Ręcznik Frotte o życiu - janerka1
Proza » Inne » Ręcznik Frotte o życiu
A A A
Ręcznik Frotte o życiu

Redaktor: Ciężko pana zastać.
Ręcznik Frotte: Byłem w praniu.
Re: Czyli nadal aktywny?
Rę: Tak, ale to już raczej konieczność niż dla przyjemności. Wie pan, w moim fachu nie można sobie pozwolić, żeby na starość zmechacić się i skudlić. Jeśli tak się dzieje lądujesz jako wycieraczka do butów przed wejściem. Albo gorzej, w podrzędnym warsztacie samochodowym i wycierają w ciebie smary, olej i inne gówna.
Re: Myślałem, że to kwestia pochodzenia i jakości, bycia towarem z górnej półki.
Rę: Pewnie po trosze i tak. Ale w dzisiejszych czasach proszę pana chińszczyzna potrafi naprawdę nieźle się sprzedać. Nawet się nie obejrzysz, a jakiś kiepski i tani, ale kolorowy chłystek zajmuje twoje miejsce. Trzeba o siebie dbać i pilnować, żeby nie wypaść z obiegu.
Re: Czyli dosłownie z miski do prania? Żeby cię w praniu nie pominęli.
Rę: Dokładnie.
Re: Pan to lubi?
Rę: Pranie? Niespecjalnie. Wszyscy się plączą, dotykają, ocierają. A przecież nikt nie sortuje nas na lepsze i gorsze. W praniu jesteśmy wszyscy razem. Wirowanie? Kiedyś lubiłem. Taki swoisty rollercoster. Dziś już nie. Za stary jestem. Płukanie jest miłe. Powiem panu, że pranie, pomimo wszystkich swoich niewątpliwych zalet troszkę jednak sprawia, że osobowość nam blednie, blaknie, wyjaławia się. A to dlatego, że robi się to z konieczności, a nie z ochoty.
Re: Miał pan bajeczne życie..
Rę: Nie przeczę. Kiedy byłem nowy i puszysty to naprawdę bywałem. Piaszczyste plaże, ogromne baseny z błękitną wodą. I zawsze otulanie pięknych ciał, wchłanianie w siebie kropelek wody wałęsających się gdzieś po ciele zrelaksowanych osób. Albo sauna. Tylko nagość i ty. Lato, ciepło, urok i bogactwo. Miałem piękną młodość.
Re: Później się skończyło?
Rę: Ręcznik ma różne etapy w życiu. W pewnym momencie po prostu decydują, że nie nadajesz się już w pewne miejsca. Przestajesz bywać. Ja i tak miałem szczęście. Zacząłem pracować w łazience. Mój przyjaciel został przeznaczony do wyjazdów na basen. Widziałem jak z tygodnia na tydzień gasł i kurczył się w sobie. Chlor go nieboraka w krótkim czasie wykończył. Ale wracając do mnie. Miałem to szczęście zawisnąć jako ręcznik gościowy. Tak nas nazywali. Żeby odróżnić od tych do rąk, nóg i zadków. Mówią, że żadna praca nie hańbi, ale jakoś mimo wszystko.Ja pracowałem rzadko. Przez większość czasu wylegiwałem się na czystych półkach, wśród innych gościowych. Urządzaliśmy tam niezłe imprezy, czasami nawet zdarzały się całkiem miłe orgietki.
Re: I wtedy właśnie zdarzyło się panu pogubić.
Rę: Tak, sporo balowaliśmy. Bywało, że budziłem się na podłodze i nie pamiętałem jak się tam znalazłem. Podeptany. Sponiewierany. I coraz brzydszy. Pewnego dnia przyszło opamiętanie. Brzydki, znaczy nie nadający się dla gości. Brzydki, znaczy nadający się do wycierania butów. I wtedy sobie wszyłem.
Re: ?
Rę: Wieszaczek. Mała tasiemka, która zawsze trzymała mnie i moje życie w pionie. Już nie miałem prawa upaść.
Re: A inni?
Rę: Najbrzydsze zabrali. Nie wiem, co się z nimi dzieje. Cieszę się, że mnie z nimi nie ma.
Re: Co pan robi teraz?
Rę: Teraz jestem na emeryturze. Jestem już zbyt zniszczony i zmęczony życiem, aby wystawiać mnie na pokaz. Większość czasu odpoczywam w szafie. Ale kiedy zdarzy się, że nie ma już czystych kumpli w przysypialnej łazience dorabiam sobie troszkę. I dbam o to, żeby żal było mnie wyrzucić.
Re: A jak w sprawach uczuciowych?
Rę: Umawialiśmy się, że to pytanie w wywiadzie nie padnie..
Re: Tak, wiem. Ale chciałem spróbować. Tak dla smaczku, bo wiem, że był z pana niezły Casanova.
Rę: (śmieje się) Ale to nie nadaje się do publikacji.
Re: W porządku. Dziękuję za wywiad.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
janerka1 · dnia 27.02.2009 10:48 · Czytań: 853 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 12
Komentarze
ginger dnia 27.02.2009 12:07 Ocena: Bardzo dobre
Twoja pierwsza proza tutaj, więc bardzo brutalna nie będę. Tylko troszkę ;)
Dwie sprawy: lepiej wyglądałby (moim zdaniem) ręcznik gościnny niż gościowy. Jakieś dziwne to słowo, ale to tylko ja tak uważam ;)
I jeszcze: "Re" i "Rę" są do siebie zbyt podobne, nie wygląda to najlepiej. Ja napisałabym "Red" i "RF" - wszyscy wiedzieliby o co chodzi.

Tekst mi się podoba - pomysł świetny, napisane dobrze, czyta się płynnie. Wyszło dowcipnie i naprawdę dobrze. Trafiłaś (trafiłeś?) w mój gust :)
Poke Kieszonka dnia 27.02.2009 14:47 Ocena: Bardzo dobre
Pomysł bardzo oryginalny ,świetnie się czyta.Mam nadzieje ,że jeszcze coś tu Twojego poczytam:);):)
wojtyna dnia 27.02.2009 17:09 Ocena: Bardzo dobre
Przed chwilą komentowałem tekst innego użytkownika, który pisząc, podobnie jak ty, starał się oprzeć swoje opowiadanie na dialogu. Jemu niestety nie wyszło, Tobie zaś jak najbardziej. Znakomity pomysł, który wykorzystałeś w stu procentach. Czyta się świetnie, z uśmiechem na ustach. Bdb.
Poke Kieszonka dnia 27.02.2009 20:15 Ocena: Bardzo dobre
Janerka 1 mam wielką prośbę czy to jest możliwe abym wykorzystała ten tekst w pracy z moimi milusińskimi na kole teatralnym ,oczywiście musiałabym go trochę dostosować do ich wieku ,ale bardzo mi na tym zależy bo widzę już wspaniałe widowisko z Ręcznikiem Frotte w roli głównej-to nie jest żart ja poważnie będę czekała na odpowiedź.Pozdrawiam!:);):)
janerka1 dnia 27.02.2009 20:52
Dziękuję za komentarze:) Do Pokiereszowanej: jak najbardziej możesz wykorzystać ten tekst. Powodzenia:)
Poke Kieszonka dnia 27.02.2009 20:55 Ocena: Bardzo dobre
Dziękuję jak uda mi się coś stworzyć to na pewno nie omieszkam umieścić na portalu choćby fotek z przedstawienia.:);):)
SzalonaJulka dnia 27.02.2009 23:51 Ocena: Bardzo dobre
Zgadzam się z ginger, że te oznaczenia rozmówców zlewają się. Poza tym przezabawna lektura: szczególnie to, jak sobie wszył :D
Usunięty dnia 28.02.2009 01:14 Ocena: Bardzo dobre
Sympatyczna powiastka - fakt, bardziej dla dzieci do poduszki :-)
Jack the Nipper dnia 28.02.2009 13:22 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
Żeby cię w praniu nie pominęli.


Dlaczego tutaj jest cię a nie pan?

Cytat:
wszystko.Ja


Spacja: wszystko. Ja

Lekko, łatwo i przyjemnie. Nienachalnie, z wyczuciem. Bdb.
Hyper dnia 01.03.2009 00:16
Czytałam z prawdziwą przyjemnością, na głos (dla grona większego niż 1), ponieważ od razu poczułam klimat. Czytanie głosowe wykazało ponadto dobrą melodykę tekstu. Na plus. Przezabawne, oryginalne, tylko drobne potknięcia, ale już były zapewne wymieniane przez innych. Duże BDB!
Po głębszym zastanowieniu zmieniam na świetne (mam swoje powody :)
aga2906 dnia 02.03.2009 16:40 Ocena: Bardzo dobre
Podoba mi się:). Taka metafora ;ludzkiego życia, bardzo trafnie napisane. I fajnie, że w formie wywiadu, tak trochę inaczej:).
TomaszObluda dnia 06.03.2009 09:10
ja tam nie wiem, mi się źle czytało. chyba nie lubię takiej formy. Pomysł wydaje mi się bardzo fajny, na pewno interesujący. jakoś do mnie nie trafił. Taki dzień. nie mogę dlatego dać oceny, bo wszystko wygląda bardzo fajnie, ale no sam nie wiem.pozdro
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty