Strawberry Moon - Hazyn
Proza » Miniatura » Strawberry Moon
A A A
Adel, czyli strasznie roztrzepany chłopak, spacerował po ulicy wiosennie przyjemnej, której nazwy nie podam, bo żadna prawdziwa ulica nie jest w pełni wiosennie przyjemna, a dla mojej wymyślonej imion tworzyć nie będę, by nie popsuć jej uroku.

A więc spacerował tak roztrzepaniec próbując skupić się na pięknie w błogość wprawiającym ulicy tej wyjątkowej - bez skutku.

Zapadł zmrok. Ulica wiosennie przyjemna stała się ulicą wiosennie-utopijnie przyjemną, czyli czymś jeszcze lepszym.

Adel łapczywym, nosowym haustem wciągnął powietrze. Poczuł miłość. A mimo całego swojego roztrzepania, nos miał niezawodny. Zawsze. Dlatego bardzo się ucieszył i czekał.

Długie, całkiem zgrabne nogi niosące resztę podobnie przyjemnego ciała odzianego w małą czarną znalazły się w pobliżu Adela.

- Cześć chłopcze - seksowny, przyjemny niczym morski szum zakonserwowany w muszli głos wtargnął do głowy Adela.

- Cześć kobieto - odpowiedział.

- Może przeszedłbyś się ze mną wzdłuż tej wiosennie przyjemnej ulicy?

- Niestety, ale nie. Czekam na miłość.

- A skąd wiesz, że to ja nie jestem tą miłością?

- Bo jesteś tylko długimi, całkiem zgrabnymi nogami niosącymi resztę podobnie przyjemnego ciała odzianego w małą czarną. Zresztą nie podobają mi się twoje łydki. A, i nie zauważyłaś, że ulica ta stała się ulicą wiosennie-utopijnie przyjemną.

Adel ukłonił się tajemniczej nieznajomej i ruszył przed siebie. Ciepłe myśli smagały prawą półkulę jego mózgu. Gdy minął plastikową reprodukcję Grupy Laokoona i dadaistyczny pisuar znalazł się na rozległym, pokrytym gustowną kostką placu, pośrodku którego stał dąb. Pod drzewem leżała dziewczyna. Gdy się do niej zbliżył zobaczył, że śpi. Miała jasne, ale nie blond, postrzępione włosy, delikatną twarz ozdobioną wydatnymi, ale nie przesadzonymi ustami o lekko zadartej górnej wardze i niewielki nosek. Była trochę zakurzona i umorusana. Miała na sobię błękitną koszulę i białą, krótką spódniczkę. No może nie do końca białą, bo też lekko umorusaną. Nie nosiła stanika. Uwagę Adela zwróciły idealne, smukłe - lecz również dziko seksowne w sposób bezpośredni niczym język Henryego Millera - łydki.

Obudził ją. Powoli podniosła powieki.

- Kim jesteś?! - powiedziała lekko podirytowana.

- Mam na imię Adel - odrzekł chłopak.

- Czego chcesz?

- Jesteś moją miłością?

- Nie, jestem pijana. Daj mi spać.

Adel spuścił wzrok, obrócił się na pięcie i wrócił do domu.

Księżyc tej nocy był w truskawkowej pełni.

A roztrzepany chłopak jutro znów przyjdzie na ulicę wiosennie przyjemną, która po zmroku stanie się ulicą wiosennie-utopijnie przyjemną.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Hazyn · dnia 01.03.2009 11:59 · Czytań: 997 · Średnia ocena: 3,81 · Komentarzy: 22
Komentarze
Vivaldi dnia 01.03.2009 12:09
Mieszane mam uczucia. Z jednej strony - całkiem przyjemny tekst, lekko absurdalny, dość lekki. Z drugiej - początek strasznie sie czytało, zupełnie jakby zabrakło przecinków tam, gdzie być powinny. No i pointa jakoś do mnie średnio przemawia.
Z błędów zauwazyłem kilka literówek. Z oceną sie wstrzymam.
Usunięty dnia 01.03.2009 12:16 Ocena: Świetne!
Rewelacyjny kontrast między słodkim wstępem wprowadzającym romantyczny nastrój a odzewem tej spod dębu.
Aż się uchachałem!
Jack the Nipper dnia 01.03.2009 12:59 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
skupić się na pięknie w błogość wprawiającym ulicy tej wyjątkowej


Stylizacja, stylizacją ale tu przeszarżowałeś i nie idzie zrozumieć.

Eh, to szukanie ideałów. Bardzo subtelnie dobre.
Addio dnia 01.03.2009 14:29 Ocena: Bardzo dobre
Ciekawy tekst. Niby łatwy i prosty, a jednak ma "drugie dno" i porusza. Poza tym tytuł bardzo mnie intryguje :)
wyrrostek dnia 01.03.2009 14:32 Ocena: Bardzo dobre
ślicznie zakończyłeś - normalnie, w takich sytuacjach (po obudzeniu) lecą ostre słowa. bd. :)
wyłapałem parę literówek:
Cytat:
nosowym hałstem wciągnął
haustem
Cytat:
Była trochę zakurzona i umorusnana. Miała na sobię

umorusana, sobie ;)
Miladora dnia 01.03.2009 14:45 Ocena: Bardzo dobre
Hazynku, podobało mi się Twoje opowiadanie, ale -
- popraw to, co już powyżej Ci wypunktowano
- zastanów się nad przecinkami
- wydajnymi, ale nie przesadzonymi... - wydatnymi
- lekko podirytowana. - poirytowana
I tyle - bardzo ładny klimat
bdb :D
Anaris dnia 01.03.2009 16:06 Ocena: Dobre
Cytat:
nos miał niezawdony.

niezawodny

Cytat:
myśli smagały jego prawą półkulę.

prawą półkule czego? Mózgu? Przydałoby się napisać :p

Cytat:
pośrodku którego stał dąb. Pod dębem

A może 'pod drzewem' ?

Cytat:
Kim jesteś!?

'?!'


Hmm... No niby fajne i w ogóle, ale czegoś mi tutaj brakuje...
Dla mnie db :)
Hazyn dnia 01.03.2009 16:22
Wytknięte błędy poprawiłem, dziękuję.

Nad przecinkami jeszcze się zastanowię jak trochę odpocznę ;)
Usunięty dnia 01.03.2009 17:10
Powiem to samo, co Vivaldi, bo tak samo odbieram ten tekst. :shy:
Usunięty dnia 01.03.2009 17:37 Ocena: Dobre
Hmmm... Jakoś nie poczułam ani wiosny w tym opowiadaniu, ani w ogóle żadnego klimatu. Pierwszy akapit jest, według mnie, wybitnie kulawy. Niby historia fajna i prosta, a jednak zdecydowanie przekombinowana.
ginger dnia 01.03.2009 18:05 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
znalazły się w pobliży Adela

Jednak "u".

To mi się w oczy rzuciło. Całość przypadła mi do gustu - przyjemnie, a jednak realistycznie.
Miladora dnia 01.03.2009 23:09 Ocena: Bardzo dobre
Hazynku, umknęło Ci - "niezawdony." - do poprawienia. ;)
wojtyna dnia 02.03.2009 02:13 Ocena: Bardzo dobre
Nie rozumiem czemu tytuł w języku angielskim. Truskawkowy księżyc. Truskawkowa pełnia. Świetnie brzmiące polskie słowa - tajemniczo i z jajem. A angielski tak to wygładził, ugłaskał. Niepotrzebnie.
Sam tekst bardzo mi się spodobał. Jest lekki i pełny. Taki soczysty. Bdb
Poke Kieszonka dnia 02.03.2009 05:19 Ocena: Bardzo dobre
Tak tekst ma na pewno drugie dno i dobrze .Bardzo mi się podoba to poszukiwanie miłości .I chciałabym poczytać czy w końcu została znaleziona i odkryta ,więc pisz dalej ,a ja poczytam:);):)
Hazyn dnia 02.03.2009 06:11
Tytuł angielski, bo pisać zacząłem, gdy z głośników leciało "Strawberry Moon" w wykonaniu Anity O'Day ;)
Usunięty dnia 02.03.2009 08:35 Ocena: Dobre
Tytuł mi się podoba, Takiego tytułu nie powstydziłby się i sam Kutermankiewicz Leon.
Lemuria dnia 02.03.2009 08:56 Ocena: Bardzo dobre
Bardzo ciekawe,wydarzenia przybierają całkiem przyjemnych barw w otoczeniu wiosennej aury:)
SzalonaJulka dnia 02.03.2009 12:41 Ocena: Świetne!
No, i mamy tekst inny niż inne... :) chciałoby się cd.
bassooner dnia 02.03.2009 19:49 Ocena: Bardzo dobre
miły klimacik, aż chciałbym być Adelem... ale "małej czarnej" by nie odmówił... ;-)))

co do przecinków to coś trzeba poprawić np. tutaj: "A, i nie zauważyłaś..." po "A" zupełnie nie pasuje, a i głupio wygląda.
Hyper dnia 02.03.2009 23:22 Ocena: Dobre
Mimo wszystko poczułam rozbawienie. Głównie ze względu na odpowiedź pijanej dziewczyny. Powiedz mi tylko, jeżeli włosy jasne, ale nie blond, to jakie? Popielate również należą do kategorii blond. W słowniku znajdujemy jeszcze szatyn, brunet oraz rude i żadne nie są odpowiednikiem jasnych?
Hazyn dnia 03.03.2009 21:53
Można to za błąd uznać. Są takie włosy które podciąga się pod ciemny blond, ale ja w życiu ich blond włosami nie byłbym w stanie nazwać :)
Usunięty dnia 04.03.2009 00:36 Ocena: Dobre
fajne. I mnie się podoba. Zwłaszcza ta plastikowa grupa laokona (pewnie złożona z króliczków playboya :lol:)
4+
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
Jacek Londyn
12/04/2024 13:25
Dzień dobry, Apolonio. Podzielam opinię Darcona –… »
Darcon
11/04/2024 19:05
Hej, Apolonio. Fragment, który opublikowałaś jest dobrze… »
gitesik
10/04/2024 18:38
przeczytać tego wiersza i pozostawić bez komentarza. Bardzo… »
gitesik
10/04/2024 18:32
Trochę ironiczny wydźwięk ma ten tekst, jak na mój gust to… »
valeria
06/04/2024 19:51
Na pamiątkę:) niepozorna książka :) »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty