jack - ryszelie
Poezja » Wiersze » jack
A A A
lubisz przebieranki, panie śmierć,
transwestyto w czarnej sukni
z kiczowato podmalowaną mordą.
lubisz.
nocą ciężką od smoły popijać espresso,
z namaszczeniem adresować koperty,
potem podglądać jak się boją.

lubisz.
to drżenie palców gdy przecinają
ostrą kreskę papieru, masturbujesz się w cieniu
gdy milkną, bledną i chlają,
stają się obcy, samotni -
ty masz orgazm, zboczony panie śmierć.

lubisz.
dni białe jak pierze, drinki z palemką,
oglądać filmy ściągnięte z torrentów
prosto z czeskiego kina. a ten obok
ma cię za kumpla, a ta obok
ma cię za męża.
lubisz.
jak się mylą.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ryszelie · dnia 02.04.2009 20:01 · Czytań: 627 · Średnia ocena: 3,67 · Komentarzy: 10
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
tajga1805 dnia 02.04.2009 20:26 Ocena: Dobre
Dość przewrotnie!
Ja jedynie zwrócę uwagę na to, że skoro już gdzie niegdzie zastosowane znaki interpunkcyjne, to aż trochę żal, że zabrakło wyznacznika w postaci wielkich liter...
Ale może to ja jestem za stary, że nie pojmuję takiego pisania?
oksana meyla dnia 02.04.2009 20:30 Ocena: Bardzo dobre
Wasza świątobliwość! Bardzo udany wiersz moim zdaniem. Pomysł rewelacja.Śmierć jako trans... nigdy bym nie pomyślał. Zwracasz się do smierci p. Panie i myślę sobie ,co jest? Śmierć płeć zmieniła? Czytam dalej podirytowany i nagle się szeroko usmiecham,mysląc : dobre,niech go...Na końcu druga perełka wiersza: Ma cie za kumpla,ma cie za męża.Lubisz jak się mylą. Święte słowa,smierci nie oswoisz jak psa. Ale powiem Ci coś.Czuję,że na końcu czasów zamienimy się miejscami ze śmiercią.
ginger dnia 02.04.2009 20:47 Ocena: Bardzo dobre
Zajrzałam, bo pomyślałam, że to może na cześć the Nippera (ach ci poeci nierozgryzieni!)... A skoro już przyszłam, to przeczytałam i nawet pozwolę sobie komentarz zostawić.

Zupełnie poważnie - do mnie trafia. Nie znam się na poezji, za dużo tu subtelności i metafor, ale Twój wiersz robi wrażenie. Bo wiem, co chciałeś powiedzieć, dlaczego tak, a nie inaczej, bo rozumiem podmiot liryczny (to w poezji narrator, prawda?), bo zobaczyłam śmierć jego oczami. Zagrałeś mi na nerwach, i jako dyletant mam prawo zostawić ocenę bardzo dobrą :)

Tytuł mnie frapuje, ale może jeszcze uda mi się rozgryźć...
Tnicu dnia 02.04.2009 22:27 Ocena: Dobre
Trochę chyba za dużo epitetów wartościujących, stronniczy podmiot liryczny zamyka pewne furtki a szkoda (bo przecież śmierć nie zawsze jest podłym zboczeńcem, czasem wysyła listy miłosne - spytaj np. alkoholików).
Ale ogólnie dobrze, odważnie, mnie może całkiem nie 'bierze', ale uważam, że jest to całkiem udany tekst.
Pozdrawiam! :)
Poke Kieszonka dnia 03.04.2009 06:14 Ocena: Dobre
ciekawe spojrzenie, nie powiem:)
msh dnia 03.04.2009 08:05 Ocena: Bardzo dobre
pierwsza część, a przede wszystkim ostatnia, są naprawdę bardzo dobre. trochę środek odstaje według mnie, ale dobry ten tekst. pozdrawiam. msh
ryszelie dnia 03.04.2009 08:32
Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze i uwagi. I za zrozumienie. :) Wszystkim dziękuję - TAJGA - te mniejsze litery to taki sposób by nie wyróżniać tu żadnych słów. dla mnie wielka litera jest wyróżnieniem, więc nawet po kropkach pisze sobie z małych. taka wada - a Ty z pewnością nie jesteś zbyt stary. Dziękuję za odwiedziny. TNICU dziękuję za celną uwagę na temat tych miłosnych listów do alkoholików - to samo w sobie jest bardzo ciekawym tematem, dziekuję GINGER za to że chciałaś zrozumieć i się wgryźć i OKSANIE MEYLA za te słowa "śmierci nie oswoisz jak psa" (choć czymże są mitologie jak nie próbną oswojenia bogów, śmierci i zjawisk cudownych?) i za tą uwagę o zamianie. Pewnie się zamienimy. Dziekuję też POKIERESZOWANEJ i MSH - za uwagi i za to, że chyba byli jednak zbyt łaskawi. Wszyscy byliście, ale to miło. Z szacunkiem - ryszelie.
creep dnia 04.04.2009 10:19 Ocena: Bardzo dobre
Hohoho. Mocny tekst. Że tak powiem: drapieżny. Wdziera się w pamięć. Zamieść coś jeszcze. Jeśli następne wiersze będą na takim poziomie to chętnie poczytam. Bdb
Miladora dnia 04.04.2009 12:01 Ocena: Bardzo dobre
Do mnie też trafiło i może nawet trafiłoby jeszcze bardziej, ale powtórzenia słowa "lubisz" jakby mnie trochę zatrzymały... ;)
Takie jakieś mam wrażenie, że bez nich wiersz doskonale by się obył.
bdb
alleluja con dnia 04.04.2009 19:20 Ocena: Bardzo dobre
Pierwsza i ostatnia zwrotka świetna, środkowa trochę odstaje. Przypomniał mi się film pt. "Joe Black" :)
Będę zaglądać do Ciebie Autorze :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty