koty śpiewają o świcie - ajw
Poezja » Wiersze » koty śpiewają o świcie
A A A
Od autora: Wiersz z Zaśrodkowania #28

przeginasz 
uważaj nie wszystkie koty są rude
i chodzą twoimi drogami
czasami są jak noc polarna 
zakończona mrokiem o wschodzie

pachną zimnym powietrzem
nuta piołunu szczypie w język
spoglądają zachłannie jakby chciały
wydrapać twój życiorys

a ty patrzysz zahipnotyzowany
czekając aż spadnie na ciebie
wszechogarniająca miękkość
niczym stop klatka

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 12.06.2018 20:20 · Czytań: 439 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 9
Komentarze
Jaga dnia 12.06.2018 20:59
Ajw,
ja jednak mam nosa do autorów :) Jesteś jednym z moich ulubionych, a w konkursie głosowałam na Twój wiersz. Uważam, że był najlepszy. :yes:
Najśmieszniejsze jest to, że on nawet bez ram Kamyczka byłyby najlepszy i bez ram nadal miały swój sens. A może byłby jeszcze lepszy... Nie jest to moje odkrycie, ale zgadzam się z tą opinią.
Nie zmienia to faktu, że utwór jest zmysłowy, aż gęsia skórka opanowuje moje ręce...
Pozdrawiam ciepło,
Jaga
ajw dnia 12.06.2018 21:39
Jago - mistrzyni ciętej riposty ( "Ja tu przyszłam zobaczyć czy wygrałam, ale okazało się, że nie :( " - to było w punkt ;). No więc Jago Miła, niezmiernie cieszy mnie Twoja opinia, choć jestem chyba małej wiary, bo nie dawałam szans swoim kotom. Tym bardziej cieszę się i to, co napisałaś jest dla mnie bardzo budujące. Dziękuję Ci za przywrócenie wiary w to, że jednak warto pisać wiersze :)
Jaga dnia 12.06.2018 21:54
Kochana, warto, jeśli piszą je takie Poetki jak Ty. Zupełnie serio. Stawiałam na Twój wiersz na 1. miejscu, na drugim jeden z przegranych, a trzecie zajęłam dla siebie, ale wciął się Gramofon (który i tak nie jest zadowolony z trzeciego, więc mógłby mi ustąpić, a ja byłabym szczęśliwa).
Jesteś wielka!Jeszcze raz szczerze gratuluję!
Hubert Z dnia 12.06.2018 22:24 Ocena: Świetne!
Gratulacje ajw,
Wiedziałem na co głosuję. :)
Czytałem go kilka razy i chętnie jeszcze wrócę, zrobił na mnie duże wrażenie.
Pozdrawiam ;)
ajw dnia 12.06.2018 22:47
Jaga - jeszcze raz dzięki :)
Hubert Z - miło, że uwierzyłeś w koty :)
Gramofon dnia 13.06.2018 14:04
Ja się zaraz wszystkim narażę i podpadnę jeszcze bardziej(o ile się da), ale szczerość ponad wszystko.

Mnie się nie podoba, chociaż nie podoba to nie do końca trafne określenie. Przede wszystkim ramy wg mnie nie pasują do reszty, a to podstawa kryterium w tym konkursie, a przynajmniej ja takie założenia w swoim rozumowaniu przyjąłem, o ile jeszcze częściowo początek pasuję, chociaż już to przeginasz nie bardzo, tak "stop klatka" kompletnie nie, no bo może ja mam coś z głową, tzn mam na pewno, ale mi się stop klatka z miękkością zupełnie kłóci, chyba, że to miała być taka przekora jak u kotów, kurde, w zasadzie, to jak to piszę i czytam na głos to coraz bardziej przekonuję się do tego wiersza, a niech to dunder ściśnie.

Dla równowagi idę z psem na spacer.

Aczkolwiek całość mnie nie porwała, bo to nie moje pisanie/czytanie, ale to dobrze, że nie każdy piszę/czyta tak samo/podobnie.

Pozdrawiam :D
ajw dnia 13.06.2018 14:36
Gramofonie - wiersze są jak kobiety - jednym podobają się chude innym grubsze. Nie miej z tym problemu. Masz prawo czuć to co czujesz, odbierać po swojemu i ten odbiór ma prawo nie trafiać ni chu chu w Twój gust. Szczerość to podstawa. Ja mam do swoich wierszy duży dystans, więc jak mi nawtykasz, to zastanowię się czy masz czy nie masz racji, ale mnie to nie ruszy ambicjonalnie.
Co do ram.. Mnie się wydaje, że się wpasowałam: stop klatka może być miękka jak kadr. Popatrz na to w ten sposób. Nie zamierzam Cię jednak przekonywać, bo to bez sensu. Miło mi natomiast, że przyszedłeś i wyraziłeś swoje zdanie :) Dzięki.
purpur dnia 26.06.2018 10:33 Ocena: Dobre
Ten zostawiłem sobie na koniec, mimo, że komentarz pokaże się na szczycie listy.

Pewnie był najtrudniejszy. Być może spędziłaś nad nim najwięcej czasu.

Mniej jednak ( z dzisiejszych ) podobał się najmniej. Czuję tutaj jakąś intensywną ekwilibrystykę słowną. Duże natłoczenie... Na pewno jest dobry i tak, to jest Twój sposób pisania. I jesteś w tym świetna! Ale...

Zresztą... każdy jest inny. Mi dużo bardziej przypadał do gustu minimalizm jaki znalazłem w mikrohistoriach... Ich ulotność...

Ponownie wracam do "niespiesznie..." i nie... Nie poszedłem jeszcze po kawę :)
ajw dnia 29.06.2018 09:37
Nie wiem czy wiesz na czym polega 'Zaśrodkowanie', wiec ci powiem, że trzeba włożyć treść wiersza w narzucone ramy. Być może to własnie sprawia, że Twój odbiór jest taki, a nie inny. Ja patrzę na ten wiersz zupełnie inaczej. Może w jakiś sposób jest przekombinowany skoro taki odbiór. No, nie mam pojęcia co powiedzieć. Cieszę się, natomiast, że pozostawiłeś ślad bytności :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
18/03/2024 19:06
Pliszko, Posłużyłaś się skrótami myślowymi, ale pełnymi… »
Jacek Londyn
18/03/2024 18:15
Trening czyni mistrza. Kolejna okazja, tym razem… »
valeria
18/03/2024 11:41
Piękne, już bielonych rzeczy nie spotykam już:) chyba w… »
mede_a
18/03/2024 10:45
Jak ja kocham te Twoje maluchy! Ajw- poezji pełna - pisz,… »
Kazjuno
17/03/2024 22:58
Ja miałem skojarzenie erotyczne, podobne do Mike 17. Jako… »
Kazjuno
17/03/2024 22:45
Co do Huty masz rację. To poniemiecka huta do końca wojny… »
ajw
17/03/2024 21:52
Zbysiu - piękne miałeś skojarzenia :) »
ajw
17/03/2024 21:50
Tak, to zdecydowanie wiersz na pożegnanie. Na szczęście nie… »
Gabriel G.
17/03/2024 19:52
Nie ukrywam czekam na kontynuację. To się pewnie za trzy -… »
Kazjuno
17/03/2024 16:40
Dzięki Gabrielu za krzepiący mnie komentarz. Piszę,… »
valeria
17/03/2024 15:17
Gotowanie to łatwizna, tylko chęci potrzebne :) »
Gabriel G.
17/03/2024 12:46
Kazjuno Jestem świeżo po lekturze wszystkich trzech części.… »
Jacek Londyn
17/03/2024 10:31
Proszę o chwilę cierpliwości. Zanim odpowiem na komentarze,… »
Kazjuno
17/03/2024 04:17
Czekamy z Optymilianem, ciekawi twojego odniesienia się do… »
Jacek Londyn
16/03/2024 12:26
Drodzy Koledzy po piórze. Dziękuję za komentarze. Jest mi… »
ShoutBox
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:43
  • Nie poezją ja, a prozaiczną prozą teraz, bo precyzję lubię: nie komentarzem, a wpisem w/na shoutboxie zaczęłam, a jak skończę, to nie potomni, a los lub inna siła zdecyduje/oceni.
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:32
  • Pliszko - nie! Dość milczenia! Dopóki żyjemy! A po nas krzyczeć będą "słowa", na karcie, na murze...
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:28
  • To, jak skończysz pozwól, że ocenią potomni. Zaczęłaś komentarzem... pozwól/daj nam możliwość byśmy i Ciebie komentowali - jedno "słowo", póżniej strofy...
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:20
  • ech, Zbigniew Szczypek, fajnie wszystko, wróżba jest, choć niedokończona, ale z tego, co pamiętam, to Makbet dobrze nie kończy ;)
  • pliszka
  • 05/03/2024 22:58
  • A reszta jest milczeniem...
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty