powieliny - Wiolin
Poezja » Wiersze » powieliny
A A A

 

codziennie oszczędzam na wstępie
najbardziej boją się sznurowane buty 
uczę je chodzić
później uganiam się za ptakiem
lubię tę kawkę - zazwyczaj z mlekiem
 
z sufitu w przepaść rzuca się zapalone światło
że aż mi nie wierzy papieros -
czasem potrafię nie zgasić
jeszcze na schodach
mija mnie moherowy listopad
 
lato sprzedałem tiszertowej koszulce

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Wiolin · dnia 24.11.2015 07:17 · Czytań: 552 · Średnia ocena: 4,8 · Komentarzy: 18
Komentarze
Nicki dnia 24.11.2015 08:43 Ocena: Bardzo dobre
bez ostatniej frazy :) moherowy listopad - super:), uczę chodzić sznurowane buty - super:)
introwerka dnia 24.11.2015 11:30
Wiolinie,

Nicki napisał/a:
bez ostatniej frazy

zgadzam się z Nicki. Poza tym - bomba! :) (taka poranno - zegarowa ;)

Pozdrawiam serdecznie :)
mike17 dnia 24.11.2015 11:48 Ocena: Świetne!
Kameralny, zaciszny wiersz, jakże pasujący do obecnej pory roku, czuć w nim wyciszenie, jakieś zapadanie się w siebie, lekkie wycofanie z tego, co jeszcze przed chwilą proponowało wesołe lato.
Ale tak to już jest w życiu, że gwar przeplata się z ciszą, słońce z deszczem.
Łatwo poczuć stan przez Ciebie opisywany.
Plusem jest także użycie znanych rekwizytów bez efektu wtórności.
Także optuje za usunięciem ostatniej frazy, jest zbędnym dopowiedzeniem.

Tu mała literówka się wkradła:

Cytat:
lubię tą kawkę - za­zwy­czaj z mle­kiem



Wiersz bardzo udany :)
wodniczka dnia 24.11.2015 12:12 Ocena: Świetne!
Wiolinie
... to jest rewelacyjne. Bardzo na tak. Piękne - ach jakie piękne te metafory, niedopowiedzenia. Ale żeś stworzył małe cudo, do którego chce się wracać... i wracać, i wracać.

Pozdrawiam
Lilah dnia 24.11.2015 13:21 Ocena: Świetne!
Świetne!
"Tę" popraw (już zwrócił uwagę Mike).
I też bez ostatniego mi się widzi.

Serdecznie :)
Opheliac dnia 24.11.2015 16:52
Cytat:
lato sprzedałem tiszertowej koszulce

Poprzednicy chyba ten fragment mają na myśli, żeby go usunąć - a ja zupełnie na odwrót. Uważam, że to jeden z lepszych momentów w wierszu i, mimo że jest lekkim dopowiedzeniem, to jednak bardzo ładnie zwieńcza cały wiersz. Osobiście czuję w niej wiele tęsknoty za minionym czasem, za latem. Nadaje nastrój tekstowi. Nie wiem za bardzo, jak to opisać, ale ja bardzo mocno czuję tę frazę.
faith dnia 24.11.2015 17:57
Ten wiersz jest jakby taki, hmm... mało wiolinowy, bym powiedziała. Zazwyczaj kojarzę Cię z bardzo zwiewną i ulotną poezją. A tutaj prezentujesz nam nieco inną swoją stronę. Więcej dosłownych rekwizytów, trzymających się ziemi. Jednak w takiej odsłonie również jest Ci do twarzy :)

Najbardziej podoba mi się fragment:
Cytat:
z su­fi­tu w prze­paść rzuca się za­pa­lo­ne świa­tło


Razi za to niepoprawnie odmieniony zaimek, o którym już zdążyli napomknąć poprzednicy, ale to szczególik w tym, naprawdę dobrym wierszu :)

Pozdrawiam

edit: zapomniałam wspomnieć o cudownym tytule, chylę czoła :)
Hallam dnia 24.11.2015 18:28
Wiolin, to chyba jeden z lepszych twoich wierszy, gdyby nie nick, nie odgadłbym, że to twój wiersz, podoba mi się ten kierunek poezji. Pozdrawiam ( :
Wiolin dnia 24.11.2015 22:35
Witaj Nicki.

Dziecko drogie - gdzie Ty się ukrywasz?
E, ja bardzo ufam dojrzałości i poczuciu piękna - Oheliac. Staję z nią w jednym szeregu w obronie tego wersu...:) Zostanę jednak z nim na dłużej. Pozdrawiam serdecznie.

Intro.

Nie, nie, nie - to mi się bardzo podoba. To jest to, o czym pisze Opheliac. Sama wiesz, że b często ulegam sugestiom innych, ale teraz nie umiem... Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny.

Witaj Micke.

Ty zawsze wyciągniesz z wiersza co w nim najlepsze. Błąd poprawiam - nigdy nie wiem jak ten zaimek stoi poprawnie w rzędzie ze zdaniem. Pozdrawiam serdecznie.


Witaj Wodniczko.

Ale mi napisałaś! Dla takiego komentarza, nadal powalczę żeby znowu napisać kiedyś coś fajnego :). Pozdrawiam i dziękuję.

Lilah.

Ech Ty poetycki uparciuchu - jeżeli skasuję ten wers, będzie on w niezgodzie z moim JA. Pozdrawiam bbb.

Opheliac.

Widzisz?Ufam Twojej wrażliwości i wiedzy - zostawiam wszystkie wersy na właściwym sobie miejscu. Twój komentarz utwierdził mnie że najważniejsze jest to co myśli autor, mimo tylu sprzeciwów. Pozdrawiam serdecznie, dziękując.

Faith.

Mówią że trzeba sięgać po nieznane...To zwykły przypadek - wypadek przy pracy. Vena to zapewne kobieta - ma różne humory, jak ten że mi zrobiła takiego wierszowego figla :) Pozdrawiam nocnie.

Witaj Hallamie.

Niezmiernie miło mi czytając taką opinię. Bardzo się cieszę i ja z mojej inności. Pozdrawiam.
kamyczek dnia 24.11.2015 23:17
Tytuł naprawdę świetny – powieliny - powielanie, powtarzanie co dnia tych samych czynności, o których wspominasz w wierszu (tak sobie go czytam).
Utkwią mi na pewno w pamięci te sznurowane buty, które uczysz chodzić.
Wiersz mi się podoba, bardzo!
Pozdrawiam.
Wiolin dnia 24.11.2015 23:33
Witaj Kamyczku.

Taki miałem zamiar żeby właśnie wiersz ubrać w takie ciuchy. Codzienność przyodziewa się w roczność - tak ciągła niekończąca się, przypisana tylko nam, powielona historia czasu.
Dzięki serdeczne. Pozdrawiam.
Lilah dnia 26.11.2015 21:36 Ocena: Świetne!
Wiolin napisał:
jeżeli skasuję ten wers, będzie on w niezgodzie z moim JA.

Jeśli tak, to się odczepiam. :)
Wiolin dnia 26.11.2015 23:03
Lilah.

Ale chyba nie na zawsze....Wolno przecież autorowi wybierać w środkach przekazu - może to być pks, albo pkp, tudzież inny środek. Nie możesz mnie karać za to ze mam własne zdanie, a Twój koment zabrzmiał jak wyrok. Pozdrawiam.
Lilah dnia 27.11.2015 10:07 Ocena: Świetne!
Ależ,Wiolinie, jakie karanie. Odczepiam się ze swoim komentarzem i nie namawiam do zmiany. :) Tylko to chciałam powiedzieć. Od Ciebie i Twoich wierszy absolutnie nie.
Serdeczności :)
ajw dnia 27.11.2015 18:15 Ocena: Świetne!
Od tytułu po ostatnią frazę - kupuję i to bez targowania się. Jedno co bym wycięła to słowo 'gruby'. Reszta miód - malina. Świetne metafory. Troszkę inaczej niż zwykle, ale równie pięknie :)
Wiolin dnia 29.11.2015 23:00
Lilah.

No to dobrze, bo już się przestraszyłem ;)Pozdrawiam.

Witaj AjW.

A widzisz, na tego "grubasa" nikt nie zwrócił mi uwagi....Kupuję zmianę. Na ten "miód i malinę".
BBB dziękuję. Pozdrawiam.
Zola111 dnia 12.12.2015 00:45
Ależ to smaczne, zabawne i z pozoru lekkie. Tylko z pozuru. Lubię tak, Wiolinie :)

Pozdrowaśki,

z.
Wiolin dnia 12.12.2015 01:03
Zoleńko.

Nie mogę za Tobą zdążyć. Przy Tobie zawsze z przyjemnością pozbieram rozrzucone. Bardzo dziękuję.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
mike17
26/04/2024 19:28
Violu, jak zwykle poruszyłaś serca mego bicie :) Słońce… »
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty