do L. - Tomasz Gryga
Poezja » Wiersze » do L.
A A A
za oknem wiatr i pada deszcz
noc czarna dawno wyparła dzień
nie tęsknie już nie czuje, lecz
myśli o tobie rozpraszają cień

mam odrobinę nadziei choć mrok
zatrzeć ją chce i płynący czas
wtedy gdy czuję cię blisko o krok
lecz przecież nigdy nie było nas

tak, słyszę twój szept gdy niknie noc
przenika duszę i kruszy lód
tak, gdy blednie mrok słyszę twój głos
choć zewsząd mróz i deszcz i chłód
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Tomasz Gryga · dnia 20.02.2009 21:58 · Czytań: 877 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 13
Komentarze
Mark dnia 20.02.2009 22:30 Ocena: Dobre
Ładny i nawet poprawnie rymowany utwór. Mógłbym powiedzieć, iż stosujesz bardzo oklepane (powtarzane w nieskończoność przez chyba wszystkie pokolenia twórców słowa) chwyty, ale żeby być do końca uczciwym musiałbym też dopowiedzieć, że robiłem to samo ;). No i całkiem zgrabnie Ci to wychodzi :).

Pozdrawiam
Grzegorz Szafoni dnia 20.02.2009 22:52 Ocena: Dobre
tęskniĘ ,czujĘ*
rymy częstochowskie ale przy zachowaniu odpowiedniego rytmu nie rażą aż tak bardzo:) no i dodają uroku treści
zapomin dnia 20.02.2009 23:49 Ocena: Dobre
Tadeusz Miciński pewnie by cię przytulił do piersi i szepnął "mój ty, mój!". Ale pomiędzy jego tekstami a XXI wiekiem w polskiej poezji trochę się wydarzyło. Ten wiersz dowodzi że nic: płynnie przenosisz młodopolskie maniery jakby nic się nie stało. Trudno mi się z tym pogodzić.
Dobrze za to rymujesz: zwłaszcza w 1 strofie (szkoda ze na jednej głosce e przez co trochę się zaciera zasada abab (brzmi jak aaaa).
Poke Kieszonka dnia 21.02.2009 08:57 Ocena: Dobre
Miło się czyta i taka nutka tkliwości w tym ukryta .O rymach , o rożnych,, chwytach pisarskich'' się nie wypowiadam ,bo to nie moja działka i nie umiem .Ja tylko czytam i czekam ,aż poczuję.:);):)
Tomasz Gryga dnia 21.02.2009 12:06
dzięki za ciepłe słowa.
zapomin - przykro mi, ale uważam, że te nowe trendy to przesada.
wg mnie wiersze nie rymowane - tzw. białe, które rozpropagowane zostały po tragedii II WS uzasadnienie miały wtedy, gdy opisywały to cierpienie. W ogóle pisząc o tamtej sytuacji stosowanie rymów było daleko idącym nietaktem.
Temat II WS się prawie wyczerpał, a zgliszcza w poezji pozostały po dziś dzień.
Proszę się nie oburzać - to tylko moje zdanie na ten temat, które jest odosobnione.
Nie zależy mi na wojowaniu, a na współpracy - wojenkę z pozostałymi twórcami przerabiałem na innych portalach.
Natomiast trzeba być uczciwym.
zapomin dnia 21.02.2009 14:14 Ocena: Dobre
obiecuję ze nie będę wojował, ale nie mogę się powstrzymać, by nie odnieśc się do twojej linii obrony.
Jaka II Wojna Swiatowa? To tak, jakbyś powiedział, że dżinsy garnitury, adidasy i t-shirty były reakcją na II WS i czas wreszcie założyć znowu surdut, wcisnąć na głowę melonik, na nos metalowe binokle i zapuścić bokobrody, bo temat II wojny światowej się wyczerpał.
Tomasz Gryga dnia 21.02.2009 18:04
rozumie i szanuje twoje zdanie.
swojego jednak nie zmienię.
urok poezji przepadł wraz z rymami. teraz każdy może pisać, każdy jest poetą jeśli tylko chce i nikt go przez to nie czyta. bycie poetą z czegoś zupełnie wyjątkowego przerodziło się w coś groteskowego.
taka poezja nie ma przyszłości bo jest martwa od środka, przestała być sztuką, stała się zaściankowa i pospolita.
spróbujcie pisać rymem, to zobaczycie jak trudno napisać wiersz, który nie brzmi jak rymy częstochowskie - ci co to potrafią są poetami, reszta poetami samozwańcami.
spoko.
peaceB)
zapomin dnia 21.02.2009 18:08 Ocena: Dobre
Ale ja nie mam nic p-ko rymom. Czyż nie pochwaliłem tego wiersza za rymy właśnie?
wodkanalodzie dnia 21.02.2009 18:09 Ocena: Dobre
ale to właśnie Ty z tym stwierdzeniem stałeś się uzurpatorem tytułu prawdziwego poety. przykro mi.
Tomasz Gryga dnia 21.02.2009 21:02
hej
to jest tylko moje zdanie.
mówię uczciwie jak się sytuacja ma.
nie mam zamiaru być uzurpatorem tytułu prawdziwego poety.

po prostu przyznajcie, że współczesną poezję czytają w zasadzie tylko sami jej twórcy - poeci, a normalni czytelnicy się od tego odcinają. czemu tak jest?

dzięki jeszcze raz za komentarze, nie bądźcie źli na mnie.
zapomin dnia 21.02.2009 21:53 Ocena: Dobre
Rozumiem, że masz zamiar to niepokojące zjawisko przełamać, cofając język poetycki o 100 lat. Cóż, twoja droga.
Mnie znacznie bardziej przekonują teksty np. Grzegorza Szafoniego i Alicji Wysockiej z tego portalu - tradycyjne, rymowane (solidnymi rymami), ale nade wszystko współczesne językowo.
Tomasz Gryga dnia 22.02.2009 03:55
zapomin - nie czuję się na siłach być wyznacznikiem trendów w poezji.
moje wiersze są takie jakie są, pisałem je szczerze, prosto z serca.
dla mnie wiele znaczą, mam pełną świadomość, iż gdy czyta je ktoś obcy - może mieć inne zdanie.
niech każdy robi to co lubi, to co umie najlepiej - szczęsliwi ci, którym się powiedzie, trafią do ludzi. nie jestem zawistny, lubie to co robię. to wszystko.
pozdrawiam i wielkie dzięki za czytanie i komentarze.
Poke Kieszonka dnia 22.02.2009 04:07 Ocena: Dobre
Tomasz ,a jednak poświecę się i zrobię to tuszem do rzęs (najpierw go muszę kupić ,bo nie mam).A wiesz dlaczego?Bo piszesz prosto z serca ,a to tak jak ja:);):)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:35
Najnowszy:pica-pioa