Poradnik Poszukiwacza Przygód - zasady
Portal Pisarski » Z innej beczki » Archiwum
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • »
Autor
Poradnik Poszukiwacza Przygód - zasady
Norules Użytkownik
  • Postów: 284
  • Skąd: Cracow
Dodane dnia 17-09-2011 19:30
Słowem wstępu - fRPG to zabawa polegająca na stworzeniu historii, w której to bohatera wcielamy. Opowieść rozpoczyna Mistrz Gry, który nie odgrywa istotnej roli w fabule, natomiast czuwa nad wszystkimi kwestiami i do niego zgłaszać się z trzeba z wątpliwościami wszelakimi. Po rozpoczęciu historii kolejni uczestnicy dopisują kolejne części, długość wedle uznania (tylko proszę, minimum 10zdań). Poniżej opiszę zasady i kryteria w tworzeniu postaci. Warto dodać, że forumowe RPG charakteryzuje się swoistym klimatem, stąd moja prośba o jego zachowanie i w celu lepszego odbioru wyłączenie podpisów w postach dodawanych w tym dziale.

EDIT:
Cytat:
Postacie żyją własnym życiem, to że jedna jest np agresywnym brutalem nie znaczy że jej właściciel nie może być wrażliwym romantykiem. Istotne jest zachowanie dystansu.


Co powinno zawierać Przedstawienie Postaci:

Imię, Nazwisko:
Przydomek, Pseudonim, itp:
Rasa:
Płeć:
Wiek:
Wzrost:
Profesja:
Wiara:
Charakter:
Zainteresowania:

****
Cechy(atrybuty)

Siła - 7
Refleks - 7
Kondycja - 7
Charyzma - 7
Inteligencja - 7
Siła Woli - 7
Zręczność - 7
Opanowanie - 7

Uczestnik może odejmować pkt od jednej umiejętności i dodać ją do drugiej oraz otrzymuje do rozdysponowania dodatkowo 8 punktów, z tym że:
Czynności związane z cechą która posiada poniżej 7pktów będą wykonywane z trudnością.
Umiejętność nie może otrzymać więcej niż 15pktów.
Mistrz gry może dodać jeden pkt do wybranej umiejętności w przypadku Historii w której uczestnik wykaże się inwencją. Jednak tylko 1pkt na jedną historię dla jednej osoby.


Umiejętności

Bez względu na sposób opisania umiejętności do wszystkich cech wybieramy
* Jedną umiejętność, którą umiemy bardzo dobrze ["poziom bardzo dobry"]
* Trzy, które umiemy dobrze ["poziom dobry"]
* Pięć, które umiemy w miarę ["poziom taki sobie"]
* Dwie, na których prawie w ogóle się nie znamy ["poziom marny"]


Pozostałe

Środki dążenia do celu:
Temperament:
Postawa życiowa:
Wady postaci:
Zalety postaci:

Wygląd, ekwipunek, ubrania itp, wedle uznania

I najważniejsza część, opis.
Dostarcza nam on podstawowych informacji o postaci, ale także sprawdza wasze umiejętności pisarskie. Tę część powinniście dopieścić do najdrobniejszego szczegółu. Historia może być dowolną formą literacką, to może być cokolwiek: wiersz, list, kartka z pamiętnika, tragedia, komedia, fraszka, pieśń, sonet, opowiadanie, nowela, itd, itp.


Jak wypełniać

Do części Umiejętności wszystko jest dość jasne. Razem z tą częścią pojawia się konieczność wyjaśnienia paru kwestii. Otóż, co mamy do wyboru:

- Walka Wręcz
- Kowalstwo
- Walka bronią
- Skakanie
- Wspinaczka
- Kradzież kieszonkowa
- Równowaga
- Stosowanie liny
- Upadki/przewroty
- Wyzwalanie się/ucieczki
- Oburęczność
- Otwieranie zamków
- Doliniarstwo
- Jeździectwo
- Powożenie
- Wspinaczka
- Ukrywanie się
- Skradanie
- Łucznictwo
- Broń Rzucana
- Dyplomacja
- Postępowanie ze zwierzętami (np. z narowistym koniem)
- Przebieranie
- Zbieranie informacji
- Targowanie
- Przekupienie
- Zastraszanie
- Bajanie
- Śpiew
- Dowodzenie
- Oszukiwanie
- Wykrywanie i rozbrajanie pułapek
- Czaroznawstwo/Teoria czarów
- Czytanie z ruchu ust
- Fałszerstwo (np. jakiś dokumentów)
- Koncentracja
- Przeszukiwanie
- Rzemiosło
- Szacowanie
- Wyczucie pobudek
- Wyczucie kierunku
- Czytanie/Pisanie
- Język Obcy (do wyboru)
- Leczenie Ran
- Zielarstwo
- Alchemia
- Wiedza O Potworach
- Wiedza O Świecie
- Czuły Słuch
- Bystry Wzrok
- Rozpoznawanie runów i tajemnych znaków
- Odporność na Iluzję
- Odporność na Sugestię
- Odporność na Uśpienie
- Odporność na magię
- Wykrycie magii
- Wykrycie magicznych istot
- Magia Powietrza
- Magia Ognia
- Nekromancja
- Magia Ziemi
- Magia Życia
- Magia Wody
- Demonologia
- Przyzywanie
- Koncentracja
- Język Magiczny
- Zauważenie
- Uchylenie
- Nieświadomy unik
- Pierwszy atak
- Uniki
- Dodatkowy atak

Jest ich sporo, ale zapewnia to możliwość znalezienie czegoś dla siebie. Mile widziane inne propozycje :).

Pozostałe
Środki dążenia do celu:

- Groźba
- Kłamstwa
- Przemoc
- Taktyka
- Znajomości
- Pieniądze
- Prace
- Wytrwałość
- Dobroć
- Przyjaźń
(można wybrać maks. 3)

Wiara:

Ateizm (niedostępne dla osób parających się magią)
Gorliwość
Ofiary
Nawracanie
Kapłan

(przy czym nie mylić z rzeczywistymi religiami, w opisie postaci w przypadku wierzącej postaci można opisać jej wiarę w jakiegoś fantastycznego boga etc.)

Temperament:

- Melancholik
- Flegmatyk
- Choleryk
- Sangwinik

Postawa życiowa:

- Pesymista
- Optymista
- Cynik
- Racjonalista
- Pacyfista
- Humanista
- Zabijaka

W przypadku innych pomysłów co do jakiejś kategorii proszę w tym temacie :)
Do góry
Numer GG
Autor
RE: Poradnik Poszukiwacza Przygód - zasady
mariamagdalena Użytkownik
  • Postów: 1075
  • Skąd: Vratislavia / Tel Aviv
Dodane dnia 17-09-2011 19:45
jedna rpg-story już na tym forum istnieje i jakoś tam się toczy ;) nie wiem czy jest sens dublować zwiększając tylko "erpegowatość" zabawy
zastanawia mnie, jako starego rpgowca, jak Ty niby chcesz pozytywnie wykorzystać tak mocno określone atrybuty, skoro nie gramy ani live rpg ani przez internet ani w żaden sposób z możliwym użyciem kostek:confused:
wg jakiej mechaniki chcesz grać (d&d?), w jakim świecie itd.
i czy jako MG (bo rozumiem że nim chcesz być) masz już jakąś historię czy zarys?
najprościej by było od tego chyba zacząć, dać jakiś cel - a później zbierać dopiero drużynę marzeń ;)
Twoja "wojna o Astralię" na razie nie urzekła mnie stylem, ani fabułą, więc prościej będzie, jeśli postawisz na konkrety, żeby uniknąć wtórności i grania tysiąc razy praktycznie to samo (jeśli ktoś się dołączy)
jakie w ogóle masz doświadczenia w rpg? pochwalisz się? ;)

tyle moich pytań i sugestii -
jak widzisz, jestem dość sceptyczna - wątpię trochę w to jak ten pomysł ruszy, ale popatrzę z przyjemnością jeśli będzie tu co podglądać ;)
Poetka. Prozaiczka.
Poetka prozaiczna.
Do góry
Autor
RE: Poradnik Poszukiwacza Przygód - zasady
Norules Użytkownik
  • Postów: 284
  • Skąd: Cracow
Dodane dnia 17-09-2011 20:03
Już wyjaśniam. Świat kreuje MG (na początku i owszem, chwycę za tę funkcję, w przyszłości jednak znacznie chętniej po prostu zagram :) ) i dana historia zależy od jego inwencji. Historia czy jej zarys podawane prze MG nie powinny być ani przy krótkie ani przy długie, bowiem główną rolę do odegrania mają uczestniczy.

Dodam tylko tyle: nie ma systemu turowego. Jedyna zasada to chronologia zdarzeń, którą trzeba podkreślić, gdyż często się o niej zapomina.
Nie dla idiotów :)

Nie mów mi: „Bądź realistką”
Ja, kochanie, chcę mieć wszystko
Do góry
Numer GG
Autor
RE: Poradnik Poszukiwacza Przygód - zasady
Darksio Użytkownik
  • Postów: 765
  • Skąd: Bad Vilbel
Dodane dnia 17-09-2011 20:44
Wszystko pięknie, ale...
Nie lepiej poszukać portalu zajmujacego się RPG? Sorry, ale razi mnie taka nachałka na portalu, który jest strikte ukierunkowany, dodajmy w zupełnie inną stronę. Napisz coś i wstaw, zrobisz tym lepsze wrażenie, a zabawy w gierki wystawiaj gdzie indziej. Howkh!
PS. Aha, i nie interesuje mnie, że jesteś moderatorem (sic!), możesz mnie nawet zbanować, takie jest moje zdanie i już. Jeśli nie zauważyłeś, to jest portal pisarski, a nie strona z RPG, których jest milion, zamieszczaj tam swoje wymysły, albo załóż swoją. Milion pierwszą.
Do góry
Autor
RE: Poradnik Poszukiwacza Przygód - zasady
Norules Użytkownik
  • Postów: 284
  • Skąd: Cracow
Dodane dnia 17-09-2011 20:47
Wcale nie zupełnie inną stronę. I to nie jest RPG, tylko fRPG. Mała różnica. Podczas takiej zabawy bądź co bądź powstaje jakieś opowiadanie. A tutaj chyba z opowiadaniami, prozą, czyż nie?
Nie dla idiotów :)

Nie mów mi: „Bądź realistką”
Ja, kochanie, chcę mieć wszystko
Do góry
Numer GG
Autor
RE: Poradnik Poszukiwacza Przygód - zasady
Wiktor Orzel Administrator
  • Postów: 3512
  • Skąd: Kraków
Dodane dnia 17-09-2011 20:48
Cytat:
Darksio napisał/a:
Wszystko pięknie, ale...
Nie lepiej poszukać portalu zajmujacego się RPG? Sorry, ale razi mnie taka nachałka na portalu, który jest strikte ukierunkowany, dodajmy w zupełnie inną stronę. Napisz coś i wstaw, zrobisz tym lepsze wrażenie, a zabawy w gierki wystawiaj gdzie indziej. Howkh!


Ta akcja ma pełne wsparcie z mojej strony. Jeśli Tobie się ten wątek czy akcja nie podoba, nikt Ci tutaj pisać nie każe.
wiktororzel.pl
Do góry
Autor
RE: Poradnik Poszukiwacza Przygód - zasady
Darksio Użytkownik
  • Postów: 765
  • Skąd: Bad Vilbel
Dodane dnia 17-09-2011 20:53
Sagitarius, ale mogę mieć swoje zdanie na temat portalu? Czy tu już nawet swojego zdania mieć nie wolno? Wiem, że to Twój portal i robisz, co chcesz, ale użytkownicy mogą się wypowiedzieć? Czy nie? Obserwujac portal od dłuższego czasu, dochodzę do wniosku, że nie.
Do góry
Autor
RE: Poradnik Poszukiwacza Przygód - zasady
Wiktor Orzel Administrator
  • Postów: 3512
  • Skąd: Kraków
Dodane dnia 17-09-2011 20:57
Cytat:
Darksio napisał/a:
Sagitarius, ale mogę mieć swoje zdanie na temat portalu? Czy tu już nawet swojego zdania mieć nie wolno? Wiem, że to Twój portal i robisz, co chcesz, ale użytkownicy mogą się wypowiedzieć? Czy nie? Obserwujac portal od dłuższego czasu, dochodzę do wniosku, że nie.


Po pierwsze Twoja krytyka pozbawiona jest dobrego smaku czy elementarnych zasad kultury. Po drugie, jak powiedziała Norules krytykujesz coś, o czym większego pojęcia nie masz.
wiktororzel.pl
Do góry
Autor
RE: Poradnik Poszukiwacza Przygód - zasady
mariamagdalena Użytkownik
  • Postów: 1075
  • Skąd: Vratislavia / Tel Aviv
Dodane dnia 17-09-2011 21:02
pytanie ponawiam: czy masz jakiś konkretny pomysł na świat i historię?
o konkret pytam, konkret!
i w jaki sposób chcesz rozgrywać te atrybuty?
i jeszcze kwestia przewidywania, "pechów" i błędów itp to jak, zapychać ludziom pw?

nie lepiej Ci się dołączyć do czegoś co już istnieje, chociażby LP? tam pięć postaci sobie gra, jedna chyba "umartwiona" na jakiś czas, więc niech będzie że cztery.
czemu chcesz koniecznie coś nowego i z tyloma obostrzeniami?
:wciąż sceptyczna:
Poetka. Prozaiczka.
Poetka prozaiczna.
Do góry
Autor
RE: Poradnik Poszukiwacza Przygód - zasady
Norules Użytkownik
  • Postów: 284
  • Skąd: Cracow
Dodane dnia 17-09-2011 21:04
Pomysł mam, nie wyskakuję bez niego.
I co rozumiesz przez "pechy i błędy" ?
Nie dla idiotów :)

Nie mów mi: „Bądź realistką”
Ja, kochanie, chcę mieć wszystko
Do góry
Numer GG
Autor
RE: Poradnik Poszukiwacza Przygód - zasady
Darksio Użytkownik
  • Postów: 765
  • Skąd: Bad Vilbel
Dodane dnia 17-09-2011 21:15
Norules.
Bardzo Cię przepraszam, jeśli poczułaś się urażona. To nie było nic osobistego (przecież się nie znamy). Uderzyło mnie tylko, że jest mnóstwo portali zajmujących się tego typu grami i tam można popuścić wodzy fantazji w tej dziedzinie. Ale rozumiem też, że i tu, na forum jest taka możliwość. Zbyt żywiołowo zareagowałem, wybacz.
Do góry
Autor
RE: Poradnik Poszukiwacza Przygód - zasady
Norules Użytkownik
  • Postów: 284
  • Skąd: Cracow
Dodane dnia 17-09-2011 21:22
Nie ma sprawy, nie uraziłeś mnie :)
A co do tych portali, chyba nie ma takich (przynajmniej ja nie znam) które zajmowały by się tylko fRPG.
Nie dla idiotów :)

Nie mów mi: „Bądź realistką”
Ja, kochanie, chcę mieć wszystko
Do góry
Numer GG
Autor
RE: Poradnik Poszukiwacza Przygód - zasady
mariamagdalena Użytkownik
  • Postów: 1075
  • Skąd: Vratislavia / Tel Aviv
Dodane dnia 17-09-2011 21:28
no to się pochwal tym pomysłem, nie tak w czarno ludzi zapraszać ;)
i uprasza się o odpowiadanie na wszystkie pytania, żebym się nie dublowała.

dodam też, że wg mnie za duże rozbicie atrybutów na drobiazgi. około 15 umiejętności powinno starczyć - doprecyzowane byłyby w starciu z rzeczywistością, tak jak w nomalnym rpg lub live rpg, w którym za gracza nie myśli komputer. inaczej, powinnaś dołączyć coś jak tabele czy coś i wszystko zrobiłoby sie żmudne (mistrzu, mistrzu! (/=mamo, mamo! -.-";) jak mam 2 kropki to umiem przywołać żywiołaka czy tylko małego? a jak mam trzy? a muszę mieć cztery na wodnicę? ale ty to teraz wymyśliłaś, czemu on może mieć devę a ja nie moge wodnicy... :z doświadczenia:)

"pech" to w systemie z atrybutami mniejsza wartość atrybutu - lub losowa sytuacja zaniżająca ją gdy używa się kostek - niż jest potrzebna do wykonania zadania, ale przejawiająca się w rpgu w taki sposób, że postać o tym nie wie.
np. weźmy wyczucie iluzji - jeśli masz pecha, nie wyczuwasz jej, myśląc że ta drobina, którą wyczułeś to wszystko co było tu iluzją. cała drużyna ładuje się w iluzję i za trzy minuty gnijecie w lochu, a ty myślisz jak z rozpoznaniem za 5 pktów mogłeś to przeoczyć
"błąd" to podobna sytuacja - weźmy dalej tę iluzję. gdy postać widzi coś innego niż pozostali, mg musi ją o tym poinformować tak, aby inni nie wiedzieli o tym. także, gdy wskutek np. czaru coś się dzieje z postacią tylko wg niej. jest to tzw. "błąd", bo dzięki mg postaci świadomie inaczej odbierają rzeczywistość - no i ktoś się myli.
musi być zaznaczony konkret (prawda) w jakiś sposób jasno określona i sprawdzalna, ale też musi być miejsce na wolnośc postaci, także w popełnianiu błędów.

jak niby postaci mają sprawdzać swoje zdolności? jaki to system ma być?


offtop: gratuluję podpisu, też lubię ten musical

edit: nie musi być "tylko", ale portale są
zresztą tutaj - są LP jak wspomniaam juz uruchomione i nie widze sensu (powtarzam się) nowej gry
Poetka. Prozaiczka.
Poetka prozaiczna.
Do góry
Autor
RE: Poradnik Poszukiwacza Przygód - zasady
Norules Użytkownik
  • Postów: 284
  • Skąd: Cracow
Dodane dnia 17-09-2011 21:44
Poszukałam, popytałam, i jako odpowiedź na wszystkie pytania posłużę się tym:
http://forum.nimnaros.org/viewtopic.php?f=123&t=1203
Przykład fRPG we dwóch.
Idąc dalej tym tropem:
http://osada.heroes.net.pl/forum/.../710
Tutaj jest opowieść z klasycznymi regułami ( ku którym i ja się skłoniłam). Tak chcę by to wyglądało, oczywiście nie do końca (poziom języka, kreatywność, tym można by się wyróżnić).
A pomysł się ukaże, a jakże, musi ujrzeć światło dzienne!
Tymczasem jednak sprawdźmy, czy będą komu mieli trubadurzy opowiadać :)
Nie dla idiotów :)

Nie mów mi: „Bądź realistką”
Ja, kochanie, chcę mieć wszystko
Do góry
Numer GG
Autor
RE: Poradnik Poszukiwacza Przygód - zasady
mariamagdalena Użytkownik
  • Postów: 1075
  • Skąd: Vratislavia / Tel Aviv
Dodane dnia 17-09-2011 21:47
nie widzę tu odpowiedzi na moje pytania. przykład przykładem, ja pytałam o konkretne sytuacje.

takie fRPG na tym portalu istnieje i dublujesz pomysł, a mnie zwłaszcza nie trzeba tłumaczyć jak rpg, włącznie z frpg wygląda, bo za stara na to jestem i za długo się tym param.
szkoda, że nie czytasz tego w moich postach.

według mnie, powinnaś zacząć od pomysłu - ale to tylko moje zdanie.
tak jak mówisz - czekajmy, by popatrzeć.
Poetka. Prozaiczka.
Poetka prozaiczna.
Do góry
Autor
RE: Poradnik Poszukiwacza Przygód - zasady
Norules Użytkownik
  • Postów: 284
  • Skąd: Cracow
Dodane dnia 17-09-2011 21:51
Ależ jest, cóż lepiej tłumaczy niż przykład? Przejrzenie tego nie boli, a pozwala zobaczyć jak to funkcjonuje :)
Nie dla idiotów :)

Nie mów mi: „Bądź realistką”
Ja, kochanie, chcę mieć wszystko
Do góry
Numer GG
Autor
RE: Poradnik Poszukiwacza Przygód - zasady
mariamagdalena Użytkownik
  • Postów: 1075
  • Skąd: Vratislavia / Tel Aviv
Dodane dnia 17-09-2011 21:53
proszę czytać ze zrozumieniem wszystkie akapity moich wypowiedzi
żeby odpowiedzieć, musiałabym zacytować całość
Poetka. Prozaiczka.
Poetka prozaiczna.
Do góry
Autor
RE: Poradnik Poszukiwacza Przygód - zasady
Norules Użytkownik
  • Postów: 284
  • Skąd: Cracow
Dodane dnia 17-09-2011 22:01
Dwa zapytania są skierowane do mojej osoby, oba dotyczą systemu, system opisany jest w przykładach w wersji praktycznej.
Wybacz, mimo przeczytania Twej wypowiedzi już 4raz, dalej nie widzę na co nie odpowiada przykład. Albo ja jestem ślepą idiotką, albo komuś się nie chce pomyśleć :p
Nie dla idiotów :)

Nie mów mi: „Bądź realistką”
Ja, kochanie, chcę mieć wszystko
Do góry
Numer GG
Autor
RE: Poradnik Poszukiwacza Przygód - zasady
mariamagdalena Użytkownik
  • Postów: 1075
  • Skąd: Vratislavia / Tel Aviv
Dodane dnia 17-09-2011 22:23
dobrze, nie wnikając, w to która z nas ma defekty rozumienia

spytam jeszcze dokładniej:
w jaki sposób weryfikowane są umiejętności i atrybuty postaci?
po choinkę dawać kropki/punkty/jakkolwiek-to-zwać za umiejętności i atrybuty, skoro są nieweryfikowalne wartościami - wszystko wynikać może z opisu postaci oraz jej zachowania...
w tych systemach wszystko gra na żywioł tak jak na pp w LP, ale nie ma tam nic z potrzeby rozbudowywania karty, tak jak Ty proponujesz...

drugim ominiętym pytaniem było wcześniejsze: dlaczego koniecznie nowy wątek, a nie dołączenie do czegoś co już istnieje (i jest w tej samej konwencji fantasy frpg)?

jeśli i tym razem nie zrozumiemy się, to zostawiam pytania bo już jaśniej nie umiem -.-"
Poetka. Prozaiczka.
Poetka prozaiczna.
Do góry
Autor
RE: Poradnik Poszukiwacza Przygód - zasady
Norules Użytkownik
  • Postów: 284
  • Skąd: Cracow
Dodane dnia 17-09-2011 22:41
Mimo, iż wszystko tak czy siak znajduję się w przykładowych historiach...
Weryfikowane atrybuty - logiczne że jak ktoś nie ma umiejętności np jeździectwa nie "wskoczy na chyżego rumaka i nie pogalopuję przed się".

Poza tym atrybuty i cyferkowe wypunktowanie nie są żelaznymi regułami, a raczej są orientacyjne. Przydają się przy pojedynkach postaci, wyścigach i innego rodzaju wątków pobocznych a czasem i głównych.

Zasad nie ma co się czepiać, fRPG to nie nowy wynalazek, one ewoluowały, były dopracowywane, ta wersja to są najaktualniejsze zasady (przerobione i ułatwione).

Cytat:
dlaczego koniecznie nowy wątek, a nie dołączenie do czegoś co już istnieje (i jest w tej samej konwencji fantasy frpg)?

W konwencji fRPG leżą właśnie przedstawione zasady. Zabawy na zasadzie "dopisz własne zdanie" to nie jest fRPG...
No i jeśli powstaje forumowe RPG, powstaje nowy dział. Bardzo często i osobne forum jakiegoś portalu. Jeden temat to... cokolwiek to jest, na pewno nie fRPG....
Nie dla idiotów :)

Nie mów mi: „Bądź realistką”
Ja, kochanie, chcę mieć wszystko
Do góry
Numer GG
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • »
  • Skocz do forum:
Polecane
ShoutBox
  • Yaro
  • 16/05/2022 19:07
  • To fajnie:)
  • mike17
  • 16/05/2022 17:17
  • Opróżniłem pocztę Jarku :)
  • mike17
  • 16/05/2022 14:29
  • Jarku, nie zapomniałem o Tobie :)
  • Yaro
  • 15/05/2022 18:40
  • Michał odezwij się. Pozdrawiam:)
  • Galernik
  • 10/05/2022 12:27
  • Dobra Cobro, ale to tak dobrze brzmi "Żywot bałwana". Myślę, że tytuł jest trafny, ale jak mi coś fajnego podrzucisz, to czemu nie, można zmienić. Dzięki za przeczytanie.
  • Dobra Cobra
  • 09/05/2022 15:30
  • Piękne zaproszenie. Zmieniłbym tytuł, żeby było bez słowa "balwan" , bo odzierasz punkt kuliminacyjny z zaskoczenia. I od początku wiadomo, co będzie.
  • Galernik
  • 09/05/2022 15:00
  • Witajcie. Melduję się po roku nieobecności. Żywot bałwana, jedna z moich najnowszych humoresek / opowiadań oczekuje Waszych opinii i ocen.
  • Darcon
  • 08/05/2022 09:57
  • Cały czas trwa nabór na konkurs "Malowanie słowem". Liczę, że wypoczęliście podczas majówki i teraz ruszycie z pisaniem. :)
  • Darcon
  • 04/05/2022 21:52
  • majka100, Strona główna, na dole, archiwum newsów. Marzec i kwiecień 2021. :) Pozdrawiam.
  • majka100
  • 04/05/2022 18:57
  • Dzień dobry, jest gdzieś zapis pierwszej edycji 'Malowanie słowem'?, bo jakoś nie mogę znaleźć. 'Muzoweny' też nie do odkopania.
Wspierają nas