[nie]dopałek - wodniczka
Poezja » Wiersze » [nie]dopałek
A A A
sztuczne światło rysuje kontur
i wypełnia obcością

zaczynamy istnieć granicą pomiędzy
brakuje jednego skrzydła
i kroków zza jutra

kończy się
wiersz

o nas

tylko cień z liter przechadza się
wśród zgliszcz [nie]dopalonego

uczucia





druga wersja

sztuczne światło rysuje kontur
i wypełnia obcością
zaczynamy istnieć granicą

brakuje jednego skrzydła
i kroków zza jutra

kończy się
wiersz

o nas

tylko cień przechadza się
wśród [nie]dogasłych

liter


Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wodniczka · dnia 20.06.2011 05:17 · Czytań: 1019 · Średnia ocena: 4,33 · Komentarzy: 27
Komentarze
Usunięty dnia 20.06.2011 08:30
Czasami mam wrażenie, że celowo udziwniasz wiersz nawiasami, a nie zawsze jest to fajne. Poza tym - czy może być jakaś inna granica niż pomiędzy? Kończy się/Przechadza się - wpadają na siebie. No i puenta - taka banalna i oklepana. Tym razem na nie :) Pozdrawiam.
Kushi dnia 20.06.2011 08:52 Ocena: Świetne!
Witaj Wodniczko:)
Ja jestem na tak:):):yes::yes:
Wiersz piękno - smutny jak to bywa u Ciebie:) Ale ja lubię ten smutek, jest w nim jakaś delikatność i to się czuje:)
Dla siebie zabiorę szczególnie to :
zaczynamy istnieć granicą pomiędzy
brakuje jednego skrzydła
i kroków zza jutra
- pięknie Wodniczko:)
Tylko może lepiej byłoby w ten sposób :shy:
zaczynamy istnieć granicą
pomiędzy
brakuje jednego skrzydła
i kroków zza jutra
Tylko może faktycznie nad puentą bym pomyślała, żeby nie było tak jakoś:)
Może wykreśl ostatnie słowo:) Bo już te wersy:
kończy się
wiersz
o nas
- mówią o zakończeniu uczucia:)
Po za tym pięknie Wodniczko:)
W Twoich wierszach najbardziej lubię tę delikatność:)
Pozdrawiam ciepło:)
MadeInChinaTown dnia 20.06.2011 08:57
Bardzo spodobał mi się Twój wiersz. Zgrabna forma, środki stylistyczne bardzo na +. Owszem, puenta jest dość pospolita, ale wszystko jest tak uporządkowane, że nie jest ona główną cechą wiersza. Widać, że utwór przemyślany. Będę do niego wracać.
Pozdrawiam.
sylviiart dnia 20.06.2011 10:06 Ocena: Bardzo dobre
tylko cień z liter przechadza się
wśród zgliszcz [nie]dopalonego

uczucia

Jestem na tak, puenta jak dla mnie zaskakuje:)
slonecznywers dnia 20.06.2011 10:17
witaj wodniczko, kiedy spojrzałam na ramkę pomyślałam prze moment to wiersz Diabełka ...a to okazuje się, że Twój i wiesz przyszedł mi pomysł, otóż co byś powiedziała kiedy tytuł byłby
[nie]dopalenie
a pointa
wśród zgliszcz [nie]dopałek
Pozdrawiam ślicznie.
Leszek Sobeczko dnia 20.06.2011 10:30
wiersz jak dopalający się ogarek uczucia, ale odbiór można rozpatrywać egzystencjalnie i tu bym usunął słowo, by poszerzyć płaszczyzną odbioru; nie jestem zwolennikiem nawiasów wszelkiej maści, ale o dziwo w tym wypadku grają na korzyść

pozdrówka
L
wodniczka dnia 20.06.2011 11:49
Witajcie:)
ks-hp - pomiędzy ''sztucznym światłem a obcością''. Nawiasy - wydaje mi się moim skromnym zdaniem tutaj odgrywają ważną rolę. Ja na prawdę nie szukam udziwnienia. Ale kiedy kochamy to czasami nie wiemy czy to się jeszcze tli, czy może już wygasło. Stąd te nawiasy:).
Kushi - jakbym ''pomiędzy'' dała poniżej to tak jakby odnosiło się to do skrzydła i wtedy nie brzmi:/. Wśród zgliszsz [nie]dopalonego uczucia - wiem, że koniec z tym trochę ciąży - nie ma zbytniej lekkości ale jakoś nie ''czyję zmian'':/. :).
MadeInChinaTown - cieszę się z tak miłych odwiedzin:). Wiem, że tutaj jest taka pospolitość - ale ja czasami lubię tak;) i cieszę się, że Tobie również podoba się ta cała koncepcja:).
sylviiart - cieszy, że na tak - bardzo:))
słoneczny wersie - wiem, że czasami zmylają Cię te nawiasy;). Nie czuję tych zmian - nie dlatego, że nie są dobre - bo są!:). Ale nie w moim stylu:/. A ''nie]dopałek zapożyczony od ''papierosa'';). Tak jakoś mi się skojarzyło ''uczucie'';)
zygfrydzie - cieszę się, że podobają Ci się te nieszczęsne nawiasy;). Wywaliłabym to uczucie - ale bez niego czyję, że wiersz jest jak ucięty:/. Wybacz:).

Dziękuję Wam Kochani za przybycie i podzielenie się opinią. Za pochwały jak i motywującą mnie krytykę:). Pochwałami nakarmię duszę;) a krytykę wepchnę w nią na siłę do kolejnego pisania;P. Wasze rady zawsze są pomocne, tylko czasami po prostu nie pasują mi do zmian, bo wiersz wtedy stałby się nie mój.
POZDRAWIAM!:)
Wiolin dnia 20.06.2011 12:11 Ocena: Bardzo dobre
Witaj Wodniczko. Rozliczanie z uczuć jest jednym z elementów wypalonego....Po ilości pozytywnych komentarzy widać że wiersz oddaje klimat....Z jednym zastrzeżeniem.....

zaczynamy istnieć granicą pomiędzy
krokami zza jutra...

bez środkowego wersu. Pozdrawiam.
wodniczka dnia 20.06.2011 12:44
Witaj Wiolinie!:)

Rozumiem z tym skrzydłem. Twoja wersja podoba się - ale nie czuję. I to sie nawet tyczy innych poprawek zaproponowanych powyzej. Jakoś wtedy taki nie mój ten wiersz:/. Nie umiem się odnaleźć. Możliwe, że powoduje to fakt wilokrotności poprawiania tego tekstu. Dosyć go przerabiałam i tak jakoś mam już chyba limit;);P.

Pozdrawiam serdecznie!:)
Wiolin dnia 20.06.2011 13:30 Ocena: Bardzo dobre
Rozumiem Wodniczko....Ilu komentujących tyle widzenia światła - każdy w swoim ulubionym kolorze....Trzymaj fason....Pozdrawiam.
angi_e dnia 20.06.2011 14:04
Hi, a ja od razu wiedziałam że to ty! Czy pomyślałaś nad tytułem serii do Twoich wierszy, bo one są całością.? (Na pewno większość z nich)
Pozdr
wodniczka dnia 20.06.2011 14:34
Witajcie

Wiolinie - bo ja mam tak, ze albo czyjaś wiersja trafia od razu i zapominam o swojej albo nie czuję w niej cząstki siebie:)

angi - od razu?;). Nie pomyślałam.:). Faktycznie niektóre wiersza można by było pozaliczać do jakichś cykli:).

Pozdrawiam Was serdecznie!:)
Usunięty dnia 20.06.2011 14:45
Cytat:
Ale kiedy kochamy to czasami nie wiemy czy to się jeszcze tli, czy może już wygasło. Stąd te nawiasy:).


Kanciastość nawiasu kwadratowego przywodzi na myśl włożenie czegoś w sztywne ramy. Nie tylko odbiór wiersza w aspekcie jego przeczytania-zrozumienia jest ważny, także wizualizacja. Nawias okrągły o wiele bardziej rozumiem - przywodzi na myśl miłość płynną swoimi opływowymi kształtami.

Cytat:
pomiędzy ''sztucznym światłem a obcością''.


Granicą pomiędzy widnieje dopiero po, więc myślę, że dla czytelnika, który raczej nie jest z poezją na bakier, jest zrozumiałe, iż masz na myśli granicę między tymi dwoma podmiotami. Ponadto, usuwając pomiędzy, likwidujesz zagrody i dajesz pole do popisu przy interpretacji.
wodniczka dnia 20.06.2011 14:51
Witaj:)

aaa - teraz rozumiem. Możliwe, że kanciastość jest zła:/. Już sama nie wiem. Nie jestem Ci w stanie odpowiedzieć dlaczego tak mam;). Może dojrzeję do zmian:))).
W drugiej wersji zmieniłam dla Ciebie - usunęłam ''pomiędzy''.:).
Dziękuję Ci za wyjaśnienie, bo na początku chyba nie zrozumiałam Twojego komentarza:). Teraz rozumiem tą kanciastość:).

Pozdrawiam serdecznie!:)
Wasyl dnia 20.06.2011 21:10
Nie mogę się zdecydować, która wersja bardziej... Obie mi pasują.
Całkiem dobrze się czytało, jest nieźle.
Pozdrawiam.
wodniczka dnia 20.06.2011 21:14
Witaj Wasylu:)

Ta druga wersja zasugierowana Czytelnikami:):). Cieszę się, że obie:).
Również pozdrawiam!:)
Kushi dnia 20.06.2011 21:20 Ocena: Świetne!
O Wodniczko:) Druga wersja jest idealna:):)
Tylko tutaj mi jakoś nie brzmi:shy:
kończy się
wierszem

zostaw te wersy tak jak było i będzie pięknie:)
kończy się
wiersz

Ja jestem chyba raczej za tą drugą wersją:) Bardziej przemawia:) Ale wiersz piękny:)
Pozdrawiam uśmiechem:):)
bosski_diabel dnia 20.06.2011 21:53
ta czy ta i tak na plus ...kupuje obie i czytam raz tą a raz tamtą, pozdrawiam serdecznie:)
wodniczka dnia 20.06.2011 21:58
Witajcie:)

Kushi:) - cieszy mnie, że się w końcu udało - no prawie;). Chyba by trzeba baly zrobić trzecią wersję hihi;). Ok - poprawię tę drugą;)

bosski - cieszy, że obie na plus:). Pozdrawiam również serdecznie!:)
Kushi dnia 20.06.2011 21:59 Ocena: Świetne!
Wodniczko drugą zabieram w całości:)
Teraz już nie mam żadnych ale:):)
Pięknie jest :)
Tomek i Agatka dnia 20.06.2011 22:14
Zaglądam sobie kolejny już raz, obserwuję i czytam, pamiętam od początku, i podoba mi się jak zmieniłaś ten wiersz. Przekaz, forma drugiej jest mi zdecydowanie najbliższa. Ta druga wersja jest dla mnie idealna, osobiście nie zmieniłabym w niej już nic, pięknie dopina się całość. Świetnie, że zdecydowałaś się w tej drugiej na wersję: 'kończy się wiersz o nas'

tylko cień przechadza się
wśród [nie]dogasłych

liter


Podoba mi się, że ciągle poszukujesz i eksperymentujesz ze słowem, widać wkład włożonej pracy i rozmowę, kontakt z czytelnikiem, jak widać jesteś otwartą osobą:)

Pozdrawiam serdecznie;)
Leszek Sobeczko dnia 21.06.2011 00:19
lubię podpatrywać jak wiersz się zmienia, druga wersja - subtelniejsza
wodniczka dnia 21.06.2011 01:30
Witajcie:):):)

Kushi - tuptałaś, tuptałaś aż wytuptałaś hihi:D. Ale to i tak cała przyjemność po mojej stronie:). Cieszę się, że w końcu sprostałam:D.

Tomku i Agatko:))) - cieszę się z tak miłych odwiedzin:). Fajnie, że podoba Ci się druga wersja bez żadnego ''ale''. W zasadzie to dzięki Kushi;) - pogoniła mnie hihi;).
Czytelnik to podstawa. Nie można przechodzić obok;). Staram się utrzymać z nim jakiś dialog. Czasami różnie to wychodzi ale... się staram:D. Dlatego cieszy każde miłe słowo a i krytyka nie boli tak bardzo od życzliwych:).

zygfrydzie - muszę Cię zmartwić. Bo w tym utworze już nie będzie zmian;) więc koniec podpatrywania metamorfoz;):p. Cieszę się bardzo, bardzo, bardzo, że poświęciłeś czas temu utworowi, dzieląc się ze mną drugi raz refleksją:). Ciesze się, że druga wersja podoba się bardziej:)

Pozdrawiam Was Kochani serdecznie!:)
Tamara dnia 21.06.2011 13:59
obie wersje :)
buziak!
wodniczka dnia 21.06.2011 14:30
Witaj Tamaro:)

Cieszy, że obie!:)
Pozdrawiam serdecznie!
Opheliac dnia 21.06.2011 17:59
Nie wiem, chyba tu zgodzę się z Tamarą, iż obie wersje są dobre, w obu jest pomysł. A jeśli odjąć jedną, to naprawdę trudno się zdecydować którą.

Ciekawie. Pozdrawiam serdecznie.
wodniczka dnia 21.06.2011 18:18
Witaj Opheliac:)

Bo tak na początku każdy miał troszkę inny pomysł - to znaczy były inne pomysły i postanowiałm je wykorzystać:). Cieszy, że obie dobre:))). Pozdrawiam równie serdecznie!:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:68
Najnowszy:ivonna