Dorosłe Dzieci Alkoholików cz. 1 - wizytowka
Proza » Obyczajowe » Dorosłe Dzieci Alkoholików cz. 1
A A A
Marzę o ciszy. Nienawidzę kiedy ktoś krzyczy i trzaska drzwiami. Uwielbiam noc kiedy jest cicho, wszyscy śpią a ja leże w łóżku i marzę o innym życiu. Jakby to było, gdybym miała innych rodziców, rodzeństwo i mieszkała w dużym mieście? Z okna pokoju miałabym widok na park, zamiast na szpital i kostnicę. Chodziłabym do renomowanej szkoły, uczyłabym się doskonale, nie chodziłabym na wagary. W wolnych chwilach nie przesiadywałabym w barach do rana, tylko robiłabym coś sensownego. Poszłabym na wymarzone studia. Znalazłabym chłopaka, który by mnie naprawdę pokochał. I wyszłabym za niego za mąż po studiach. Miałabym życie poukładane. Moja rzeczywistość wygląda jednak zupełnie inaczej. Śmiem nawet powiedzieć, że nieco tragicznie. Ludzie którzy ze mna rozmawiają, mogą pomyśleć, że mam skłonności do przesady. Ale tak już jest, gdy ma się syndrom Dorosłych Dzieci Alkoholików. Na początku człowiek nie zdaję sobie z tego sprawy. Ja przeczytałam artykuł w gazecie o DDA. Autor podał cechy, które są typowe dla tego syndromu. I wszystko stało się jasne. Cały czas chcę coś z tym zrobić. Wiem, że powinnam wziąźć się w garść, iść do psychologa i zacząć sobie radzić z moimi emocjami. Ale jakoś mi nie po drodze do poradni. Trzeba jednak wziąźć odpowiedzialność za siebie i coś ze sobą zrobić. Mam koło siebie garstkę ludzi, którzy mi pomogą i dam sobie radę.

Teraz muszę iść spać. Jest środek nocy, a ja znów niepotrzebnie rozmyślam. Będę śnić o lepszym życiu, a jutro obudzę się w szarej rzeczywistości.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wizytowka · dnia 05.04.2009 22:44 · Czytań: 1034 · Średnia ocena: 1,2 · Komentarzy: 10
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze
Usunięty dnia 06.04.2009 08:31
Cytat:
Dzieci Dorosłych Alkocholików

"Alkoholików" chyba

Cytat:
krzyczy i trzaszka drzwiami.

"trzaska"

Cytat:
leże w łóżku

leżę

Cytat:
rodziców.

usuń kropkę

Cytat:
który by mnie pokochał, ale tak naprawdę pokochał.

to drugie "pokochał" wydaje się zbędne.

Cytat:
za niego za maż

mąż

Cytat:
Dorosłych Dzieci Alkocholików.

Alkoholików

Cytat:
odpowiedzialnośc

odpowiedzialność

Dość sporo błędów jak na tak krótki tekst, co mogłoby wskazywać na brak korekty/ponownego przeczytania. Ale z drugiej strony od czego jest portal:D
Krótka ta pierwsza część i nie bardzo wiem jak się do niej ustosunkować, może po drugiej części się coś określi. Na razie bez oceny.:yes:
Agit dnia 06.04.2009 09:50
Dodam jeszcze brak masy przecinków, "człowiek nie zdaję sobie sprawy" i dwukrotne "wziąźć".
Wygląda jak pisane do szkoły, a sam pomysł zakładania, że życie byłoby takie idealne (a właściwie, że człowiek byłby taki mądry, zdolny i bogaty, gdyby tylko nie...), wydaje mi się naciągany i niezbyt życiowy.
Póki co czekam na więcej :)
bassooner dnia 06.04.2009 17:26
krótkie nawet jak na pierwszą część. co do syndromów i chorób to po przeczytaniu objawów jakiejkolwiek choroby, czy syndromu to pasuje jak ulał do mnie ;-)))
jak na taką długość to ogrom błędów, mnie też się czasami poprawiać i czytać po raz któryś, ale trzeba ;-(((
ginger dnia 07.04.2009 10:52 Ocena: Słabe
Gdyby to nie był pierwszy tekst Autora, wylądowałby w Czyśćcu. I to powinno starczyć za cały komentarz tym razem.

Mnóstwo błędów, interpunkcja żyje własny życiem, błędy ortograficzne(!), sam pomysł na razie nie zaciekawił... Słabiutko, oj słabiutko...
Usunięty dnia 07.04.2009 21:24
Przesadzacie z tymi błędami. Czasem debiutujący nie zdaje sobie sprawy z wagi poprawności gramatycznej i interpunkcyjnej ( mówię z doświadczenia ):lol:. Ja ten tekst odbieram jako próbę napisania CZEGOŚ, być może ważnego dla autorki. Nie wyszło Ci to zbytnio wizytówko, ale zachęcam do pogłębienia i rozwinięcia tematu, bo może wyjść z tego ciekawa rzecz. Tylko ja bym poszła w kierunku przeżyć wewnętrznych, a nie opisywania siebie pod kątem bycia jakimś "DDA" ( uogólnienie irytujące ).Póki co, to wydaje się bardzo powierzchowne i nie oddaje, moim zdaniem, sedna problemu.
Usunięty dnia 07.04.2009 21:29 Ocena: Przeciętne
Krótkie i mnóstwo błędów. Pomysł nie za ciekawy. Dotknęłaś tym opowiadaniem czubka góry lodowej, jeśli chodzi o problem "DDA". :|

Dla mnie żadna prowokacja, tylko po prostu opowiadanie niedopracowane pod każdym względem. :( Nigdy nie stawiam słabych, a więc dostajesz przeciętny.
Anaris dnia 07.04.2009 21:40 Ocena: Słabe
Cytat:
noc kiedy

noc, kiedy

Cytat:
śpią a ja

śpią, a ja

Cytat:
Jakby to było, gdybym miała innych rodziców, rodzeństwo i mieszkała w dużym mieście.

Powinien być znak zapytania, bo to jest pytanie

Cytat:
życie poukładane.

poukładane życie

Cytat:
Ludzie którzy

Ludzie, którzy

Cytat:
człowiek nie zdaję

skoro człowiek to 'zdaje'

Cytat:
iśc do

iść

Cytat:
muszę iśc

iść.


Niestety, nie za dobrze... Pełno błędów. Jak na tak krótki tekst to niemal niedopuszczalne.
Właściwie o niczym konkretnym nie opowiadasz, jak dla mnie za dużo mydlenia. I przede wszystkim: za krótkie to jest...

Wybacz, ale nie podobało mi się...
Vanillivi dnia 07.04.2009 22:25 Ocena: Słabe
Niestety, mnie również ten tekst nie przypadł do gustu. Nie będę już tu się skupiała na błędach, bo o nich dość obszernie mówili moi poprzednicy, lepiej skupię się na treści.
Myślę, że zabrakło Ci pomysłu na to opowiadanie. Wiedziałaś o czym chcesz pisać, ale za bardzo nie miałaś pomysłu jak. Wynurzenia bohaterki są tutaj strasznie szablonowe, schematyczne i nieprzekonujące. Pomysł, że wszystko układałoby się w życiu dobrze, gdyby się nie było dzieckiem alkoholika, jest strasznie naiwny.
Hyper dnia 08.04.2009 00:13 Ocena: Słabe
Mogłabyś napisać coś więcej na ten temat. Nie wiem za wiele na temat DDA i dlatego nie wiem, jak podejść wynurzeń bohatera. Wydają mi się zbyt powierzchowne. Wielu z nas odczuwa czasami bezsens egzystencji, czy dusi się w szarej rzeczywistości. Brakuje mi tu wyraźnego odniesienia do tematu.
Abigail dnia 10.04.2009 10:46
O błędach pisać nie będę, ponieważ zrobili to poprzednicy. Popracuj nad ortografią i stylem, a nie będzie źle. Sam tekst mnie zaciekawił i sadzę, że warto nad nim popracować, bo może z tego wyjść całkiem przyzwoity materiał.
Nie jestem specem w dziedzinie DDA i rozpisywać się na ten temat nie będę, ale napiszę, jak ja to wszystko odbieram.
Nie przyrównuję uczuć bohaterki i jej patrzenia na świat do banału i dziecinady. Rozumiem, a przynajmniej tak mi się wydaje, dlaczego ona tak myśli. Człowiek, który w życiu nie miał rodziny, prawdziwego domu, ani dzieciństwa i nie zaznał miłości, marzy o tym. Dla niego, jest to wręcz szczyt marzeń i niczego innego więcej nie pragnie. Inne osoby, które to wszystko miały od zawsze nie zwracają na to uwagi, a tym samym nie zdają sobie sprawy jak bardzo ważnym czynnikiem w życiu jest mieć dom, rodzinę dzieciństwo...
Bohaterka ma w tej dziedzinie życia braki i potrzeby. Dla mnie to wszystko jest jasne i zrozumiałe. Tutaj rozpisałabym się bardziej o uczuciach dziewczyny. Przyrównałabym , to co miała, z tym, co chce mieć. Pokaż nam więcej jej dyszy, myśli, cierpienia i nadziei, której tak bardzo ona szuka. Napisz jakieś traumatyczne przeżycia z jej dzieciństwa, daj nam poczuć strach i obawę, które jej towarzyszyły.
Rozumiem, że jej świadomość o tym, iż "Trzeba jednak wziąć odpowiedzialność za siebie i coś ze sobą zrobić" będzie rozwinięte w dalszej części.
Nie jest źle, ale dużo jeszcze pracy przed Tobą. Ważnej jest to, aby się tylko do tej pracy nie zniechęcać :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty