Skarb - Lorelay - Lorelay
Proza » Bajka » Skarb - Lorelay
A A A
Od autorki: Ten tekst jest przeznaczony dla małych dzieci (kilkuletnich), a napisany dla własnego potomstwa. Drugi z serii bajek i opowiadań dla maluchów.

Gdzieś całkiem niedaleko i wcale nie dawno, żyła sobie pewna pani. Na imię miała Marta. Całymi dniami i nocami nie robiła ona nic innego, tylko siedziała przed monitorem swojego komputera i pracowała. Przez tę pracę nie miała nigdy na nic czasu.
Pani Marta miała małego synka. Chłopiec był śliczny, mądry i miły, jak każde dziecko. Nie uśmiechał się jednak tak często, jak jego rówieśnicy. Często chodził smutny. Najbardziej marzył o tym, by mama miała więcej czasu, żeby mogła się z nim bawić. Czasami nawet przestawiał wszystkie zegary o całe dwie godziny. Myślał, że jak dzień będzie dłuższy,to mama znajdzie dla niego wolną chwilę. Wszystko to na nic. Jego mama zawsze miała jakąś pilną pracę do wykonania.
Pewnego dnia chłopiec wpadł na pomysł. Kiedy pani Marta na chwilę wstała od komputera i wyszła do łazienki, szybciutko podbiegł i powiesił na ekranie małą, żółtą karteczkę, którą wcześniej przygotował. Sam wprawdzie nie umiał jeszcze pisać, więc poprosił o pomoc panią z przedszkola. Gdy papierek wisiał już tam, gdzie powinien, malec uciekł szybko do drugiego pokoju i schował się.
Kiedy zapracowana pani wróciła i znów usiadła przy komputerze, od razu spostrzegła karteczkę. Przeczytała.

"Gratulujemy! Została Pani wytypowana na posiadaczkę największego skarbu na świecie, dla którego naprawdę warto oderwać się choć na chwilę od swojej niezwykle ważnej pracy. Skarb został umieszczony gdzieś w Pani domu. Może go Pani wygrać, jeśli tylko znajdzie go Pani według wskazówek wypisanych niżej.

Skarb znajduje się tam, gdzie chowa Pani to, dzięki czemu w zimie nie jest zimno. Niech Pani szuka tam tego, czego tam być nie powinno, tego, co się Pani zgubiło i tego, o czym Pani zapomniała. To wszystko doprowadzi Panią do skarbu. Życzymy powodzenia!"

Pani Marta wstała. Miała wprawdzie całą masę pilnej pracy, ale skoro ktoś napisał, że może wygrać skarb i że naprawdę warto, to znaczy, że to coś musi być bardzo cenne. Może nawet nie będzie już musiała tyle pracować, jeśli znajdzie swoją wygraną? Zaczęła więc myśleć nad rozwiązaniem zagadki, ale nic nie przychodziło jej do głowy.
Nagle krzyknęła i klepnęła w czoło otwartą dłonią. Jak mogła wcześniej na to nie wpaść? Przecież to takie proste! Żeby w zimie nie było zimno, potrzebne są ciepłe ubrania, a pani Marta chowa je przecież zawsze do szafy w przedpokoju. Tak, na pewno o to chodziło! To tam musi znajdować się skarb! Wybiegła więc pędem na korytarz, dopadła do szafy i... przystanęła. Przypomniała sobie dalszy ciąg wskazówek. Było tam jeszcze napisane, czego powinna szukać. Musi być to coś zgubionego, zapomnianego, czego nie powinno w tym miejscu być. Albo może chodzi o trzy różne rzeczy... Tylko co to wszystko ma wspólnego ze skarbem? Ta część zagadki była zdecydowanie trudniejsza. Pani Marta zdecydowała jednak, że otworzy drzwi szafy, z nadzieją, że może wtedy wpadnie na rozwiązanie.
Kiedy tylko drewniane drzwiczki skrzypnęły, pani Marta stanęła jak wryta. Krzyknęła aż ze zdziwienia.
- Mój skarb... - wyszeptała zaraz potem.
W szafie stał jej mały synek i uśmiechał się. Wtedy dopiero uświadomiła sobie rozwiązanie drugiej części zagadki. To przecież o nim zapomniała i to on jej się zgubił, tylko była tak zapracowana, że nawet tego nie zauważyła. To właśnie chłopczyka nie powinno być tutaj - w szafie. Powinien teraz bawić się ze swoją mamą.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Lorelay · dnia 02.04.2009 09:28 · Czytań: 917 · Średnia ocena: 3,86 · Komentarzy: 9
Komentarze
Usunięty dnia 02.04.2009 09:50 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
był śliczny,mądry

spacja po przecinku

Cytat:
będzie dłuższy,to mama

j.w.

Cytat:
Niech Pani szuka tam tego czego tam być nie powinno, tego, co się Pani zgubiło i tego, o czym Pani zapomniała

tego, czego

Cytat:
"Gratulujemy! Została Pani wytypowana na posiadaczkę największego skarbu na świecie, dla którego naprawdę warto oderwać się choć na chwilę od swojej niezwykle ważnej pracy. Skarb został umieszczony gdzieś w Pani domu. Może go Pani wygrać, jeśli tylko znajdzie go Pani według wskazówek wypisanych niżej.

Skarb znajduje się tam, gdzie chowa Pani to, dzięki czemu w zimie nie jest zimno. Niech Pani szuka tam tego czego tam być nie powinno, tego, co się Pani zgubiło i tego, o czym Pani zapomniała. To wszystko doprowadzi Panią do skarbu. Życzymy powodzenia!"

jak na małą żółtą karteczkę to dużo tekstu się zmieściło. :smilewinkgrin:

Opowiastka w duchu poprzedniej, bardzo sympatyczna i taka "dzieckowa". I od razu z rana się gęba śmieje. :yes: Powiem szczerze, że to wcale nie tylko dla dzieci bajka, głównie dorośli powinni ją przeczytać. :yes::yes:
Lorelay dnia 02.04.2009 10:46
To fakt :) Ale pisałam ją i wiele innych tego typu bajeczek dla moich własnych dzieci :)
ginger dnia 02.04.2009 15:39 Ocena: Bardzo dobre
Ładne. Takie ciepłe i miłe. Podobają mi się Twoje opowiadania w tym klimacie :yes:
SzalonaJulka dnia 02.04.2009 15:58 Ocena: Bardzo dobre
Bardzo sympatyczne - do wspólnego poczytania dla dzieci i rodziców :)
Anaris dnia 02.04.2009 20:30 Ocena: Bardzo dobre
Podoba mi się. Kolejna bajeczka z morałem, przestrogą, ale napisana bardzo przyjemnie :)

No no... Będziesz miała mądre dzieci, jak je takimi niezwykłymi bajkami karmisz :D
Jack the Nipper dnia 02.04.2009 23:28 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
często, jak jego rówieśnicy. Często


2 x często

Cytat:
dłuższy,to


spację wstaw

Cytat:
mama znajdzie dla niego wolną chwilę. Wszystko to na nic. Jego mama


2 x mama

Cytat:
pokoju i schował się


i się schował.

Cytat:
Przecież to takie proste! Żeby w zimie nie było zimno, potrzebne są ciepłe ubrania, a pani Marta chowa je przecież


2 x przecież

Cytat:
Krzyknęła aż ze zdziwienia.


Az krzyknęła...

Bardzo dobre, wszystko na swoim miejscu, nie za długie, nie za krótkie, proste i z przesłaniem. Tak jak trzeba w tego typu bajkach.
Ale poza bajka, az chce sie zapytac, gdzie był ojciec :D
Lorelay dnia 02.04.2009 23:45
Nie wiem, nie zastanawiałam się nad tym :p Wiesz, bajka jest pisana dla moich dzieci, a one wychowują się bez ojca, dlatego i w bajkach dla nich przedstawiam taki model rodziny, jaki znają.
bassooner dnia 03.04.2009 09:03 Ocena: Bardzo dobre
ta bajka jest bardziej dla mnie, ale zrobię eksperyment i przeczytam Tośce jak przyjdzie z przedszkola ;-)))
Hyper dnia 04.04.2009 17:39 Ocena: Dobre
Starałam się czytać z perspektywy dziecka. Wszystko w porządku, gdyby nie to, że jednak jest to bajka dla dorosłych. Dzieciom nie się powinno opowiadać bajek o tym, jak to można o nich zapomnieć. Morał słuszny, ale jak rzekłam - jest to bajka dla zapracowanych rodziców.
PS. Bajki są bardzo ważne w rozwoju twórczym dzieci. Im bardziej rozwinięte, fantazyjne i magiczne opowieści - tym bogatsza wyobraźnia dziecka. Mówię to z własnego doświadczenia.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty