Poezja » Wiersze » po
A A A
Od autora: Ostatni rym jest prosty, bo uważam, że życie trzeba upraszczać :) Zbyt wiele spraw jest skomplikowanych.
Klasyfikacja wiekowa: +18

finalnym strumieniem spływają z żaru w ciepło

opada wzniesienie i znów się robi lekko

gdy nogi w warkoczu a dłonie nadal plotą

że czas je zaskoczył oddając wspólnym lotom

zwalniają oddechy jak życie na zakręcie

w objęciach kobiety nieponiżone pchnięciem

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
akacjowa agnes · dnia 23.02.2014 08:24 · Czytań: 692 · Średnia ocena: 4,4 · Komentarzy: 40
Komentarze
mede_a dnia 23.02.2014 13:38
Przeczytałam rano, wróciłam. I nadal nie do końca rozumiem Twój wiersz. Jeśli dobrze czytam tytuł w zestawieniu z treścią, to mamy "po" - po szczytowaniu. Bardzo podoba mi się ten obraz: "nogi w warkoczu, gdy dłonie nadal plotą". Ale w kontekście początku nie odbieram końcówki: zwalniają oddechy w objęciach kobiety nieponiżone pchnięciem" - oddechy nieponiżone pchnięciem... Nie umiem tego rozszyfrować.
A może to wcale nie o seksie i pobiegłam nie tym torem. Może dziś nie mój dzień na czytanie wierszy.
Pozdrawiam.
akacjowa agnes dnia 23.02.2014 13:40
A może Mede_o, to innym seksie niż myślisz? ;)
mede_a dnia 23.02.2014 13:41
Agnes - tantrycznym? ;-)
akacjowa agnes dnia 23.02.2014 13:52
Kombinuj dalej :)
mede_a dnia 23.02.2014 13:57
Autosex? Ale mi z tego warkocza wyziera druga para nóg.
akacjowa agnes dnia 23.02.2014 13:59
A z płcią tych nóg próbowałaś kombinować? ;)
Miladora dnia 23.02.2014 14:06
Cytat:
jak życie na za­krę­cie
w ob­ję­ciach ko­bie­ty nie­po­ni­żo­ne pchnię­ciem

Myślę, że tu chodzi o "życie nieponiżone pchnięciem". ;)

I myślę również, że to coś więcej niż tylko erotyk.
Tu może chodzić także o pewnego rodzaju przemianę.

Tak tylko jeszcze porozmyślam, czy forma dystychów nie jest zbyt uproszczona, zbyt łatwa.
Bo one nie tworzą zazwyczaj jakiejś większej głębi.
A gdyby tak przejść na rymy abab lub abba?
Wyszłaby wtedy sekstyna ab-ab-cc lub ab-ba-cc.
Może spróbuj?

Tak na szybko:

fi­nal­nym stru­mie­niem spły­wa­ją z żaru w cie­pło
gdy nogi w war­ko­czu a dło­nie nadal plotą
że czas je za­sko­czył od­da­jąc wspól­nym lotom
opada wznie­sie­nie i znów się robi lekko

zwal­nia­ją od­de­chy jak życie na za­krę­cie
w ob­ję­ciach ko­bie­ty nie­po­ni­żo­ne pchnię­ciem

A rymy są całkiem niezłe - ten końcowy także.

Serdeczności, Agnesko :)
mede_a dnia 23.02.2014 14:11
Agnes - to już chyba wiem ;-)
akacjowa agnes dnia 23.02.2014 14:12
Witam, Milu, cieszę się, że wpadłaś :) Hm, z tymi rymami spróbuję pokombinować. Dziękuję za sugestię.

Wiersz faktycznie może być odebrany szerzej niż erotyk, ale wciąż czekam na właściwy odbiór tego zaszyfrowanego sedna :)

Super, Mede_o, gratuluję. Wygrałaś ćwierć kilo kaszanki sojowej :)
mede_a dnia 23.02.2014 14:15
Agnes - skoro z płcią nóg należałoby pokombinować to mi wychodzi na jedno - obie pary są żeńskie ;-)
akacjowa agnes dnia 23.02.2014 14:17
Potwierdziłaś swoją detektywistyczną bystrość, Mede_o. Dorzucę w nagrodę jeszcze koktajl z kaszy jaglanej na odkwaszenie organizmu :)
mede_a dnia 23.02.2014 14:26
Ale już kaszę dziś jadłam, z pulpetami w sosie grzybowym:-) daj coś słodkiego;-)
Teraz otworzyła mi się i końcówka. I to na całą szerokość. "Nieponiżone pchnięciem" - to bardzo ciekawa konstatacja. Nawet część kobiet heteroseksualnych, szczególnie wychowanych w rodzinach konserwatywnych, uważa seks nie tylko za coś brudnego, ale i poniżającego dla kobiety, coś - czego grzeszność może tylko rozgrzeszyć sakrament małżeństwa. Miłość lesbijska wydaje się bardziej czysta, od strony technicznej przynajmniej. Zresztą - gdzieś czytałam jakieś badania - że wielu mężczyzn zdrady w wykonaniu partnerki z kobietą za zdradę nie uważa.
akacjowa agnes dnia 23.02.2014 14:34
W porządku, zamiast kaszanki dostaniesz naleśniki z musem jabłkowym, cynamonem, malinami, polane gorzką czekoladą :)

Dobrze odebrałaś to, co zamierzałam przekazać. Stosunek heteroseksualny najczęściej kojarzy się z dominacją mężczyzn a lesbijski z partnerstwem i równością. Stąd to "poniżenie pchnięciem" (w męskim zbliżeniu również występuje).

Kobiety powinny dążyć do wyjścia z cienia mężczyzn, bo oni bez nas niewiele zdziałają. Wszak żyją i funkcjonują przede wszystkim dzięki nam i dla nas :) Prawda, panowie?
amsa dnia 23.02.2014 15:20
akacjowa - już kiedyś stwierdziłam, że masz wyrzucić z nicku agnes, bo mi się ciągle to kojarzy z niewinnością, a u Ciebie jej jak na lekarstwo :). Przepiękny erotyk, a owo splatanie i oplatanie jest perełką samą w sobie. Cudowna, pełna szacunku puenta. Bo widzę w niej połączenie, zespolenie prawdziwe, ktoś dając otrzymuje i otrzymując daje, więc nie ma miejsca na nic innego, jak na wyrażenie miłości.
Masz mój zachwyt, za delikatność, za dwuznaczność, ale taką, która prowadzi ku tajemnicy, ku dążeniu zrozumienia wzlotów i odpoczynków po, ku zmysłowości pojętej, jako przynależnej miłości, a nie tylko zaspokojeniu popędu.

Pięknie, moja pani, pięknie. No dobra, zachowaj Agnes, bo nic tu zdrożnego nie widzę:). Hm, do następnego...

B)
akacjowa agnes dnia 23.02.2014 15:30
Hej, Amso, Twoje słowa jednocześnie budują mnie, więc czuję się solidnie na swoim miejscu (poetycko), ale i podnoszą tak, że boję się zgubić fundamenty :)

Pozdrawiam i dziękuję
amsa dnia 23.02.2014 15:33
akacjowa - myślę, że Agnes da radę przytrzymać przy ziemi:)
mike17 dnia 23.02.2014 15:50 Ocena: Świetne!
Cytat:
w ob­ję­ciach ko­bie­ty nie­po­ni­żo­ne pchnię­ciem

Czytałem rano twój wiersz i od razu pomyślałem o lesbijkach, ale musiałem wyskoczyć na miasto i nie udało mi się już być tym pierwszym, który odkryje przekaz :)
Wiersz zmusił mnie, Aga, do sporych refleksji, bo poza tym, że to świetny erotyk, ma on także drugie dno.

Znam faceta, który ma dwóch wspaniałych synów, miał też żonę przez prawie 20 lat, która pewnego dnia zostawiła go... dla lesbijki.
Ten gość, opowiadając mi to w to lato, płakał i nadal nie może w to uwierzyć.
Jeśli chodzi o miłość damską, to pamiętam z lat młodzieńczych, gdy z wypiekami na twarzy oglądałem pornosy, że bywają lesbijki dominujące i bierne - te dominujące przypinają sobie za pomocą jakiś pasków wibrator i odbywają w ten sposób stosunek, jakby był on czysto hetero.
Poza tym i w związkach lesbijskich są układy sado-maso, jak wszędzie w innych zresztą.
A więc to "pchnięcie" chyba nie do końca poniża, to już są osobiste preferencje, więc szkoda czasu o nich dyskutować.

Na pewno istnieje grupa kobiet, które uważają sex za upokorzenie, ale takie myślenie jest moim skromnym, na pograniczu czegoś na kształt fobii lub zaburzonego poczucia roli seksualnej, a tym samym i społecznej - może złe przeżycia z dzieciństwa, może nie do końca "normalne" wychowanie w rodzinie.

Sądzę, że każdy powinien odkryć i wiedzieć, co mu pasuje, a co jest mu dziko obce.

Takie to refleksje mnie naszły dziś, 23 lutego, po lekturze tego udanego wiersza, bo masz specyficzny dar: wyrazisz erotyzm i temperaturę, bez pójścia w dosłowność, a o wulgarności na pewno nie może być mowy.

Way to go :)
amsa dnia 23.02.2014 16:04
akacjowa - przeczytałam wcześniejsze komentarze. Pozostanę przy własnej interpretacji, znaczy hetero, bo to jedyne zespolenie uzasadnione biologicznie i tylko takie uznaję za godne takiego wiersza. Zastanawiam się ponownie nad tym, co mówi Agnes...

B)
Wiolin dnia 23.02.2014 19:21
Witaj Akacjowa.

W związku z tytułem PO, od dawna siedzi we mnie takie maleństwo:

ona myśli przed i po
a on tylko o

To tylko luźna sugestia względem tytułu. Sam wiersz jednak nie o tym. To miłość wyższej racji - jeśli kobiety z kobietą to i pewnie czystsza....
Jak dotąd nie miałem sposobności dotknąć bliżej takiego tematu. Luźne rozmowy nie mogą być wykładnią do tak skomplikowanej dyskusji jaką jest miłość kobiety do kobiety.
Wiersz zatrzymał. Pozdrawiam.
Masza_ dnia 23.02.2014 20:15 Ocena: Przeciętne
Propagowanie homoseksualizmu

Regulamin Portalu Pisarskiego

2.6.2 Komentarz musi jasno wyrażać opinie danego użytkownika.
2.6.4 Komentarz powinien być tak rozbudowany, aby autor domyślił się co przeszkadzało lub podobało się komentującemu.

przyp.red. BB
akacjowa agnes dnia 23.02.2014 20:23
Michale, masz rację, że w każdym związku może wystąpić dominant. Ważne są jednak dwie kwestie, czy obie strony są z tego powodu w 100% zadowolone i czy chęć dominacji oraz poddaństwa nie wynikają z jakichś zaburzeń, blokad, braków, czy potrzeby dowartościowania się.
Uważam, że absolutnie każdy związek powinien opierać się na partnerstwie i równości, ale to jest możliwe tylko wtedy, gdy osoby budujące go żyją w pełni w zgodzie ze sobą i po prostu siebie rozumieją (auto-świadomość).
Poza tym do "pchnięć" i dominacji stworzeni są jednak mężczyźni. Są tak zbudowani fizycznie i psychicznie. Od tysiącleci to oni walczą i wiecznie udowadniają swoją wyższość. Kobiety są stworzone do przytulania, opiekowania się i dbania o innych. Są z reguły usłużne i poddane. Przez to nie wierzą w swoją wartość i siłę.
Temat jest szeroki, więc chciałam go tak lekko zahaczyć i przedstawić w dość podstępny sposób :) I cieszę się, że mi się udało.

Wiolinie, cieszę się, że wpadłeś i na chwilę się zatrzymałeś.

Pozdrawiam, chłopaki.

Maszo, to nieprawda, co piszesz. Nie zamierzałam niczego propagować. Uznałaś wiersz za propagandę i dlatego oceniłaś tak nisko. A szkoda, że nie poczytałaś moich komentarzy. Może by się przydało, by lepiej zrozumieć mój przekaz.

Dla wyjaśnienia: jestem hetero i nie zamierzam tego zmieniać :) Lecz nie gardzę innymi ludźmi, choćby lubili coś, czego ja nie widzę u siebie :)
amsa dnia 23.02.2014 20:38
akacjowa agnes - odebrałam to osobiście
akacjowa agnes napisała:
Lecz nie gardzę innymi ludźmi, choćby lubili coś, czego ja nie widzę u siebie :)

jako przytyk również do mnie. Wyjaśnię zatem - nie muszę się na coś zgadzać, nie muszę aprobować, ale to jeszcze nie oznacza, że kimś gardzę. To dwie odrębne sprawy.

B)
akacjowa agnes dnia 23.02.2014 20:48
Oj, Amso, dostałaś rykoszetem :) Ja mówiłam o sobie i nie miałam nikogo innego na myśli. Każdy może uważać co chce, lubić co chce i nie tolerować co mu się tylko żywnie podoba. Choć zawsze mam problem z tolerowaniem nietolerancji, jeśli ma to związek z robieniem komuś krzywdy.
Chodziło mi o to, że jeśli lubię pomidorówkę, a ktoś przepada za ogórkową, której ja nie cierpię, to ani go za to nie skrytykuję, ani nie obrażę, ani nie uznam, że jest gorszy. Nawet jeśli będzie mnie zachęcał do spróbowania jego zupy, nie wścieknę się, tylko grzecznie podziękuję.
W moim komentarzu miałam na myśli uznanie wiersza za propagowanie homoseksualizmu. Jest to nieprawda. Nie to było moim celem. I ocenianie go na podstawie poglądów na życie innych ludzi jest moim zdaniem pochopne i przesadzone. Ale Masza miała prawo tak poczuć, choć trochę mnie to zabolało, bo poczułam się niesprawiedliwie osądzona.

Pozdrawiam
Dobra Cobra dnia 23.02.2014 21:10 Ocena: Świetne!
Dziewczęta,

Wiersz można odbierać w rożne sposoby. Ja nie widzę tu niczego zdrożnego.

Pięknie opisujesz relacje seksualne, przecież niekoniecznie homo.

Tak 3maj!


DoCo
Masza_ dnia 23.02.2014 21:14 Ocena: Przeciętne
Dla mnie widok całujących się gejów nie jest apetyczny, ale mam kolegów dla których lesbijki są i to baaardzo. Podzielasz przedmówco ich pogląd.



2.6.5 Komentarze to nie czat. Od rozmów niezwiązanych z tematem utworu jest shoutbox, prywatna wiadomość lub inna forma kontaktu z autorem.

przyp. red. ks_hp
blaszka dnia 23.02.2014 21:25
Moim zdaniem to bardzo dobry wiersz, pod względem treści i formy. Najważniejsze jest to, co wydarza się przed ostatnim wersem. Trudno mówić w takiej sytuacji o poniżeniu.
akacjowa agnes dnia 23.02.2014 21:29
Dzięki, Blaszko. Mnie właśnie chodziło o szacunek, wspólnotę, współodczuwanie i współtworzenie. Lesbijki trafiły tu czystym przypadkiem :) Choć pewnie wpadły, by pokazać, że każdy jest równie ważny i winien być godnie traktowany :)

Pozdrawiam
pablovsky dnia 24.02.2014 23:26 Ocena: Świetne!
Myślę po swojemu, czyli tak: Agnes cuś puściła w obieg, będzie znowu seksi :) Czytam i trach! Strzał w dziesiątkę, dwie laseczki turlają się po łóżeczku, splecione w warkocz i takie tam tra la la!
Najważniejsze, że dziewczęta zwolniły oddech. Teraz w skupieniu mogą poczytać, co o nich się pisze. A sporo tego, dyskusyja co najmniej jak o ustawce aborcyjnej ;)

Jak dla mnie wierszyk bomba! Czule, pieszczotliwie, bez wszelakiego wyuzdania, elegancja-francja, słowem całuśnie, czyli OCH i ACH!

Ale, ale! Panowie! Przestrzegam wszystkich poślinionych przyjaciół, płci męskiej!
Pamiętajcie o jednej ważnej rzeczy.
Lesbijki to tylko śliczne i urocze dziołchy w porno produkcyjach. A tak! Realia są zdecydowanie mniej przyjemne, jeśli mówimy o doznaniach czysto wzrokowych ;)
Inna sprawa, że dla faceta zawsze będzie sympatyczniejszy widok dwóch herszt bab, aniżeli zniewieściałych chłopcykuf, co się tam mentolą, oj... :D

Agnes, tak trzymaj, wesoła dziewucho! Jestemy z Tobą, drogie dziecko!
Ukłony
ZłyZas.
akacjowa agnes dnia 24.02.2014 23:52
Dzięki, Pablo, Twój komentarz wprawił mnie w świetny humor :) Ciekawe, co mi się przyśni ;)
Pozdrawiam
bosski_diabel dnia 26.02.2014 18:28 Ocena: Świetne!
miłe zaskoczenie...a ściągnął mnie tytuł gdzieś te po jest i u mnie ale w innym kontekście :);) bardzo dobry tekst, pozdrawiam.
akacjowa agnes dnia 26.02.2014 20:27
Super, Bosski, ogromnie się cieszę, że wpadłeś i podelektowałeś się wierszem :)

Pozdrawiam
Usunięty dnia 27.02.2014 13:08
Szukam takich utworów, niekoniecznie wierszy, w których nie jest wyłożona kawa na ławę. Wtedy wydaje mi się, że trzeba dużego talentu żeby nie powiedzieć, a jednak wszystko było jasne. Podobało mi się. Bywaj itede Nawet bardzo.
akacjowa agnes dnia 27.02.2014 20:58
Witam, Itede. Cieszę się, że znalazłaś u mnie to czego szukałaś.

Pozdrawiam
Dobra Cobra dnia 27.02.2014 21:07 Ocena: Świetne!
Wlasciwie to se myślę, że tytul wiersza: po, odnosi się do bohatera ( -rki?) serialu dla dzieci pt Teletubisie. Tam też, oprócz Tinky Winkiego, Dipsy, Lali była też Po. Nie pamiętam tylko, który z nich chadzal z damską torebką... Taka sromota dla malutkich dzieci! Mowię Ci...

Więc jak sobie dodałem Po do tytułu to wyszedł mi jeszcze jeden kolor Twojego kawałka bosskiej poezji.

:)

DoCo
akacjowa agnes dnia 27.02.2014 21:19
Kurde, Cobro, cóż to za komentarz?! Gdyby nie ocena odebrałabym go za naganę :) W życiu nie skojarzyłabym mojego wiersza z Teletubisiami.

Ale jaja! Od teraz jak będę go wracała, to przed oczami mi stanie Tinky Winky z czerwoną torebką i czerwona Po :)

Dziękuję za rozbawienie mnie na wieczór :)
Dobra Cobra dnia 27.02.2014 21:25 Ocena: Świetne!
Naganę? Ja? Tobie? Wszak jestem najspokojniejszym człekiem na ziemi!

Rozpoznajesz Teletubisie???
akacjowa agnes dnia 27.02.2014 21:33
Ano. Tubisie to obowiązek pewnie każdej matki 3-4 latka :) Choć teraz mamy je już za sobą, to pamięć po nich pozostała i długo mnie nie opuści.

:)
Dobra Cobra dnia 27.02.2014 21:40 Ocena: Świetne!
Takie były rozkoszne, nie?

Miałaś pod tekstem nalot lesbijski a teraz masz teletubisiowy :)
akacjowa agnes dnia 27.02.2014 21:46
Nalot to tylko nalot. Byle się dało go łatwo usunąć kwaskiem cytrynowym :)
Dobra Cobra dnia 27.02.2014 22:25 Ocena: Świetne!
Jakiż praktycyzm!

Ukłony dla duszy z poczuciem humoru!

DoCo
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:63
Najnowszy:ivonna