Opętanie - atreides
Poezja » Wiersze » Opętanie
A A A
Stoję w zimnej piwnicy domu mego,
Z dala od kąta, tego winem i moczem,
Podłym wskrośnie przesiąkniętego,
Mocuję do ściany pentagram skoczem.

Zbliża się powoli trzecia godzina,
Podobno to wtedy ze zgonu Chrystusa,
Się podle śmieje każda diablo gadzina,
Amulet więc szykuję z czarnego turkusa.

Moce piekielne mnie niebawem nawiedzą,
Bym mógł kolegom piekielną wiedzę zdradzić,
I mrok swój wielki wyeksponować nędzą,
Jaka zwykła ze strony Złego mnie wadzić,

Każdej nocy upiornej piwnicę szykuję,
Na Jego diabelskie, płomieniste przybycie,
Z gaśnicą piankową brat w kącie waruje,
Ja zaś z aparatem czekam wyśmienicie,

Na tę okoliczność przygotowanym,
Tu krucyfiks, tam krwisty pentagram,
W kieszeni figurka z kupidynkiem rannym
Niechże skonam, jeśli czarta nie nagram!

Zazdrościć mi będą okoliczne Goty,
Czcią mnie wszystkie otoczą boską,
I przestaną też molestować biedne koty!
Lecz kto podąży ścieżką moją wąską,

Wiedząc, że w piwnicy diabła więżę?
Chyba tylko ten, kto naprawdę nie wierzy,
Bo każdy zdrowy na głowie, czy mężę,
To, czy dziewczę, jak najdalej bieży,

Od pomyleńca, co wyznaje gumową kukłę
Uwięzioną w kredkowym pentagramie,
Prężącego w czarnej szacie ciało wątłe,
I sprzedającego talizmany na swym kramie.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
atreides · dnia 25.04.2007 07:35 · Czytań: 3790 · Średnia ocena: 3,67 · Komentarzy: 27
Komentarze
Satis-Verborum dnia 25.04.2007 17:50
Wiersz przyzwoicie napisany jakto zwykłam mówić. Poruszasz tutaj bardzo istotną sprawę, a mianowicię "zabawy w wywoływanie szatana, czy tam duchów", co ostatnio stało się bardzo trendy... Wszystko co związane z okultyzmem ma bardzo wielką moc i czy wierzycie czy nie, zabawy tego typu nie należą do bezpiecznych.
atreides dnia 25.04.2007 17:53 Ocena: Świetne!
Wszyscy znamy przypadek Anneliese Michel.
Satis-Verborum dnia 25.04.2007 17:55
Widziałeś zapewne "Egzorcyzmy... " ?
atreides dnia 25.04.2007 17:58 Ocena: Świetne!
Szczerze? Nie widziałem. Widziałem starego "Egzorcystę". Interesuję się ogólnie ezoteryką i tymi sprawami, a Proces Egzorcystów to jedna z najgłośniejszych spraw prawnych XX wieku.
Satis-Verborum dnia 25.04.2007 18:04
Kultowy film. Chociaz zdanie mam takie, że nikt, żaden rezyser nie odda tego, co tak naprawdę siedzi w człowieku...
atreides dnia 25.04.2007 18:05 Ocena: Świetne!
Kto wie? Swoją drogą, podobno w Egzorcyzmach Emily Rose użyto prawdziwych nagrań z egzorcyzmów Anneliese (tych, gdzie mówi głosami zbrodniarzy).
Satis-Verborum dnia 25.04.2007 18:10
Tak czytałam o tym. Mimo tak oczywistego dowodu, wiele osób nie uznaje okultyzmu, nie wierzy w opetania, w złe moce...
atreides dnia 25.04.2007 18:11 Ocena: Świetne!
Ja też nie wiem, czy wierzę. To trochę makabryczne, ale chyba musiałbym doświadczyć tego bardziej bezpośrednio (zobaczyć osobę opętaną, przesłuchać nagrania itd.) niż tylko w literaturze i internecie.
Satis-Verborum dnia 25.04.2007 18:12
Powietrza nie widzisz, a wiesz, że istnieje:p
atreides dnia 25.04.2007 18:25 Ocena: Świetne!
Ale go doświadczam.
atreides dnia 26.04.2007 23:45 Ocena: Świetne!
Nie czuję się urażony, bo ten wiersz powstawał (tak na oko) jakieś... bo ja wiem... 5 minut? I jeśli dostrzegasz w nim tak mało braków, to (jak już wspomniałem pod innym utworem) świadczy raczej o moim geniuszu ;-). Pragnę też zaznaczyć, że wszystkie moje utworki-wierszyki publikowane na tym portalu powstają właśnie średno w takim czasie, zawsze w okienku zgłaszania artykułu xD. I zawsze w przekazie zawierają kpinę z użytkowników PP, albo powstają pod wpływem ogólnym wydarzeń na Portalu.

Należy więc tu raczej wyłapywać sens, niż doszukiwać się poprawnej rytmiki czy rymów - nigdy wierszy nie pisałem, nigdy ich nie publikowałem w poważnych miejscach i nie zamierzam. To po prostu takie RYMOWANKI, a nie wiersze, o charakterze czysto prześmiewczym ;).

Ale cieszę się, że czytacie i próbujecie mnie zagiąć ;-)
gabstone dnia 07.06.2007 21:03
Widzę tu raczej satyrę na wznawców szatana niż utwór poświęcony właśnie jego uczniowi:p Może mozna się czepiać stylu, rytmu, ale zdaje się nie o to chodziło autorowi. Jeżeli zaś chodzi o "Egzorcyzmy.." to polecam ksiażkę " Egzorcyzmy Anneliese Michel" niż Emily Rose.W filmie nie ma nawet jednej dziesiątej tego co w ksiązce.
Wiktor Orzel dnia 07.06.2007 21:09 Ocena: Słabe
Widać, że pisane "na chwilę". Nie bardzo mi się podoba traktowanie nas jako ludzi drugiego rzędu po przez wysyłanie pseudo rymowanek, zamiast zamieszczanie czegoś lepszego. Narzekasz na poziom a sam go zaniżasz.

A co do filmu Egzorcyzmy Emily Rose - polecam. Film jakich mało.
atreides dnia 07.06.2007 22:31 Ocena: Świetne!
Sagitarius: Wybacz, ale bądźmy szczerzy: czy gdybym zamieścił tutaj jakiś mój dobry tekst, który NIE mieści się na jednej "stronie" ekranu, to ktokolwiek by go przeczytał? Szczerze wątpię. Ale żeby nie było, że traktuję Was jako ludzi drugigo rzędu (nie traktuję Was tak, dla mnie Sagit Ty jesteś pierwszorzędny, tak samo Maurycy, Marcin, LLR i parę innych osóB), ale nie oszukując się, to poziom jest miejscami tragiczny (vide dzisiejszy felieton pewnego młodzieńca na temat Holandii)), to zamieszczę jeden z moich "dobrych" tekstów. Żeby nie psuć sobię opinii szydercy i kawalarza, to jest to oczywiście taka komedyjka, ale ogólnie bardzo doceniona na Forum Prozatorskim i nawet znalazła sie w antologii. Zapraszam do "Telefonu"
valdens dnia 07.06.2007 22:59
arteides przypatrz się uważniej, a znajdziesz tu sporo długich tekstów, które chętnie i wielokrotnie były czytane (np. moje:smilewinkgrin: ). Skoro mówisz, że tych Twoich dłuższych nikt by nie przeczytał (może by tak było), to muszą one być wyyyyyyjątkowo NUDNE. :sleep:
atreides dnia 07.06.2007 23:55 Ocena: Świetne!
Tak? To czemu nikt nie skomentował mojego tekstu, który nota bene jest na 4 miejscu w TOP10 czytanych od... roku? A marudzicie, że moich tekstów nie ma, a tymczasem nikt się nie wysili przeczytać i skomentować. A jak już i ten roku temu były komentarze, to zazwyczaj krótkie i lakoniczne.
atreides dnia 08.06.2007 00:08 Ocena: Świetne!
PS. W konkluzji: czytać to wy może i umiecie, ale napisać RZECZOWY komentarz o dłuższym utworze, to już domena nielicznych na tym forum. A jak ja napiszę komuś DŁUGI komentarz, to albo się załamuje, zamyka w sobie, karze usunąć tekst, albo lekceważy (pozdrawiam Kabuki!). Stąd moja niska opinia o poziomie portalu, który - jakby nie patrzeć - kiedyś był wyższy.
valdens dnia 08.06.2007 00:37
Nie wiem o co Ci chodzi, kiedy mówisz, że pod Twoim "Skarbem, którego nie było" nie ma komentarzy, bo ja ich tam widzę aż 17!
O co kaman?
A jeśli chodzi o to, że komentarzy ogólnie jest mało i zdawkowe, to się w pełni z Tobą zgadzam. WIELKA SZKODA, bo przecież cała zabawa na tym portalu, jak dla mnie (nie wiem jak inni) polega na czytaniu tych komentarzy. Nawet jeśli są negatywne, to i tak lepiej niż żadne.
atreides a może byś tak napisał opowiadanie pt. "Komentarz, którego nie było"? :lol:
Kabuki dnia 08.06.2007 00:40
atreides co do mojego ustosunkowania sie do twojego koma odnosnie mojego opowiadania to wybacz,ale podziekowalam ci za niego.Wydaje mi sie ze to wystarczy,a i tak z mojej strony to duzo,bo normalnie to nie bylabym taka sympatyczna,za to jak ze mna probowales jechac.Druga sprawa ktora zauwazylam to ta,ze uwielbiasz skupiac sie wokol wlasnej osobki wiecznie chcesz komow pod opowiadaniem ,pod ktorym jak widac jest dosc sporo jak na ten portal komentarzy,widocznie jednak olewasz te osoby ktore cie skomentowaly i udajesz ze ich nie widzisz.A moze po prostu czekasz na jakies oklaski?Weszlam na Lutnie ktora tak sobie cenisz i tam rowniez nie zauwazylam specjalnego zainteresowania twoimi tekstami,no cos tam jednak nie dopominasz sie o komy(ktorych jest nikla ilosc) tam raczej starasz sie byc mily.Tu jedziesz z kazdym jak z dzieckiem,a przynajmniej z wiekszoscia.
No nic rozpisalam sie troszkę,ale ilekroc poruszysz w swoich wypowiedziach moj temat,chocby znikomie,to bede sie bronila.Dobranoc pchly na noc
Usunięty dnia 08.06.2007 08:28 Ocena: Świetne!
Pomysł na parodię bardzo udany, tymbardziej, że ten temat zazwyczaj traktowany jest poważnie. Przy "Z gaśnicą piankową brat w kącie waruje" zaczęłam się śmiać kiedy sobie tę scenę wyobraziłam, co chyba świadczy o tym, że twój cel został osiągnięty. Archaizmy raczej na plus, ostatecznie podobna tematyka kreowana jest często w pseudogotycki sposób. Niektóre rymy mnie drażnią a w ostatniej zwrotce nie jesteś konsekwentny - jest tam tylko jeden rym w przeciwieństwie do reszty. Ocena dobra. pozdrawiam
atreides dnia 08.06.2007 16:35 Ocena: Świetne!
Dzieci drogie, ludzie, którzy komentowali Skarb już dawno się tu nie udzielają. 17 komentów, z czego ostatni jest SPRZED ROKU. Teraz dopisał ktoś jakąś offtopicową złośliwość. Narzekacie, że ja umiem tylko krytykować, a tymczasem jesteście tak pracowici, że nawet przeczytać ani skomentować się wam nie chce.

Kabuki: Podziękowałaś Ty mi dopiero, kiedy Cie opieprzyłem. Twoje pierwsze podziękowanie brzmiało mniej więcej "I tak mam to w dupie, bo wytykałeś te błędy z zawiści". Zainteresowanie LiRem jest małe? No spoko 18 000 odwiedzin na prywatnej stronie w rok to nie tak dużo :p. Ciekaw jestem jaka jest odwiedzalnośc Twojej strony.

Czemu tam jestem miły? Bo tam jestem OCENIANYM, a tutaj OCENIAJĄCYM. Tam przyjmuję postawę ucznia, tutaj nauczyciela. Stąd różnica w zachowaniach. Oklasków, dziewczyno droga, nie oczekuję - już dość ich w życiu dostałem ;). Mimo wszystko doceniam, że przeczytałaś jeden z moich tekstów na LutniaiRapier.pl i nawet porozmawiałaś o nim ze mną na privie - to się ceni i świadczy o tym, że jednak jakąś tam klasę masz.

LRR: Dzięki, miałem nadzieję, że komuś się spodoba tak jak Tobie. Rymy w ostatniej zwrotce musisz mi wybaczyć, ale nie miałem pomysłu jak to lepiej sklecić.

Pozdrawiam i czekam na komenty pod "Telefonem", szczególnie od Kabuki i Valdensa, bo to moi chyba główni portalowi przeciwnicy ;)
MarcinD dnia 08.06.2007 21:01
No dobrze... na temat wiersza się nie wypowiem... A co mi tam... Ale wypowiem się na kilka innych tematów. A więc...

Cytat:
Pragnę też zaznaczyć, że wszystkie moje utworki-wierszyki publikowane na tym portalu powstają właśnie średno w takim czasie, zawsze w okienku zgłaszania artykułu xD.


Cytat:
nigdy wierszy nie pisałem, nigdy ich nie publikowałem w poważnych miejscach i nie zamierzam


Te dwa cytaty świadczą o tym, że masz nas w dupie. Ja tak właśnie to dobieram. Bo dla mnie Portal jest miejscem jak najbardziej poważnym. Pisząc o nim w ten sposób z góry stawiasz go na jakimś niższym, gorszym miejscu, tego nie będę tolerował. Ja wchodząc tutaj nie traktuję tego jak byle jakiego portalu, na jakim można się ponabijać z ludzi, którzy wszystkie teksty tutaj traktują na poważnie. Jako że ja również podchodzę poważnie zarówno do samego Portalu, jak i userów, jacy piszą teksty, oświadczam, że żadnego Twojego wiersza już nie opublikuję tutaj. Szkoda miejsca na teksty pisane w ciągu kilku minut, których jedynym celem jest zrobienie szumu i sprowokowania innych do jakiejś tam kłótni. I jeszcze jedna rzecz:

Cytat:
czy gdybym zamieścił tutaj jakiś mój dobry tekst, który NIE mieści się na jednej "stronie" ekranu, to ktokolwiek by go przeczytał? Szczerze wątpię.


Przynajmniej sam wystawiłeś sobie sprawiedliwą ocenę. Ja staram się czytać wszystkie teksty od początku do końca. Kilka moich długich (bardzo długich zapewne, gdyby policzyć średnią długość na Portalu) zostało jednak przeczytanych i skomentowanych. Przychylam się do opinii Valdensa w temacie długości tekstów przysyłanych. I w jednym masz rację, Art:

Cytat:
poziom jest miejscami tragiczny


Tylko że jak dla mnie, jest to wynik Twoich gierek. A swoimi wypowiedziami pod tymże dziełem tylko to potwierdzasz.
Jagiello dnia 08.06.2007 21:03
cenzura zatem...

MarcinD niczym RomanG z całym szacunkiem
MarcinD dnia 08.06.2007 21:06
Jagiello, przeczytaj mój komentarz raz jeszcze, bo mnie nie zrozumiałeś.
Wiktor Orzel dnia 08.06.2007 21:07 Ocena: Słabe
Tu nie o to chodzi. Wedle życzenie arta będziemy podnosić poziom :p
atreides dnia 08.06.2007 21:10 Ocena: Świetne!
Oj. Teraz przestałem się śmiać.

Ja często rozmawiam z Sagitem o Portalu i przykro mi, ale stawiam Portal Pisarski na niższym miejscu niż np FP czy FL. Ale już na wyższym, niż takie tam Opowiadania.pl.

Swoimi komentarzami (surowymi, prześmiewczymi, jakbyście ich nie nazwali) sprawiam zabawę sobie i nielicznym dookoła. Ale przede wszystkim przygotowuję ludzi na krytykę, jakiej mogą doświadczyć w życiu. Ba! Jakiej na pewno doświadczą w przyszłości, jeśli zwiążą swój los z pisarstwem na stałe.

Jeśli nie ma selekcji tekstów (teraz moje będą selekcjonowane i z miejsca odrzucane, nie? ;) ), to ja przynajmniej robię selekcję psychologiczną. Tutaj szydzę, gdzie indziej się uczę, w innym miejscu kłócę. Każdy ma "swój wirtualny dom". Twoim jest PP, moim FP. A tu jestem gościnnie, ożywiam atmosferę, budzę dyskusje i komentarze. A że czasami (vide Kabuki) ludzie biorą sobie zbyt do serca pewne rzeczy, to już ciężko tutaj posądzać mnie o złe intencje.

Na tym portalu NIE ocenia się i nie komentuje długich prac. Stąd powszechnie stosowana strategia (nie potępiam) publikowania "w odcinkach". Zwróć uwagę, że osób, które wystawiają RZECZOWE komentarze (tj. wytknięcie błędów, analiza, interpretacja) jest tu jak na lekarstwo. Powszechnie dominują komentarze w cyklu "Świetne! Znowu poradziłeś/aś sobie super! Bardzo mi się podobało".

To nie jest konstruktywna krytyka. I to właśnie brak powszechnej konstruktywnej krytyki (vide FP/FL) sprawia, że ten portal nie może być przeze mnie traktowany jako "Poważny".

Zbyt mało ludzi na tym portalu jest w stanie zaskoczyć mnie komentarzem pod moim tekstem (Ty znajdujesz się w tej niewielkiej grupie, której nie wymienię, żeby nikt się nie uraził), żebym miał tutaj publikować "na bieżąco", tak, jak robię to na FP.

Na FP publikuję i po tygodniu mam parę stron rzeczowych, długich komentarzy, które pomagają mi doskonalić warsztat. Tutaj czegoś takiego NIE można się spodziewać, a dyskusje są albo tłumione w zarodku (nie bójcie się, moderatorzy - to tylko ogniska, nie płonocące stosy), albo przeinaczane w prawdziwą pożogę przez ludzi, którzy są zbyt nerwowi na dyskusję (pozdrawiam panią K.)

Ja się mogę tu nie wypowiadać i nie udzielać, jeśli Wy (jako zespół redakcyjny) uznacie, że nie chcecie tutaj mojej obecności. I nie musicie tego pisać otwarcie - wystarczy na GG podziękować mi za współpracę i bon voyage. Nie obrażę się, choć na pewno zrobi mi się trochę przykro, że tak źle odebrano moje intencje i postawiono w roli tego "złego" (choć w sumie sam świadomie się w tej roli obsadzam, żeby motywować użytkowników).

Pozdrawiam i przepraszam Cię Marcin, Sagit, Maurycy.
Wiktor Orzel dnia 08.06.2007 21:17 Ocena: Słabe
Nikogo stąd nie wyganiamy. Wręcz przeciwnie. Z mojej strony - postaram się dokładniej sprawdzać nadesłane teksty.

EOT.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:73
Najnowszy:wrodinam