nieprzenikalny - ajw
Poezja » Wiersze » nieprzenikalny
A A A

 

 

kiedy milczysz, szybciej się zaziębiam.
niewypowiedziane słowa wiszą jak sople
- zamrożone łzy, spływające na pokuszenie
grawitacji. chwieją się na krawędziach.
 
czy gdybym rzuciła się w dół,  
zdążyłabym zastygnąć jak uwięzione krople?
 
taka cicha noc.
chłód  bezszelestnie wślizguje się w szczeliny,
rozsadza nieskazitelnie brudne myśli niczym mróz.
a ty siedzisz na lodowym tronie
i jednym spojrzeniem zamieniasz szyby w ażurowe klatki.

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 10.08.2015 20:06 · Czytań: 435 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 21
Komentarze
Dobra Cobra dnia 10.08.2015 20:17 Ocena: Świetne!
W taki goronc (dla potomnych: w owe dni, gdy pisany jest ten koment, Polszę opanowały straśne upały) ta poezja jest jak ta lala! Pięknie służy ku schłodzeniu dzięki zastosowanym soplom i zimowemu klimatowi. A nawet bardziej!

Jako fanowi Autorki - bossko! Kręcisz swoją poezją, oj kręcisz...


Ukłony,

DoCo
mede_a dnia 10.08.2015 20:25 Ocena: Świetne!
Cudowne! Cudowne! Cudowne! Ech, Mistrzyni stanów gorących i zimnych, jakże Ci zazdroszczę :)

Jedynie, co bym wyrzuciła, to istnienia przy krawędzi, jako zbędnego dopowiedzenia. Ale to szczegół, pryszcz. Cudnie mnie ochłodziłaś, grzejąc emocje, bo u Ciebie nawet mróz parzy. Serdeczności.
Miroslaw Niepamietny dnia 10.08.2015 21:03 Ocena: Świetne!
ajw, świetnie.
Coś mi tylko nie pasuje na końcu...
Cytat:
jed­nym spoj­rze­niem za­mie­niasz szyby w ażu­ro­wej klat­ki.

Nie powinno być klatce? Może po prostu czegoś nie rozumiem...
Pozdrawiam ciepło.
clockworklukis dnia 10.08.2015 21:11 Ocena: Świetne!
Moim zdaniem jeden z twoich najlepszych wierszy ostatnimi czasy. Wszystko płynnie, pełno wyobraźni.
Cytat:
taka cicha noc.

Może to nie jest nic szczególnego, ale naprawdę dobrze zabrzmiało mi w tym wierszu :) Taka drobnostka, a cieszy. Z reguły też rzadko lubię pytania w wierszach, ale ty użyłaś go umiejętnie i z gracją, co kupuję.
Pozdrawiam.
Opheliac dnia 10.08.2015 22:08
Cytat:
czy gdybym rzuciła się w dół
zdążyłabym zastygnąć jak uwięzione krople?

Przecinek po "w dół".

Przyznam, że też mam mieszane uczucia co do "krawędzi istnienia", wgl co do tego fragmentu:
Cytat:
chwieją się na krawędziach istnienia.

Wtedy pierwsza strofa byłaby zakończona świetnym "na pokuszenie grawitacji" i, myślę, że to by wystarczyło.

Poza tym, bardzo na tak!
ajw dnia 10.08.2015 23:20
DoCo - celowo dałam ten zimny prysznic na nasze afrykańskie upały :)

mede_o, opheliac, mirek - dziękuję za sugestie. Poprawiłam według Waszych wskazówek :)

clock - cieszę się, że tak go odbierasz :)
Hallam dnia 11.08.2015 12:17
ajw, dla mnie wiersz bardzo dobry, ale mógłby być świetny , gdyby nie motyw wyeksploatowanych łez, odrobinę miejscami za dużo chcesz powiedzieć, wolałbym widzieć w tym wierszu, jak podmiot chwieje się na krawędzi, a nie łzy, tak więc ja widzę mniej więcej tak ten wiersz ( : ale to tylko moje widzimisię.bardzo ładną aurę stworzyłaś. Pozdrawiam serdecznie

kiedy mil­czysz szyb­ciej się za­zię­biam.
nie­wy­po­wie­dzia­ne słowa wiszą jak sople
spły­wa­ją­ce na po­ku­sze­nie
chwie­ję się na kra­wę­dziach.

czy gdy­bym rzu­ci­ła się w dół,
zdą­ży­ła­bym za­sty­gnąć ?

taka cicha noc.
chłód bez­sze­lest­nie wśli­zgu­je się w szcze­li­ny,
roz­sa­dza brudne myśli ni­czym mróz.
a ty sie­dzisz na lo­do­wym tro­nie
i jed­nym spoj­rze­niem za­mie­niasz szyby w ażu­ro­wą klat­kę.
ajw dnia 11.08.2015 12:30
wydaje mi się, Hallamie, że w Twojej wersji jest jeszcze wieksze dopowiedzenie i minimalnie zmieniony sens tego co chciałam przekazać, wiec pozostanę przy swoim. Dziękuję jednak, że zajrzałeś :)
Hallam dnia 11.08.2015 12:38
być może , mnie po prostu nie przekonują łzy które się chwieją na krawędzi, jak i grawitacja, i tak może odgadnąć taki sens z tego wersu, tylko ując to prościej. no , ale to tylko moje spostrzeżenia ( :
introwerka dnia 11.08.2015 12:46 Ocena: Świetne!
Piękny wiersz, Ajw, jestem pod wrażeniem niezwykle precyzyjnego obrazowania :) Mnie osobiście - ale to tylko moje zdanie - nie przeszkadzają łzy, dodają wspaniałej uczuciowości :)

Cytat:
czy gdy­bym rzu­ci­ła się w dół,
zdą­ży­ła­bym za­sty­gnąć jak uwię­zio­ne kro­ple?

- jeden z najbardziej sugestywnych, niesamowitych momentów :) A w ogóle - wiem coś o tym - z upału ludzie robią czasem głupie rzeczy ;(

Pozdrawiam serdecznie :)
kamyczek dnia 11.08.2015 21:14 Ocena: Świetne!
I znowu wodzisz czytelnika na pokuszenie, ajw. No i dobrze - taka poetyka jest w sam raz na sierpniowe, gorące wieczory. Podoba mi się.

Pozdrawiam.
Zola111 dnia 12.08.2015 00:35 Ocena: Świetne!
AJW,


do szczęścia brakuje mi tego jednego przecinka ;) I już podzielę zachwyty przedmówców, bo wiersz tego wart.

Cytat:
kiedy mil­czysz szyb­ciej się za­zię­biam.


- kiedy milczysz, szybciej się zazębiam.

Świetne, pozdrawiam,

z.
Bozena B dnia 12.08.2015 11:52
Dzień dobry

Nie wiem czy nie pokusiłabym się o małą zmianę i zamiast grawitacji dała grawitują, bo wtedy to słowo odnosiłoby się do dwóch obrazów, tego i wcześniej i tego tuż po nim. No ale też i nieco zawirowałoby sensem, w pewien sposób zaburzyłoby go. Dla mnie na korzyść akurat, ale wiadomo, gusta są różne; ;)

Piękny ostatni wers, choć chyba przedtem było więcej tych ażurowych klatek i chyba też bardziej mi to odpowiadało. Ale to akurat mało istotny widzimiś. Piękne też te środkowe wyodrębnione wersy.

Całość ładnie poprowadzona, sprawnie i choć często poruszasz się wokół jednego tematu, to jednak w coraz bardziej interesujący sposób. Wykorzystujesz coraz ciekawsze eksponaty, frazy, co w efekcie daje zadowolenie czytelnikowi z możliwości czytania.

Pozdrowienia
Usunięty dnia 13.08.2015 14:30 Ocena: Świetne!
Około piękny, romantyczny wiersz taki erotyczny wow wow , ekstra. ;) Namalowałaś słowem cudowny obraz pełen unisieñ. Miłość to jest narkotyk który uscześlieia i niszczy człowieka, fajny wiersz ;)

Pozdro ;)
ajw dnia 13.08.2015 17:58
A to zaskoczenie. Jakże miło widzieć Was wszystkich pod tekstem :) Dziękuję.

intro - z drugiej jednak strony słońce to fantastyczny afrodyzjak :)

kamyczek - wolę wodzić niż odwodzić lub rozwodzić ;)

Zolu - cieszę się, ze zaglądasz i pokazujesz miejsca gdzie należy wstawić przecinek. Obawiam się, że w tej kwestii jestem niewyuczalna, ale jak mawiają nie należy tracić nadziei. Na pewno coś mi w głowie zostanie :)

Bożeno - myślałam nad Twoją propozycją, ale będą nakładać się końcówki: grawitu - chwie, poza tym rzeczywiście sens byłby troszkę inny. Pozostanę przy swojej wersji, ale bardzo dziękuję za pokazanie innej furtki, która otwiera się na nową przestrzeń :)

Narses - miłość to niestety ciepło i zimno przenikające się nawzajem. Dziekuję za odwiedziny :)
Bozena B dnia 13.08.2015 19:46
No, właśnie dzięki tym końcówkom robi się płynniej, jak dla mnie. Lubię takie zabiegi, grę brzmieniem, znaczeniem itp itd. Ja to jeszcze nawet zmieniłabym spływające na spływają i wtedy już w ogóle płynęłaby mi ta strofa. Ale jak mówiłam, rzecz gustu ;)
ajw dnia 14.08.2015 13:26
Rzeczywiście jest płynnie wtedy, ale chyba trzeba by było zakończyć na : "spływają na pokuszenie, grawitują na krawędziach" Co o tym myślisz?
Bozena B dnia 14.08.2015 14:19
A to, widzisz też zależy od upodobań. Można tak zakończyć, jak mówisz i pozbyć się słowa spływają, albo, jeśli nie boisz się małego szaleństwa czasownikowego, to zostawić obydwa. Ja wiem, że zdarza się, że pada zarzut, że za dużo czasowników, ale z drugiej strony, czy ja wiem, czy to zarzut? Wszystko zależy od wiersza. Tutaj, moim zdaniem, miałoby to uzasadnienie, bo ta pierwsza strofka fajnie napędza tekst, rozpędza go nawet. Później masz chwilę zatrzymania w dwóch środkowych wersach i wyciszenie, pewnego rodzaju stabilizację, zwolnienie tempa w ostatniej strofce.

Niczego jednak nie rób pochopnie, zwłaszcza, jeśli czujesz, że nie zrobi to dobrze wierszowi ;)

Pozdrowienia
ajw dnia 14.08.2015 14:25
W takim razie jeszcze pomyślę ale za to wrócę do ażurowych klatek, bo i mnie wydaje się, że lepiej tak wybrzmiewa. Bardzo dziękuję za wskazówki :)
gaga26111 dnia 17.08.2015 12:13 Ocena: Świetne!
nawet chłód w pod Twoim piórem wypada wspaniale. Bardzo uczuciowy wiersz. Trafia do mnie. Milczenie faktycznie jest gorsze od słów, nawet tych, których nie możemy przyjąć do siebie. Powinno się rozmawiać.
pozdrawiam :)
ajw dnia 28.08.2015 17:14
Cieszę się więc, gago, ze do mnie mówisz :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
valeria
26/04/2024 21:35
Cieszę się, że podobają Ci się moje wiersze, one są z głębi… »
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty