Krąg cz.2 - Nezumi
A A A
Miejscem w którym odbywała się zabawa, było mieszkanie w jednym z nowo wybudowanych bloków na Czechowie.
Damian nie przepadał za imprezami, były dla niego zbyt tłoczne i za głośne. Osobiście bardziej wolał zwykłe, ciche posiadówy, lub spotkania przy ognisku. Z początku chciał uciec, ale dopiero po chwili uświadomił sobie, że nic mu z tego nie przyjdzie. Przecież stracił możliwość korzystania z magii na jakiś czas
Zaraz po wejściu do mieszkania, na szyję Lidi rzuciła się organizatorka walentynkowej zabawy. Do niego nawet nie startowała z przytulaniem. Był dla niej za wysoki i miał na twarzy obmalowane przerażenie.
- Przyprowadziłam z sobą przyjaciela. Prawie siłą wyciągałam go z mieszkania - stwierdziła konspiracyjnym szeptem. Nie chciał się z nią sprzeczać, jak to było naprawdę, choć fakt, że lekka opuchlizna zdobiła jego, twarz przemawiał na jej korzyść.
- Kotku, nie wiedziałam, że jesteś taka silna. Miałabym dla ciebie pracę u mnie w barze jako ochrona. - Dziewczyna wyciągnęła rękę w stronę Damiana by się z nim przywitać. - Baśka jestem, ale mów mi Bes.
Damian odruchowo sięgnął prawą dłonią do serca, a potem do ust. Miało to tylko jedno znaczenie w wspólnomowie. Szczerość dla tego domu i jego właściciela. Lidia widząc co się święci zareagowała w ostatniej chwili, zanim zdążył wykonać pełen pokłon.
- Podaj Basi rękę na powitanie i przestań bawić się w średniowiecze i rycerskie zwyczaje. To zostawiłeś w domu, pamiętasz? - Jednocześnie nadepnęła mu na stopę tym samym butem, którym trafiła go w twarz.
- No, tak. Przepraszam - zreflektował się szybko i odwzajemnił powitanie. Wystarczył mu tylko rok bez cywilizacji, w której się urodził, by stracić całkowite zainteresowanie takimi sprawami, jak podanie ręki na dzień dobry czy sposób jego ubierania. - Damian jestem, miło mi cię poznać, Basiu.
- Wchodźcie do środka, a kurtki i buty zostawcie tutaj, zaraz znajdę jakiś wieszak i kawałek półki. - Stanęła za drzwiami, by mogli wejść do środka. - Nie będziecie się nudzić. Agnieszka i Gośka przyszły z chłopakami z bractw. Poza tym dziewczyny mają nowe ploty dla ciebie, Kotku. - Bes była drobnej budowy, z ciemnymi kręconymi włosami sięgającymi ramion. Ubrana była dosyć prosto w granatowe dżinsowe spodnie z luźnymi nogawkami i ciepły gruby sweter. Całość ubioru dopełniały pluszowe ciapy w kształcie tygrysich łap z żółto-czarnymi pasami.
Wchodząc głębiej do przedpokoju, Damiana uderzyła gama barw z wiszących na ścianach obrazów. Większość przedstawiała ludzi przy codziennych czynnościach. Było w nich coś nietypowego, co sprawiało, że wzrok sam się na nie kierował. Nigdy nie podejrzewał, że za pomocą kredek można uzyskać to samo, co w dziełach Pissarro.
- Widzę że zaciekawiły cię moje rysunki, trochę maluję w wolnych chwilach. - rzekła Bes zabierając od nich kurtki.
W dużym pokoju było już kilkanaście osób, z których Damian nikogo nie kojarzył. Znacząca większość siedziała przy stole, na którym nie brakowało zakąsek i alkoholu.
- A jednak trzeba było coś ze sobą wziąć - stwierdził Damian. Lidia widząc że zaczyna marudzić nie odstępowała go na krok, choć kilkoro znajomych zapraszało ją do siebie ruchami dłoni.
Bała się, że pójdzie gdzieś w kąt i będzie tam siedział do końca wieczoru, unikając ludzi. Gdy podeszli do prowizorycznego bufetu, szybko sprawdziła czy jest jakieś wino dla niego. Niestety miał rację, że mogli coś przynieść. Nie było niczego dla niego, tylko sama wódka, za którą nie przepadał szczególnie.
- Basiu, nie będziesz miała nic przeciwko temu, jeżeli na chwilę wyskoczymy do sklepu po coś dla mnie do picia i może jakieś ciastka? - zapytał Damian kładąc dłoń na ramieniu Lidi. - Pomożesz mi w drobnych czarach - szepnął wprost do jej ucha. Kiwnęła głową ze zrozumieniem, po czym spojrzała na stojącą przed nimi Basię.
- On ma rację, nie będzie nas tylko chwilę. Po drodze widziałam otwarty jeszcze sklep. - Z uśmiechem odparła Lidia, gdyż nie mogła się doczekać, by zobaczyć Damiana próbującego cokolwiek wyczarować z założonymi karwaszami.
- Nie róbcie sobie problemu, na stole jest jeszcze całkiem sporo, a nie wszyscy zdążyli przyjść. - Starała się odwieść ich od tego pomysłu, co raczej słabo jej wychodziło.
- Widzisz, Damian i ja raczej unikamy wódki, a nic innego nie ma. Kupimy jakieś wino i coś słodkiego do niego, sama zobaczysz, że jedna butelka to będzie stanowczo za mało.
Basia popatrzyła się na nich i całkowicie zrezygnowała z dalszych perswazji. Wiedziała, że niczego już nie wskóra. Za dobrze znała Lidię.
- Niech będzie, ale wracajcie szybko - odparła pośpiesznie.
Od grupki urzędującej przy bufecie odłączył się wysoki chłopak i podszedł do nich.
- Cześć Lidia, mogę się z wami zabrać do sklepu? - zapytał. - Fajki mi się skończyły, a nie będę sępił od ludzi.
- Jakie chcesz, to kupimy? - spytał stanowczym tonem Damian, jednocześnie dając mu do zrozumienia, że nie życzy sobie towarzystwa osób trzecich.
- Świetnie. - Widać było, że się bardzo ucieszył za oddanie mu tej drobnej przysługi. - Chodźmy do kurtek, tam mam portfel, to zaraz dam wam pieniądze. Kupcie mi jakieś mętole inne jakoś mi nie smakują. - spojrzał w stronę Basi i rzekł do niej. - No i widzisz, Bes, jeszcze zrobią dobry uczynek. A ty nie chciałaś ich puścić.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Nezumi · dnia 10.04.2009 09:00 · Czytań: 608 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 4
Komentarze
Poke Kieszonka dnia 11.04.2009 02:22 Ocena: Dobre
No i przeczytałam, dość szczegółowo opisujesz poszczególne czynności bohaterów, ale czegoś mi zabrakło, nie wiem może jakieś akcji, która tekst by ożywiła;)
Nezumi dnia 11.04.2009 02:38
Po chwilach przyśpieszenia warto jest czasami zwolnić, by potem znów przyśpieszyć. Taka mała huśtawka jeszcze nikomu nie zaszkodziła. Poza tym jeżeli akcja była by przyśpieszana z każdym fragmentem jaki napiszę to po pewnym czasie zabrakło by mi pomysłów na pisanie a fabuła stała by się całkowicie przewidywalna.
Jack the Nipper dnia 12.04.2009 20:08 Ocena: Dobre
Cytat:
na szyję Lidi rzuciła się


wampir? ;)

Cytat:
chwilach. - rzekła


albo zlikwiduj kropkę, albo "Rzekła" wielka literą

Cytat:
dla niego. Niestety miał rację, że mogli coś przynieść. Nie było niczego dla niego


2 x dla niego

Cytat:
jakieś mętole inne jakoś


mentole - chyba że celowo napisane z błędem?

Cytat:
smakują. - spojrzał


Spojrzał - wielka litera

Dobra, mniej opisów niz poprzednio tym razem czytałem uważnie i nic sie nie dłużyło.
Dialogi trochę sztuczne mi sie wydaja, no, ale ujdą.
Miladora dnia 13.04.2009 12:58 Ocena: Dobre
Właściwie to umknęło Ci trochę rzeczy przy nanoszeniu poprawek, jak chociażby te "mentole"... ;)
Nezumi - nad stylem trzeba pracować od samego początku, analizować słuszność uwag i szlifować tekst po wielekroć.
Dialogi pisz tak, jakbyś rozmawiał ze sobą w myślach, albo z tą drugą osobą, w miarę upływu czasu staną się bardziej naturalne... ;)
- obmalowane przerażenie. - może coś z tym jednak zrobisz? :D
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty