List do M cz.3 - DamianCielepa
Proza » Inne » List do M cz.3
A A A
hej, hej, hej,
w zeszły weekend sąsiedzi otwierali sklep hip-hopowy i na otwarciu zagrała słynna grupa Gus Gus, koncert był gratis, poszliśmy i chujnia taka, że paw jeden za drugim, na szczęście do domu 30 sekund drogi. Ale cóż, kiedy potem niespodziewanie przyszedł znajomy gej i niby tylko na chwilkę postał w drzwiach, gadka szmatka, pierdu pierdu i nagle puścił tak śmierdzącego bąka, że znowu prawie rzygnąłem. Kurwa, co to za życie, którego główną zasadą jest paw?
pozdrowienia z coraz większej wsi Reykjavik,
twój M (2.10.2009r.)


Z lekkim poślizgiem odpisuję – wybacz rozbieżność czasową.

Weekend spędziłem w Krakowie (czyt. sobotę). Trochę wiało i miało padać, a słońce jak na złość wychodziło zza budynków, strasząc parasolki. Gapie rozdziawiali z podziwu gęby na widok mima, lalkarza, straży miejskiej, powozów konnych, trębacza co godzinę oraz cen za kawę, lody, nalewki, tudzież czekoladę serwowaną w ogródkach okalających rynkowe płuco.
Przez niebo przeleciał samolot.
Starszej pani śledzącej warkocz spalin zrobiło się słabo od patrzenia w górę, więc usiadła i dała nura w torebkę za tabletkami. Miała na imię Bernadeth i pochodziła z Francji. Tak można było wywnioskować z napisu zamieszczonego na torbie podróżnej. Zrobiło mi się jej żal. Podszedłem, lecz rosły mężczyzna – mąż, zasłonił stanowczo jej oblicze, patrząc mi złowieszczo prosto w oczy. Ciarki przeszły wskroś. Wręcz poczułem się głupio, że chciałem coś w ogóle… pomóc tejże wątłej istocie. Co za świat pełen nie-pomagierów, nie-ludzi, nie-istot.

Nie dalej jak wczoraj usiadłem na ganku przed domem, patrząc w zagłębienia chmur wyrzeźbione sierpem księżyca. Sąsiad zagonił ptaki do gołębnika, zapalił fajkę i cicho zaklął. Po prostu on tak już ma.
Pora wieczorna – melancholijna. Moment, jak po trawce. Prawie jak zjazd po wódce. Było dobrze. Nic nie ćwierkało, brzęczało, huczało i nie kosiło trawnika. W oknie natomiast pojawiło się światło oraz młoda kobieta delektująca się urodą i wchłaniając ciszę oraz me westchnienia.
Tymczasem przez sufit nieba przeleciała czerwona żarówka migotająca międzynarodowym kursem.

Zażyłem kawę z ajerkoniakiem z krakowskiego kredensu. Mówię ci, luksus dla podniebienia. Nie obawiam się użyć określenia „palce lizać”. Jak będziesz miał okazję spróbuj, a tymczasem podaję przepis:

2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej expresso delicje creme zalewamy ciepłą wodą ok. 90C. Delikatnie mieszamy nie zaburzając powstałej wcześniej pianki.
Dodajemy cukru do smaku lecz nie za dużo, a następnie 4-6 łyżeczek krakowskiego ajerkoniaku.

Kiedyś poeci mieli swój absynt, ja mam kawę. I stanowczo wystarcza jak na teraz i na zapas. Dłuższą noc księżycową.

„Pocałuj mnie prosto w usta. Jesteśmy tu tylko ty, tylko ja. Życie jest takie krótkie. Śmierć jest tak blisko. To wszystko ginie, umiera. Pocałuj mnie”
(D. Masłowska ‘Wojna polsko-ruska”)

Twój najdroższy D.
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
DamianCielepa · dnia 18.10.2009 09:35 · Czytań: 786 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 4
Komentarze
DamianCielepa dnia 21.10.2009 18:01
no koment?
hm?
za słabe?
czy co ?
sam nie wiem
hm?
Miladora dnia 21.10.2009 18:53 Ocena: Dobre
Hmm... :D
Od razu mówię, że niechcący tu weszłam, bo gdybym wiedziała... ;)
No cóż, chyba już za późno na ucieczkę... :lol:
No to sobie jeszcze coś tu znajdę przy okazji...
- słońce na złość wychodziło - mówi się "jak na złość"
- stanowczo jej oblicze parząc złowieszczo - patrząc
- mąż, zasłonił stanowczo - dałabym "widocznie jej mąż, zasłonił..."
- jej oblicze(,) parząc złowieszczo prosto w me oczy. - patrząc mi złowieszczo prosto w oczy
- brzęczało, huczało i kosiło trawnika - i nie kosiło trawnika sugeruję
- kobieta delektująca się urodą(,) wchłaniając ciszę oraz me westchnienia. - sugeruję - kobieta delektująca się urodą i wchłaniająca ciszę oraz me westchnienia.
- zlewamy ciepłą wodą - zalewamy
- Dodajemy cukier do smaku(,) lecz nie za dużo - cukru do smaku, lecz nie
- absynt, a mam kawę. - ja mam kawę
Damianku, nawet całkiem fajne są takie listy, na luzie, swobodnie "gadające" sobie o wszystkim i o niczym. I nastrojowe... ;) Zwłaszcza w kontraście do wulgaryzmów użytych w liście nagłówkowym...
Pomijając je, można przy takim tekście odpocząć... :D
Dobry ode mnie :D
TomaszObluda dnia 21.10.2009 19:33
Ja tam nie wiem czy za słabe, dla mnie nudne. Aha i pisze, że cz.3 to zmyłka jakaś? Bo nie widzę, aby była cz.2 np. ??
DamianCielepa dnia 07.11.2009 21:20
TomaszO aaa czasem warto poszperać w profilu autroa to coś byś tam znalazł. hm
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty