Kolejność odbierania bodźców w pisaniu
Autor
Kolejność odbierania bodźców w pisaniu
Krwawy Użytkownik
Witam.
Kiedyś trafiłem na tekst Feliksa Kresa, w którym opisywał jaka jest naturalna kolejność odbieranych przez człowieka bodźców, którą warto by zastosować przy pisaniu. Niestety nie mogę znaleźć tego tekstu, więc kieruję się tutaj z prośbą o pomoc w odtworzeniu tego. Jaka jest kolejność wzrok, słuch, powonienie, odczucia temperatury, dotyk itp?
Do góry
Autor
RE: Kolejność odbierania bodźców w pisaniu
Usunięty Gość
Dodane dnia 12-05-2014 15:30
Nie znam się, ale chyba od siły bodźą to zależy. W sensie, że np. intensywny zapach narzuca się szybciej od słabego.
Do góry
Autor
KsiazkowyMol Użytkownik
Według mnie wszystko zależy od sytuacji, kontekstu i umiejętnośći korzystania z języka. Trzymanie się szablonu będzie zbyt widoczne.
Do góry
Autor
labedz Użytkownik
Dodane dnia 06-06-2014 23:07
KsiazkowyMol napisała:
Według mnie wszystko zależy od sytuacji, kontekstu i umiejętnośći korzystania z języka. Trzymanie się szablonu będzie zbyt widoczne.

Tyle, że ten szablon istnieje, czy tego chcemy, czy nie.
Wiadomo, że w koszmarnie ciemnym pomieszczeniu dana postać/osoba będzie bardziej wyczulona na bodźce dźwiękowe, a w koszmarnie ciemnym pomieszczeniu, w którym panuje absolutna cisza, a na dodatek coś potwornie śmierdzi, prym będzie wiódł węch. Inaczej percepcja wygląda w nocy, inaczej w dzień, inaczej w lecie, gdy więcej jest wokół zapachów, inaczej w zimie. Inaczej percepuje ktoś przygłuchawy, inaczej niedowidzący. Ale: