czas. wtorek - coca_monka
Poezja » Wiersze » czas. wtorek
A A A
bywasz niespójna. z dziecięcym zaskoczeniem odkrywasz sny.
z dziś, zaplątany w rudych lokach i stałe w repertuarze,
zamiennie nieobecne, blednące:

czarny kot pod latarnią, wtuleni w cień na moście;
skrzypiące odrzwia wyszynku U Czardasza; schody do sedna
pod szyldem fryzjer, golarz, dentysta – tanio i wreszcie, że noc
sczerniła pastelową ultramarynę. dzień dobry.

czasem dajesz się oszukać światłu: stojąc przed lustrem
przecierasz oczy w obawie o pigment. kawa z mlekiem
jak balustrada ratuje westchnienia - po drugiej stronie
wierzchem dłoni dotykasz moich starań.

słyszę doskonale jak od nowa tęsknisz i w zapamiętaniu
łamię nuty na łaskotki, tak uwielbiam
drżeniobrzmienia: spacer od łóżka ku obudź się.
tuż po trzecim wtórze budzików zaprzeczymy szarości.



_________
22.01.2012
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
coca_monka · dnia 23.02.2012 19:56 · Czytań: 668 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 12
Komentarze
Usunięty dnia 24.02.2012 02:00
Słowa upinasz w kok zapamiętale, taki fryz moralny, który trzyma w całości, subtelna pojedyncza spinka lub wsuwka.
Zwykle usprawiedliwiamy się w drugiej, o-sobie. Pierwszą wykorzystujemy zapamiętale prąc do przodu, a w trzeciej szukamy pocieszenia lub winnych. Trzeci dzień tygodnia zaczyna się we wtorek, a liczba mnoga to suma naszych nadziei i upadków. Osobliwe, jak skomplikowana bywa natura tygodnia, przypadkowo uporządkowana, by odmierzać nas dzień po dniu, tydzień po tygodniu...
Pozdrawiam w piątek. Alex.
Wiolin dnia 24.02.2012 08:11
Witaj Coca. Ja za Alexem pod jeden dach Twojego wiersza.....Ładnie tu, więc i przystanąłem na dłużej.....Pozdrawiam.
Nalka31 dnia 24.02.2012 09:37
Od wczoraj zaglądam pod ten wiersz i zastanawiam się co ukryłaś w jego treści. Ile zwątpienia, nadziei i takiego życiowego bałaganu, bo porządku tu nie widzę, a jedynie tymczasową powtarzalność. W końcu takie jest to życie, nawet jeśli ograniczone do jednego dnia, który też się powtarza. Zakręciłam, ale może dojdziesz o co mi biega. :D Pozdrawiam.
coca_monka dnia 24.02.2012 10:28
Alex,
Skąd wiedziałeś? miałam kiedyś tak długie włosy, że tylko w koku funkcjonowały. jedna spinka to było stanowczo za mało.
Osobliwie jak skomplikowany bywa człowiek, że dopiero w innych dostrzega siebie. Człowiek, taka materia, która można dzielić po wielokroć, obrazować, a i tak za chwilę wszystko staje się nieprawdą. Choć podobno nie zmieniamy się, zmieniają się tylko okoliczności.

Wiolinie,
Rozgość się i zostań ile zechcesz.

Nalko,
Jak powiem co ukryłam, to nic z atrakcyjnej tajemnicy nie zostanie. I nie będzie zabawy. A jednak jest to porządek. Dobrze, że o tym wspomniałaś. Wiersz jest kolejnym z cyklu, muszę to zaznaczyć koniecznie pod tekstem. Gdzieś już mam w opublikowanych poniedziałek, a środa napisana czeka aż nabierze ważności :)
Oraz, nadążam za Tobą, gdyby nie życiowe bałagany, nie byłoby poezji i wszystkiego, tego no...

Dziękuję wam za poczytanie i serdeczności!
creep dnia 24.02.2012 13:47
mniam, dobre, smaczne - dopracowane w każdym szczególe, zero marudzenia, wrócę tu na jeszcze dłużej, poszukać aluzji, odniesień, szczegółowych smaków - zero marudzenia (jak ja nie lubię nie marudzić ;)
coca_monka dnia 24.02.2012 14:32
creepie,
chciałoby się rzec, spécialité de la maison, do usług ;)
oraz, czekam na powrót z ciekawością, niecierpliwie.
Zola111 dnia 24.02.2012 20:12
Tak jak lubię:

Bałagan, aż chce się czytać. Powtarzać za Creepem? Nie będę strzępić pióra:)
Zabieram sobie. To będzie mój ostatni ulubiony wtorek. :yes:
Bardzo mi się bardzi. Pozdrawiam,

z.
coca_monka dnia 24.02.2012 20:49
Zolu,
nie, nie zgadzam się na ostatni wtorek. nie ma rzeczy ostatnich, są tylko odległe w czasie. już lepiej niech będzie jednym z wielu tych ulubionych.
ale nie powiem, bardzo mi się widzą komentarze takie jak Twój. bardzo.

skromnie spuszczam powieki, pochylam głowę i ślicznie dziękuję ;)
Serdeczności!
Usunięty dnia 25.02.2012 19:49 Ocena: Świetne!
Coca bardzo ciekawy ten wtorek. Szczególnie podobają mi się schody do sedna. Zastanawiałam się dlaczego niektóre fragmenty są kursywą, jest ich sporo, i kombinując odkryłam że jeśli przeczyta się tylko te słowa to powstaje jakby miniaturka tego wiersza, jego sedno, szczególnie widoczne w tym fragmencie:

dzień dobry
po drugiej stronie
słyszę doskonale
drżeniobrzmienia: obudź się
zaprzeczymy szarości


To tak jakby wystarczyło żeby tylko te kilka istotnych słów dotarło z całego zabiegania.

Jeśli to cykl to napewno zajrzę do poniedziałku i czekam na kolejne. :-)
coca_monka dnia 25.02.2012 20:12
Algo,
chyba każdy ma takie schody do sedna, co się niestety nigdy nie kończą, czasem tylko zamieniają se w długi spocznik.

Oraz, przejrzałaś mnie, to rzeczywiście wiersz, w wierszu, jakoś tak wyszło w trakcie pisania, to wydobyłam kursywą :)

Mam nadzieję, że i kolejne zadowolą.
za poczytanie dziękuję i serdecznie pozdrawiam!
Usunięty dnia 25.02.2012 20:31 Ocena: Świetne!
Nawet jeśli to nie do końca zamierzone było to akurat w tej treści, w cyklu o dniach tygodnia nabiera znaczenia, że ta nasza powtarzalna codzienność ma sens, który możemy wydobyć, dostrzec, wyróżnić. Mimo że dzisiaj sobota to zawiesiłam się na Twoim wtorku. :-)
coca_monka dnia 25.02.2012 20:59
i zostań ile zechcesz.
moje ego zostało dzisiaj dowartościowane. aż się boję o skromność!
że nie wspomnę o odpowiedzialności jaka teraz na środzie spoczęła ;)

tak i dobrze, że owe sensy są, inaczej monotonia zbierałaby żniwo. życie musi być klarowne i świadome, żeby było szczęśliwe.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Dzon
01/05/2024 21:18
Ok. Sprawdzę z czytaniem na głos, ale dopiero jak nie będzie… »
Dzon
01/05/2024 21:16
Dzięki. Prawdę mówiąc ten tekst jest tak stary, że o nim… »
Janusz Rosek
01/05/2024 16:09
Dziękuję za komentarz. Mieszkam, żyję i pracuję w Krakowie,… »
Zdzislaw
01/05/2024 13:50
Dzon, no i w porządku ;) U mnie, przy czytaniu na głos,… »
Kazjuno
01/05/2024 12:25
Jako słaby znawca poezji ucieszyłem się, że proza. Hmmm!… »
SzalonaJulka
01/05/2024 00:14
Bardzo dziękuję za zatrzymanie się :) Dzon, ooo, trafiłeś… »
Dzon
30/04/2024 22:22
Bardzo mi się spodobało. Płynie dynamicznie. Jestem fanem… »
Dzon
30/04/2024 22:08
Widać,że tekst jest bardzo osobisty. Takie osobiste… »
Dzon
30/04/2024 21:53
;-) Uśmiechnąłem się. Jest koncept. Może trochę do… »
valeria
30/04/2024 16:55
Nie bardzo rozumiem:) »
valeria
30/04/2024 16:54
Fajne »
valeria
30/04/2024 16:53
No ja przepadam:) »
valeria
30/04/2024 16:52
Ja znowuż wychwalam Warszawę:) »
valeria
30/04/2024 16:50
Jest pięknie, dzisiaj bardzo gorąco, cudna pogoda. Wiersz… »
Kazjuno
28/04/2024 16:30
Mnie też miło Pięknooka, że zauważyłaś. »
ShoutBox
  • Dzon
  • 30/04/2024 22:29
  • Nieczęsto tu bywam, ale przyłączam się do inicjatywy.
  • Kazjuno
  • 30/04/2024 09:33
  • Tak Mike, przykre, ale masz rację.
  • mike17
  • 28/04/2024 20:32
  • Mało nas zostało, komentujących. Masz rację, Kaziu. Ale co począć skoro ludzie nie mają woli uczestniczenia?
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty