Autor |
Rodzaj podłogi w pomiesczeniach
|
drogadoeldorado0
Użytkownik
|
Dodane dnia 19-12-2019 22:28 |
|
Witam wszystkich!
Mam taki dylemat: Czy przy opisie jakiegoś pomieszczenia warto pisac z czego jest podłoga ( np. wyłożona płykami)? W moim tekscie moze to miec jakies znaczenie dla fabuły. Głownie chodzi mi o to, że jak już bohater wszedl do jakiegos budynku i zobaczył, ze podloga wyłożona plytkami lśniła to potem trzymac sie tego (np. Po przejściu do jadalni, <- opis jadalni -> a podłoga była z linoleum usiadł na krześle, a potem przeszedl do kuchni <- opis kuchni -> gdzie płytki na podłodze były brudne w przeciwieñstwie do wczesniejszych pomieszczeń. I tak cały dom.
Może wogole nie pisac o tym z czego wykonano podloge w danym pomieszczeniu. Jak myslicie? Czekam na podpowiedzi. Pozdrawiam.
|
|
|
Do góry |
|
|
Autor |
RE: Rodzaj podłogi w pomiesczeniach
|
Silvus
Użytkownik
|
Dodane dnia 23-12-2019 05:45 |
|
Nie znam się za dobrze na prozie, ale moim zdaniem to trochę zależy od kontekstu.
Jeśli dla fabuły (bardzo) ważne jest, że w danym pomieszczeniu podłoga jest pokryta danym materiałem (lub materiałami), to opisz podłogę w tym pomieszczeniu – w innych nie trzeba, a może to być nawet mylące. Jeśli ważne są podłogi w wielu pomieszczeniach (lub we wszystkich), to opisuj konkretnie te pomieszczenia (lub wszystkie).
Z drugiej strony, jeśli ważny jest różnica – że w tym pomieszczeniu jest inna podłoga niż we wszystkich innych, dobrze byłoby opisać właśnie tak – że jest różnica. Na przykład: "Jan przeszedł przez kuchnię, której lśniąca i zimna podłoga przywoływała na myśl taflę jeziora; zupełnie inaczej niż w salonie, gdzie dywan kłuł jego bose stopy jak ściernisko". Albo podobnie.