest kiełkująca młodzież. Natomiast ten fragment mnie znużył. Nie widzę w nim żadnych treści. Przykro mi.
aga2906 dnia 21.02.2009 12:02 Ocena: Przeciętne
życie rzadko jest takie idealne, jakoś za szybko im poszło
ale reakcja rodziców bardzo realistyczna:)
Anaris dnia 22.02.2009 01:02 Ocena: Słabe
Wybaczcie, jestem nastolatką i jakoś to do mnie nie trafia...

Wydarzenia nie dzieją się płynnie, wręcz chaotycznie. Zdania za długie, braki przecinków przytłaczają, dialogi też jakby za bardzo wymuskane... Fabuła? No cóż - trochę szybko się rozkręciło z tym Peterem. ZA szybko. Nikt normalny nie jest tak wylewny przy pierwszym, czy drugim spotkaniu. I ta idealność... Mam wrażenie, że Twoje postacie są sztuczne, nie ma w nich NORMALNOŚCI, którą chcesz pokazać w swoim opowiadaniu. Mam nadzieję, że to zmienisz i skupisz się bardziej na układaniu zdań.

Wierzę, że uda Ci się to poprawić :D I pamiętaj: wszyscy, którzy wytykają Ci błędy, robią to dla Twojego dobra. Nie zapomnij o tym, a raczej weź to sobie do serca ;]
ginger dnia 23.02.2009 12:29 Ocena: Słabe
Zgadzam się z the Nipperem - przeczytaj tamte opowiadania i nie pisz tak więcej. Można opowiadać ciekawie o młodzieży, bo o wszystkim się da - tylko trzeba wiedzieć jak. Ty jeszcze nie wiesz, ale wszystko przed Tobą :D
Letrang dnia 23.02.2009 13:02 Ocena: Słabe
Blade, bardzo blade echo Stephenie Meyer:(
Tomasz Gryga dnia 25.02.2009 01:03 Ocena: Dobre
Nie słuchaj ich.
Kształtuj swój styl sama, dojrzewaj razem z nim - ten styl będzie coraz to lepszy i coraz bardziej twój.
Jesteś młoda i masz czas na błędy, nawet te ortograficzne, interpunkcyjne i życiowe.
Nathien dnia 25.02.2009 22:16 Ocena: Słabe
Cytat:
Pierwszy dzień w nowej szkole, nowi ludzie, nowi nauczyciele, dosłownie wszystko nowe

Rozumiem, że chciałaś podkreślić tę nowość, ale to już chyba lekka przesada. Jak na mój gust.
Cytat:
Nie chce mi się wierzyć że już za chwilę wejdę do klasy w której nie znam nikogo

Nie chce mi się wierzyć, że już za chwilę wejdę do klasy, w której nie znam nikogo. – Co się zmieniło? xD Zwróć uwagę na interpunkcję!
Cytat:
próg nowej klasy. Ahh... Wzdycham po cichu stojąc pod drzwiami klasy i myślę...

Powtórzenie „klasy”
Cytat:
niebiańsko pięknego chłopaka o kasztanowych włosach i pięknych zielonych oczach.

Znów powtórzenie.
Cytat:
- Nie martw się jak przyszedłem tu dwa lata temu miałem zupełnie tak samo, ale niedługo potem znalazłem przyjaciół i zaaklimatyzowałem się- powiedział cichym, ciepłym głosem.

Czy tu nie powinno być kilku zdań ? Niby może być, ale jakoś tak dziwnie to brzmi..
Cytat:
na każdej przerwie chowałam się do kibla i siedziałam tam.

Skoro bohaterka chowała się do « kibla » (co zresztą jest określeniem potocznym..), to chyba oczywiste, że tam siedziała...
Cytat:
Przy obiedzie rodzice wypytywali mnie o to jak tam pierwszy dzień, ludzie, nauczyciele i tak dalej ale te ich pytania olewałam myślałam tylko o nim. Po obiedzie poszłam się przejść, ochłonąć trochę i pobyć sama bo w domu nigdy nie mogę być sama zawsze znajdzie się ktoś kto potrafi przeszkodzić w najlepszej chwili.

Przy obiedzie, po obiedzie – powtórzenie!
„olewałam” – potocyzm :/
Pobyć sama, bo w domu nigdy nie mogę być sama (...) – co to do cholery jest?!
Cytat:
Widzę że tobie też podoba się to miejsce!?

„?!” nie widze wytłumaczenia dla użycia tego znaku. Zresztą nie pierwszy raz.
Cytat:
nie wszystko jest OK

Powinnaś dać przecinek, bo brzmi to tak jakby wszystko było źle

Wymieniłam tylko część błędów. Nie zaznaczałam Ci wszystkich błędów interpunkcyjnych, bo musiałabym skopiować cały tekst. Popracuj nad tym, bo warto. Widać, że masz jakiś pomysł, ale chyba nie umiesz go przedstawić. Dialogi są sztuczne, zresztą tak jak i zachowanie postaci. Który normalny facet, przy pierwszym spotkaniu mówi dziewczynie takie rzeczy?! Osobiście nie znam żadnego.
Sama konwencja uparcie podsuwa mi na myśl obraz „Zmierzchu”. A to nie dobrze. Lepiej gdy tekst nie kojarzy się z czymś aż tak natrętnie.
Tak w ogóle, to zastanawiam się, kto to przepuścił...
Nathien dnia 25.02.2009 22:17 Ocena: Słabe
Cholera! To już nawet w komentarze się erki wkradają?! Bardzo za nie przepraszam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:28
Najnowszy:pica-pioa