wszystko jest czerwienią - faith
Poezja » Wiersze » wszystko jest czerwienią
A A A

 

 

oddech sprawia, że coraz bardziej nasiąkam czasem.
z każdą sekundą kurczę się od nadmiaru wilgoci, 
by bezpowrotnie wyschnąć.
 
ale jeszcze wciąż puszczam soki.
piersi nabrzmiewają razem z księżycem
i naiwnie myślę, że noszę w sobie pełnię
śpiącą w miękkiej kołysce.
 
co miesiąc jestem matką niedorzecznych urojeń,
z których każde kończy tak samo,
jak niechciane szczenię utopione w rzece. 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
faith · dnia 26.07.2015 07:17 · Czytań: 702 · Średnia ocena: 4,8 · Komentarzy: 25
Komentarze
Miroslaw Niepamietny dnia 26.07.2015 10:23 Ocena: Świetne!
Witaj faith.
Czas jest podły... A ostatnia zwrotka daje do myślenia. Nie wiem, czy dobrze ją zrozumiałem, ale jak dla mojej interpretacji świetnie opisujesz kobiece trudne dni. Mnie wiersz się bardzo podoba.
Pozdrawiam.
introwerka dnia 26.07.2015 10:35 Ocena: Świetne!
Tytuł skojarzył mi się z tytułem powieści "Nazywam się czerwień", której, muszę przyznać, nie przeczytałam. Treść każe pomyśleć o symbolice kobieco-lunarnej, bardzo podoba mi się sensoryczny sposób, w jaki ją rozwijasz.

Cytat:
na­wi­nie

literówka?

Pozdrawiam serdecznie :)
faith dnia 26.07.2015 11:16
Mirku, widzisz i u mnie i u Ciebie jest dzisiaj trochę o przemijaniu:) Czasami warto pochylić się nad upływającym czasem i zastanowić nad jego sensem. Jeśli chodzi o interpretację, to dla mnie samej ona jest wieloznaczna. Czasami to myśli kierują nami, a nie na odwrót i tak właśnie było przy pisaniu tego wiersza.

Introwerko, przede wszystkim dziękuję Ci za wprawne oko, oczywiście, że literówka, ale swoją drogą ciekawa bardzo, bo posiadająca własny sens;) Już zmieniłam. Wspomnianej książki również nie przeczytałam, więc to zbieżność kompletnie przypadkowa. Za to symbolika już jak najbardziej zamierzona. Cieszę się, że się podoba:)

Dziękuję Wam bardzo za odwiedziny :)
Pozdrawiam!
p dnia 26.07.2015 11:30
A mnie się skojarzyło z ostatnio wspominanym w mediach rytuale ubijania waleni.
ajw dnia 26.07.2015 12:38 Ocena: Świetne!
Oprócz drugiego wersu, którego logiki nie pojmuję wszystko mi pasuje i działa sensualnie :)
mede_a dnia 26.07.2015 13:20 Ocena: Świetne!
Cudowny wiersz. Odbieram go jako wyraz swoistego niespełnienia w sferze kobiecości, kobiece pragnienia, rojenia kontra rzeczywiistość. Wszystko mi się pieknie otwiera, również problematyczny wers drugi:
Cytat:
z każdą se­kun­dą kur­czę się od nad­mia­ru wil­go­ci


wg mnie wilgoć symbolizuje owo niedosycenie, zatem kurczenie się ma sens.

Bardzo mi się Twój wiersz podoba. Daję: Świetne!
faith dnia 26.07.2015 14:06
P, cóż... takiego skojarzenia się nie spodziewałam, ale bardzo mnie ono ciekawi:)

Ajw, dobrze, że działa:) Co do drugiego wersu, sprawiającego trochę problemów, to jest tak, że czas, który wsącza się w nas razem z oddychaniem sprawia, że w środku wydajemy się jakby kurczyć - starsi ludzie maleją, garbią się, a skóra wygląda tak, jakby było jej na nich zbyt dużo. Można to również porównać do tego, co dzieje się z nią, gdy zbyt długo trzymamy ręce w wodzie, opuszki palców marszczą się wtedy:)

Madeo, cieszę się, że tak odbierasz ten wiersz, bo właśnie o tym on jest. Bardzo dobrze odczytałaś sens, również drugiego wersu. Ogromnie mi miło, że się spodobał:)

Dziękuję za poczytanie i opinię.
Pozdrawiam gorąco!
Hallam dnia 26.07.2015 15:15
to jest bardzo dobry wiersz, mocny, i ciekawy tematycznie. tylko ja bym nie zestawiał "czasem" z "z każdą sekunda" - na moje te sekundy są niepotrzebne, co nie zmienia faktu, że i tak bardzo mi się podoba ! Pozdrawiam ( :
ajw dnia 26.07.2015 15:36 Ocena: Świetne!
Rozumiem. Teraz już wszystko jasne. Czasami człowiek pójdzie inną ścieżką myślową, która prowadzi w kozi róg. Dzieki za wyjaśnienie, choć to dla mnie wstyd, ze nie załapałam za pierwszym razem ;)
Wiolin dnia 26.07.2015 18:12 Ocena: Świetne!
Witaj Faith.

Łoł, aż mnie zamurowało...Mądry wiersz. Lubię wiersze, które nie pozwalają przejść obok bez zatrzymania się. Nanoszą w nas coś w rodzaju zadrapań, wtedy trzeba się obejrzeć, skąd one... Pozdrawiam.
faith dnia 26.07.2015 18:49
Hallamie, dziękuję za uwagi i bardzo mi miło, że tak odebrałeś ten wiersz :)

Ajw, te inne myślowe ścieżki, często też prowadzą do ciekawych wniosków, a i kozi róg czasami na coś się zda ;)

Wiolinie, witaj w moich skromnych progach :) Miło mi bardzo jeśli, mój wiersz Cię zatrzymał, traktuję to jako wielki komplement, za który dziękuję ;)

Serdeczności!
Usunięty dnia 26.07.2015 19:57 Ocena: Dobre
Pisanie o cyklu menstruacyjnym... odważnie. Nie ogarniam tego wiersza, za to ostatnią strofkę rozumiem aż nadto:
Cytat:
co mie­siąc je­stem matką nie­do­rzecz­nych uro­jeń,
z któ­rych każde koń­czy tak samo,
jak nie­chcia­ne szcze­nię uto­pio­ne w rzece.

znam to, aż za dobrze... aczkolwiek mnie się wtedy nóż w kieszeni nie otwiera.
Pozdrawiam, dark_kid.
faith dnia 26.07.2015 20:28
Dark, niekoniecznie trzeba ten wiersz odbierać tak dosłownie;) Raczej wolałabym, żeby równie widoczne było też jego drugie dno, które mówi o niespełnieniu, grzebaniu planów, z którymi wiązałyśmy pewne nadzieje i upływającym nieubłaganie czasie, dającym nam coraz mniej szans na powodzenie.

Pozdrawiam i dziękuję, że wpadłaś:)
Opheliac dnia 26.07.2015 20:54
Cytat:
piersi nabrzmiewają razem z księżycem
i naiwnie myślę, że noszę w sobie pełnię
śpiącą w miękkiej kołysce.

Świetne. Z Twoich dotychczas przeczytanych, ten wiersz zrobił na mnie największe wrażenie, Faith. I nic więcej nie powiem prócz tego, że podoba się.

Cytat:
Tytuł skojarzył mi się z tytułem powieści "Nazywam się czerwień"

A mnie znów ze "Wszystko czerwone" Chmielewskiej. Ale tylko tytuł, bo treść raczej ma się nijak. ;P
p dnia 26.07.2015 21:32
Moje skojarzenie jest po linii tego, że cykl płodności wymaga ofiary.
Ula dnia 26.07.2015 22:05
Faith,
Piękny wiersz. Jak dla mnie o niespełnieniu.
Pozdrawiam :)
faith dnia 26.07.2015 22:20
Ophelio, takie słowa cieszą ogromnie... dziękuję za docenienie :)
Opheliac napisała:
A mnie znów ze "Wszystko czerwone"

No proszę, nawet nie sądziłam, że tytuł wzbudzi tyle skojarzeń. To może ja ujawnię, co mnie tak troszkę na niego naprowadziło - obraz Sławka Grucy pt. Corrida - link -
http://slawekgruca.deviantart.com/art/Corrida-278803557?q=gallery%3ASlawekgruca%2F368388&qo=30

P, teraz już rozumiem, cieszę się, że dostrzegłeś w tym tak szeroko pojete znaczenie.

Ulu, cieszę się, że po raz kolejny gościsz pod moim wierszem i dziękuję :)

Pozdrawiam dobranocnie! ;)
clockworklukis dnia 26.07.2015 23:42 Ocena: Świetne!
Faith, chyba już po tylu komentarzach wiesz, że wiersz jest świetny :) Podoba mi się jak przedstawiłaś przemijanie, kobieco. Odczytuję też tutaj taki brak nadziei i bezowocną walkę z przemijaniem. Dodaję do ulubionych ;)
Pozdrawiam
faith dnia 27.07.2015 08:42
Clock, dziękuję za komentarz. Łap uśmiech za dodanie do ulubionych :) Bardzo się cieszę z takiego odbioru:)

Pozdrawiam!
gaga26111 dnia 27.07.2015 11:52 Ocena: Świetne!
Nie będę inna jeśli powiem, że mi się podoba. Przedstawienie starzenia się inne niż jakie sobie bym mogła wyobrazić, naprawdę trafny pomysł. Wiersz poruszający, zwłaszcza brutalne zakończenie.
pozdrawiam:)
faith dnia 27.07.2015 19:58
Gaga, serdeczne dzięki za odwiedziny i zostawione słowo. Bardzo się cieszę, że wiersz trafił w Twoje gusta:)

Pozdrawiam!
Lilah dnia 29.07.2015 12:20 Ocena: Świetne!
Świetny wiersz, faith, choć treść taka smutna aż serce boli.
Pozdrawiam serdecznie :)
faith dnia 29.07.2015 14:37
Lilu, serdeczne dzięki za wizytę i wczucie się w klimat tekstu.

Gorące uściski! :)
Silvus dnia 05.02.2018 18:01 Ocena: Świetne!
Cytat:
od­dech spra­wia, że coraz bar­dziej na­sią­kam cza­sem.
z każdą se­kun­dą kur­czę się od nad­mia­ru wil­go­ci,

Ech.

Nie odczytuję go jedynie w związku z kobietami.

Pozdrawiam Cię.
faith dnia 05.02.2018 21:02
Silvus napisał:
Nie odczytuję go jedynie w związku z kobietami.

I bardzo dobrze, taki był zamysł. Czas dotyka każdego, bez względu na płeć.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:81
Najnowszy:ivonna