Buty - Galernik
Proza » Humoreska » Buty
A A A

       Szanowna Pani!

     Odpowiadając na skierowane do nas zapytanie w sprawie butów, wyjaśniamy: tak, takie rzeczy się zdarzają. Buty z dnia na dzień potrafią zmaleć same z siebie. Dzieje się tak, gdy wilgotność powietrza nagle wzrasta, a temperatura maleje (kraje skandynawskie, głównie Norwegia i Dania). Buty, jako byty samodzielne, dostosowują się w ten sposób do zmieniającego się otoczenia i zmieniają się, aby zmienić swoich właścicieli. Potwierdza to znana, duńska, zabawa dziecięca: Buty, buty, zmieniajcie się! (w oryginale: Sko, sko, vil ændre sig!)

    Aby buty nie zmieniały się, a tak wnioskujemy z przesłanego nam pytania, można przeprowadzić z nimi rozmowę umoralniającą, jednak rzadko kończy się to sukcesem, albowiem buty do najmądrzejszych nie należą. Szczególnie odnosi się to do buta lewego, gdyż, jak powszechnie wiadomo, jest on głupi, jak but z lewej nogi i nic mu już nie pomoże. Chyba, że Pomorze. Jak Pomorze nie pomoże, to pomoże może morze. A jak morze nie pomoże, to pomoże może Gdańsk. Gdańsk, to miasto w Polsce, w którym jest szczególnie mało sklepów obuwniczych, jak i szewców, co symbolizuje, stojący na rynku Starego Miasta pomnik tegoż, z widłami, ale bez butów. Potwierdza to stare, polskie przysłowie, mówiące: Szewc bez butów chodzi i bez kija do niego nie podchodź.

      Reasumując, Pani decyzja, aby nabyć nowe buty drogą kupna, jest ze wszech miar słuszna, należy ją popierać i propagować w jak najszerszych kręgach, okręgach, kwadratach i prostokątach. W trójkątach nie radzimy, gdyż trójkąty nie są wskazane. Trójkąty idą do kąta i klęczą na grochu z rękami w górze (stary, polski zwyczaj ludowy).

    Miło nam, że zwróciła się Pani do naszej redakcji w tak ważnej życiowej sprawie, pozostajemy jak zawsze do dyspozycji. Pozdrawiamy Panią, Pani rodzinę, znajomych i sąsiadów oraz prosimy o przekazanie pozdrowień dla obu par butów, tych starych jak i nowych, nabytych drogą kupna.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Galernik · dnia 30.11.2016 10:09 · Czytań: 647 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 2
Komentarze
Nathaniel Sathirian dnia 07.12.2016 14:25 Ocena: Dobre
Witaj!
Całkiem niezłe, ale spodziewałem się, że będzie to odpowiedź sklepu na reklamację, w której to odpowiedzi biegły ekspert w dziedzinie obuwnictwa, będzie dowodzić naturalności faktu, że zakupione przez niesłusznie oburzonego klienta buty "nagle uległy zmniejszeniu" i uzasadniać tym negatywne rozpatrzenie żądania zwrotu pieniędzy. Myślę, że w takiej formie drzemie większy potencjał. Ale to tylko moje zdanie. Ogólnie dosyć dowcipna zabawa słowami.
A co do butów, to w ostatnim czasie zakup takich, które z wyglądu przypominają...no, właśnie, buty i w dodatku stojąc na dziale męskim, nie są ewidentnie pstrokatym obuwiem damskim to wyzwanie nie lada...
O butach pisał także Philip K. Dick w osobliwym opowiadaniu "Krótki, szczęśliwy żywot brązowego oksforda", gdzie dowodził, że początkiem wszelkiego ruchu, jest taki poziom irytacji, który zmusza irytowanego do jego wykonania (mniej więcej).
Pozdrawiam,
N.S.
Galernik dnia 10.12.2016 12:34
Nathanielu, dziękuję za odwiedziny i ocenę. Niestety, nie znam opowiadania K. Dicka, o którym piszesz. Jak wiadomo, pisać można o wszystkim, podobnie jak malować, i tylko warsztat twórcy decyduje, czy jest to ciekawe, czy nie.

Pozdrawiam, G.
p.s. Twoje opowiadanie muzyczne musi trochę zaczekać na mnie, ale z pewnością do niego zajrzę.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
07/05/2024 12:19
Dzięki Zbysiu za próbę wsparcia. Z krytyką, Jacku,… »
Kazjuno
07/05/2024 11:11
Witaj Marianie, miło Cię widzieć. Wprowadzając… »
Marian
07/05/2024 07:42
"Wysiadł z samochodów" -> "Wysiadł z… »
Jacek Londyn
07/05/2024 06:40
Zbyszku, niech Ci takie myśli nie przychodzą do głowy. Nie… »
Zbigniew Szczypek
06/05/2024 20:39
Pulsar Świetne i dowcipne, a zarazem straszne w swoim… »
Zbigniew Szczypek
06/05/2024 13:43
A przy okazji - Zbyszek, a nie Zbigniew. Zbigniew to… »
Jacek Londyn
06/05/2024 13:19
Kamień z serca, Zbigniewie. Dziękuję, uwierzyłem, że… »
Zbigniew Szczypek
06/05/2024 12:43
Tak Jacku, moja opinia jest jak najbardziej pozytywna. Zdaję… »
Jacek Londyn
06/05/2024 12:23
Drogi Kazjuno. Przyznam, że bardzo zaskoczyła mnie… »
Kazjuno
05/05/2024 23:32
Szanuję Cię Jacku, ale powyższy kawałek mnie nie zachwycił.… »
Zbigniew Szczypek
05/05/2024 21:54
Ks-hp Zajrzałem za Tetu i trochę się z nią zgadzam. Ale… »
Zbigniew Szczypek
05/05/2024 21:39
Jacku No tak, to prawda - nie to jest ładne, co jest ładne… »
Jacek Londyn
05/05/2024 19:17
Zbigniewie, ten serial to żadne badziewie. Miliony Polaków… »
valeria
05/05/2024 16:12
Cieszy mnie wszystko co piszecie, dobrze, że coś… »
tetu
05/05/2024 15:48
Niezaprzeczalnie atutem tego wiersza jest rytmiczność.… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/05/2024 18:38
  • Dla przykładu, że tylko krowa nie zmienia poglądów, chciałbym polecić do przeczytania "Stołówkę", autorstwa Owsianki. A kiedyś go krytykowałem
  • Zbigniew Szczypek
  • 02/05/2024 06:22
  • "Mierni, bierni ale wierni", zamieńmy na "wierni nie są wcale mierni, gdy przestali bywać bierni!" I co wy na to? ;-}
  • Dzon
  • 30/04/2024 22:29
  • Nieczęsto tu bywam, ale przyłączam się do inicjatywy.
  • Kazjuno
  • 30/04/2024 09:33
  • Tak Mike, przykre, ale masz rację.
  • mike17
  • 28/04/2024 20:32
  • Mało nas zostało, komentujących. Masz rację, Kaziu. Ale co począć skoro ludzie nie mają woli uczestniczenia?
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty