...et circenses - pw
Publicystyka » Felietony » ...et circenses
A A A
QUIDQUID LATINE DICTUM SIT, ALTUM VIDETUR*
...et circenses**



Mirosław Klose: Czy żałuję? A powinienem? Z reprezentacją Niemiec zdobyłem już dwa medale mistrzostw świata: srebrny w 2002 roku i brązowy dwa lata temu. To moim zdaniem olbrzymie sukcesy, o które z reprezentacją Polski byłoby bardzo trudno. Nie ma się co oszukiwać, z niemieckim zespołem łatwiej jest mi osiągać dobre wyniki, a to jest celem każdego piłkarza.

Euro 2008, które tak pięknie koloryzowało mi okres sesji egzaminacyjnej i początek wakacji, właśnie wczoraj dobiegło końca (całkiem zresztą przyjemnie, wygrał jeden z moich dwóch faworytów do tytułu!). I tak, jak wiadomo, reprezentacja królewskiej Hiszpanii z jednym Brazylijczykiem w składzie ograła Resztę Świata... o, pardon, swoich kolegów z Republiki Federalnej Niemiec, wśród których prym wiodło dwóch Polaków, w tym jeden całkiem zgermanizowany; z ławki rezerwowych wchodzili niekiedy: David Odonkor (urodzony w Niemczech z Ghanijczyka i Niemki) i Kevin Kuranyi (urodzony w Rio de Janeiro obywatel Panamy, Brazylii i Niemiec), a na swoją szansę wciąż czekał Olivier Neuville (Szwajcar, grający dla Niemiec). Takie wyliczanki można ciągnąć w nieskończoność, a wystarczy przypomnieć głosy po meczu Polska - Niemcy, które mówiły, że z reprezentantów Polski najlepszy był Brazylijczyk, a u naszych zachodnich sąsiadów najlepiej radził sobie Polak.

Ogólnie rzecz biorąc Euro 2008 obfitowało w dziwne pojedynki, stąd pomysł panów J. Skoczylasa i S. Szylca by podzielić bramki na strzelone chętnie i niechętnie. Co by się z tym wiązało? Otóż każda niechętnie strzelona bramka powinna być liczona jako pół gola. To byłoby sprawiedliwe. Jeżeli ktoś strzela niechętnie, to niech składa to wcześniej na piśmie i wtedy każda strzelona bramka liczy się jako pół. To od razu zmienia obraz gry. I tak Podolski strzelił nam bramkę niechętnie, nie cieszył się również Hakan Yakin, kiedy w szwajcarskich barwach strzelał gola Turcji. Jeszcze większego wymiaru zasada ta, zaproponowana przez panów z kabaretu Elita, nabrałaby na Mistrzostwach Świata, gdzie reprezentacja Brazylii praktycznie w każdym meczu narażona będzie na utratę bramek, które zdobywać mogą ich pobratymcy, grający w innych reprezentacjach.

O co by w meczach międzypaństwowych nie chodziło, to na pewno nie miało to polegać na tym, że naturalizuje się każdego wybijającego się obcokrajowca i de facto na Mistrzostwach Europy gra 6 Brazylijczyków (precyzując: urodzonych w Brazylii z Brazylijczyka i Brazylijki)...

Cóż począć ma w takim razie biedny kibic, fan piłki nożnej? Jeśli obłuda mu nie przeszkadza, to właściwie może nad tym problemem przejść do porządku dziennego. Jeśli natomiast coś go gryzie, niech odpuści sobie piłkę reprezentacyjną, o ile nie jest Brazylijczykiem lub Argentyńczykiem, i emocjonuje się piłką klubową... A jeśli w piłce klubowej drażni go, kiedy zawodnik całuje herb klubu i deklaruje miłość doń, po czym za grubą kasę przechodzi do znienawidzonego rywala... niech sobie znajdzie inne hobby. Ogrodnictwo na przykład.

30.06.2008

-----------------------
*cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
**...i igrzysk - Juwenalis
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
pw · dnia 25.07.2009 22:39 · Czytań: 1180 · Średnia ocena: 4,75 · Komentarzy: 11
Komentarze
Jerzy dnia 25.07.2009 23:15 Ocena: Świetne!
dooobre!!!
Jack the Nipper dnia 25.07.2009 23:31 Ocena: Świetne!
Zawsze można snookera pooglądać ;) Tam nie ma większego problemu z narodowościami ;)

Bardzo dobrze napisany felieton, przyjemnie sie czyta i wszystko jest ok.
Samuel Niemirowski dnia 26.07.2009 01:41
Hehe, fajna puenta. No i ta łacińska powaga na początku w zderzeniu z piłką nożną :lol:
Usunięty dnia 26.07.2009 12:59 Ocena: Świetne!
Dobra pointa. :) Tekst mi się podobał i trafił - co nie jest łatwe bo w piłce nożnej orientuję się średnio (szczerze mówiąc wiem tyle ile mi się obije o uszy), zatem fakt, że wiem o co w tym chodzi świadczy, że tekst jest przejrzysty nawet dla takiego laika jak ja. I nie było nic o spalonym. :D
Vulpes dnia 26.07.2009 18:04 Ocena: Świetne!
ja się sportem nie interesuję, ale felieton świetny

godzi w to, czego zawsze nienawidziłem w tej całej szopce zwanej 'rozgrywkami piłki nożnej'
ginger dnia 27.07.2009 16:37 Ocena: Bardzo dobre
To w tym roku było Euro...? :O
Piłka nożna to nie dla mnie jednak...
Felieton napisany zgrabnie, ale ja się w tych wszystkich narodowościach pogubiłam... Hmpf...
valdens dnia 27.07.2009 17:01 Ocena: Bardzo dobre
Gole strzelone niechętnie, heh. :) Wiesz, kojarzy mi się to z seksem miękkim chu... , z obowiązku. Jakże podobnie poniżające jest takie wydymanie, dla obu stron w sumie. Widzieliście minę Podolskiego, gdy walnął nam gola? Dla mnie ten obrazek był więcej wart niż całe mistrzowstwa. :) Ok, dobry tekst. Bardzo przejrzysty.
Pein dnia 27.12.2009 16:18 Ocena: Świetne!
Mimo tego, że nie interesuję się zbytnio piłką nożną, a bardziej koszykówką, wydaje mi się, że to bez znaczenia. Dobry felieton powinien wywoływać silne uczucia po zapoznaniu się z jego treścią. Mniej istotne jest, czy to totalne zauroczenie, czy silna nienawiść. W tym przypadku udało Ci się to osiągnąć.
bosski_diabel dnia 21.06.2010 21:16 Ocena: Świetne!
Pawle bravo ten felieton jest bardzo dobry,...i tyle,pozdrawiam
pw dnia 21.06.2010 22:34
Dzięki :-) w sumie zaktualizował się poniekąd ten felieton :D pozdrawiam również
Bezwodnik dnia 03.08.2010 11:08
Najpierw jednak wychwalano dwóch polskich graczy, a później, po porażce ze Szwajcarią ganiano ich, zrzucano na nich winę. Cóż, czasem już taka nasza rola, popychadeł Europy...
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Zbigniew Szczypek
08/05/2024 09:56
Zdzisławie Podobało mi się Twoje opowiadanie/wspomnienie.… »
Wiktor Orzel
08/05/2024 09:45
Wstęp ma skoczy i fajny rytm, ale od tego momentu coś się… »
Jacek Londyn
07/05/2024 22:15
Dziękuję za komentarz. Cieszę się, że udało mi się oddać… »
OWSIANKO
07/05/2024 21:41
JL tekst średniofajny; Izunia jako Brazylijska krasawica i… »
Zbigniew Szczypek
07/05/2024 21:15
Florianie Trudno mi się z Tobą nie zgodzić - tak, są takie… »
Zbigniew Szczypek
07/05/2024 20:21
Januszu Wielu powie - "lepiej najgorsza prawda ale… »
Kazjuno
07/05/2024 12:19
Dzięki Zbysiu za próbę wsparcia. Z krytyką, Jacku,… »
Kazjuno
07/05/2024 11:11
Witaj Marianie, miło Cię widzieć. Wprowadzając… »
Marian
07/05/2024 07:42
"Wysiadł z samochodów" -> "Wysiadł z… »
Jacek Londyn
07/05/2024 06:40
Zbyszku, niech Ci takie myśli nie przychodzą do głowy. Nie… »
Zbigniew Szczypek
06/05/2024 20:39
Pulsar Świetne i dowcipne, a zarazem straszne w swoim… »
Zbigniew Szczypek
06/05/2024 13:43
A przy okazji - Zbyszek, a nie Zbigniew. Zbigniew to… »
Jacek Londyn
06/05/2024 13:19
Kamień z serca, Zbigniewie. Dziękuję, uwierzyłem, że… »
Zbigniew Szczypek
06/05/2024 12:43
Tak Jacku, moja opinia jest jak najbardziej pozytywna. Zdaję… »
Jacek Londyn
06/05/2024 12:23
Drogi Kazjuno. Przyznam, że bardzo zaskoczyła mnie… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 08/05/2024 10:00
  • Ufff! Kamień z serca... Myślałem, że znów w kostnicy leżę
  • Zbigniew Szczypek
  • 07/05/2024 20:47
  • Hallo! Czy są tu jeszcze jacyś żywi piszący? Czy tylko spadkobiercy umieszczają tu teksty, znalezione w szufladach (bo szkoda wyrzucić)? Niczym nadbagaż, zalega teraz w "przechowalni"!
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/05/2024 18:38
  • Dla przykładu, że tylko krowa nie zmienia poglądów, chciałbym polecić do przeczytania "Stołówkę", autorstwa Owsianki. A kiedyś go krytykowałem
  • Zbigniew Szczypek
  • 02/05/2024 06:22
  • "Mierni, bierni ale wierni", zamieńmy na "wierni nie są wcale mierni, gdy przestali bywać bierni!" I co wy na to? ;-}
  • Dzon
  • 30/04/2024 22:29
  • Nieczęsto tu bywam, ale przyłączam się do inicjatywy.
  • Kazjuno
  • 30/04/2024 09:33
  • Tak Mike, przykre, ale masz rację.
  • mike17
  • 28/04/2024 20:32
  • Mało nas zostało, komentujących. Masz rację, Kaziu. Ale co począć skoro ludzie nie mają woli uczestniczenia?
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty