Autor |
RE: Co ostatnio oglądaliście?
|
Usunięty
Gość
|
Dodane dnia 13-01-2010 15:03 |
|
Powiedziałam, jedne są poważniejsze, inne mniej. Jakby Polacy zrobili anime, to to by było pierwsze kiepskie anime w historii. Tomasz, Japończycy mają po prostu taką mentalność, oni nie robią bubli.
|
|
|
Do góry |
|
|
Autor |
RE: Co ostatnio oglądaliście?
|
TomaszObluda
Użytkownik
- Postów: 6879
- Skąd: Szczecin
|
Dodane dnia 13-01-2010 15:10 |
|
Cytat: Powiedziałam, jedne są poważniejsze, inne mniej. Jakby Polacy zrobili anime, to to by było pierwsze kiepskie anime w historii. Tomasz, Japończycy mają po prostu taką mentalność, oni nie robią bubli. Rozumiem, ale nie potrafię się zgodzić. Tzn nie potrafię uwierzyć, że tak jest. Może dla tego, że się na Anime nie znam. Ale widziałem Ghost in the Shell, Metropolis i Appleseed. Wszystkie trzy to Anime o robotach, tak? I ja np może jestem w tym przypadku idiotą, ale widziałem różnicę. Appleseed najładniej zrobiony wizualnie, był najgłupszy, zresztą czytałem też komiks, który jest na poziomie moich ukochanych Marvelów. Nie mówię, że fabuła jest denna, ale w porównaniu z Metropolis, czy Ghost in the Shell, to średni film. Wierzę, jednak, że filmy są równie dobre. A co do mentalności Japończyków, największym bublem w ich wykonaniu była II wojna światowa.
|
|
|
Do góry |
|
|
Autor |
RE: Co ostatnio oglądaliście?
|
Usunięty
Gość
|
Dodane dnia 13-01-2010 15:47 |
|
Cytat: Zresztą nawet czytać nie trzeba o nim wcześniej, wystarczy na plakat spojrzeć.
Powiedziałbym, że nawet na tytuł wystarczy spojrzeć.
Polskie anime? Boję się, że by wyszło coś jak polskie haiku (czy polski gangsta-rap).
|
|
|
Do góry |
|
|
Autor |
RE: Co ostatnio oglądaliście?
|
Usunięty
Gość
|
Dodane dnia 14-01-2010 05:11 |
|
Tym razem mało a (przynajmniej) dobrze:
W chmurach/Up in the Air http://www.filmweb.pl/f475937/W+chmurach,2009
George Clooney jako Ryan Bingham - odnoszący sukcesy pracownik firmy zajmującej się profesjonalnym zwalnianiem ludzi. A ponieważ na brak pracy nie może narzekać - ponad 600 dni w roku spędza w podróży. Kto wie, może za tę rolę Clooney otrzyma swojego 4 Oscara? Film trzyma poziom, jest w nim dramat, hipokryzja, naiwność, humor (tego ostatniego trochę za mało), ogólnie jest dobrze.
zwiastun (a w nim Zach Galifianakis z Kac Vegas) na zachętę:
http://www.filmweb.pl/Trailer?trailer.id=54063
7/10
Obywatel Kane/Citizen Kane http://www.filmweb.pl/f31279/Obywatel+Kane,1941
"Totalna nuda" rzekł kiedyś o tym filmie Ingmar Bergman.
Oscar za najlepszy scenariusz oryginalny (Orson Welles i Herman Mankiewicz) plus 8 innych nominacji. Dla mnie - jeden z lepszych filmów w historii, co ciekawe, mimo prawie 70 lat jakie upłynęły od jego powstania, nadal jest świeży (oczywiście pomijam kwestie techniczne), a to nie udaje się zbyt wielu filmom. Jeśli ktoś nie widział to polecam.
zwiastun: http://www.filmweb.pl/Trailer?trailer.id=31799
10/10
Tango http://www.filmweb.pl/f94726/Tango,1980
To, jak do tej pory, jedyny polski film, który zdobył Oscara, serio (najlepszy krótkometrażowy film animowany 1982 r.). Ogromna praca Zbigniewa Rybczyńskiego, prosty pomysł, udana realizacja. Tym razem nie będzie zwiastunu ani oceny, będzie cały film: http://video.google.com/videoplay?docid=-2144203407419610157&ei=cAtYSdOfAYrojgL8nLnCCw&hl=pl#
i - uwaga! Jeśli oczekujesz fabuły, która poprowadzi Cię za rączkę - zawiedziesz się, interpretację musisz odnaleźć sam (albo z pomocą cioci Wikipedii )
|
|
|
Do góry |
|
|
Autor |
RE: Co ostatnio oglądaliście?
|
klaus_bawoek
Użytkownik
- Postów: 115
- Skąd: Wilkanowo
|
Dodane dnia 14-01-2010 11:44 |
|
Little Ashes - już dawno nie widziałam tak dobrego filmu. Polecam wszystkim, którzy lubią ambitne kino.
|
|
|
Do góry |
|
|
Autor |
RE: Co ostatnio oglądaliście?
|
alleluja con
Użytkownik
- Postów: 141
- Skąd: Bruksela
|
Dodane dnia 14-01-2010 19:20 |
|
"Alfabet seksu - PRL" (wytwórnia filmów oświatowych)
film wyjaśnia dlaczego w latach '80 mieliśmy w Polsce tak duży przyrost naturalny
http://www.youtube.com/watch?v=SpW7BY4uOew&feature=related
|
Wszystko, co dźwigasz, uzbroiłaś w ból -
To, co zakrywasz, w posępną odwagę.
A jesteś ogród. W tobie panny nagie,
Twarze młodzianków rozpęknięte wpół
(Nauka chodzenia S. Grochowiak)
|
|
Do góry |
|
|
Autor |
RE: Co ostatnio oglądaliście?
|
Ares
Użytkownik
|
Dodane dnia 15-01-2010 20:29 |
|
Obejrzałem dwa zajebiste, polskie filmy Konrada Niewolskiego.
"Symetria" i "Palimpsest". Ryją mózgownicę.
|
Konieczność istnienia trudna jest do zniesienia...
|
|
Do góry |
|
|
Autor |
RE: Co ostatnio oglądaliście?
|
Usunięty
Gość
|
Dodane dnia 16-01-2010 08:26 |
|
Gothika http://gothika.filmweb.pl/
Halle Barry, Robert Downey Jr., Penelope Cruz i co? I jajko. Po raz 69345 mamy te same horrorowe sceny, te same "triki", podobne motywy... Nie mam nic przeciwko wtórności, ale niech ona będzie mniej oczywista, mniej nachalna. Niestety pomimo ogromnych aktorskich wysiłków zobaczyłem tylko odgrzewanego kotleta.
3/10
Tajne przez poufne http://www.filmweb.pl/f430851/Tajne+przez+poufne,2008
Komedia kryminalno-szpiegowska braci Coen z gwiazdami w czołówce (m.in. George Clooney, John Malkovich, Brad Pitt) do której trzeba podejść z właściwym nastawieniem, bo jeżeli ktoś spodziewa się gagów rodem ze Strasznego filmu, czy Jaj w tropikach to z pewnością będzie zawiedziony. Tutaj humor jest w starym stylu (tak gdzieś z XVII wieku ), pomyłki się piętrzą, historie krzyżują, a puenta... zabija zwiastunik: http://www.filmweb.pl/Trailer?trailer.id=49540
Jeżeli ktoś lubi takie kino, a nie widział tego filmu, to polecam.
7/10
Koralina i tajemnicze drzwi http://www.filmweb.pl/f184151/Koralina+i+tajemnicze+drzwi,2009
Henry Selick nie kręci wielu filmów (jest reżyserem m.in. Miasteczka Halloween, do którego scenariusz napisał Burton), ale jak już to robi to stara się aby miały one klimat (to, że nie zawsze wychodzi to inna sprawa ). Koralina to ciekawa animacja, ale raczej nie dla najmłodszych widzów, owszem jest ładnie, ślicznie i bajkowo, ale do czasu. Trochę to dziwne, bo niby historia jest zapięta na ostatni nomen omen guzik, ale jednak się znudziłem. Może to właśnie przez tę zbytnią "sztywność"? Tutaj nic nie dzieje się ponad to co średnio rozgarnięty widz mógłby przewidzieć. To oczywiście może być zaletą (wszystko zależy od nastawienia), ale dla mnie nie jest. Zwiastunik: http://www.filmweb.pl/Trailer?trailer.id=51609
5/10
Chinese Coffee http://www.filmweb.pl/f4543/Chinese+Coffee,2000
Na wstępie chciałbym podziękować Jakintowi, który wyżej (w pewnym sensie) polecił ten film. I ja się nie zawiodłem, Al Pacino pokazuje co to jest prawdziwe aktorstwo. Zwiastunu nie będzie, bo nie powstał, ale myślę, ze taki fragmencik powinien wystarczyć na zachętę: http://www.youtube.com/watch?v=7O1RhNp6Opw
8/10
Przez ciemne zwierciadło http://www.filmweb.pl/f121935/Przez+ciemne+zwierciad%C5%82o,2006
Keanu Reeves, Robert Downey Jr., Winona Ryder, Woody Harrelson (ten z Zombieland) w animacji rotoskopowej stworzonej no podstawie powieści Philipa K. Dicka. Co do tej animacji to mam mieszane uczucia, średnio ładnie to wygląda, ale wszystkiego trzeba spróbować. Rzecz o narkotykach, zaufaniu, braku zaufania, inności i wszechogarniającego "o co kurwa chodzi?!" Jest dobrze, ale rewelacji moim zdaniem nie ma. Zwiastun: http://www.filmweb.pl/Trailer?trailer.id=35297
6/10
|
|
|
Do góry |
|
|
Autor |
RE: Co ostatnio oglądaliście?
|
soczewica
Użytkownik
- Postów: 2423
- Skąd: mysłowice - siemianowice śląskie
|
Dodane dnia 16-01-2010 15:47 |
|
"Pułapka" ["Hard Candy" bodajże] - ale jazda. Proste w sumie, ale nakręcone tak, że w głowie się kręci. Chore trochę i czasami ciężko uwierzyć w pewne rzeczy, ale do oglądania - perełka.
|
Między nami - piekło - kładka ma szerokość stopy. Gdy tylko jedno na nią wejdzie, spotkamy się na drugim brzegu i staniemy obok siebie. Jeśli obydwoje zechcemy bliskości, spotkamy się na środku kładki, z wyborem - przytulić się mocno, albo spaść osobno.
|
|
Do góry |
|
|
Autor |
RE: Co ostatnio oglądaliście?
|
TomaszObluda
Użytkownik
- Postów: 6879
- Skąd: Szczecin
|
Dodane dnia 16-01-2010 18:18 |
|
Cytat: "Pułapka" ["Hard Candy" bodajże] - ale jazda. Proste w sumie, ale nakręcone tak, że w głowie się kręci. Chore trochę i czasami ciężko uwierzyć w pewne rzeczy, ale do oglądania - perełka. Nie przesadzajmy z tą perełką, ale film jest niezły, trudno się nie zgodzić.
|
|
|
Do góry |
|
|
Autor |
RE: Co ostatnio oglądaliście?
|
soczewica
Użytkownik
- Postów: 2423
- Skąd: mysłowice - siemianowice śląskie
|
Dodane dnia 16-01-2010 19:38 |
|
Cytat: TomaszObluda napisał/a:
Nie przesadzajmy z tą perełką, ale film jest niezły, trudno się nie zgodzić.
Kwestia gustu, tego, czego się oczekuje od filmu i tego, na jakim poziomie są inne filmy, jakie się ogląda.
Na tle obejrzanych przeze mnie - perełka. Jeden z tych, które chciałabym mieć na stałe.
Ale ja lubię oglądać młode śliczne . Nawet, jeśli są zrobione "na chłopaka".
|
Między nami - piekło - kładka ma szerokość stopy. Gdy tylko jedno na nią wejdzie, spotkamy się na drugim brzegu i staniemy obok siebie. Jeśli obydwoje zechcemy bliskości, spotkamy się na środku kładki, z wyborem - przytulić się mocno, albo spaść osobno.
|
|
Do góry |
|
|
Autor |
RE: Co ostatnio oglądaliście?
|
TomaszObluda
Użytkownik
- Postów: 6879
- Skąd: Szczecin
|
Dodane dnia 17-01-2010 00:08 |
|
Sherlock Holmes http://www.filmweb.pl/f426062/Sherlock+Holmes,2009
Cóż film był taki, jaki miał być, czyli rozrywkowy. Ostrzegam wszystkich, którzy chcą się doszukać głębi, nie oglądajcie tego filmu, bo będziecie żałować! Zabawny, trochę zaskakujący, dynamiczny, wymaga skupienia, ale nie jakiegoś wysokiego. Można obejrzeć przy herbacie, ale także przy Whisky(w końcu film Anglika o Anglikach). Spodziewałem się czegoś więcej, ale nie mogę powiedzieć, że mnie zawiódł. Dobre rozrywkowe kino. Robert Downey Jr. świetny(ale mogę mówić to przez zaślepienie, uwielbiam go), Jude Law o dziwo zabawny, i nie o dziwo bardzo angielski Stosując skalę dziesięciostopniową 7/10
|
|
|
Do góry |
|
|
Autor |
RE: Co ostatnio oglądaliście?
|
soczewica
Użytkownik
- Postów: 2423
- Skąd: mysłowice - siemianowice śląskie
|
Dodane dnia 17-01-2010 14:04 |
|
"Gran Casino". Bunnuel i musical. Dziwne. Samiec mi przysypiał, jak śpiewali. Mam pretensje do tłumacza, że nie były tłumaczone piosenki. One na pewno miały jakieś znaczenie. Przynajmniej tak to wyglądało.
|
Między nami - piekło - kładka ma szerokość stopy. Gdy tylko jedno na nią wejdzie, spotkamy się na drugim brzegu i staniemy obok siebie. Jeśli obydwoje zechcemy bliskości, spotkamy się na środku kładki, z wyborem - przytulić się mocno, albo spaść osobno.
|
|
Do góry |
|
|
Autor |
RE: Co ostatnio oglądaliście?
|
Ares
Użytkownik
|
Dodane dnia 17-01-2010 20:13 |
|
"Nieznośną lekkość bytu" obejrzałem po raz wtóry. Wiadomo, że jak Amerykanie biorą się za kręcenie filmów o NASZEJ historii, o praskiej wiośnie, o komunizmie, to wychodzi to komicznie.
Ale to tak na marginesie, bo film jest bardzo dobry. Poza tym z Juliette Binoche... a to wartość sama w sobie.
|
Konieczność istnienia trudna jest do zniesienia...
|
|
Do góry |
|
|
Autor |
RE: Co ostatnio oglądaliście?
|
AmIam
Użytkownik
|
Dodane dnia 18-01-2010 13:31 |
|
"Boski" reż. Paolo Sorrentino Niekonwencjonalny film o niekonwencjonalnej postaci ze świata polityki. Na uwagę szczególnie zasługuje fantastyczna strona techniczna tego filmu.
"Nasza klasa" reż. Ilmar Raag Film o przemocy w szkole i jej destruktywnym działaniu na odrębne jednostki. W ostatnich czasach bardzo aktualny.
"Eksperyment" reż. Oliver Hirschbiegel Szokujący film oparty na faktach. Tytułowy eksperyment polega na symulacji więzienia. Grupa ochotników zostaje podzielona na strażników i więźniów. To co dzieje się potem trzeba po prostu zobaczyć.
"Angielska robota" reż. Roger Donaldson Film o napadzie na bank. Prawda, że oryginalny pomysł? Wcale nie, ale i tak nie robi to różnicy, bo jest to znakomity i przezabawny film ze znakomitym scenariuszem i sporą dawką zabójczego, brytyjskiego humoru.
"Nim diabeł dowie się, że nie żyjesz" reż. Sidney Lumet Też mamy tu napad. Tyle, że na sklep jubilerski i nie jest to główny, choć bardzo istotny, wątek filmu. To w jaki sposób Lumet buduje tu napięcie i kształtuje relacje między bohaterami jest naprawdę imponujące.
|
"Dwie kobiety spędzają wczasy w pensjonacie. Jedna mówi: jakie tu mają niedobre jedzenie, a druga dodaje: no i w dodatku takie małe porcje. To samo myślę o życiu. Jest pełne bólu, cierpienia i nieszczęść, a na dodatek tak szybko przemija." - Woody Allen
|
|
Do góry |
|
|
Autor |
RE: Co ostatnio oglądaliście?
|
Jakint
Użytkownik
|
Dodane dnia 19-01-2010 13:07 |
|
Tycenak - czuję się zobligowany, i odpowiem: cała przyjemność. ;)
Gamer - na wstępie powiem co w tym filmie jest dobrego. Otóż... nic. Autorzy tego czegoś powinni zostać zesłani do najgłębszych kopalń w RPA. Podobny scenariusz ujrzał już kiedyś światło dzienne, i doczekał się realizacji w postaci The Running Man, z Arnoldem Schwarzeneggerem. Był to jednak film o lata świetlne lepszy, od wyżej wymienionego. Jako czarny charakter, serialowy Dexter, zaś Gerard Butler wystrzeliwuje co chwilę 300 pocisków na minutę. Scena z Under My Skin Sinatry, załamuje. Kino dedykowane ociężałym umysłowo. 1/10
Mary and Max - dla polepszenia humoru sięgnąłem po raz kolejny po animację. Historia korespondencyjnej przyjaźni ośmioletniej dziewczynki z samotnikiem cierpiącym na syndrom Aspergera. Zabawne, smutne, a przy tym opowiedziane w niekonwencjonalny sposób. Gorąco polecam wcześniejsze produkcje Adama Elliota. 10/10
A Serious Man - fani braci Coen nie będą zawiedzeni. Mowa oczywiście o tych wiernych, nie o "dolatywaczach" zachwyconych produkcjami z Clooneyem. Dlaczego? Dlatego, że jest to komedia z humorem, do którego trzeba się przedzierać. Lata 50-te, środowisko żydowskie i Larry Gopnik kontra świat. 7/10
Mammoth - filmy z Gaelem Garcią Bernalem można oglądać w ciemno. Jego nazwisko, to znak jakości przy nawale ogólnodostępnej tandety. O kim, o czym: małżeństwo, samotność i próba połączenia stycznych, w świecie który nie ma ochoty zatrzymać się nawet na chwilę. 8/10
Whip it - podobnie jak z Bernalem, tyle że tym razem Ellen Page. Zapewne wielu ominie ten tytuł szerokim łukiem, gdy zapozna się z treścią fabuły. I tutaj właśnie, łatwo się pomylić. To nie jest arcydzieło, ale jak na Drew Barrymore w fotelu reżysera, zaskakująco przyzwoicie. Po krótce: dziewczyna z małej mieściny jeździ w kółko na wrotkach, przysadzając z bodika, a wszystko to na oczach gawiedzi. Do tego Juliette Lewis, która porzuciła na chwilę gitarę, by wystąpić wreszcie w filmie. Być może bardziej dla miłośników Cudownych lat, aniżeli Juno, ale jak na prosty przekaz, bawi. 7/10
Dobry adres - teatr TV ze Stenką w roli głównej. Pewnego dnia w mieszkaniu młodego małżeństwa zjawia się tajemnicza kobieta, z ofertą nie do odrzucenia. Pragnie odkupić owe zapuszczone lokum za mocno wygórowaną cenę. Pytanie, po co? Historia zatacza kręgi, w które wplątani są wszyscy dotychczasowi lokatorzy tejże kamienicy. Teatr ma tą przewagę nad polskim kinem, że trzyma poziom. Tak też jest w w/w.
7/10
|
|
|
Do góry |
|
|
Autor |
RE: Co ostatnio oglądaliście?
|
TomaszObluda
Użytkownik
- Postów: 6879
- Skąd: Szczecin
|
Dodane dnia 19-01-2010 16:50 |
|
Królowa potępionych
http://www.filmweb.pl/f31908/Krolowa+potepionych,2002
Gra aktorska śmieszy. Efekty specjalne na poziomie seriali telewizyjnych typu Buffy. Jeśli ktoś mówi, że Avatar to kretyńska fabuła, niech zobaczy ten film. Mimo to, zmusił mnie do przemyśleń. Otóż doszedłem do wniosku, że współczesne wampiry, dzielą się na dwie kategorie. Wampiry kobiety i wampiry cioty. Nie mylić z gejami, wielu gejów to mężczyźni, natomiast 90% wampirów to cioty. Są tak ciepli, że mdli mnie. Od tej pory będę się zastanawiał widząc filmowego wampira, czy nie cieknie mu z ust coś białego, bo zaczynam wątpić, że ssą krew, chyba ssą coś innego.
30 dni mrokuwidziałem jakiś czas temu, to był film o wampirach. Ale na widok takich wampirów EMOmałolaty nie będą sikały po nogach, więc trzeba produkować więcej spedalonych wampirów typu Lestat.
Cytat: - Jestem Lestat dobrałbym się chętnie, ale nie do twojej szyi, tylko czegoś co masz w spodniach kochasiu – typowa wypowiedź wampira końca lat dziewięćdziesiątych.
|
|
|
Do góry |
|
|
Autor |
RE: Co ostatnio oglądaliście?
|
Jakint
Użytkownik
|
Dodane dnia 20-01-2010 15:24 |
|
Up In The Air - postać Clooney'a ma niewątpliwie ciężką robotę. Jako pracownik specjalnie wynajmowanej agencji, ma za zadanie zwalniać ludzi, ograniczając przy tym straty do minimum. Już sam pomysł jest niezwykle ciekawy. Do tego niezłe wykonanie, i mamy coś co wypełni bez szwanku prawie dwie godziny. 7/10
Two For The Money - kontuzjowany gracz futbolu w szyszakach, napędza spiralę hazardu. Gdyby nie Al Pacino, to Matthew McConaughey'a przycisnęłaby sztanga, którą macha. 5/10
Timeline - po reżyserze Lethal Weapon wymagać należy więcej. Jak na produkcję z 2003 roku, film sztampowy. Podróż w czasie dla grupy archeologów, kończy się tragicznie, za sprawą "dokoptowanego" idioty z oddziału marines. Bajka SF, dla mało wymagających, plus niezła obsada, w której nikt nie błysnął. 3/10
Eagle vs Shark - nowozelandzki Elling razy 2. Tak w skrócie można opisać tę komedię. Odmieńcy łączą się w coś, co nazwać można parą. On około trzydziestoletni fan gier komputerowych i projektowania świeczek, oraz kasjerka fastfoodu, zakochana w nim po uszy. Humor skierowany do osób o podniesionej tolerancji. 7/10
The Limits Of Control - Jim Jarmusch w dołku. Powiedzieć, że w jego filmach dzieje się niewiele, to oczywista oczywistość. Ale nie w tym rzecz. Jednym tchem wymienić można produkcje wybitne, takie jak: Dead Man, Night On Earth, czy choćby Ghost Dog. Kłopot w tym, że nawet największy zwolennik jego talentu, po udanym Broken Flowers, oczekiwać mógł czegoś więcej. Nazwiska nie zapewnią sukcesu. Lepiej chyba będzie wrócić do obrazków z Waitsem i Benignim. 3/10
|
|
|
Do góry |
|
|
Autor |
RE: Co ostatnio oglądaliście?
|
lina_91
Użytkownik
|
Dodane dnia 20-01-2010 15:51 |
|
Crucible - polski tytul to chyba Czarownice z Salem. Swietny film z Danielem Day-Lewisem i Winona Ryder. Genialny klimat, znakomicie oddane czasy polowan na czarownice. Film o tym, ile warta jest prawda I czy warto sie jej zaprzec, zeby ratowac zycie.
Ocalic Jessike Lynch - kontrowersyjny film o szeregowej Lynch z zaopatrzenia US Army. Podczas pelnienia misji dostala sie do niewoli. Film przedstawia akcje jej odbicia. Wedlug oficjalnych zrodel, oparty na faktach. Z ciekawosci mozna obejrzec, ale do tego filmu sie nie wraca. Nic nadzwyczajnego.
Wanted –najgorszy film Angeliny Jolie. Cos z pogranicza fantasy, kryminalu I komedii. Obsada ambitna, ale calosc spalila na panewce. Freeman, Jolie – wielkie nazwiska niestety nie ocalily tego kiczu. Nie polecam.
Erin Brockovic – po raz kolejny. Jeden z moich ulubionych filmow. Prosty, bez sciemy I uproszczen, wcale tez nie najnowszy, a warto ogladnac. O walce o swoje prawa I odszkodowanie za zycie.
|
|
|
Do góry |
|
|
Autor |
RE: Co ostatnio oglądaliście?
|
Usunięty
Gość
|
Dodane dnia 20-01-2010 16:33 |
|
"Czarny kot". Niestety, chyba nieco zapomniany klasyk japońskiej, ale i światowej kinematografii. Choć nie jestem zwolennikiem horrorów, to atmosfera grozy płynąca z tego filmu jest warta przeżycia (wampir Nosferatu wymięka).
|
|
|
Do góry |
|