Moda na sukces, odcinek n-ty - Addio
Proza » Humoreska » Moda na sukces, odcinek n-ty
A A A
- Chciałabym porozmawiać - Brooke z niepokojem spuszcza oczy.
- O czym? - pyta zdziwiony Ridge, drapiąc się po nosie.
- O kocie twojego ojca, a mojego byłego męża, dziadka mojego syna i ojca siostry mojego syna, dla którego ten jest dziadkiem - rzuca Brooke.
- Kocie? Nie rozumiem - Ridge wyraża szczere zdziwienie.
- To przez niego nie jesteśmy razem - stwierdza płaczliwie Brooke.
- Przez kota?! - Ridge nie rozumie.
- Tak, właśnie przez tego kota. On nam przeszkadza w dojściu do porozumienia.
- Przecież on nic takiego nie robi. Zawsze, gdy go widzę to leży sobie na kanapie mojego ojca, a dziadka mojej córki, która jest żoną mężczyzny, który jest ojcem naszego syna. Chyba trochę wyolbrzymiasz - Ridge jest wyraźnie zdziwiony i zaczyna drapać się po prawym palcu lewej nogi.
- Dlaczego tak do mnie mówisz? Jak możesz! Po co te brutalne słowa? Czy nie wiesz, że wbijają się one jak nóż w me serce?! - Brooke zaczyna płakać.
- Jakie brutalne słowa? I dlaczego zmieniasz temat? Wytłumacz mi wreszcie co takiego robi ten kot, że pałasz do niego tak jawną niechęcią? Ty też sprawiasz mi tym ból, bo ja tego kota bardzo lubię i darzę ogromnym szacunkiem i sympatią - Ridge okazuje niezrozumienie jeśli chodzi o uczucia Brooke.
- Aha! Wiedziałam! Od samego początku! To jego kochasz! To do niego wymykasz się wieczorami... - Brooke wpada w furię i rzuca w Ridge'a filiżanką malowaną w chińskie wzorki przez czteroletnie dziewczynki. Ten robi skuteczny unik.
- To nieprawda... - Ridge próbuje podważyć twierdzenie Brooke i rzuca w nią XIII-wiecznym wazonem z porcelany.
- Jeśli między nami coś zaszło to tylko na bazie przyjaźni - stwierdza Ridge i chowa się za biurko, bo Brooke sięga po karabin maszynowy.
- Czyli przyznajesz się do zdrady? - pyta rozjuszona Brooke i zaczyna strzelać na oślep w biurko.
- To było tylko raz! Jeden! Tylko ciebie kocham! Kot nic dla mnie nie znaczy! - wykrzykuje Ridge i patrzy ukradkiem na wiszącą nad nim szablę z 2 połowy XVI wieku.
- A ja ci wierzyłam! Ufałam ci! Wystarczyło, że spotkałeś tylko tego kota i już o mnie zapomniałeś! Co on ma takiego, czego nie mam ja? - Brooke zadaje to rozpaczliwe pytanie, szukając innego narzędzia, którym mogłaby zadać ból Ridg'owi, bo pociski w karabinie się skończyły. W szale poszukiwań nie widzi Ridge'a, który czai się na nią z szablą z drugiej połowy XVI wieku przy biurku. Zbliża się coraz bardziej, aż wreszcie łapie Brooke i przykłada szablę do jej szyi.
- Co ma takiego czego nie masz ty? Futerko ma! - krzyczy Ridge z zadowoleniem w głosie. Niestety przeoczył, że Brooke trzyma w ręce posrebrzany scyzoryk z ozdobnym hologramem z jej inicjałami. Szybko, używając nikomu nie znanych chwytów karate, oswobadza się z uścisku Ridge'a i wbija mu scyzoryk między zęby. Ridge pada i zaczyna wyć z bólu.
- To za mnie, barbarzyńco! Za mój ból! - krzyczy jeszcze i ucieka do łazienki, gdzie próbuje się zabarykadować umywalką w kolorach śródziemnomorskich z orientalnymi wzorkami, którą chce wyrwać. Ridge znalazł starożytny pejcz z miedzianymi uchwytami i wali nim w drzwi łazienki.
- Już cię mam! Teraz cię zabiję i będę mógł się ożenić z Filemonem! - Ridge jest wyraźnie zbyt szczęśliwy, co nie uchodzi uwadze Brooke.
- Ach tak! Do tego dążyłeś! No więc dowiedz się, że ten kot nie ożeni się z tobą. Od trzech lat jest żoną naszego syna i ojcem naszego wnuka! Oszukał cię! - śmieje się Brooke, a Ridge upada z wrażenia i wali głową o drzwi.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Addio · dnia 24.02.2009 00:41 · Czytań: 1385 · Średnia ocena: 3,36 · Komentarzy: 15
Komentarze
Poke Kieszonka dnia 24.02.2009 03:16 Ocena: Dobre
A już myślałam ,że ten kot to cztery łapy ma:);):)
Usunięty dnia 24.02.2009 08:00 Ocena: Dobre
Cytat:
- Chwiałabym porozmawiać -

a nie "chciałabym"?

Cytat:
pyta zdziwiony Ridg

wiem, że imiona to inwencja autora ale może jednak Ridge?

Cytat:
Ty tez sprawiasz mi tym ból,

też

Cytat:
To do niego się wymykasz wieczorami

sugestia: to do niego wymykasz się

Cytat:
4 - letnie dziewczynki

zwyczajowo w tekstach literackich liczby do dziesięciu zapisuje się słownie zatem -> czteroletnie

Cytat:
XIII - wiecznym wazonem z porcelany

sugeruję jak wyżej, aczkolwiek zapis rzymski jest ok tylko wówczas bez spacji naokoło dywizu -> XIII-wiecznym

Cytat:
- Czyli się przyznajesz do zdrady?

sugestia: czyli przyznajesz się do zdrady?

Cytat:
To Ciebie tylko kocham!

brak uzasadnienia dla dużej litery podobnie jak dalej Ci i Ty

Cytat:
szablę z 2 połowy XVI wieku

-> (...) z drugiej połowy (...)

Cytat:
będę mógł sie ożenić

się

Pomimo, iż jest wiele zdań do dopracowania stylistycznie (głównie chodzi o szyk) opowiadanko bardzo mi się podoba. Piękna satyra na telenowele. :yes:
bury_wilk dnia 24.02.2009 08:55 Ocena: Dobre
Ja mam generalnie taką uwagę, że to by sie nie zmieściło w jednym odcinku MnS. Tu jest akcji na miesiąc :p
Tekścik nie powala odkrywczością, ale jest zupełnie zabawny. Podoba się.
ginger dnia 24.02.2009 11:44 Ocena: Dobre
Cytat:
to by sie nie zmieściło w jednym odcinku MnS. Tu jest akcji na miesiąc

:lol:

Podoba mi się. Jest całkiem zabawnie. Nic odkrywczego nie ma, ale chyba nie chciałeś tym osiągnąć nic poza uśmiechem czytelnika. Ze mną Ci się udało.
Anaris dnia 24.02.2009 17:18 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
Brooke wpada w furię i rzuca filiżanką malowaną w chińskie wzorki przez czteroletnie dziewczynki, w Ridge'a.

Raczej sugeruję: Brooke wpada w furię i rzuca w Ridge'a filiżanką malowaną w chińskie wzorki przez czteroletnie dziewczynki.


Pomysł niezły. Uśmiałam się :D Najbardziej podobało mi się 'wbija mu scyzoryk między zęby' :lol:
Jack the Nipper dnia 24.02.2009 21:02 Ocena: Dobre
Tak, po przeczytaniu tego streszczenia móglbym przez rok nie oglądać Mody na Sukces i pewnie akcja akurat by sie posunęła o tyle co u Ciebie ;)

Rewelacja z tymi szczegółowymi, absurdalnymi opisami przedmiotów - jak w klimacie Monty Pythona.
Hyper dnia 25.02.2009 01:30 Ocena: Dobre
Najbardziej podobają mi się wtręty koneksji rodzinnych w opisach :) Wielce prześmiewczy tekst, wręcz prawdziwy.
Miladora dnia 25.02.2009 10:24 Ocena: Dobre
Lubię takie absurdalne poczucie humoru - podobało mi się.
Natomiast do lekkiego doszlifowania styl - sprawdź jeszcze pod kątem powtórzeń, bo w paru miejscach mi nie zagrało, no i literówka - "nie widzie" (nie widzi).
Dobry z plusem (zrób to na świetny) :D
Usunięty dnia 25.02.2009 12:08 Ocena: Bardzo dobre
Cha cha cha cha! Jak dla mnie wystarczyłoby utrzymać groteskę na tym wstepnym poziomie (co ja piszę??), tzn. bez karabinów etc. Ale z karabinami i istnym obłędem też jest OK. Bardzo mi śie podobało, a historia, wbrew pozorom, bardzo realistyczna, bo trudno nie wpaść w obłęd grając tyle lat taką rolę ;-).
Myślę, że udała Ci się bardzo trudna sztuka - mianowicie zrobiłeś udany dowcip z czegoś, co samo w sobie jest dowcipem (brzmi jak dowcip, jest śmieszne). Bardzo fajnie.
Ode mnie bdb!
SmiercWFilizance dnia 26.02.2009 00:08 Ocena: Dobre
Tekst świetny :D. Ten film opiera się w skrócie na tym kto, z kim spał, nie sądzicie? Moja babcia to od początku ogląda ;).
Usunięty dnia 26.02.2009 00:40 Ocena: Dobre
Masz wysublimowane pojęcie słowa "żart".
Usunięty dnia 02.03.2009 20:51 Ocena: Bardzo dobre
Uśmiałam się. :D A tam błędy! Daję bdb.
TomaszObluda dnia 03.03.2009 10:36 Ocena: Świetne!
myślałem,że umrę ze śmiechu. no może przesadzam, ale jeszcze się tak nie śmiałem na PP, no chyba że z dyskusji na forum ;D (świetne)
voice dnia 03.09.2009 20:33
:lol::lol::lol:
Świetny tekst nie wyłapywałam błędów, za bardzo się śmiałam. Nie przepadam za MNS ale to bardzo ale to bardzo mi się podobało. Cenie teksty które potrafią wywołać u mnie śmiech albo chociażby uśmiech.
Bdb.
Olaf Czubla dnia 02.05.2010 17:22 Ocena: Dobre
Cytat:
Ridge pada i zaczyna wyć z bólu.


Padł, ułożył się wygodnie, poprawił spodnie, sprawdził, ile ma drobnych w kieszeni, po czym zdecydował się jednak zacząć wyć. Podejrzewam, że z "rozpoczęciem wycia" nie musiał czekać do "końca padania". Poza tym drobnym zgrzytem - bez zarzutu. :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 13:24
Dziękuję za życzenia »
Kazjuno
29/03/2024 13:06
Dzięki Ci Marku za komentarz. Do tego zdecydowanie… »
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:79
Najnowszy:wrodinam