Poezja » Wiersze » gg
A A A

cze :)
cze :)
co u ciebie??
jest jak w niebie!!
a tobie??
jak czas leci??

(jak) dzieci
co lat kilka maja
pisza
nie mysla
o tym co bedzie

zyja tym co jest
wciskajac klawisze
na zmiane
bez przerwy

nie wiedza
ze potem
bedzie za pozno

niewinne "cze"
az wkoncu

jestem w ciazy ;(

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
adam czubat · dnia 20.07.2014 17:17 · Czytań: 445 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 10
Komentarze
palenieszkodzi dnia 20.07.2014 23:12
Tytuł mnie zaciekawił, w końcu komunikator Gadu-Gadu jest bardzo popularny. Niestety, wiersz okazał się brzemienny inaczej. To dotyczy treści. natomiast oczywiście dobry, zapewne celowo użyty, chwyt z pisownią "maja" zamiast "mają", "zyja", zamiast "żyją" - w końcu tak większość ludzi pisze na GG:). Jednakże sama treść domaga się większego dopracowania, gdyż niewiele nam mówi o tym, co poeta miał na myśli ;p Moralizowanie, że "potem będzie za późno" moim zdaniem całkowicie zbędne. Chyba, że autor jest ojcem nastolatki :)
Miladora dnia 20.07.2014 23:51
A dla mnie tekst absolutnie niewiarygodny.
Czemu?
Bo rozumiałabym zapis, gdyby to była odwzorowana na gg rozmowa nastolatków.
Ale nie wtedy, gdy narrator posługuje się takim samym językiem.

Pudło, Adamie.
Kulą w płot.

:)
Usunięty dnia 21.07.2014 08:32
No sorry... albo ja znam inną młodzież, albo coś jest nie tak, bo nikt z moich znajomych szczególnie młodszych tak na gadu nie pisze. Zachowują poprawną ortografię i gramatykę... przy czym rozmowy te mają sens i nie są o głupotach w stylu "jak leci" "jak dzieci"... Nie przemawia to do mnie... Zgadzam się z Miladorą... pudło.
Pozdro, dark_kid :)
Usunięty dnia 21.07.2014 09:35
Zgadzam się całkowicie z przedmówcami, młodzież przeważnie pisze poprawnie podczas czatu czy czymś podobnym. Popraw treść, gdyż nie wiadomo o co chodzi.

Rady:
1. Pisz sensownie i nie na siłe.
2. Unikaj patetyczności
3. Przemyśl to co chcesz napisać
4. Przeczytaj jescze raz to co napisałeś

Pozdrawiam :)
adam czubat dnia 21.07.2014 17:47
Witaj palenieszkodzi,

Cytat:
komunikator Gadu-Gadu jest bardzo popularny
- osobiście uważam, iż - w dobie fb - był.

Cytat:
Niestety, wiersz okazał się brzemienny inaczej. To dotyczy treści.
- rozumiem.

Cytat:
natomiast oczywiście dobry, zapewne celowo użyty, chwyt z pisownią "maja" zamiast "mają", "zyja", zamiast "żyją" - w końcu tak większość ludzi pisze na GG:)
- zgadzam się. od siebie dodam, że dlatego też zamiast "!" i "?" jest "podwójnie". celowe działanie.

Cytat:
Jednakże sama treść domaga się większego dopracowania, gdyż niewiele nam mówi o tym, co poeta miał na myśli ;p Moralizowanie, że "potem będzie za późno" moim zdaniem całkowicie zbędne. Chyba, że autor jest ojcem nastolatki :)
- zwróć uwagę na
Cytat:
nie mysla
o tym co bedzie

zyja tym co jest
wciskajac klawisze
. proponuję wpisać w google: "dziewczynka w ciąży" (ew. "nastolatka";). uważam, że ilość tych wyników mówi sama za siebie.
PS: autor jeszcze nie jest tatusiem.

Witajcie Miladora, dark_kid, Apollo1,

Cytat:
tekst absolutnie niewiarygodny
- przykro mi, ale nie rozumiem. dlaczego niewiarygodny? sytuacja niemożliwa?

Cytat:
gdy narrator posługuje się takim samym językiem
- narrator to rówieśnik. kolega/koleżanka uczestnicząca(-y), ale jednak z boku. poza opisaną sytuacją. moim zdaniem poprawna celowość takiego, a nie innego zabiegu. toteż nie zgadzam się z tym twierdzeniem.

Cytat:
ja znam inną młodzież, albo coś jest nie tak, bo nikt z moich znajomych szczególnie młodszych tak na gadu nie pisze
Cytat:
młodzież przeważnie pisze poprawnie podczas czatu czy czymś podobnym
- oj! to w takim razie przepraszam bo chyba zostałem okłamany przez tv, internet i prasę. widocznie nie dostrzegłem różnicy pomiędzy postami pod tematami np. biznesowymi, a tymi z pudelka-bibera (ogólnie). najwyraźniej moje uszy nie słyszały wyłącznie elokwentnie i kulturalnie prowadzonych rozmów ogromnej części "dzisiejszej młodzieży" (ulice, przystanki, galerie...). matrix, albo śpiączka [ironia, nie sarkazm].


Cytat:
Popraw treść, gdyż nie wiadomo o co chodzi.

Rady:
1. Pisz sensownie i nie na siłe.
2. Unikaj patetyczności
3. Przemyśl to co chcesz napisać
4. Przeczytaj jescze raz to co napisałeś
- z przykrością stwierdzam Apollo1, że nie zapoznałeś się z moją wcześniejszą odpowiedzią... niestety nie należę do osób, które się powtarzają. Traktuję ten portal, ludzi i ich opinie/komentarze z ogromnym szacunkiem i powagą. Nawet jeśli dotyczą kwestii błahych. Dlatego wymagam tego samego od Ciebie.

Bardzo proszę popraw mnie jeśli uważasz inaczej.

Serdecznie dziękuję wszystkim, ze czas oraz będę ogromnie wdzięczny za Wasze szczere opinie w przyszłości.
Pozdrawiam.

[edit] Apollo1: po analizie 3 Twoich komentarzy pojawia się cecha wspólna: czytaj, myśl, pisz, a potem myśl czytając. dziękuję za radę i wydaje mi się, aby większa ilość powtórzeń była od tej pory zbędna. Wierzę, że mnie dobrze zrozumiesz i się nie obrazisz. pozdrawiam
Miladora dnia 21.07.2014 18:31
adam czubat napisał:
Cytat:
tekst absolutnie niewiarygodny
- przykro mi, ale nie rozumiem. dlaczego niewiarygodny? sytuacja niemożliwa?

Cytat:
gdy narrator posługuje się takim samym językiem
- narrator to rówieśnik. kolega/koleżanka uczestnicząca(-y), ale jednak z boku. poza opisaną sytuacją. moim zdaniem poprawna celowość takiego, a nie innego zabiegu. toteż nie zgadzam się z tym twierdzeniem.

Niewiarygodne także dlatego, że rówieśnikowi, w dodatku posługującemu się takim samym slangiem, w życiu by nie przyszło do głowy, by bawić się w moralizatorstwo. :)
Bawisz się Ty, a więc lepiej byłoby to zrobić poprawnym językiem.
adam czubat dnia 21.07.2014 19:46
Cytat:
rówieśnikowi, w dodatku posługującemu się takim samym slangiem, w życiu by nie przyszło do głowy, by bawić się w moralizatorstwo.
- nie zgadzam się. Postawione z góry założenie "on jest taki sam" jest błędne. Koleżeństwo nie wyklucza różnych poziomów emocjonalnego myślenia. Dodatkowo nie o slang chodzi, lecz o sposób zapisu (bez znaków diakrytycznych). Nagminne w internecie i przekazach elektronicznych. Moim zdaniem wybaczalne w zależności od kontekstu/sytuacji/okoliczności etc. Nie wyobrażam sobie np. Naszej rozmowy w ten sposób.

Miladora napisała:
Bawisz się Ty, a więc lepiej byłoby to zrobić poprawnym językiem.
- jestem innego zdania. Postanowiłem zostawić bez zmian. Dziękuję za opinię.
Usunięty dnia 21.07.2014 20:04
adam czubat napisał:
oj! to w takim razie przepraszam bo chyba zostałem okłamany przez tv, internet i prasę. widocznie nie dostrzegłem różnicy pomiędzy postami pod tematami np. biznesowymi, a tymi z pudelka-bibera (ogólnie). najwyraźniej moje uszy nie słyszały wyłącznie elokwentnie i kulturalnie prowadzonych rozmów ogromnej części "dzisiejszej młodzieży" (ulice, przystanki, galerie...). matrix, albo śpiączka [ironia, nie sarkazm].

Nie wiem co ty słyszałeś... być może moi znajomi to jakieś "dziwne" przypadki... i akurat w tym tekście uogólniasz... ale to twój tekst, masz prawo się z nami nie zgadzać.
Twoja "[ironia, nie sarkazm]" mnie nawet rozbawiła.
Pozdraiam, dark_kid.
palenieszkodzi dnia 21.07.2014 20:09
Adam, bronisz się zupełnie słusznie, w moim przekonaniu Miladora napisała o słowo za daleko ;p a dark_kid plecie bzdury. Na białe mówi czarne i odwrotnie. Nie daj sobie kitu wciskać, bo jak jest z młodzieżą, każdy widzi. Co mamy do kompozycji wiersza, to mamy, reszta racji jest po Twej stronie.
adam czubat dnia 21.07.2014 23:19
dark_kid
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Mlodziez-wcale-nie-taka-zla-1803790.html
http://www.sceno.edu.pl/print_content.php?dsid=&cms_id=2400&ctr=c&tr=&lang=pl
http://wyborcza.pl/1,75478,10878013,Polszczyzna_bez__asci___Jezyk_polski_sie_uprosci.html
Takich i innych przykładów jest ogromna ilość. To po pierwsze. Po drugie dywagowanie na temat "moi, twoi, ich i inni znajomi" jest bezcelowe. Różni ludzie, różne podejścia. Dodatkowo odszedłeś daleko od tematu.
palenieszkodzi napisała:
Co mamy do kompozycji wiersza, to mamy
- Jak już wyżej napisałem: rozumiem i częściowo się zgadzam, a częściowo nie.
Cytat:
Moralizowanie, że "potem będzie za późno" moim zdaniem całkowicie zbędne.
- Odniosę się na koniec do tego zwrotu, który pominąłem wcześniej. Zgadzam się, iż w sumie gdyby pociągnąć temat i trochę rozbudować to wskazany fragment można by spokojnie pominąć, gdyż wynikałby z treści.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
07/05/2024 12:19
Dzięki Zbysiu za próbę wsparcia. Z krytyką, Jacku,… »
Kazjuno
07/05/2024 11:11
Witaj Marianie, miło Cię widzieć. Wprowadzając… »
Marian
07/05/2024 07:42
"Wysiadł z samochodów" -> "Wysiadł z… »
Jacek Londyn
07/05/2024 06:40
Zbyszku, niech Ci takie myśli nie przychodzą do głowy. Nie… »
Zbigniew Szczypek
06/05/2024 20:39
Pulsar Świetne i dowcipne, a zarazem straszne w swoim… »
Zbigniew Szczypek
06/05/2024 13:43
A przy okazji - Zbyszek, a nie Zbigniew. Zbigniew to… »
Jacek Londyn
06/05/2024 13:19
Kamień z serca, Zbigniewie. Dziękuję, uwierzyłem, że… »
Zbigniew Szczypek
06/05/2024 12:43
Tak Jacku, moja opinia jest jak najbardziej pozytywna. Zdaję… »
Jacek Londyn
06/05/2024 12:23
Drogi Kazjuno. Przyznam, że bardzo zaskoczyła mnie… »
Kazjuno
05/05/2024 23:32
Szanuję Cię Jacku, ale powyższy kawałek mnie nie zachwycił.… »
Zbigniew Szczypek
05/05/2024 21:54
Ks-hp Zajrzałem za Tetu i trochę się z nią zgadzam. Ale… »
Zbigniew Szczypek
05/05/2024 21:39
Jacku No tak, to prawda - nie to jest ładne, co jest ładne… »
Jacek Londyn
05/05/2024 19:17
Zbigniewie, ten serial to żadne badziewie. Miliony Polaków… »
valeria
05/05/2024 16:12
Cieszy mnie wszystko co piszecie, dobrze, że coś… »
tetu
05/05/2024 15:48
Niezaprzeczalnie atutem tego wiersza jest rytmiczność.… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/05/2024 18:38
  • Dla przykładu, że tylko krowa nie zmienia poglądów, chciałbym polecić do przeczytania "Stołówkę", autorstwa Owsianki. A kiedyś go krytykowałem
  • Zbigniew Szczypek
  • 02/05/2024 06:22
  • "Mierni, bierni ale wierni", zamieńmy na "wierni nie są wcale mierni, gdy przestali bywać bierni!" I co wy na to? ;-}
  • Dzon
  • 30/04/2024 22:29
  • Nieczęsto tu bywam, ale przyłączam się do inicjatywy.
  • Kazjuno
  • 30/04/2024 09:33
  • Tak Mike, przykre, ale masz rację.
  • mike17
  • 28/04/2024 20:32
  • Mało nas zostało, komentujących. Masz rację, Kaziu. Ale co począć skoro ludzie nie mają woli uczestniczenia?
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
Ostatnio widziani
Gości online:154
Najnowszy:dompol.2024